Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

ziek

• Log in om te reageren
1385 reacties op dit onderwerp
Mauje
Mauje
  • 821 berichten
  • 3 katten

#151 Geplaatst 11 juni 2011 - 20:36

:hug:
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#152 Geplaatst 12 juni 2011 - 01:15

jubikelcats zei:

W.s. heeft je broer een Port-a-cath. dit is een bepaald kastje boven in de borst, waar de aders op aangeslotenzijn. Mensen die chemo hebben, zijn zeer moeilijk te prikken, via een ingreep krijgen ze dan een port-a-cath, hierop wordt dan de chemo ook op aangesloten, maar ook mee bloed geprikt. Sterkte ook Lut, het moet niet makkelijk zijn om je broer zo te zien.

@ Marleen, triest dat je dochter een miskraam heeft gekregen. Nu je zelf zo ziek ben, kan je dat er niet bij hebben. Het bevorderd niet je genezingsproces  
Heb je al enig idee wanneer je naar huis mag.

Bij mijn moeder was in eerste instantie ook nog sprake van sonde via het bloed, alleen de kans op een infectie en zoals je zelf al noemde een sepsis is gewoon erg groot. En gezien de slechte toestand bij mijn moeder hebben ze daar ook mee afgezien.

Zie ineens dat je ook een poth-a-cath krijgt, zal best het nodige aan verlichting voor je geven. Er hoeft niet steeds meer geprikt te worden.

Heel veel sterkte meid.

hoi Jubelcats is je moeder weer wat opgeknapt ? Wat erg voor je :hug: dank je voor de lieve woorden , :catkiss
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#153 Geplaatst 14 juni 2011 - 01:28

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding straks is het zover ,ik krijg mijn portacath ,wat heb ik zo een zenuwen ,Ernst is gisterenmorgen naar ikea gereden in Heerlen ddie was gelukkig open ,maar heeft 20km in de file gestaan die arme schat hij heeft ladenkasten,een afwasbaar tafeltje gekocht ,hij heeft de kamer omgetoverd tot een mooie bijna steriele tpn-kamer ,die lieve echtgenoot van me was doodop,hier een fotootje van toen ik een week in Leuven lag had toen maar 1 kaartje ,de muur hangt nu vol :LOL: :LOL: en ook foto's van de tpn kamer jullie horen het wel weer tot gauw :catkiss :catkiss

Bewerkt door marleen57, 14 juni 2011 - 01:32.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#154 Geplaatst 14 juni 2011 - 04:28

marleen57 zei:

hoi Jubelcats is je moeder weer wat opgeknapt ? Wat erg voor je :hug: dank je voor de lieve woorden , :catkiss

Mijn moeder is 4 juni overleden aan de gevolgen van metasterend ovariumcarcinoom.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#155 Geplaatst 14 juni 2011 - 04:32

Sterkte!
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#156 Geplaatst 14 juni 2011 - 04:48

Er zijn er nog die op dit uur wakker zijn... Ik heb al een week vreselijke oorpijn nadat er een kind vorige week op een feestje heel hard schreeuwde :( Onmogelijk te slapen van de pijn...

Marleen, veel sterkte en hopelijk gaat alles goed. Dat verdien je wel na al die ellende! Voor een keertje zeg ik tegen iemand: hopelijk blijven de kilootjes er aan plakken!

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#157 Geplaatst 14 juni 2011 - 08:55

jubikelcats zei:

W.s. heeft je broer een Port-a-cath. dit is een bepaald kastje boven in de borst, waar de aders op aangeslotenzijn. Mensen die chemo hebben, zijn zeer moeilijk te prikken, via een ingreep krijgen ze dan een port-a-cath, hierop wordt dan de chemo ook op aangesloten, maar ook mee bloed geprikt. Sterkte ook Lut, het moet niet makkelijk zijn om je broer zo te zien.

Het is mijn schoonbroer, gehuwd met de zus van mijn man.

