Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbak vervangen..

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#1 Geplaatst 11 juni 2009 - 13:41

Hey,
Wij hebben een gratis kattenbak meegekregen van de mensen waar wij een paar weken geleden ons katje zijn gaan halen. Maar dit is wel een open bak en deze staat in de living (in het kleine appartementje was dit toch de meest geschikte plaats vonden wij, want in de keuken was geen plaats)
Maar nu is het wel zo dat onze Trixie wel degelijk stinkende scheetjes en stinkende drolletjes kan leggen en die geurtjes ontsnappen dus :d
Is het mogelijk deze kattenbak te vervangen door een dichte kattenbak met een luikje? Ik weet dat wanneer je eetkommetjes en de kattenbak verplaatst, ze deze moeilijk kunnen terugvinden. Is dit ook zo voor een andere kattenbak? Zal Trixie blijven zoeken naar haar vertrouwde toiletje of moet dit geen probleem zijn? :)

Ikke toch altijd met mijn domme vragen :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 11 juni 2009 - 13:49

Zet de nieuwe kattenbak in het begin gewoon op de plaats van haar oude nu. Soms willen ze niet onmiddelijk door het luikje stappen en kan je dit in het begin best eventjes verwijderen tot ze de nieuwe kattebak gewoon zijn, na een tijdje kan je het luikje er terug in hangen en in het begin een beetje helpen om er door te gaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 11 juni 2009 - 14:05

ik had ook een open kattebak
die heb ik dus ook vervangen
heb de kattenbak op de gewone plaats gezet, met het vertrouwde grit
maar het luikje er nog uit gelaten
na een week heb ik er het luikje terug in gestoken en toulouse er een paar keer door geduwd
toen had ze het door ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#4 Geplaatst 11 juni 2009 - 14:05

PeggyJ zei:

Zet de nieuwe kattenbak in het begin gewoon op de plaats van haar oude nu. Soms willen ze niet onmiddelijk door het luikje stappen en kan je dit in het begin best eventjes verwijderen tot ze de nieuwe kattebak gewoon zijn, na een tijdje kan je het luikje er terug in hangen en in het begin een beetje helpen om er door te gaan.

Ok, da zullen we binnenkort dan eens proberen :)

mercie :)

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#5 Geplaatst 11 juni 2009 - 14:43

Marii. zei:

Hey,
Wij hebben een gratis kattenbak meegekregen van de mensen waar wij een paar weken geleden ons katje zijn gaan halen. Maar dit is wel een open bak en deze staat in de living (in het kleine appartementje was dit toch de meest geschikte plaats vonden wij, want in de keuken was geen plaats)
Maar nu is het wel zo dat onze Trixie wel degelijk stinkende scheetjes en stinkende drolletjes kan leggen en die geurtjes ontsnappen dus :d
Is het mogelijk deze kattenbak te vervangen door een dichte kattenbak met een luikje? Ik weet dat wanneer je eetkommetjes en de kattenbak verplaatst, ze deze moeilijk kunnen terugvinden. Is dit ook zo voor een andere kattenbak? Zal Trixie blijven zoeken naar haar vertrouwde toiletje of moet dit geen probleem zijn? :)

ik heb vorige week ook onze open kattenbak vervangen door een gesloten en dat was geen enkel probleem. Hij staat wel ook op dezelfde plaats als de vorige

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 11 juni 2009 - 15:31

Veel succes!!! (maar ik ben zeker dat het zal lukken hoor)

Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 juni 2009 - 18:46

Wij hebben wel het luikje weggedaan... Nu nog weigeren ze met het luikje eraan in de kattenbak te gaan O:)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:03

Ik heb mijn open kattenbak ook vervangen door een gesloten, maar ik heb wel het luikje eraf gedaan. Hier zitten ze meestal met 2 poten in de bak en 2 voorpootjes uit de bak om hun behoeften te doen. :o
Hij is wel op dezelfde plaats blijven staan.

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#9 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:07

catherine zei:

Ik heb mijn open kattenbak ook vervangen door een gesloten, maar ik heb wel het luikje eraf gedaan. Hier zitten ze meestal met 2 poten in de bak en 2 voorpootjes uit de bak om hun behoeften te doen. :o
Hij is wel op dezelfde plaats blijven staan.

Hahaha, ieder zijn eigen manier om zijn behoefte te doen, hé :d

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#10 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:26

Gewoon vervangen het  zal wel lukken, ze leren het snel :miauw: :miauw:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:19

Marii. zei:

Hey,

geef je soms wiskas???

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#12 Geplaatst 11 juni 2009 - 23:11

miranda zei:

geef je soms wiskas???

jah.. waarom? :)

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 12 juni 2009 - 10:57

Marii. zei:

jah.. waarom? :)

Omdat Whiskas niet zo'n super eten is, laten vele katjes er stinkende scheetjes en drolletjes van. Niet dat Whiskas slecht is, maar het is niet de meest hoogstaande voeding.

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#14 Geplaatst 12 juni 2009 - 12:36

Ines zei:

Omdat Whiskas niet zo'n super eten is, laten vele katjes er stinkende scheetjes en drolletjes van. Niet dat Whiskas slecht is, maar het is niet de meest hoogstaande voeding.

Bwaa, het is toch niet slecht voor het katje als die wat stinkendere scheetjes enzo laat? Hij eet niets liever dan whiskas, hij is er echt dol op...

Maar wij gaan wel wat minderen met dat te geven, hij moet wa meer op brokken leren leven :d

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 14 juni 2009 - 18:31

Marii. zei:

Bwaa, het is toch niet slecht voor het katje als die wat stinkendere scheetjes enzo laat?

Dat is teken dat hij zijn eten niet goed verteerd

Geplaatste afbeelding