Spring naar inhoud

- - - - -

Chronopil

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_sluca_*
Guest_sluca_*

#1 Geplaatst 10 juni 2009 - 04:04

Hallo iedereen,

Mijn naam is Sylvie en ik heb twee katten. Een gewone straatkat Schweppes en een Britse Korthaar Hailey.

Ik geef hen reeds een nogal lange tijd (ik denk toch minstens 1,5 à 2 jaar) de chronopil.

Nu heeft mijn dierenarts gezegd dat ik daar wel moet mee opletten omdat dit kankerverwekkend zou zijn en ze raadt me sterk aan om hen te laten steriliseren.

Op zich zou ik dat wel willen doen, alleen kan ik me dat financieel helemaal niet permitteren.

Zijn er andere mogelijkheden om te zorgen dat ze niet krols zijn?

Alvast bedankt!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 10 juni 2009 - 06:05

Hmm..ik denk het niet eigenlijk. Ikzelf weet maar van twee effectieve dingen nl: medicatie geven of steriliseren. Dat laatste is jammer genoeg wel het beste aangezien bv de pil inderdaad kankerverwekkend kan zijn. Veel DA'en zijn daar niet echt voor te vinden..
Misschien dat er hier nog wel anderen zijn die een manier kennen maar ik vrees er een beetje voor...
(Leuke namen voor de poezels trouwens! :LOL: )

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 10 juni 2009 - 07:24

Ik zou ze toch zo snel mogelijk laten steriliseren. De pil is inderdaad niet goed voor een kat en zeker niet op lange termijn.

Eigenlijk moet je bij de aanschaf van een dier ook de kost van de sterilisatie incalculeren. Dat hoort ook bij de verzorging van het dier.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk, maar probeer anders een paar maanden na elkaar een bedragje te sparen. Bv 50 euro op een maand, en dan zit je toch vrij snel aan de prijs van 2 sterilisaties.

In sommige provincies (bv Antwerpen) zijn er premies om je kat te laten steriel maken. Misschien kan je eens informeren bij je dierenarts of bij de gemeente?

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#4 Geplaatst 10 juni 2009 - 09:26

Laten steriliseren is de beste oplossing voor je schatjes.
Er bestaat ook een inenting dat dan 6 maanden helpt.
Als je dat laat doen kan je bv. elke maand wat sparen tegen dat de prik is uitgewerkt heb je het geld misschien bij elkaar.
Veel succes

henny
henny
  • 1.601 berichten

#5 Geplaatst 10 juni 2009 - 09:35

Ik wil toch even een ander 'geluid' laten 'horen'.
Mijn poezen staan heel lang op de pil en ik heb één keer een poes gehad met borstkanker (mammatumoren)
Bij deze poes kwam dit doordat het bij haar voorouders ook een probleem was. Ook bij mensen is dit ook meestal erfelijk maar de pil kan het ontstaan triggeren.

Toen er bij de Britten bekend werd dat HCM een probleem was bij dit ras, werd verondersteld dat als een echo voor een kater op 2 jaar en een poes op 3 jarige leeftijd zekerheid gaf dat ze het niet zouden hebben.
Ik heb toen mijn jonge poezen met 8/9 maanden op de pil gezet en gestopt op 3 jarige leeftijd na de echo. Deze poezen kregen normale nestjes zonder problemen.
Op dit moment heb ik 3 poezen op de leeftijd van 10 + op de pil omdat een sterilisatie van de poezen mijn hele groep overhoop kan gooien en dat ik moet gaan herplaatsen.

Ik gebruik wel een andere pil: Perlutex.

Je hebt al advies gekregen om te sparen voor een sterilisatie, een goed advies want steriliseren is altijd beter.
Henny

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 10 juni 2009 - 10:13

henny zei:

Ik wil toch even een ander 'geluid' laten 'horen'.
Mijn poezen staan heel lang op de pil en ik heb één keer een poes gehad met borstkanker (mammatumoren)
Bij deze poes kwam dit doordat het bij haar voorouders ook een probleem was. Ook bij mensen is dit ook meestal erfelijk maar de pil kan het ontstaan triggeren.

Toen er bij de Britten bekend werd dat HCM een probleem was bij dit ras, werd verondersteld dat als een echo voor een kater op 2 jaar en een poes op 3 jarige leeftijd zekerheid gaf dat ze het niet zouden hebben.
Ik heb toen mijn jonge poezen met 8/9 maanden op de pil gezet en gestopt op 3 jarige leeftijd na de echo. Deze poezen kregen normale nestjes zonder problemen.
Op dit moment heb ik 3 poezen op de leeftijd van 10 + op de pil omdat een sterilisatie van de poezen mijn hele groep overhoop kan gooien en dat ik moet gaan herplaatsen.

