Spring naar inhoud

- - - - -

natvoer voor kitten vanaf 4 maanden

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 09 juni 2009 - 08:27

Misschien is het dom dat ik hierover een extra topic open. Maar ik zit met een probleempje: Mijn 2 lieve bengeltjes weigeren sinds een paar dagen hun natvoer van Hill's. Voor Gabriel heb ik nu Bozita besteld. Maar wat is goed natvoer voor Zita? Zij wordt er 4 eind deze maand.

Groetjes,
Joloka

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 09 juni 2009 - 09:13

Ik geef rc kitten mousse aan de leeftijd van 3-4 weken, 3 keer per dag, dat vinden ze heerlijk. Zowel de mama's als de kittens. De anderen zijn er ook dol op, dus laat ik ze maar begaan.

Nu zijn de kittens 8 weken en kan ik de mousse beginnen weg laten, ze geven nu de voorkeur aan brokjes en geitemelk. Ze geven zelf keurig aan wat ze als voorkeur nemen. Nu krijgen ze bij wijze van traktaat enkel nog 's avonds een portie kittenmousse.
Kittens die wat trager groeien en niet zo goed brokjes eten geef ik heel veel mousse verdeeld over de dag, soms afzonderlijk, om zeker te zijn dat ze het binnen krijgen.
Kittens die wel zeer zwaar en groot zijn krijgen dan weer minder lang kittenmousse. Het moeten ook geen dikkertjes gaan worden met een hangbuik...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 09 juni 2009 - 09:19

Ja, maar ze krijgen het hier ook enkel 's avonds. Overdag krijgen ze RC 34-36. Het is ook meer een traktatie.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 09 juni 2009 - 09:30

go, toulouse heeft onmiddellijk volwassen natvoer gekregen hier
in de natuur eten ze ook wel hetzelfde vlees als volwassenen dus ik denk niet dat je daar echt rekening mee moet houden
ik denk dat je ook voor zita de bozita kan voorzetten ;)

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 09 juni 2009 - 09:38

Je mag direct natvoer voor volwassenen geven. Kies een variant met veel vlees en weinig overbodige dingetjes in (granen, plantaardige dingetjes,..)
Als je je zelf beter voelt bij het geven van natvoer voor kittens moet je dat natuurlijk vooral doen, maar eigenlijk maakt het niet uit zolang je een goed natvoer geeft.

Zelf hou ik er niet van dat aan veel kittenvoeren onnodig veel vitaminen worden toegevoegd. Dit is overbodig en in sommige gevallen zelfs gevaarlijk, ook al zie je dat dus niet aan de buitenkant van het dier.

Brokken voor volwassenen mag je niet direct geven. Daar zitten verzuurders in en dat is niet goed voor kittens in de groei.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:00

Bedankt Smitten Kitten. Ondertussen lust Gabriël dus geen Bozita. Heb dus maar Almo Nature gehaald!!! Dus Zita krijgt dit nu ook.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:08

almo nature gaat zeker goed zijn voor allebei hoor!

je kan hen ook af en toe wat vers geven. een lapje kip is goed om op te kauwen en dat helpt tandproblemen te voorkomen :)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:27

Ik geef almo nature kitten
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:29

Hier krijgen ze buiten Hill's nog Almo Nature, Porta 21, Applaw's, Real Nature (onlangs ontdekt, heb dit genomen omdat ze eens iets anders hebben dan kip voor kittens, nl kalf, ze zijn er niet zo gek op, maar ik probeer het hen toch te geven om ze wat afwisseling te geven)

Bewerkt door Spanishke, 15 juni 2009 - 16:33.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:33

Smitten Kitten zei:

Je mag direct natvoer voor volwassenen geven. Kies een variant met veel vlees en weinig overbodige dingetjes in (granen, plantaardige dingetjes,..)
Als je je zelf beter voelt bij het geven van natvoer voor kittens moet je dat natuurlijk vooral doen, maar eigenlijk maakt het niet uit zolang je een goed natvoer geeft.

Zelf hou ik er niet van dat aan veel kittenvoeren onnodig veel vitaminen worden toegevoegd. Dit is overbodig en in sommige gevallen zelfs gevaarlijk, ook al zie je dat dus niet aan de buitenkant van het dier.

Brokken voor volwassenen mag je niet direct geven. Daar zitten verzuurders in en dat is niet goed voor kittens in de groei.

Ow dat wist ik niet. Ik zou dan misschien beter gewone almo nature geven i.p.v. kitten. Ze hebben daar nog meer soorten in om mijn schatten te verwennen :LOL:
Uiteindelijk zijn ze nu al zeven en bijna negen maand dus wordt het wel eens tijden om te veranderen zeker?
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:34

Ook hier krijgen ze direct natvoer voor volwassen katten, en dit momenteel van Porta 21, Almo Nature, en heb ook nog zakjes staan van Royal Canin, Hills en Iams.
Verder krijgen ze ook vers vlees en verse vis als natvoer.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:35

Smitten Kitten zei:

Is dit ook zo voor kittentjes die nog niet het nest mogen verlaten dus de leeftijd van 5 weken tem 13 weken? Ze krijgen ook wel Porta 21, dit compenseert de talrijke vitaminen en caloriën of niet? :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: