Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

ziek

• Log in om te reageren
1385 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#1246 Geplaatst 22 januari 2014 - 23:48

naar mij moet ge niet kijken hoor, ik kan het niet zolang uithouden en ik vind dat dan heel ambetant dat mensen daar ook effect van ondervinden en ze zich daar moeten aanpassen, ik ga me de hele tijd dan slecht zitten voelen dat jullie daarmee rekening moeten houden terwijl Marleen wel langer dan mij ergens naartoe kan gaan.
Ga dan gewoon met Marleen ne keer ergens naartoe, doe dat dagje zee dan eens met haar als t schoon weer is
Als t er ne keer iemand naar hier wil afzakken en met mij ne keer ne pannekoek wil gaan eten in centrum Aalst ofzo dan zijn ze natuurlijk welkom (in de zomer is t geen tekenschool...ik zit me daar eerlijk gezegd wel wat zorgen over te maken wat ik dan ga moeten uitvinden om mentaal toch niet weer de dieperik in te gaan alhoewel ik me natuurlijk heel hard zit voor te nemen om me niet te laten gaan en hier thuis dan te proberen dingen te vinden die me wat kunnen oppeppen) maar dat is zeker geen verplichting hoor, ik hoop in t weekend dan toch ne keer een uur of twee buiten te kunnen geraken met halve trouwboek op zondag en ik kan me daar denk ik toch wel aan optrekken gedurende de twee maanden dat t geen tekenschool is (alhoewel het natuurlijk leuk is als t schoon weer is dat je ne keer buiten kan komen in de week als t dan in t weekend rotweer zou zijn)
Ik heb me al zitten  bedenken dat het jammer is dat er voor mensen zoals Marleen en mij geen buddy diensten bestaan (of is het buddie met ie?), je weet wel, er zijn zo verenigingen die bestaan uit vrijwilligers die bij mensen met bv aids op bezoek gaan of mensen met mentale problemen, daar bestaat dat ook voor heb ik onlangs gelezen en voor ouderen/bejaarden ook in sommige regio's en die gaan dan met die mensen ne keer ergens naartoe of houden ze gewoon wat gezelschap en doen er een babbelke mee om te voorkomen dat ze helemaal in isolatie zitten, t is jammer dat dat niet bestaat voor ons...
Ik vind het jammer dat ik niet in staat ben om zelf zo een dienst/vereniging op te starten, moest ik genoeg leven in t karkas hebben zou ik het nog proberen om zoiets op te starten maar spijtig genoeg wil mijn karkas niet genoeg meewerken om zoiets te kunnen bewerkstelligen.
Er zijn nochtans genoeg mensen die zich in dezelfde positie dan mij en Marleen bevinden

Bewerkt door lathyrus, 22 januari 2014 - 23:48.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.131 berichten

#1247 Geplaatst 22 januari 2014 - 23:54

Ja dat zou wel tof zijn moest er zoiets bestaan.
Een terrasje doen in de zomer dat zie ik zitten hoor, en wie meewil is welkom. Als Marleen iemand heeft om tot Aalst te geraken kan ze er anders misschien een dagje Aalst van maken, of als jij moe bent en naar huis wil kan ze doorreizen naar Brussel of Gent. Ik weet niet he, 't is maar een idee.

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#1248 Geplaatst 23 januari 2014 - 00:13

Reken mij ook maar mee als het mag :jump:
Zowel naar zee als een terrasje doen. Of een niet-abstract museum!
Allemaal goed. En altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
Wel jammer dat jullie zich zo afgesloten voelen.
Maar ik heb ook zo een aantal klanten die met de gezondheid sukkelen en af en toe geef ik die een belletje of spring ik eens binnen.
Ik beschouw heel wat van hen meer als gewoon klanten. Er worden al vaak persoonlijke verhalen verteld en mijn vaste klanten zie ik toch graag.
En die soigneer ik graag. Vrijdag ga ik een ervan bezoeken in het ziekenhuis met een  :flower:
En ik merk ook dat er daar heel wat eenzamere mensen bij zijn.
Ik weet niet waar Nadine woont, maar als je zin hebt om vlugger eens af te spreken, laat maar weten :goofy:

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#1249 Geplaatst 23 januari 2014 - 01:26

wat lief vn jullie allemaal , ik zit hier nu te huilen van blijdschap , het is niet te geloven hoevel mensen hier me willen helpen , jullie zijn allemaal welkom , ook de raggies' zullen jullie met open pootjes ontvangen , lathyrus ik vind het vr jou zo erg , dt je zp weinig kan , pas op bij mij is het nie veel meer hoor , ik moet savonds aan dt infuus thui s en elke dag die zware spuiten zetten , misscjien iets kunnen regelen om naar aalsrt te gaan en met ons gropje een leuke dag van maken , met ng meerdre op ks , kan ik via mijn schoonzus in aalsr geraken , dan zijn we allen samen met lathyrus  en als ,nog iemnd mee wil denk aan mauro ;gezellig praten in een gezellige tenet  , het is misschien een begin van een mooie vriendschapsrelatie
:d ;) ;) ;) ;) :d
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#1250 Geplaatst 23 januari 2014 - 01:29

