Spring naar inhoud

- - - - -

natuurproducten

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 08 juni 2009 - 20:30

Ik vraag me af of er natuurproducten bestaan die vb. helpen om vlooien preventief te vlug af te zijn, en/of voor andere zaken die onze poezels aanbelangen.
Waarom: omdat ik eigenlijk niet graag met grof geschut te werk ga: vlooien worden resistent en het zal toch ook niet zo gezond zijn voor onze lieverds.
Als je aan antibiotica denkt vb. heel veel bacteriën zijn resistent geworden omdat we veel te veel antibiotica geslikt hebben en nu zitten we met een probleem.
Toen onze dochter luizen meekreeg van school (is lang geleden hoor) heb ik ook eerst het grof geschut geprobeerd, maar ze bleven maar komen. Tot ik Tea tree ontdekte en plots: bye bye luisjes. En ook preventief: een paar druppeltjes achter het oor en geen luisjes meer. Als ik dat aan mensen vertel die last hebben van luizen bekijken ze me altijd sceptisch tot ze het uit proberen!!! Jammer genoeg is tea tree niet goed voor katten.
Komaan, ik wacht op jullie reacties!!!

Geplaatste afbeelding

Guest_Billy_*
Guest_Billy_*

#2 Geplaatst 08 juni 2009 - 20:57

Goh, ik heb ooit eens gehoord van een tic clip ofzo. dat is een hangertje dat je aan de halsband bevestigd en dat zo de vlooien weghoud. Vraag mij nu niet meer hoe het allemaal ineenzat zenne, is al ff geleden en heb het zelf nooit gebruikt. Ik dacht dat zo'n ding toch ook redelijk groot was, maar ben niet zeker...

Guest_Billy_*
Guest_Billy_*

#3 Geplaatst 08 juni 2009 - 21:01

anibio_tic_clip_reviews_1368697_175.jpg

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#4 Geplaatst 08 juni 2009 - 21:18

Naar het schijnt helpt preventief gedroogde lavendel. Zakjes met gedroogde lavendel in hun mandjes leggen...
Ik doe ook lavendel of citronella in de revitalisor, je weet maar nooit dat het helpt.

Maar zelf heb ik er geen ervaring mee, ik houdt het preventief op frontline.

Ik heb ooit eens een speciaal lookpoeder geprobeert. Dat bestaat voor honden en voor katten. Een speciaal produkt tegen de vlooien en wormen.
Resultaat : geen enkele kat wilde nog eten toen dat goedje in hun natvoer werd gedaan.
En onze hondjes die hadden er diaree van.
Dus de potten gingen de vuilbak in.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 juni 2009 - 12:17

Look zou inderdaad ongedierte kunnen weghouden, maar blijft de vraag natuurlijk of je het toegedient krijgt :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 09 juni 2009 - 12:49

PeggyJ zei:

Look zou inderdaad ongedierte kunnen weghouden, maar blijft de vraag natuurlijk of je het toegedient krijgt :catscratchhead
En de geur :misselijk: . Ik eet ook graag look, maar dan ruik je het niet van jezelf natuurlijk. Maar als er hier constant twee rondlopen met een lookgeur...

Geplaatste afbeelding