Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens & kindjes (upje p.2)

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 07 september 2011 - 22:52

Even een upje..

Nu de kittens de hele tijd vrij in huis rondlopen is het voor Nayra echt geweldig. Iets te geweldig als je het mij vraagt.
Soms kan ze de kittens echt niet met rust laten. Ze steekt ze in haar buggy, zet ze bij haar pluchen beestjes, legt ze in haar bed en doet er een plaidje over, etc. :gek:
Het is net alsof het levende pluchen beestjes zijn die o zo leuk zijn om vertroeteld te worden. Ze knuffelt ze, geeft ze zoenen en als ik zeg dat de kittentjes nog wat moeten rusten wordt ze boos en wil ze het kitten niet lossen.

Ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan. Toen de kittens in de ren zaten wist ze dat ze de kittens mocht strelen en kusjes geven. Zelf vastpakken was niet aan de orde. Maar nu ze vrij rondlopen neemt ze  ze de hele tijd op.
Ik denk niet dat de kittens het zo leuk vinden om de hele tijd gestoord te worden.

Het is uiteraard niet zo dat dit scenario zich de hele dag door afspeelt, maar ik vind dat ze de kittens iets meer met rust moet laten.

Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#17 Geplaatst 08 september 2011 - 09:01

Mijn dochtertje van 3 speel ook met de kittens, niet heel de dag, af en toe.
de afspraak is : als ze slapen, eten of in de kattenbak zitten moet ze eraf blijven, als ze spelen mag ze mee spelen.
Alle kittenkopers hebben allemaal hetzelfde commentaar: dat mijn kittens zeer sociaal zijn en dat zullen die van jou ook zijn.
Maak duidelijke afspraken wanneer wel en wanneer niet!
als mijn dochtertje in de zetel zit of in slaap valt in de zetel zijn de kittens er vlug om bij haar een dutje te komen doen, dus zullen ze de speelse momenten ook wel leuk vinden ;)
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#18 Geplaatst 08 september 2011 - 09:50

Hier zijn de kindjes al ouder maar de jongste van 7 jaar vertoond ook dit gedrag. En ik word er zot van. Het is precies of haar handen telkens worden aangetrokken tot de katten/kittens. Ik heb al meermaals geprobeerd om duidelijke afspraken te maken en haar uit te leggen dat een kat dit niet leuk vind, maar ze doet maar voort. Nu is ze gestraft en mag ze tijdelijk totaal geen kat meer oppakken.
Bij haar was het echt wel extreem, ze behandelt ze als een levende pop. Als een kitten tegensparteld omdat ze niet gepakt wilt worden, hield ze ze gewoon steviger vast.
Het is zelfs zo dat als zij een kat passeert, deze kat zich al automatisch plat legt omdat ze precies weten dat ze gepakt gaat worden.

Het komt nu precies over dat het een totaal onhandelbaar kind is of zo, maar dat is ze niet hoor. Het is co-ouderschap, dus de ene week is ze bij mij en de papa en de andere week is ze bij de mama en haar vriend.
Daar heeft ze ook katten en mag ze ermee doen wat ze wilt. De mama vindt het allemaal schattig en zegt er niets op.
Dus ik kan telkens opnieuw beginnen als ze naar hier komt.

Hou je kinderen gewoon goed in de gaten.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 08 september 2011 - 10:17

mijn ervaring met jonge kindjes is dat ze er heel voorzichtig mee om gaan. En dat je als volwassene wel een oog in het zeil moet houden, ivm met toch onhandigheid.
Grappig is dat het toch automatisch goed gaat en dat kittens van hele jonge kindjes meer accepteren dan van kindjes die ouder zijn.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 08 september 2011 - 11:43

Nayra kan idd erg voorzichtig zijn. Toch voor haar doeningen want het is best een hevig kindje. :wi
Maar soms willen de kittens slapen en dan neemt ze ze de hele tijd op om te knuffelen en te kussen. Zeggen dat ze niet mag heeft geen avance. Haar helemaal verbieden om met de kittens/katten om te gaan vind ik een beetje te ver gaan. :oops: Ik vind dat ze maar moet leren dat de kittens geen poppen zijn.

