Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 11 juni 2009 - 16:45

Wat zegt je partner/familie/vrienden van het feit dat je zo'n poezengek bent? :a
Vinden zij je kat(ten) even mooi & lief als jij?

Is er een bepaald kleur/ras waar je gek op bent en je partner* niet? Heb je je partner moeten overtuigen om die bepaalde kleur (of dat bepaald ras) in huis te halen?
Hoe staat je partner nu tegenover die bepaalde kat?

* partner of huisgenoot. Ik bedoel gewoon de persoon waarmee je samenwoont.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 11 juni 2009 - 16:59

Ze vinden ze wel mooi, maar ze verklaren mij gek dat ik daarvoor zoveel geld heb voor betaald.
Katten binnen = kunnen niet
Raskatten = zwakke wezen wegens inteelt
Melvin = supermooi
Sillas = te wit

Vriend haat het haar van de katten, maar houdt voor de rest stiekem heel veel van ze. Ik sta soms in de gang te kijken terwijl hij het niet weet en het is zo schattig om hem bezig te zien spelen met hen. JAJA vriendje BETRAPT!

Wij zijn erover aan het nadenken om eventueel nog een naaktkat aan te schaffen en daarop weet ik hun reacties zeker al = JAKKES, wat is dat? Nog een kat bij? Je bent zot zeker... :LOL:
Vriend vindt naaktkat lelijk, maar ja hij zorgt er niet voor en als hij mij gelukkig maakt, heeft hij het ervoor over om op zo'n blootje te kijken.
Toen hij Maine Coon zag, was hij er onmiddellijk ook zot op. Hij zag het echter niet zitten om er twee te nemen, maar hmm...jammer

Ik trek het mij geen bal aan. Wat ik wil, is voor mezelf en ik vind ze superlief!!!

Bewerkt door Mieke'tje, 11 juni 2009 - 17:01.

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 11 juni 2009 - 17:04

Mijn man is een dierengek. Bij sommige katten heb ik dus ook geen keuze, maar dat is de keuze van mijn man, dus die blijven dan maar.
Toen met Shadow is het helemaal anders gegaan ook.
Ik heb een enorme blamage gehad met Kino en had een nieuwe kater nodig, want ja mijn andere 2 katers begonnen wel oud te worden ( Hur en San)
Dit keer was mijn keuze duidelijk, ik wil mijn zin een rood/witte harlekijn of Van en met een lekker smoeltje. En ik wilde over de landsgrenzen kijken.
Ga er maar aanstaan. Ik ben verpest met mooi rood ( hur is vuurrood) wat ik zag was blauw/wit, zwart/wit oid maar het had voor mij niet die klik
Ik had een keer met een fokker gesproken in Polen en besloot om haar website op te zoeken en daar stond HIJ
Geplaatste afbeelding
Hij trok me door het beeldscherm heen.
Mijn man die kwam kijken, die zei direct schrijven daarheen, die is mooi en die komt gewoon hierheen.
Heb met Iwona een waanzinnig contact opgebouwd en ben inmiddels zelfs met de 4e kat alweer bezig, is nog even een twijfelgeval.
Een hoop katten zijn in huis gekomen door mijn man.
mijn man wilde op een gegeven moment een brown tabby ( ik niet) ze is er gekomen, Twiggy, ze is ook duidelijk de kat van mijn man. Ze is een waanzinnig lieve poes, alleen in de silverfok is ze niet te gebruiken, maar da's minder problematisch.
Zwart zal hier in ieder geval er nooit inkomen ( ook al is brown tabby genetisch zwart) maar ik heb echt totaal niks met zwart, mijn man vind het mooi.......... ik niet, en daarin heb ik wel de laatste hand. Hier is het wat dat betreft voornamelijk rood, rood en nog veel meer rood.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:04

Olivier kan soms wel eens klagen over het kattenhaar, maar voor de rest is hij eigenlijk ook best kattengek (was waarschijnlijk wel duidelijk aangezien hij hier zelf ook lid is :) )
Onze vrienden vinden misschien wel dat we wat veel katten hebben (al heb ik ze dat nooit horen zeggen hoor), maar als ze langskomen, zeggen ze allemaal direct goeiedag tegen de katten. Heb zelfs enkele vrienden die raad komen vragen over de verzorging van hun katten en een bevriend koppel neemt nu zelf ook een maine coontje in huis nadat ze door onze Willow volledig voor het ras overstag zijn gegaan. :)
Bij de families zijn de meningen verdeeld... Komt er eigenlijk op neer dat zowel mijn mama als Oliviers mama helemaal weg zijn van de katten. Mijn mama heeft zelfs onze showgordijntjes gemaakt. Als er niks tussenkomt, komen Oliviers ouders zelfs even een bezoekje brengen aan de kattenshow komende zondag. :) Oliviers broers zijn niet zo weg van de katten, maar zij zijn allebei geen echte dierenliefhebbers in het algemeen.

Zelf ben ik helemaal gek op Maine Coons, en Olivier vindt die ook heel tof - al heeft hij het zelf wat meer voor Siamezen/Oosters Kortharen en Sphynxjes. De meeste voorkeuren qua kleur hebben we al in huis. En we zien wel wat er in de toekomst nog bijkomt he. :goofy:
Geplaatste afbeelding

Guest_Billy_*
Guest_Billy_*

#5 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:07

Wat ze ervan zeggen??? Dat ik een zotte ben :LOL:
Niet alleen moet ik perse drie (excuseer, 4, maar dat weten er veel nog niet ;) ) katten hebben, maar die moeten dan ook nog eens eten hebben van 60 euro voor tien kilo, een krabpaal die meer plaats inneemt dan de gemiddelde tafel, elke dag op hetzelfde uur een bakje natvoer, overal op de vensterbanken slaapnestjes,... En tot overmaat van ramp: als iemand een plantje wil meebrengen word het nog eens opgevreten nog voor het op de kast staat ook!!!
Als één van de katten niet goed is neemt mijne wederhelft, die al wel beter weet, al met rollende ogen de transportmand en zegt: Jaja, steekt ze er maar al in! Ik weet toch dat t geen leven is met u als ik niet direct naar de dierenarts rijd! :oops:
Qua kleur komen we goed overeen, uiteindelijk heb ik daar nooit echt veel belang aan gehecht. Alleen mijn man wilde wel graag een witte, en dat zijn er dan uiteindelijk twee geworden. Ik wilde graag een zwartje, maar eigenlijk vooral omdat die het minste kansen hebben, en ook ik heb mijn zin gekregen. En zoals jullie wel weten is ons grijsje gewoon op ons pad gekomen, kon evengoed een andere kleur geweest zijn.
Maar dus, weinig mensen in de wijde omtrek die mij niet als een gekkin bekijken. Maar 't doet gene zeer, dus dan kan het geen kwaad hé :twisted:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:18

Veel mensen die ik spreek vinden het helemaal niets, en inderdaad, ze vinden het belachelijk dat ik er zoveel geld voor betaald heb. "Op Marktplaats of in het asiel heb je ook katten maar dan goedkoop".
En ze denken dat het stinkt, blijkbaar, als je 2 katten hebt. Nu er nog een katje bijkomt denken ze echt dat ik gestoord ben.

Mijn vriend vindt het allemaal leuk, en hij bemoeit zich ook niet met de kattenrassen, al heeft hij wel voorkeuren.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:27

fijn om te lezen!!! leuk om ook es positieve verhalen te horen over een kattenliefhebster haar partner. ikzelf heb de neiging om te denken dat alle mannen hun vrouw zot verklaren en geen enkele man het echt voor katten heeft.
maar dat heeft dan met mijn ex te maken. diene was jaloers op de katten, keek er totaal niet naar om, het eten stonk dat ik ze gaf, had een mening van : ah daar zit een kat in mijn weg? ik loop toch rechtdoor en hij zal wel opzij springen......het ging zelfs zover dat als ik eerst ging slapen en de katten lagen bij mij op bed (toen had ik er 2), ze direct wegsprongen als ze hem de trap hoorden opkomen

dus om een lang verhaal kort te maken, heb ik de keuze gemaakt : echtscheiding aangevraagd en gekozen voor "mezelf en de katten"
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:34

Dat denken sommige mensen hier ook dat ik zot ben omdat ik 4 katten heb en als ik hun vertel dat als er een verloren schatje aan mijn deur staat het ook welkom is. Maar als er ergens een probleem is met een kat dan staan ze wel als eerste bij mij aan de deur. :) Voor de rest vinden ze hier ook heel proper al heb ik 4 katten. Mijne man die ziet onze schatten even graag alhoewel ik nooit hope geld mag geven voor de aankoop van een kat. Ik ben ook van het principe dat de andere schatjes in het asiel ed. ook een warme thuis verdienen. Mijne man is helemaal zot van onze Bébé hij heeft hem dan ook gered uit een regenpijp. Ze hebben een grote krabpaal beneden en een kleintje boven op de overloop. Er is 1 kattenbak maar Bébé maakt er volop gebruik van de anderen gaan buiten en als de nood hoog staat 's nachts dan gaan ze ook op de bak want 's nachts mogen ze niet buiten. Maar ze hebben welk elk hun kommeke om uit te eten. De kinderen zijn ook helemaal gek van hun soms gromt de oudstezoon wel eens als er een kat op zijn cursus gaat liggen of constant in zijn boekentas kruipt. En de jongste zoon die speelt met de katten dat het leuk is om te zien. Maar ik ben 200% zeker dat zij ze zo graag zien als wij. :heart: En al die me gek verklaren pech voor hun wij voelen ons hierbij goed en dat is alles wat telt. :thumb:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#9 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:34

