Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe krabpalen, de natuur even in huis.

• Log in om te reageren
151 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#121 Geplaatst 09 augustus 2011 - 13:16

Gelukkig heb ik niet geknoeid met allerlei produkten.
Nu ik zwanger ben, kon dit dus gevaarlijk zijn.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#122 Geplaatst 09 augustus 2011 - 13:49

Is het ondertussen al opgelost met je palen ?
Geplaatste afbeelding

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#123 Geplaatst 09 augustus 2011 - 20:44

toen ik de palen zag dacht ik ook ....wauw zo'n mooie maar met je verhaal te lezen weet ik eigenlijk niet of ik daar nog zo'n krabpalen zou durven kopen (al zijn ze prachtig om te zien maar ik heb hier al genoeg miserie gehad dat ik niets extra hoef).

hopelijk is ondertussen als goed geregeld.

gr.

veerle

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#124 Geplaatst 10 augustus 2011 - 10:03

Eragon zei:

Ik heb een bijzonder goede regeling getroffen met de leverancier. Prima service.

Ik heb even schrik gehad, ik geef het toe, waanbeelden spookten door mijn hoofd betreffende mijn huis dat grotendeels met hout is bekleed maar dankzij Karwendel heb ik de kevers onder controle gekregen (Xylamon - prima product) en nu heb ik een goede regeling getroffen met Martin. Dus geen reden meer om te klagen.

Spijtig dat Martin een slechte levering hout had, is niet altijd te voorzien en de uitvliegperiode van die kevertjes is juist juli en augustus (bewuste palen zijn allemaal geleverd in juni dus duidelijk één slechte levering hout).

Bedankt Nathalie om de aandacht gevestigd te hebben, want ik had waarschijnlijk veel later de link gelegd tussen de "rare" fruitvliegjes in huis en de paal. Ik heb hopelijk op tijd kunnen ingrijpen.

Ik dacht, goed nieuws mag ook meegegeven worden dus van hier een gelukkig mens want ik blijf erbij, het zijn wel echt goede stevige krabpalen met grote ligmanden en stabiel voor mijn Coons die graag slopen.

:b

Hier nog geen nieuws intussen.
Blijkbaar een slechte levering hout in mei, want onze eerste palen werden op 26 mei geleverd en met die palen is het begonnen.
De tweede levering palen (3 juni) daar is het pas iets later mee begonnen.

Hopelijk komt er snel een oplossing, want het is hier zeer leeg in huis...

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#125 Geplaatst 10 augustus 2011 - 10:48

Veerle zei:

toen ik de palen zag dacht ik ook ....wauw zo'n mooie maar met je verhaal te lezen weet ik eigenlijk niet of ik daar nog zo'n krabpalen zou durven kopen (al zijn ze prachtig om te zien maar ik heb hier al genoeg miserie gehad dat ik niets extra hoef).

hopelijk is ondertussen als goed geregeld.

gr.

veerle

Ik denk eerlijk gezegd dat je dat risico altijd loopt als je met hout werkt, tenzij ze de palen invriezen maar dat doet zelf Catpalace niet die er veel meer geld voor vragen.

Guest_Lulukai_*
Guest_Lulukai_*

#126 Geplaatst 10 augustus 2011 - 11:05

amai seg! ik zal het precies toch maar bij sisal houden :trance: :trance: :trance:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#127 Geplaatst 10 augustus 2011 - 15:45

Lulukai zei:

amai seg! ik zal het precies toch maar bij sisal houden :trance: :trance: :trance:

Toch is hout zeker duurzamer en sterker.
Die palen zijn echt zeer sterk en gaan lang mee.
Er komt zeker een oplossing, daar ben ik van overtuigd.
Niemand heeft dit gewild en helaas kan dit gebeuren.
Zolang het opgelost geraakt en wij en onze katten straks kunnen genieten van deze pareltjes van palen hoor je ons niet meer klagen.
Dan zijn we weer voor jaren lang plezier vertrokken !
Sisal houd het nooit zo lang en met 10 katten (en momenteel 7 kittens) gaat zo'n sisal paal echt niet lang mee, waardoor ze wel ook zeer duur worden.

Ondertussen hebben we een goedkoper krabpaaltje voor de kittens. We zijn tevreden, maar het zal zeker niet lang overleven en er is veel minder pret aan voor de katten.
We missen onze houten palen wel hoor en zoiezo komen er zeker weer zo'n palen te staan.