@ Amingzingdolls: Die afspraken heb ik ook, alleen lukt het hier niet zo goed. :s

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 08 september 2011 - 13:22

Kids he, je krijgt er met momenten een punthoofd van :)

Ik ben zo eens erg boos geworden op een nichtje omdat ze maar niet wilde luisteren. Ik vond het niet fijn om haar te verbieden om nog aan de dieren te komen, maar ze luisterde anders toch van geen kanten. Liever een pruilend kindje, dan een huilend kindje met een flinke krab of beet. Ik ken de beestjes en weet hoeveel (en wat) ze verdragen.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#22 Geplaatst 08 september 2011 - 13:50

Ik vind het ook niet leuk om tegen een kind van 7 jaar te moeten zeggen dat ze even niet meer met de katten/kittens mag spelen. Maar het is een straf die ik heb gegeven omdat ze op een bepaald moment een kitten vasthad en ze was met dat kitten aan het ronddraaien. Ik kan het moeilijk uitleggen. Je kent het misschien als kinderen zo heel snel ronddraaien en dan "zat" zijn van het draaien. Awel dat was ze met het kitten aan het doen. :evil: Ik was echt kwaad. En als ik haar dan vroeg waarom ze zo iets deed, lachte ze me in mijn gezicht uit.

Daarstraks ben ik haar mama tegengekomen aan de school en die vertelde doodleuk dat ze gisteren nogal had gestoefd met de kittens tegen haar vriendinnetjes. Het was bij haar thuis haar verjaardagsfeestje. Ze heeft blijkbaar een dienblad en legt daar dan een dekentje op, dan de kat en dan nog een dekentje en loopt zo door het huis. En die kat maar slapen, zei de mama.
Mijn haren gingen omhoog. Ik hoor zoiets niet graag. Als katten slapen, moet je ze met rust laten. De andere kinderen hier weten dit, en respecteren dit ook.
Zij vertoont alleen dit gedrag.

Ik had op een bepaald moment eens tegen de papa gezegd van dat ik hoop dat ze ooit eens wordt gebeten of gekrabt door een kitten, dat ze dan wel haar lesje zal leren.
Maar als dit gebeurt weet ik nu al dat de katten de schuld gaan krijgen en niet het kind. :(

Starlight
Starlight
  • 735 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 08 september 2011 - 15:07

Kan je geen eenvoudige visuele voorstelling maken voor Nayra zodat ze duidelijk kan zien wanneer ze met de kittens mag spelen?
Een klokje met aan de ene kant een bedje op, en aan de andere kant een fototje van Nayra en de kleintjes. Als je dan een wijzertje naar het bedje toe draait, moet ze de kleintjes met rust laten, en als het wijzertje naar haar eigen foto wijst, mag ze spelen met de kleintjes.

En er dan bij vertellen dat dat wijzertje alleen maar naar haar kan draaien als de kleintjes eerst voldoende hebben geslapen ofzoiets.

Of haar een keer 's avonds als ze slaapt gaan wakker maken. Als ze dat niet zo fijn vindt kan je dan uitleggen dat de kleine poesjes dat ook niet fijn vinden als ze worden wakker gemaakt.

Nuja, ik heb geen kinderen/kittens in huis, dus ik denk maar 'luidop' natuurlijk.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 08 september 2011 - 17:09

Het is niet zo dat ze niet snapt dat kittens moeten slapen. Ze vindt ze gewoon zodanig leuk dat ze er zoveel mee bezig wilt zijn. Daarbij denk ik dat ze nog te jong is voor dat klokje. Maar dat is wel een leuk idee!

Haar 's nachts wakker maken ga ik echt niet doen. :lachen: Ze komt sowieso al genoeg wakker dus alle beetjes nachtrust die ik kan krijgen grijp ik met beide handen. :wi

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 22 juni 2012 - 10:46

En nogmaals een upje...

Dit is nu mijn tweede nest sinds ik kindjes heb. Vorig jaar was Nayra nog wat te klein om te beseffen dat de kittens plots weg waren. Ze was daar wel af en toe over bezig, maar niet in die mate dat ze ze zocht ofzo.
Ik ben daarnet Dayna gaan wegbrengen naar de DA voor haar sterilisatie en wat een ramp zeg. Nayra was helemaal over haar toeren omdat we Dayna daar achterlieten! Ik houd mijn hart al vast wanneer ik Dayna naar haar nieuwe thuis ga brengen (binnen een weekje dus..). :onzeker:
Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat we Dayna niet houden, maar ze snapt dat niet helemaal denk ik. Ze ziet Dayna dagelijks dus voor haar is dat gewoon een lid van ons gezin en zal ze hier altijd blijven.

Hoe gaan jullie kindjes om met de verhuis?

Geplaatste afbeelding