Spring naar inhoud

- - - - -

Castratie ?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#1 Geplaatst 09 juni 2009 - 13:06

Hey,
Ik heb een (misschien wel een dom) vraagje over m'n katertje.
Het is een binnenhuiskatje van ongeveer 2,5 maand oud. Binnen enkele maanden zou het tijd moeten zijn voor een castratie. Maar is dit wel noodzakelijk? Hij komt nooit in contact met andere poezen dus daarvoor is het niet nodig. Wel heb ik gehoord dat katers hun geur gaan afzetten in het hele huis en dus al uw meubels na een tijd gaan vernielen (door het sproeien van hun geur enzoo)???

Dit is het eerste katje dat ik al heb gehad en weet hier dus niet veel vanaf. Is dit waar of gewoon zwaar overdreven? (Ik heb het gewoon maar in een boekje gelezen...)
Is een niet-gecastreerde kat dus toch geen gevaar voor uw meubels en dergelijke?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 09 juni 2009 - 13:17

Jawel, hoor, je kan hem best laten castreren... Idd i.v.m. sproeien e.d.
Maar misschien zijn er nog wel mensen die nog wat meer voordelen hiervan geven... Ik ben tenslotten ook maar een leekje :)

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#3 Geplaatst 09 juni 2009 - 13:19

Hoi, een katertje kan vanaf zen 6mnd gecastreerd worden.
Als je idd niet wilt dat hij overal in huis gaat plassen om hun territorium af te bakenen laat je hem dus best castreren. Ze worden over het algemeen ook wat rustiger, want loopse katers kunnen toch lelijk huishouden.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 09 juni 2009 - 13:58

Zeker laten castreren, vooral om het sproeien te voorkomen, maar ook voor het welzijn van je kater. Een open kater die niet mag dekken heeft enorm last van zijn hormonen, en kan gedragsproblemen gaan vertonen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 09 juni 2009 - 14:00

Alles is al gezegd: zeker je kater laten castreren. Het is het beste voor je kat én voor jezelf! ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#6 Geplaatst 09 juni 2009 - 14:00

ik zou hem ook laten castreren, om sproeien te voorkomen, maar je zal hem ook makkelijker kunnen binnenhouden, denk ik.

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#7 Geplaatst 09 juni 2009 - 14:07

ja laat hem gerust castreren , want een sproeiend kater valt echt niet mee :miauw: :miauw:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 juni 2009 - 18:02

Inderdaad..ze zijn me hier voor. Laten catsreren is het beste. Vooral tegen het sproeien en zeker ook voor de eventuele gedragsproblemen. dat wil je echt niet hebben :d

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 09 juni 2009 - 18:21

alles werd hierboven al gezegd :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 09 juni 2009 - 20:28

castreren zou ik zeggen, dat sproeien is niet alles hoor