Arni, ik woon in Wichelen, is eigenlijk niet zo ver van Gent, een kwartiertje rijden met de auto, maar gij rijdt niet met de auto zeker? Alé, ik meen me dat te herinneren dat ik dat eens gelezen heb maar ik kan me vergissen met mijn erwtenbreingatenkaasvergiet...
Vroeger gingen we in t weekend op zaterdag wel eens regelmatig naar Gent, naar de veldstraat en omstreken, maar tegenwoordig komt het er niet meer van, halve trouwboek moet vrijdagnacht en zaterdagochtend werken en dan geraken we daar pas midden in de middag en dan heb je al parkeerproblemen om mee te beginnen en tegen dat je weg gaat is t nog problematisch om weg te geraken ook dus doen we dat al een hele tijd niet meer (en alleen geraak ik er niet,  vorig jaar hebben we het eens geprobeerd om het met de bus te doen met het idee erachter dat ik dan later misschien ne keer alleen met de bus zou kunnen rijden maar dat was echt niet te doen voor mij, dienen  busrit duurde veel te lang, een goed uur, tegen dat we toekwamen zat er al niet veel leven meer in t karkas en dan moesten we nog een tram nemen en dan pas konden we rondlopen in de veldstraat enzo maar ik moest er rekening mee houden dat ik ook nog terug naar huis moest geraken en dus konden we dan niet echt lang blijven rondlopen...En was t eigenlijk gewoon de moeite niet om te gaan op die manier. Trouwens zonder halve trouwboek had ik het echt niet gered om naar huis te geraken, die heeft me echt letterlijk moet verslepen op t laatst...ik vind het zo spijtig, want ik wou dat zo graag kunnen, zo ne keer in de zomer in de week met den bus op mijn eentje ne keer naar Gent gaan en ne keer buiten komen, maar helaas pindakaas...)
We waren van plan om in halve trouwboek zijn congé die hij net gehad heeft ne keer te gaan maar t is er niet van gekomen.
Waren we er naartoegeraakt dan was ik van plan om je te vragen waar je werkt en of je het zag zitten dat we  ne keer binnen zouden springen en goeien dag  zeggen of te  vragen of je zin had om ne keer iets te gaan drinken of eten na je werk omdat ik denk dat je toch in veldstraat of omstreken werkt en woont, maar ja, zoals ik al zei, den uitstap ging niet door...
Ik vind het heel lief van je dat je je klanten die met hun gezondheid op hun sukkel zitten zo soigneert en je hen ne keer een bezoekske brengt soms of er ne keer een belletje naar doet
Dat doet echt wel heel veel voor die mensen hun mentale gezondheid, daar ben ik zeker van
Veel mensen hebben spijtig genoeg vooral schrik van mensen die met hun gezondheid op hun sukkel zitten.
Ze zijn bang denk ik dat die mensen over niks anders kunnen praten dan over hun gezondheidsproblemen (terwijl er net veel mensen liever niet over praten en liever ne keer over iets anders babbelen zodat ze hun gedachten kunnen verzetten) en ook dat iemand om hulp gaat vragen of gaat vragen om iets te doen wat ze eigenlijk liever niet zouden doen maar ze zouden dan als t gevraagd wordt niet van nee durven zeggen dus vermijden ze gewoon om met mensen met gezondheidsproblemen om te gaan...
Het is daarom eigenljk dat ik begonnen ben met zo open te zijn over mijn gezondheidsproblemen en al wat er komt bij kijken enzo, in de hoop dat misschien een paar mensen toch minder schrik gaan hebben van chronisch zieke mensen, dat ze gaan zien dat we ook maar mensen zijn net zoals ieder ander...En we ook beziglopen met net dezelfde dingen dan henzelf....
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#1251 Geplaatst 23 januari 2014 - 01:30

wat lief van je ;) ;) ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#1252 Geplaatst 23 januari 2014 - 01:38

Bekijk berichtmarleen57, op 23 januari 2014 - 01:26, zei:

wat lief vn jullie allemaal , ik zit hier nu te huilen van blijdschap , het is niet te geloven hoevel mensen hier me willen helpen , jullie zijn allemaal welkom , ook de raggies' zullen jullie met open pootjes ontvangen , lathyrus ik vind het vr jou zo erg , dt je zp weinig kan , pas op bij mij is het nie veel meer hoor , ik moet savonds aan dt infuus thui s en elke dag die zware spuiten zetten , misscjien iets kunnen regelen om naar aalsrt te gaan en met ons gropje een leuke dag van maken , met ng meerdre op ks , kan ik via mijn schoonzus in aalsr geraken , dan zijn we allen samen met lathyrus  en als ,nog iemnd mee wil denk aan mauro ;gezellig praten in een gezellige tenet  , het is misschien een begin van een mooie vriendschapsrelatie
:d ;) ;) ;) ;) :d