ik woon nog thuis en gelukkig is mijn ma toch ook een kattenvriend
mijn pa en broers minder maar gelukkig zijn we samen sterk( ik en mijn ma)
grootouders verklaren mij ook zot dat ik zoveel uit geef aan mijn schatten
maar vinden ze wel super leuk

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#10 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:35

Hihi wij hebben natuurlijk nu alleen nog maar Kiki, maar mijn moeder is als de doods voor katten. Ze heeft er echt enorme schrik van. Tja, nu moet ik nog gaan zeggen dat er nog een tweede bij gaat komen :o . Ik had het laatst al eens een beetje laten vallen maar dat was toch wel echt een shock voor haar ;) .
Ach ja, als ze komen dan moeten de poesjes maar in de gang en boven s'avond want een moeder die elke keer tegen het plafond zit is ook niets natuurlijk :LOL: .
Isaura dan tegen oma "om Kiki is toch héél lief, aai hem maar een beetje :p "

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:38

catherine zei:

Maar als er ergens een probleem is met een kat dan staan ze wel als eerste bij mij aan de deur. :)

Dat ken ik ja!

Bij de vrienden & familie van onze directe vriendenkring sta ik zelfs bekend (of is het berucht? :p ) als "Karolien - je weet wel, die van de katten".

Ach, ik vind het eigenlijk wel een compliment! :x

Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:43

De meeste familie van mijn vriend begrijpen eigenlijk niet waarom we zoveel katten hebben. 1 of 2 katten zullen ze misschien nog wel begrepen hebben, maar 6, dat niet.
Toen Joël pas geboren was, kregen we langs die kant ook angstwekkende verhalen te horen, wat er steeds op neerkwam dat we maar best onze katten konden wegdoen. We merken het ook wel aan het bezoek hoor, voor Dean zijn er langs die kant maar amper mensen langsgeweest, terwijl mijn kant er speciaal tijd voor maakt.
Toen ik zwanger was van Joël vonden we niet direct een geboortekaartje naar onze zin, waren ze achter onze rug aan het roddelen dat we percé geboortekaartjes met katten aan het zoeken waren, enz... :evil:
In het begin trok ik het me er wel hard van aan omdat we eigenlijk langs die kant het zwarte schaap zijn, maar nu kunnen ze mij gestolen worden. Gelukkig zijn er wel een paar uitzonderingen. Diegenen komen dan ook op verjaardagsfeestjes e.d. de anderen hebben dan wel één of andere uitvlucht.

Bij mijn kant van de familie zitten ze er niet zo mee in, de meesten zijn daar kattenliefhebbers dus die komen ze dan graag bewonderen. Zijn ook een stuk enthousiaster over alles. Mijn grootouders begrijpen mijn passie (toch vooral mijn grootmoeder), maar begrijpen de hoeveelheid katten niet. Ze leggen hun het er wel bij neer, maar krijg er toch wel een opmerking over als er eentje bijkomt.
Ze denken dan vooral aan het kostenplaatje.

Over het algemeen begrijpen familie, kennissen, enz... ook niet waarom we raskatten hebben, waarom geld geven aan een kat ?
Hetzelfde over het duurdere voer, speeltjes, testwerk, een kitten terugnemen, enz ...

Mijn vriend zelf is intussen ook helemaal in katten, vroeger was hij meer voor honden, maar door mij heeft hij ontdekt hoe leuk en mooi katten wel kunnen zijn. Van hem heb ik ook mijn eerste raskatjes gekregen. Als hij zelf zou mogen kiezen dan zou hij wel meer voor de maine coon zijn gegaan, vooral de grootte spreekt hem enorm aan. Niet tegenstaande dat hij de somali en abessijn wel schitterend vindt. Het mooiste vindt hij nog een blauwe abessijn, dus die zal er ooit nog wel bijkomen, hihi :d Af en toe begrijpt hij wel niet dat een kat eigenzinnig is, ter vergelijking met een hond ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#13 Geplaatst 11 juni 2009 - 19:54