Inmiddels ben ik er van overtuigd dat er wel een oplossing komt en dat is het belangerijkste. Dan post ik hier zeker de foto's als ze genieten van de palen.
Zo'n zaken kunnen nu helaas eenmaal gebeuren, een beetje natuur in huis hé.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#128 Geplaatst 10 augustus 2011 - 16:09

feroesti zei:

Hier nog geen nieuws intussen.
Blijkbaar een slechte levering hout in mei, want onze eerste palen werden op 26 mei geleverd en met die palen is het begonnen.
De tweede levering palen (3 juni) daar is het pas iets later mee begonnen.

Hopelijk komt er snel een oplossing, want het is hier zeer leeg in huis...

Mijn paal is begin juni geleverd maar was al een week klaar dus zal zelfde lot hout zijn.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#129 Geplaatst 10 augustus 2011 - 16:17

Lulukai zei:

Wat denk je dat er onder de sisal zit? :x En als het niet gevulde buizen zijn, dan ligt de paal zo omver met mijn afbrekers. Bovendien heb ik wel een paal met sisal omwikkeld want ze moeten zeker hun nagels kunnen scherpen hé en klimmen doen ze ook alleen op de paal met sisal.

Als het geperst hout loop je minder risico maar ik kan je zeggen dat dit de eerste krabpaal is die stabiel blijft als er 2 à 3 Coons op springen (niet verwonderlijk als je dikte van de palen zit alsook de dikte en grootte van de plank onderaan - die paal pak je niet alleen op hoor) Plus ik vond gewoon geen palen met grote ligmanden waardoor mijn Coons er altijd belachelijk bij lagen (weet niet of ze er last van hadden maar het was geen zicht) in te kleine mandjes en huisjes of mandjes die dan groot genoeg zijn maar gingen doorhangen of afbraken. Een paal op maat voor een betaalbare prijs was dus de ideale oplossing.

Spijtig van dit voorval maar het wordt opgelost en het zijn echt goede palen, daarom dat ik hem behandeld heb. Een andere paal die minder stabiel was, had waarschijnlijk op terras gestaan of vanachter in de tuin (terras is ook afgezet met hout).

Dus ik gelukkig en de katten gelukkig - na regen komt zonneschijn, kijk maar naar buiten (ben bijzonder goed gezind vandaag door de zon :oops: )

Guest_Lulukai_*
Guest_Lulukai_*

#130 Geplaatst 11 augustus 2011 - 08:06

coons zijn ook wel grote poezen hé :d bij mij zal het met 1tje blijven binnen, en ze heeft haar al goed uitgeleefd, mijne komt van zooplus en er mankeert nog niets aan :d
misschien als ze groter is dat ze toch een andere zal nodig hebben :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#131 Geplaatst 29 september 2011 - 15:11

Alles is hier sedert vandaag in orde gekomen.
Er zijn nieuwe palen gebracht en ze zijn prachtig !!!!
Eigenlijk vind ik deze nog mooier dan de vorige.
Deze zijn in geïmpregneert hout, dus geen kans op beestjes meer.
In elk geval zijn ze door het testpanel al helemaal goedgekeurd.
De kittens Eelya, Qantu en Duna komen er niet meer van af. Deze palen zijn nu met kleine zijden blaadjes en die vinden ze zoooo interessant.
Nog geen tijd gehad voor foto's, maar die volgen later wel.

Guest_Leonie_*
Guest_Leonie_*

#132 Geplaatst 29 september 2011 - 15:20

feroesti zei:

Onze Elliot heeft sedert deze namiddag een nieuwe [KNIP] krabpaal.
En genieten dat hij doet !! Hij is er sedert de plaatsing om 15.00 u , niet meer af geweest.
Ik vind het heel erg mooi!

Groetjes, Leonie
www.chantamoni.nl

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 29 september 2011 - 16:02

Ben benieuwd naar de foto's :LOL:
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#134 Geplaatst 29 september 2011 - 17:15

feroesti zei:

Alles is hier sedert vandaag in orde gekomen.
Er zijn nieuwe palen gebracht en ze zijn prachtig !!!!
Eigenlijk vind ik deze nog mooier dan de vorige.
Deze zijn in geïmpregneert hout, dus geen kans op beestjes meer.
In elk geval zijn ze door het testpanel al helemaal goedgekeurd.
De kittens Eelya, Qantu en Duna komen er niet meer van af. Deze palen zijn nu met kleine zijden blaadjes en die vinden ze zoooo interessant.
Nog geen tijd gehad voor foto's, maar die volgen later wel.

Super! :LOL:

Ik kijk ook uit naar de foto's!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#135 Geplaatst 29 september 2011 - 18:53

Hier zijn ze dan, wel niet gemakkelijk foto's nemen met de zon in de ramen...

Bijgevoegde thumbnails

• 29 september 001.jpg
  • 29 september 002.jpg
  • 29 september 003.jpg