Ik vind het heel lief van je dat je zou willen afspreken in Aalst omwille van mij Marleen, maar is dat niet  te ver voor jou en niet te belastend?
Gaat dat wel om dienen afstand te overbruggen voor jou? Geraak je dan niet te uitgeput?
Ik weet niet hoelang dat rijden is van bij u thuis?
Ik wil best  vandezomer in Aalst jullie ontmoeten maar ik moet er wel bij vermelden dat er dan iemand mij gaat moeten komen halen want ik geraak er niet op mijn eentje en er me ook iemand naar huis gaat moeten brengen dan want ik geraak ook niet naar huis op mijn eentje...
En ik vind dat zo beschamend om dat te moeten vragen aan iemand en dat die persoon dan gaat moeten rondrijden voor mij ...
Ik voel me dan altijd zo schuldig en zo een blok aan t been
Dus echt waar, niemand moet zich verplicht voelen om naar mij te kijken
Doe eerst en vooral dan dat dagje zee ne keer met Marleen, dat vind ik t belangrijkst, dat er met Marleen ne keer iets gedaan wordt.
Want ik begrijp echt wel hoe zij zich voelt, nog niet zo lang geleden voelde ik mij t zelfde en zat ik ook op t randje van de afgrond en ik wil vooral dat Marleen zich mentaal toch wat beter gaat voelen
Ik sleep er me wel weer door indien nodig, k doe het al zo lang op mijn eentje (samen met halve trouwboek ook natuurlijk maar ik bedoel met dat eentje dus zonder hulp van buitenaf/van andere mensen) en onkruid vergaat niet, en ik ben precies toch een hardnekkig stukske onkruid :lachen:
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#1253 Geplaatst 23 januari 2014 - 02:54

Bekijk berichtlathyrus, op 23 januari 2014 - 01:29, zei:

Het is daarom eigenljk dat ik begonnen ben met zo open te zijn over mijn gezondheidsproblemen en al wat er komt bij kijken enzo, in de hoop dat misschien een paar mensen toch minder schrik gaan hebben van chronisch zieke mensen, dat ze gaan zien dat we ook maar mensen zijn net zoals ieder ander...En we ook beziglopen met net dezelfde dingen dan henzelf....

nog iets vergeten melden: ik ben ook zo open om sommige vooroordelen uit de wereld te proberen helpen, ik hoop dat mensen die denken dat als iemand ziek is dat je dat dan ook uiterlijk aan die persoon moet zien en als je uiterlijk niks ziet kan het toch zo erg niet zijn dat zij toch gaan inzien dat dat niet altijd t geval is en dat iemand waar je uiterlijk helemaal niks aan ziet dat die persoon toch chronisch zwaar ziek kan zijn en een heel beperkt leven kan hebben...
Want die vooroordelen zorgen voor veel onbegrip en dat onbegrip kan heel kwetsend zijn, dat onbegrip is in veel gevallen nog pijnlijker en moeilijker dan de ziekte/aandoening die iemand heeft...
Ik wou het gewoon even verduidelijken waarom ik er zo open over ben voor t geval er mensen zijn die denken dat ik het allemaal vertel omdat ik graag aandacht wil trekken of ik graag in de belangstelling wil staan, want dat is dus zeker niet t geval...
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.238 berichten
  • 1 katten

#1254 Geplaatst 23 januari 2014 - 06:41

Nadine,
Wij hebben ook nog een aantal keer geprobeerd om eens samen in Gent af te spreken maar het is toen niet gelukt om een geschikte dag uit te kiezen, weet je nog?
Toen jij er met halve trouwboek was, dan was ik niet vrij of wanneer ik er eens was dan was jij er net de vorige week al eens geweest, enfin, het is ons toen niet gelukt, maar : je weet, het aanbod is nog altijd geldig hé.

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#1255 Geplaatst 23 januari 2014 - 10:19

Bekijk berichtlathyrus, op 22 januari 2014 - 23:48, zei:

Als t er ne keer iemand naar hier wil afzakken en met mij ne keer ne pannekoek wil gaan eten in centrum Aalst ofzo dan zijn ze natuurlijk welkom  

ik lust graag pannekokenen, en neem u wel mee eens op pannekoekendag!

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.174 berichten
  • 3 katten

#1256 Geplaatst 23 januari 2014 - 13:01

Mmm, dat mag ik ook super graag!
En mijn vriend eet da niet graag, dus wordt dat hier zelden gebakken.
I'm in!