Mijne vriend heeft altijd al een katje gewillen maar nooit eentje gekregen. Enkele jaren geleden heeft hij nog in een asiel gewerkt dus wist hij wel ongeveer wat een katje allemaal inhoudt.
Vier maanden geleden had ik hem voorgesteld een katje te nemen, hij zat toch altijd maar alleen in zijn appartement en zat toen nog zonder werk. We waren zo'n beetje ermee aan't lachen en op het internet gaan zoeken, niet echt verwachtende dat er wel degelijk een katje zou komen.
Mijn vriend zijn ouders waren ertegen, volgens hen hoorde een kat buiten en niet in een appartement. Toen heeft mijn vriend hen een week of twee niet gezien omdat ie zo kwaad was dat ze hem niet steunde.
Toen kregen we een bericht dat er een 'tante' (niet echt familie hoor ;) ) kleintjes kreeg van haar kater en poes.
Ze waren toen geboren, vier prachtige kittentjes. Toen we eindelijk ons katje mochten gaan uitkiezen, was ik meegegaan. Ik zag de doos en was meteen verkocht :) Mijn vriend kon niet kiezen maar had al snel door dat ik de allermooiste en de meest aanhankelijkste kat eruit had gepakt.
Toen was het aftellen naar het katje, en we kregen steeds meer negatieve commentaar van zijn familie. "Bah, een kat".
Maar we hebben doorgezet en zijn Trixie na 8 weken gaan halen. Toen zijn ouders Trixie zagen, zijn ze wel bijgedraaid. Het was een prachtbeestje (groot gelijk dat ze hebben) en nu worden we ook door hen gesteund.
Jammer genoeg steunen de zussen en broer van mijn vriend hem niet. Ze vinden een kat maar een vies beest en toen we naar de ouders gegaan waren, mocht Trixie niet eens daar rondlopen omdat een zus bang was van dat beestje. Wie is er nu bang van een donzig klein 2 maanden oud katertje :)

Ach, iedereen is voor onze Trixie gesmolten, en die broer en zussen weten gewoon niet waar ze het over hebben. :d

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#14 Geplaatst 11 juni 2009 - 20:07

Mijn moeder steunt mij volledig i.v.m. de kat...
De meesten snappen echter niet dat ik zo een duur eten en speeltjes en krabpalen...enz... voor haar koop.
En een kat binnen??? Komaan, het is dan ook "maar" een HTK he!!! :evil: Dat maakt mij niet uit hoor, ik zie haar daarom niet minder graag...
Vooral mijn schoonmoeder is een held in commentaar geven: "die kat is diep ongelukkig" , "ge weet niet wat ge die kat aandoet" (i.v.m. de kattenren) "amai, die is vet geworden..." en zo kan ik nog wel even doorgaan... Zelf is ze wel van het type dat niet kan zwijgen over haar kleinkinderen :z maar kom...
Mijn vriend vond in het begin mss ook wel dat ik overdreef (en nu mss soms nog :d ) maar hij snapt mijn standpunten wel... Zeker als ik hem hier eens laat meelezen (of hij dat achter mijn rug doet :x ) En hij heeft toch maar mooi een kattenren gebouwd...
Dus de meesten snappen het allemaal toch niet zo goed...
De kindjes van mijn vriend zijn broer en zus zijn echter verzot op het katje en willen altijd maar op bezoek gaan bij "poesje" :LOL: En zelf zijn ze er ook allemaal lief tegen hoor!! Best... want anders :evil:
Binnenkort (volgend jaar ergens, als ik meer verlof en dus tijd heb) wil ik zeker een tweede katje, een vriendje of vriendinnetje voor ons Zulma'ke... Ja, dat gaan ze al helemaal niet snappen natuurlijk...
Enfin, sorry voor de lange uitleg, maar deed deugd om het hier eens "neer te pennen"...
En nu eens zien waar mijn poezenbeest met haar rietje op af is, want ik hoor hier zo vanalles :LOL:

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#15 Geplaatst 11 juni 2009 - 20:28

Mijn partner vindt het allemaal prima :) Die is even kattengek als ik :ha Anders zouden we natuurlijk niet zoveel katten hebben. En deze site dan ook niet :ha Vrienden vinden dat we wel veel katten hebben, maar geen negatieve commentaar of zo. Mijn familie vindt helemaal niets, vermits ik er geen contact mee heb :ha Andy's familie vindt ook dat we er wel veel hebben en lachen er wel eens mee dat we gek zijn :roll:

Rassen en kleuren wordt hier niet over gediscussieerd. Ik beslis dat gewoon :)