Alles gebeurt bij hem dus inderdaad via die ene opening.
't Zal dus inderdaad wel een port-a-cath zijn. Ik zal het eens vragen aan één van zijn zonen waar ik mee chat.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#158 Geplaatst 14 juni 2011 - 12:16

Sterkte marleen!!!!

alturas
alturas
  • 6.045 berichten
  • 4 katten

#159 Geplaatst 14 juni 2011 - 12:18

veel sterkte

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#160 Geplaatst 14 juni 2011 - 17:39

Lut zei:

Het is mijn schoonbroer, gehuwd met de zus van mijn man.

Alles gebeurt bij hem dus inderdaad via die ene opening.
't Zal dus inderdaad wel een port-a-cath zijn. Ik zal het eens vragen aan één van zijn zonen waar ik mee chat.

:oops: sorry, verkeerd gelezen

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#161 Geplaatst 15 juni 2011 - 01:18

jubikelcats zei:

Mijn moeder is 4 juni overleden aan de gevolgen van metasterend ovariumcarcinoom.

wat erg is dat innige deelneming voor jou en je familie ,heel veel sterktein deze moeilijke tijd :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#162 Geplaatst 15 juni 2011 - 01:20

Elena zei:

Er zijn er nog die op dit uur wakker zijn... Ik heb al een week vreselijke oorpijn nadat er een kind vorige week op een feestje heel hard schreeuwde :( Onmogelijk te slapen van de pijn...

Marleen, veel sterkte en hopelijk gaat alles goed. Dat verdien je wel na al die ellende! Voor een keertje zeg ik tegen iemand: hopelijk blijven de kilootjes er aan plakken!

Grappig hoe je dat zegt :LOL: :LOL: ,gaat het nu beter met je ? :hug: :hug: :hug:

Bewerkt door marleen57, 15 juni 2011 - 01:21.

Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#163 Geplaatst 15 juni 2011 - 01:41

hoi mijn kattensite vrienden ,het plaatsen van de portacath is uitgesteld tot vrijdag omdat ik een latex-allergie heb en altijd als eerste geopereerd moet worden daar de ok altijd als eerste latexvrij wordt gemaakt anders duurt het een uur voor de poetsploeg deze weer latexvrij te maken ,de anesthesisten hadden mijn dossier niet goed gelezen het staat er duidelijk in latex-en jodiumallergie :evil: heb zo gehuild ,ben nu vrijdag om 8uur aan de beurt ,de aanvraag  voor home tpn is door het ziekenfonds goedgekeurd ze zijn daar zo streng in voor home tpn ,ik mag maandag dan na 3 weken weer naar huis toe ,eerst die dagen doorkomen ,ze hebben vrijdag na de echo een klontertje in de hals gezien ik krijg nu bloedverdunners ze waren er op tijd bij stel je voor als dat naar de hersenen gaat mag daar niet aan denken :( ,ik heb deze avond weer een hypoglecymie gehad of een aanval van te lage suikers ,je begint te beven zweten je hart slaat door heel akelig ,ze hebben mijn suiker geprikt ik had 60 wetende dat normale waarden liggen tss 90 en 140 ,je kan in coma geraken als je niet ingrijpt dus heeft de verpleegster me koffie met suiker gegeven en een uur later was ie 99 ,komt ook door het dumpingssyndroom is heel ingewikkeld allemaal ,je mag geen suikers omdat je een hypo ontwikkeld en als je een hypo hebt moet je suikers hebben ,raar maar waar :x ,nu ben ik weer een beetje opgeknapt maar het kraakt je telkens weer opnieuw gelukkig heb ik nu tpn zodat mijn broodnodige stoffen in mijn bloed terecht komen ,nu worden het weer spannende dagen ,grtjes heel fel bedankt voor het medeleven allemaal :catkiss :catkiss

Bewerkt door marleen57, 15 juni 2011 - 02:06.

Geplaatste afbeelding

sita
sita
  • 4.731 berichten

#164 Geplaatst 15 juni 2011 - 02:26

Ik wens je heel veel sterkte ! :hug: :hug: :hug:

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#165 Geplaatst 15 juni 2011 - 02:30

sita zei: