Spring naar inhoud

- - - - -

vechtende katten

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_kattenvrouwtje_*
Guest_kattenvrouwtje_*

#1 Geplaatst 10 juni 2009 - 15:42

Hallo

Ik heb thuis 3 poezen: een moeder en dochter en dan een straatkat die is komen binnengewaaid en gebleven is. Deze laatste heeft nu 4 kittens. Heel leuk...alleen vecht ze nu voortdurend met de twee andere katten. (voordien verdroegen ze elkaar, zonder echt vrienden te zijn) Echt op leven en dood; we kunnen ze gewoon niet samen laten. Heeft iemand hier ervaring mee? We willen ook graag een van de kittens houden, maar hoe zal dat moeten als ze zo blijven vechten?

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#2 Geplaatst 10 juni 2009 - 16:23

Kan je moederpoes en kittens apart zetten ?  Dit gebeurt redelijk veel hoor, als ze met kittens zitten dat ze andere poezen aanvallen, en dit gaat wel degelijk over dat de kittens groter worden.  Ons Fluffy viel gewoon de honden hier aan, en vreemde mensen moesten ook niet in de buurt komen, de poezels jaagde ze ook weg, maar na de 2de week is dat hier over gegaan, heb ze toen wel apart gezet.  Tot er na enkele weken ineens een vreemde poes binnenzat, die tja, heeft het effe mogen hebben, was zo grappig ergens papa zat bij de kittens, en moeder ging andere poes effe de les spellen.  Heb toen vreemde poes ook in een kamer apart gezet, gelukkig de dag erop kwamen we te weten dat ze van geburen hier iets verder was.
Maar het gaat over, is enkel om haar kittens te beschermen.

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#3 Geplaatst 10 juni 2009 - 18:03

Waarschijnlijk wil ze idd haar kittens beschermen

Guest_kattenvrouwtje_*
Guest_kattenvrouwtje_*

#4 Geplaatst 10 juni 2009 - 18:26

Bedankt! Ik hoop van harte dat het inderdaad overgaat. En ja we houden nu de poezen apart (afwisselend mogen de kleintjes + moeder beneden rondlopen en de andere zitten dan boven. Dat gaat wel, maar is niet echt leuk.)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 juni 2009 - 19:33

Ik denk inderdaad ook dat het is om haar kleintjes te beschermen, eenmaal de kittens groter zijn en meer voor zichzelf gaan zorgen zal het wel weer beteren. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 juni 2009 - 19:59

ik denk ook dat ze haar kleintjes wil beschermen,
dat zal wel overgaan