Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe krabpalen, de natuur even in huis.

• Log in om te reageren
151 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#106 Geplaatst 20 juli 2011 - 20:46

feroesti zei:

Of in de oven op 50 graden :catscratchhead

Misschien met de haardroger erop zitten ?
De palen zijn hier uit mekaar gehaald en de schade is in de schors, diep in het hout zitten die beesten niet.
Dus met de haardroger kan je ze misschien toch verbranden ?

Daarstraks toevallig een programma op vitaya of 5tv gezien waar het ging over houtwormen en hoe bestrijden. Het ging over die klusjesman Roger. Veel van zijn filmpjes kan je ook online bekijken. Ze wreven het in met een product en spoten in de gaatjes met een injectienaald ook van dat product. Natuurlijk weet ik niet of het veilig is voor de poezels 8)

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#107 Geplaatst 21 juli 2011 - 17:03

Zo heb ik het gedaan - product van Cuprinol tegen houtworm in de gaatjes bespoten, de paal met gaatjes in, eruit gehaald en vervangen en de rest van de palen ingewreven. De paal heeft een paar uur gelucht en Sky ligt er al terug in. OP het product stond dat het product gevaarlijk is voor vissen en uit de buurt van voeder moet gehouden worden. Maar was niet schadelijk voor dieren dus ja..

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#108 Geplaatst 21 juli 2011 - 18:15

Eragon zei:

Zo heb ik het gedaan - product van Cuprinol tegen houtworm in de gaatjes bespoten, de paal met gaatjes in, eruit gehaald en vervangen en de rest van de palen ingewreven. De paal heeft een paar uur gelucht en Sky ligt er al terug in. OP het product stond dat het product gevaarlijk is voor vissen en uit de buurt van voeder moet gehouden worden. Maar was niet schadelijk voor dieren dus ja..

beste ook even in je meubels kijken want houtwormkevers kruipen letterlijk en figuurlijk overal in om zich te vermeerderen...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#109 Geplaatst 21 juli 2011 - 20:32

miranda zei:

beste ook even in je meubels kijken want houtwormkevers kruipen letterlijk en figuurlijk overal in om zich te vermeerderen...

Ik mag er niet aan denken !
Alles is hier geschilderd of vernist en de ramen zijn van pvc.
Dus normaal zou verdere schade hier uit moeten blijven.
En alles is inmiddels goed afgestoomd.
Er zijn geen kevertjes meer te bespeuren in huis.
Maar ik blijf nog een hele tijd alles afstomen.
Hopelijk is het daarmee opgelost.

De krabpalen staan buiten in plastic en dat zit helemaal vol met kevertjes.
behandelen zal ik nu niet meer doen, het hout is toch reeds vernield.

Ondertussen zijn we er hier al wat over.
Maar de paniek was enorm en vooral de gruwel dat die beestjes overal zaten. Op onze studio boven stonden er palen en ook op de benedenverdieping, zodoende dat die kevertjes ook overal zaten, tot in mijn slaapkamer :misselijk:
Nu alles weer netjes is en kevervrij kan ik weer gerust slapen en ademhalen. Oef !!!

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#110 Geplaatst 21 juli 2011 - 22:29

ik heb het net gelezen. wat verschrikkelijk zeg!
ik zou er niet aan moeten denken om honderden van die beestjes in mijn huis te hebben :misselijk:
nu maar hopen dat je wat vergoed krijgt ervoor.. anders is het een duur grapje..

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#111 Geplaatst 21 juli 2011 - 23:39

miranda zei:

Dan hebben ze hier eten genoeg, plafond, meubels, trap, deuren, muurbekleding. Is normaal allemaal behandeld hout (bedoel, gebeits, vernist, boenwas waar deze beestjes blijkbaar niet gek op zijn). Ik kan maar hopen zeker

Guest_zuurstof_*
Guest_zuurstof_*

#112 Geplaatst 22 juli 2011 - 21:28

das wel verschrikkelijk! ik zou daar niet mee kunnen lachen... wat zeggen ze in de winkel die dat verkocht heeft?

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#113 Geplaatst 31 juli 2011 - 11:01

Gelukkig heb je het helemaal je huis uit gekregen seg! Ik kan mij voorstellen dat je je even heel veel zorgen maakte!

Krijg je nieuwe palen nu?

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#114 Geplaatst 09 augustus 2011 - 12:32

Ik heb een bijzonder goede regeling getroffen met de leverancier. Prima service.

Ik heb even schrik gehad, ik geef het toe, waanbeelden spookten door mijn hoofd betreffende mijn huis dat grotendeels met hout is bekleed maar dankzij Karwendel heb ik de kevers onder controle gekregen (Xylamon - prima product) en nu heb ik een goede regeling getroffen met Martin. Dus geen reden meer om te klagen.

Spijtig dat Martin een slechte levering hout had, is niet altijd te voorzien en de uitvliegperiode van die kevertjes is juist juli en augustus (bewuste palen zijn allemaal geleverd in juni dus duidelijk één slechte levering hout).

Bedankt Nathalie om de aandacht gevestigd te hebben, want ik had waarschijnlijk veel later de link gelegd tussen de "rare" fruitvliegjes in huis en de paal. Ik heb hopelijk op tijd kunnen ingrijpen.

Ik dacht, goed nieuws mag ook meegegeven worden dus van hier een gelukkig mens want ik blijf erbij, het zijn wel echt goede stevige krabpalen met grote ligmanden en stabiel voor mijn Coons die graag slopen.

:b

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#115 Geplaatst 09 augustus 2011 - 12:57

Zelf heb ik Martin nog niet gehoord.
Hopelijk komt er hier ook snel een oplossing.

Hier zijn de stammen wel volledig vernield en er blijven nog steeds kevertjes uit kruipen. Gelukkig staan ze buiten en hebben we er geen last meer van in huis.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#116 Geplaatst 09 augustus 2011 - 12:59

Eragon zei:

Ik heb een bijzonder goede regeling getroffen met de leverancier. Prima service.

Ik heb even schrik gehad, ik geef het toe, waanbeelden spookten door mijn hoofd betreffende mijn huis dat grotendeels met hout is bekleed maar dankzij Karwendel heb ik de kevers onder controle gekregen (Xylamon - prima product) en nu heb ik een goede regeling getroffen met Martin. Dus geen reden meer om te klagen.

Spijtig dat Martin een slechte levering hout had, is niet altijd te voorzien en de uitvliegperiode van die kevertjes is juist juli en augustus (bewuste palen zijn allemaal geleverd in juni dus duidelijk één slechte levering hout).

Bedankt Nathalie om de aandacht gevestigd te hebben, want ik had waarschijnlijk veel later de link gelegd tussen de "rare" fruitvliegjes in huis en de paal. Ik heb hopelijk op tijd kunnen ingrijpen.

Ik dacht, goed nieuws mag ook meegegeven worden dus van hier een gelukkig mens want ik blijf erbij, het zijn wel echt goede stevige krabpalen met grote ligmanden en stabiel voor mijn Coons die graag slopen.

:b

oh nee, heb jij dat ook voorgehad? gelukkig ben je er vlug bij zeg!

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#117 Geplaatst 09 augustus 2011 - 13:02

feroesti zei:

Zelf heb ik Martin nog niet gehoord.
Hopelijk komt er hier ook snel een oplossing.

Hier zijn de stammen wel volledig vernield en er blijven nog steeds kevertjes uit kruipen. Gelukkig staan ze buiten en hebben we er geen last meer van in huis.

Ik had hem een e-mail geschreven en hij heeft me gisteren, eerste dag dat hij terug was, gebeld en gemaild. Misschien zelf even contact opnemen.

Als ze vernield zijn heeft het geen nut meer hem te behandelen want Xylamon combi is een goed product dat volledig doorschijnend is en weinig geur achterlaat

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#118 Geplaatst 09 augustus 2011 - 13:02

jakkes!!!!!!!! Degoutant, ik krijg terug kriebels als ik eraan denk :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk:  Wij hebben dit ook meegemaakt met een Catpalace paal.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#119 Geplaatst 09 augustus 2011 - 13:05

wea zei:

oh nee, heb jij dat ook voorgehad? gelukkig ben je er vlug bij zeg!

Yep, zelfde levering hout waarschijnlijk gezien de leveringsdatum van de paal en jij hebt mijn huis al gezien hé Wendy dus kan je je best inbeelden dat ik schrik had.

Maar ik hoop van harte dat ik er inderdaad, dankzij Nathalie, op tijd bij was en de schade beperkt heb tot de paal

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#120 Geplaatst 09 augustus 2011 - 13:10

Bij ons waren het wel hele andere beesten, geen kleine kevertjes, die van ons waren roodachtig en waren 2x zo groot, ik zit hier nu dus echt met kippevel eh!!! Ik heb een insectenfobie, je kan dus denken wat een paniek dat was telkens als er een uitvloog!!!!

:misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: