Spring naar inhoud

- - - - -

Steeds krols

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#1 Geplaatst 07 juni 2009 - 20:57

Zafira is eind februari bevallen en is ondertussen weeral krols geworden(voor de 4 keer al)
De vorige keer was 2 weekjes geleden.Maar ze kan nu echt terug zo roepen.

Nu was ik aan het denken van haar de pil te geven.Het kan toch niet echt goed zijn voor haar om zo dikwijls zo hard krols te worden.

Wat doen jullie?

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#2 Geplaatst 07 juni 2009 - 20:58

hier was Dauwke ook een 4tal keer achter elkaar krols
maar nu is het terug over
kdacht er ook aan om haar te pil te geven
zeker als ze zo vlug achter elkaar krols komen

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:01

Hier zet ik ze ook op de pil. Dat is ook wel niet zo goed maar voortdurend krols worden is ook niet goed. Er is geen andere optie voor een fokpoes.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#4 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:04

Als ik u een heel goede raad mag geven en ik spreek uit ervaring, ik weet de pil is niet goed op lange termijn, maar mits u misschien nog nestjes wil met uw poes, zet haar dan op de pil, echt doen hoor.
Mijn meisje stond einde Februari voor de eerste keer krols, maar de krolsheden volgden elkaar kort op, ik heb haar nog geen 2 maanden laten steriliseren omdat ik vond dat ze echt te kort op elkaar kwamen, en ze hebben bij haar alles al moeten wegnemen omdat haar baarmoeder al zo was aangetast, dus je ziet hoe snel het kan gaan hè.

Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#5 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:11

kun je de pil zo verkrijgen of moet een DA dat voorschrijven?
Zijn er soorten?
Is het nadien dan geen probleem om terug ermee te stoppen.
Is uiteindelijk de bedoeling om haar 1 nestje per jaat te laten krijgen.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#6 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:14

Je moet dat wel laten voorschrijven door de DA, ik weet nu niet juist welke soorten er zijn want mee de pil heb ik geen ervaring bij poezen maar je zult hier zeker en vast nog wel voldoende informatie krijgen hè, maar wacht er echt niet te lang mee hoor.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:14

Je stopt met de pil een maand of 2 voor je ze terug wil laten dekken.

Ik heb Chronopil maar weet niet meer of ik ze zo bij de apotheek gekregen heb of niet.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#8 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:18

Das juist, ik had de DA ook de pil voor mijn poes laten voorschrijven maar heb ze uiteindelijk niet gegeven omdat ik toch maar besloot om haar zo snel mogelijk te laten behelpen, de DA had bij ons MEGACAT voorgeschreven.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 07 juni 2009 - 21:35

Ik haal de chronopil zo van bij de apotheek, zonder voorschrift.
In dit geval zou ik zeker ook de pil geven, anders wordt ze te mager.
Wel wachten tot een paar dagen na de krolsheid. Krolse katten mogen GEEN pil krijgen, dat kan baarmoederontstekingen uit lokken.
De chronopil is een week pil, maar ik sla ze 2 weken over. Als je ze een week na de krolsheid geeft, weekje overslaan en nog een keer geven.
Normaal blijft de krolsheid dan een tijdje uit.
Dan laat ik ze opnieuw eens krols worden. Zo hoeft de poes geen jaar op de pil te staan, maar krijgt ze maar 3 of 4 pilletjes per jaar.
Zooooo weinig mogelijk.

Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#10 Geplaatst 26 juli 2009 - 20:23

Zafira staat nu 6 weekjes op de pil en is ondertussen al heel goed bijgekomen.

Ze krijgt nu een weekje de pil en dan een weekje niet.Doen jullie het ook zo of laten jullie er 2 weekjes tussen?

Hoeveel tijd op voorhand stoppen jullie met de pil?
Heb gehoord dat als ge stopt met de pil dat je ze 2 keer krols moet laten worden voordat je ze laat dekken voor misvormingen te verkomen.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 26 juli 2009 - 21:00

Ik doe de pil zo uitstellen, dat ik uiteindelijk op 1 pil in de 3 weken zit, let wel het is niet bij elke kat zo te doen.
Hier stop ik standaard zo rond oktober met de pil, juist omdat de meiden hier in de winter nooit krols worden.
De tijd van dekken na pil gebruik, is geheel afhankelijk van wanneer de poes krols wordt en komt het mij dan 9 weken later ook uit.
Vaak sla ik 1 krolsheid over en de volgende krolsheid wordt ze gedekt, haal de beroerte voor een pyometra.
Wanneer overigens de 1e krolsheid mij aanslaat, dan laat ik ze ook al gerust dekken, is vaak bij Louise gebeurt, heeft me altijd een gezond nest gegeven.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#12 Geplaatst 26 juli 2009 - 21:10

Ik sla geen kroslheid over, mijn poezen mogen bij de eerste krolsheid na de pil gedekt worden.
Nooit problemen gegeven.

Henny