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.174 berichten
  • 3 katten

#1257 Geplaatst 23 januari 2014 - 13:07

Bekijk berichtlathyrus, op 23 januari 2014 - 01:38, zei:

Ik wil best  vandezomer in Aalst jullie ontmoeten maar ik moet er wel bij vermelden dat er dan iemand mij gaat moeten komen halen want ik geraak er niet op mijn eentje en er me ook iemand naar huis gaat moeten brengen dan want ik geraak ook niet naar huis op mijn eentje...
En ik vind dat zo beschamend om dat te moeten vragen aan iemand en dat die persoon dan gaat moeten rondrijden voor mij ...
Ik voel me dan altijd zo schuldig en zo een blok aan t been
Dus echt waar, niemand moet zich verplicht voelen om naar mij te kijken

Ik wil jou zeker komen halen Nadine. Ik kan ondertussen al een eindje met de auto rijden :)
En ik zou hééééél graag jouw poezels eens willen ontmoeten! :) (ik heb namelijk nog nooit een bloterikje ontmoet :) )

Je moet toch niet beschaamd zijn? Jij kan er toch niet aan doen dat je fysiek niet sterk genoeg bent.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#1258 Geplaatst 23 januari 2014 - 14:29

Bekijk berichtArmani, op 23 januari 2014 - 06:41, zei:

Nadine,
Wij hebben ook nog een aantal keer geprobeerd om eens samen in Gent af te spreken maar het is toen niet gelukt om een geschikte dag uit te kiezen, weet je nog?
Toen jij er met halve trouwboek was, dan was ik niet vrij of wanneer ik er eens was dan was jij er net de vorige week al eens geweest, enfin, het is ons toen niet gelukt, maar : je weet, het aanbod is nog altijd geldig hé.

Inderdaad, dat weet ik zeker nog
En ik weet dat het aanbod nog geldig is.
Maar t probleem is er geraken hé zoals ik hierboven uitgelegd heb, t komt er gewoon niet meer van
Misschien/hopelijk lukt het nog eens in de volgende verlof van halve trouwboek

Bekijk berichtKarianne, op 23 januari 2014 - 10:19, zei:

ik lust graag pannekokenen, en neem u wel mee eens op pannekoekendag!

dat is heel lief van je

Bekijk berichtCarowlina, op 23 januari 2014 - 13:07, zei:

Ik wil jou zeker komen halen Nadine. Ik kan ondertussen al een eindje met de auto rijden :)
En ik zou hééééél graag jouw poezels eens willen ontmoeten! :) (ik heb namelijk nog nooit een bloterikje ontmoet :) )

Je moet toch niet beschaamd zijn? Jij kan er toch niet aan doen dat je fysiek niet sterk genoeg bent.

hopelijk kan er dan vandezomer een datum geprikt worden die voor iedereen mogelijk is voor pannenkoekenontmoetingsdag

Ik hoop wel dat Marleen toch wat vroeger gaat buitengeraken en wat vroeger kan afspreken met iemand want de zomer is nog ver weg
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#1259 Geplaatst 25 januari 2014 - 01:44

vind ht heel lief van jullie , Lathyrus , ik kan met mn schoonzus komen evntueel , het is wwel belastend vr mij , omdt ik met mijn spuiten , tpn voeding en stoma rekening moet houden , maar als er niet teveel stress bij te pas komt zal ht wel lukken , ik vind jullie allemaal heel behulpzaam , en kunnen we eens een pannekoekendg korterbij afspreken of een ks uitstapje narr genk , kan ik jullie allemaal eens ontmoeten , inderdad de zomer is nog ver af de winter moet nog passeren :lachen: ;) ;)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#1260 Geplaatst 25 januari 2014 - 02:13

hey marleen, dat is wat ik me dus al zat af te vragen, of dat niet te belastend is voor jou en ook of je daar wel iets aan hebt eigenlijk?
Want ik dacht dat je niet kan eten? Daarom moet je toch die tnp voeding krijgen hé?
Is zo een pannenkoekenuitstap dan wel leuk voor jou?
Het is toch een heel eind rijden vanwaar jij moet komen naar Aalst, volgens mijn halve trouwboek drie uur in totaal, dan zou er toch iets moeten gedaan worden dat leuk is voor jou vind ik

Naar mij moet niemand kijken,  echt waar, ik vind wel iets dat me mentaal een kick gaat geven
Het belangrijkste is dat er met Marleen iets  gedaan wordt en Marleen eens iets kan doen dat ze leuk vindt en waar ze iets aan heeft
Ik hoop heel heel hard dat er toch iemand is die ne keer met jou naar zee wil gaan of die dichterbij Genk of in Genk zelf wil afspreken met jou
Geplaatste afbeelding