Spring naar inhoud

- - - - -

kralenwinkel???

• Log in om te reageren
170 reacties op dit onderwerp
MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 12 mei 2011 - 18:50

tiney's ken ik hoor, maar vind dat ze daar niet veel leuke kraaltjes hebben.
en veritas net van't zelfde :p
ben beetje kieskeurig zeker??? :LOL:
Geplaatste afbeelding

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 12 mei 2011 - 20:06

MarieDufoor zei:

hoi iedereen,
Ik ben op zoek naar kralenwinkeltjes, liefst omgeving West-Vlaanderen of Oost-Vlaanderen...
ik zou zo graag mijn eigen juweeltjes maken, oorbelletjes, kettingen...
ik wil vooral met kralen aan de slag, heb al enkele leuke ideetjes ook!
Alleen, ik vind geen kralenwinkel, bij veritas vind ik mijn gedacht niet :(
wil vooral matte en halfmatte ronde parels, alle kralen die ik zie zijn blinkend en dat vind ik niet zo mooi.
ik weet eigenlijk heel goed wat ik wil en dat maakt het nu net zo moeilijk om te vinden wat ik zoek.
Zelf heb ik nog niet veel ervaring in het juweeltjes maken, dus parels via internet bestellen durf ik niet want ik kan ze niet zien natuurlijk.

Weet iemand goede adresjes?
Heb ooit nog kralen gekocht in Barcelona, maarja, ik kan moeilijk snel eens over en weer gaan hé O:)
daar heb ik toen oorringetjes mee gemaakt.

enfin, leuke kralenwinkels of tips en trucjes zijn altijd welkom ;)
Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen. :oops:

Hey Marie,

Zie dit topic nu pas!! Ik maak ook mijn eigen kettingen, wel nog met een beetje hulp van mijn buurvrouw die hier les in geeft. Echt niet te doen wat een prachtige kettingen je kan maken voor een fractie van wat het kost in de winkel :eDance: . Wij halen al onze benodigdheden in een super winkeltje in torhout : 't creahuis'. Dat is een gewoon huis, maar die mevrouw heeft haar tuinhuis veranderd in een waar parelparadijs!! Daar kan je echt bijna alles vinden! Ik weet dat Torhout nog een eind is voor jou, maar is zeker de moeite!
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 12 mei 2011 - 20:31

saparapah zei:

Hey Marie,

Zie dit topic nu pas!! Ik maak ook mijn eigen kettingen, wel nog met een beetje hulp van mijn buurvrouw die hier les in geeft. Echt niet te doen wat een prachtige kettingen je kan maken voor een fractie van wat het kost in de winkel :eDance: . Wij halen al onze benodigdheden in een super winkeltje in torhout : 't creahuis'. Dat is een gewoon huis, maar die mevrouw heeft haar tuinhuis veranderd in een waar parelparadijs!! Daar kan je echt bijna alles vinden! Ik weet dat Torhout nog een eind is voor jou, maar is zeker de moeite!

owyeah, 't creahuis stond al op mijn lijstje, moest er alleen nog eens geraken ;)
mss dit weekend wel, ik hoop het toch!
maar als jij zegt dat het zeker de moeite is dan geloof ik dat graag en staat hij op nummer 1 van 'nog te bezoeken winkeltjes' ;)
morgen maak ik mijn fimopareltjes want dan heb ik eindelijk eens deftig de tijd :p

en wat de prijs betreft, ik vind dat je echt wel dure kettingen kunt maken hoor, ben daar toch wel van geschrokken :trance:
ik hoop dat 't creahuis schappelijke prijsjes heeft :LOL:
Geplaatste afbeelding

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 12 mei 2011 - 22:14

MarieDufoor zei:

owyeah, 't creahuis stond al op mijn lijstje, moest er alleen nog eens geraken ;)
mss dit weekend wel, ik hoop het toch!
maar als jij zegt dat het zeker de moeite is dan geloof ik dat graag en staat hij op nummer 1 van 'nog te bezoeken winkeltjes' ;)
morgen maak ik mijn fimopareltjes want dan heb ik eindelijk eens deftig de tijd :p

en wat de prijs betreft, ik vind dat je echt wel dure kettingen kunt maken hoor, ben daar toch wel van geschrokken :trance:
ik hoop dat 't creahuis schappelijke prijsjes heeft :LOL:

Ik ging eerst ook zaterdag gaan, maar het is zaterdag uitzonderlijk gesloten. Dus best even uitstellen dan.
Ik vind dat een 25 à 30 eur voor een halsketting echt niet veel is hoor. Mijn buurvrouw had onlangs een gemaakt en verkocht deze voor 50 eur. Een gelijkaardige (maar was zelfs minder mooi) in een winkeltje hier in Torhout kostte 159 eur :trance: :trance: .

Heb nog een ideetje: als je toch naar Torhout komt, kan je evengoed eens langsgaan in 'het witte huis' in Zedelgem. De spulletjes die ze daar hebben :eDance: :eDance: :eDance: echt super voor de poezels.
Maar ik vrees dat die daguitstap echt wel niet goed gaat zijn voor je portemonnee :ha . En als je wil, mag je altijd eens op knuffelbezoek komen hoor. Ik woon maar op een kleine 10 min. van Torhout!
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 12 mei 2011 - 22:35

MarieDufoor zei:

tiney's ken ik hoor, maar vind dat ze daar niet veel leuke kraaltjes hebben.
en veritas net van't zelfde :p
ben beetje kieskeurig zeker??? :LOL:

lol ; als veritas je ding ni is (mijn keuze ook ni) dan zal elfenatelier zeker en vast uw ding wel zijn , ze hebben daar zoveel keuze , ze heeft ook een paar goeie boeken geschreven , met duidelijke uitleg .
goeie raad : neem zeker en vast genoeg centjes mee !! want t'is daar alles behalve goedkoop :-)
op de hobbybeurs staat elk jaar een heel groot kraam uit duitsland met hele toffe pareltjes , hun kraaltjes zitten in tubes , en ze liggen allemaal op kleur ..
als je echt weet wat je wil of nodig hebt , kan je perfect alles op het internet bestellen , het is een pak goedkoper dan de parels zo kopen ...

ik zal wel eens een paar foto's trekken van dingen die ik gemaakt heb met parels en kralen van het elfenatelier .k'stuur ze je dan wel door .

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 12 mei 2011 - 22:36

in antw is ook een groothandel  ,die hebben echt heel speciale stenen (halfedelstenen), maar daar hebt ge nen btw nr voor nodig .
het is niet zo ver van de groenplaats. reyndersstraat dacht ik .

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 13 mei 2011 - 11:01

hier is zo'n hobby stock winkeltje, mss is er bij jullie ook zoiets :catnoknow

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 27 juni 2011 - 17:32

Ik ben vandaag eens bij Veritas gaan kijken en ik vind er ook mijn gading niet. De kraaltjes die mij wel interesseerden zaten weggemoffeld in een glazen kast. Moesten die nu beter zichtbaar geweest zijn, dan had ik misschien wel eens gevraagd of ik ze mocht bekijken. Jammer! Ze hadden ook oorhaakjes, staaldraad, etc. Maar sorry, als het te moeilijk is voor het personeel daar om alle artikels van prijzen te voorzien, dan is het voor mij ook te moeilijk om naar een prijs te vragen se :p

Wel heb ik mij een setje tangetjes en een boek aangeschaft. Voor kralen ga ik misschien morgen eens rondsnuffelen in Antwerpen :) Ik moet ook studeren voor de herexamens natuurlijk. Maar eventjes genieten van de vakantie mag ook.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 27 juni 2011 - 17:55

Er is ook een Zahia in Gent hoor, daarvoor hoef je echt niet naar Antwerpen te gaan ^^
Is wel best duur vind ik :/

Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 27 juni 2011 - 18:04

Zahia in Gent geeft workshops tijdens de gentse feesten
Ik heb die gevolgd en was heel leuk
Je kon zelf je kralen ter plaatse uitkiezen en als je bij hen ooit een workshop volgde, kan je altijd zelf je juwelen maken in hun winkeltje

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 27 juni 2011 - 18:04

Tinne zei:

Ik ben vandaag eens bij Veritas gaan kijken en ik vind er ook mijn gading niet. De kraaltjes die mij wel interesseerden zaten weggemoffeld in een glazen kast. Moesten die nu beter zichtbaar geweest zijn, dan had ik misschien wel eens gevraagd of ik ze mocht bekijken. Jammer! Ze hadden ook oorhaakjes, staaldraad, etc. Maar sorry, als het te moeilijk is voor het personeel daar om alle artikels van prijzen te voorzien, dan is het voor mij ook te moeilijk om naar een prijs te vragen se :p

Wel heb ik mij een setje tangetjes en een boek aangeschaft. Voor kralen ga ik misschien morgen eens rondsnuffelen in Antwerpen :) Ik moet ook studeren voor de herexamens natuurlijk. Maar eventjes genieten van de vakantie mag ook.

spring eens even binnen in het elfenatelier , vlakbij het station (chineese wijk) daar hebben ze echt vrij veel keuze en orginele dingen
MAAR .... t'is er niet echt goedkoop :-)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 27 juni 2011 - 18:27

Het elfenatelier wil ik zeker bezoeken. Al is het maar om te kijken wat ze allemaal hebben :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 27 juni 2011 - 18:46

Tinne zei:

Het elfenatelier wil ik zeker bezoeken. Al is het maar om te kijken wat ze allemaal hebben :)

ze hebben ook echt wel betaalbare dingen zene :-)
ge moet alleen op de site eens zien wanneer en of ze morgen wel open zijn !! want .... die uren zijn daar raar en veranderen om de haverklap ..

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 27 juni 2011 - 19:42

oh leuk, nog iemand bij die voor de kralen wil gaan ;)

ik ben al eens naar de zahia geweest in antwerpen, ik had echt niet veel mee en lag aan meer dan 40 euro :trance:
nuja, ik wist het op voorhand, had een beetje zitten rekenen in de winkel zelf.
maar ik vind zahia persoonlijk te duur.
al hebben ze wel prachtige parels!!!
het elfenatelier was ik toen vergeten bezoeken :wall: maar binnenkort zal ik tijdens mijn verlof toch eens gaan.

in de veritas vind ik ook nooit mijn ding, en naar prijzen vragen doe ik ook nooit :p
of tmoet wel héééééééééééééél erg de moeite zijn voor ik ook eens moeite doe ;)

swat, veel succes op je zoektocht, na mijn eerste zoektocht was ik ferm ontgoocheld, (zal wel mede zijn doordat ik het elfenatelier niet bezocht had) maar eenmaal je de goede winkel gevonden hebt ben je vertrokken hé O:)
ik ga vooral naar 't creahuis in Torhout.
maar Brasschaat - torhout... das wel wat ver :louche:
(nuja, harelbeke - antwerpen ook :p , maarja dan maak je daar een dagje van hé)

Bewerkt door MarieDufoor, 27 juni 2011 - 19:45.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 27 juni 2011 - 19:48

Tijdens de gentse feesten heeft zahia gent meestal promoties ;)

Geplaatste afbeelding