Ik gebruik wel een andere pil: Perlutex.

Je hebt al advies gekregen om te sparen voor een sterilisatie, een goed advies want steriliseren is altijd beter.

Dat is waar Henny, als fokker gebruik ik ook af en toe de pil voor mijn katten. Maar net als jij gebruik ik dan Perlutex (of iets gelijkaardigs)

Mijn katten op een Belgische pil zetten (megecat bv) zou ik echt nooit doen omdat het bestanddeel dat daarin zit in mijn ogen een stuk minder veilig is.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 10 juni 2009 - 11:08

Elke maand een beetje opzij leggen voor je poezen zodat je ze kan laten steriliseren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sluca_*
Guest_sluca_*

#8 Geplaatst 10 juni 2009 - 21:17

Hallo allemaal. Heel erg bedankt voor alle reacties.

@poezemannen: Schweppes hadden we eerst en we wilden nog een tweede kat die we dan Tonic of Gin of zo zouden noemen :LOL:
Maar Hailey kwam van bij een fokker en die had haar naam al (Hailey of The Little Blues) en dan heb'k toch maar beslist om het zo te laten.

@smitten kitten & alturas: groot gelijk dat de sterilisatie normaal moet voorzien zijn. *Les geleerd*. Het beste is nu idd om te sparen elke maand, maar financieel is dat echt moeilijk op het moment (het is overal crisis zeker), en ik zal al blij zijn als ik 10 euro per maand kan overhouden. Wat me dan dus toch nog een hele tijd zal duren om er te geraken (prijs is bij m'n dierenarts zo'n 140 per kat). Bij de gemeente waar ik woon is er ook niet zo'n premie, ik heb de hele site afgezocht maar niks kunnen vinden.

@henny: Is die Perlutex dan beter? Of toch tenminste minder schadelijk? Kan je die ergens online of zo verkrijgen dan? Ik geloof niet dat mijn dierenarts nog met andere pillen werkt dan de chronopil.

Groetjes!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#9 Geplaatst 10 juni 2009 - 22:23

Ik weet niet of je Perlutex online kan kopen, volgens mij niet.
Wat info over deze pil:
Fidin Extranet
Henny

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#10 Geplaatst 10 juni 2009 - 23:45

Ik dacht dat die premie ivm sterilisatie overal was hoor, is 30 euro korting voor kattin en 10 euro voor een kater, max 2 poezen op 1 jaar kan je laten doen.

Anders moet je eens een kijkje nemen op hun site dierenwelzijn, heb hier de aanvragen liggen, maar deze zijn enkel voor Antwerpen, dus.... maar zou gewoon proberen om mailtje te sturen of info te vragen bij je op het gemeentehuis of jullie voor deze premie niet in aanmerking komen.  Is toch 60 euro minder hé

Nu vind ik 140 euro per kat ook wel wat veel, het is natuurlijk hier al 5 jaar geleden dat ik nog eens een kattin heb moeten laten doen, maar dacht dat het tussen de 80 a 100 euro was, of is dit echt zo opgeslagen ?
Ofwel ga jij naar een dierenkliniek, die durven af en toe meer vragen
maar zou er toch eens achter horen als ik van jouw was, een neen heb je, een ja kan je krijgen

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#11 Geplaatst 11 juni 2009 - 07:08

sparen voor een sterelisatie...

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#12 Geplaatst 11 juni 2009 - 20:23

Je kan de DA ook vragen voor een afbetingsplan,je wil toch het beste voor je katten.Ik betaal bij mijn DA maar 55 € voor een sterelisatie.

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#13 Geplaatst 11 juni 2009 - 20:25

Perlutex: waar te kopen online goedkoper Perlutex geneeskunde. Online apotheken voor om de kwaliteit Perlutex verzending naar Nederlands. Wie verkoopt Vrouw gezondheid medicatie? Eurodrugstore drogisterijen prijs vergelijking en ontdekkingsreiziger.
Link naar online perlutex kopen

henny
henny
  • 1.601 berichten

#14 Geplaatst 11 juni 2009 - 20:52

Dat is voor vrouwen ;)
Henny

Guest_sluca_*
Guest_sluca_*

#15 Geplaatst 12 juni 2009 - 07:53

:LOL: :LOL: :LOL: