Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Guest_cies_*
Guest_cies_*

#121 Geplaatst 31 mei 2011 - 22:32

DOEN! :)

Lieveke85 zei:

Ik heb mijn ventje een klein beetje moeten overtuigen om ons 1ste katje in huis te halen, en samen hadden we beslist om te zoeken voor nog een vriendje voor haar, mijn vriend heeft toen beslist om zowel broer als zus in huis te nemen en onze laatste verstekeling, was meer door omstandigheden dat hij hier is gebleven, mijn schoonmoeder heeft wel al achter mijn rug aan collega's gaan horen of ze geen kat moesten hebben (ze bedoelde dan 1 van mijn katten)

Mijn ouders zeggen er niet zo veel van, maar denk als ik zou zeggen dat ik er nog 1tje bijneem dat ze wel commentaar zouden geven, mijn zoon wilt maar al te graag nog een katje in huis halen

Guest_Maia71_*
Guest_Maia71_*

#122 Geplaatst 01 juni 2011 - 22:08

:d hmm, centjes ja dat is de enige opmerking die ik ooit jaren geleden kreeg van mijn ma toen mijn Tjoepke binnen moest voor een operatie. Zoveel geld uitgeven aan een kat ! Nu jaren later ...hun "Zoraatje" niest eens en hup daar staat de dierenarts al. Hun kindje zou maar eens ziek moeten zijn hé. Lol,... goed zo ma.

Bewerkt door Maia71, 01 juni 2011 - 22:15.

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 02 juni 2011 - 13:19

De meeste mensen begrijpen mijn liefde voor katten niet, ze vinden katten vaak asociale wezens. Degenen die zelf katten goed kennen begrijpen mij natuurlijk wel :)

Vrienden gaan respectvol om met mijn leven met katten.
Toevallige bezoekers durven wel eens rotopmerkingen maken als "ze gaat nie buiten?? echt nie?? ma die wilt toch buiten gaan, katten willen toch vrij zijn??" waarop ik antwoord "hun vrijheid weegt niet op tegen het risico dat ze buiten lopen op ziekte, dood en diefstal. bovendien wandel ik bijna dagelijks met haar. jij laat je hond toch ook niet op straat lopen?!"

Mijn oma geeft commentaar als Caya op tafel wandelt (wanneer we niet aan het eten zijn). Ze zegt dan dat dat vies is, en die haren.
Daar word ik boos van: Mijn Caya is niet vies. Ze gaat amper buiten en als er iets vies aan haar vachtje hangt wordt dat afgekuist. Ze wordt tweewekelijks geborsteld en verliest minder haar dan de gemiddelde HTK. Bovendien wrijven wij onze tafel 3x per dag af en eten we van borden, niet van het oppervlak van de tafel. tsss

I <3 kitties!

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#124 Geplaatst 02 juni 2011 - 15:06

Louise zei:

Mijn oma geeft commentaar als Caya op tafel wandelt (wanneer we niet aan het eten zijn). Ze zegt dan dat dat vies is, en die haren.
Daar word ik boos van: Mijn Caya is niet vies. Ze gaat amper buiten en als er iets vies aan haar vachtje hangt wordt dat afgekuist. Ze wordt tweewekelijks geborsteld en verliest minder haar dan de gemiddelde HTK. Bovendien wrijven wij onze tafel 3x per dag af en eten we van borden, niet van het oppervlak van de tafel. tsss

I <3 kitties!

Ken dat, mijn schoonmoeder maakt ook van die opmerkingen. Katten moeten niet op tafel, niet op de kasten, niet op het aanrecht want is niet hygienisch en maakt krassen. Ik antwoord dan doodleuk dat ik katten heb en ze mee mogen genieten van mijn interieur. Als je zo denkt moet je geen katten hebben. En liever een kras op mijn tafel of in mijn zetel (en die zijn er al - veel te veel) en katten, dan geen katten

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#125 Geplaatst 02 juni 2011 - 20:30

Inmiddels heb ik 3 katten en twee honden, och och, sommige mensen krijgen een hartverzakking als ze het horen. :o Maar ik trek me daar echt niets van aan, het interesseert me echt niet wat een ander ervan denkt te moeten vinden. ;)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#126 Geplaatst 02 juni 2011 - 20:35

Eragon zei:

Ken dat, mijn schoonmoeder maakt ook van die opmerkingen. Katten moeten niet op tafel, niet op de kasten, niet op het aanrecht want is niet hygienisch en maakt krassen. Ik antwoord dan doodleuk dat ik katten heb en ze mee mogen genieten van mijn interieur. Als je zo denkt moet je geen katten hebben. En liever een kras op mijn tafel of in mijn zetel (en die zijn er al - veel te veel) en katten, dan geen katten

:thumb:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#127 Geplaatst 03 juni 2011 - 13:18

De reaktie van mijn vader op de komst van Abeltje?
" Heb je nog geen rotzooi genoeg?" (dan bedoelt hij de hoeveelheid kattenspeelgoed die hier rondslingert)
Mijn moeder: "Je stopt dan toch hé?"
Mijn antwoord hierop:"Nee wil een kat in elke kleur die er bestaat" :x
Kan nog zo wel eventjes doorgaan

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#128 Geplaatst 03 juni 2011 - 13:59

Ik snap die reactie van mensen toch niet, ik trek toch ook geen vies gezicht als ik hoor dat iemand 30 katten, 5 varkens, 20 koeien, 15 cavia's, 10 konijnen , 5 kippen, en 3 slangen heeft :s

Ieder zijn ding en van die smetvreze wezens, krijg ik het echt!!!  Een kat verliest haar ja, en dan?   Als je eens stofzuigt is dat weg hoor...  en nee, ik stofzuig niet elke dag, geen tijd voor. Om de 2 dagen zal ook wel gaan.

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#129 Geplaatst 03 juni 2011 - 14:13

sisi zei:

Mijn moeder: "Je stopt dan toch hé?"
Mijn antwoord hierop:"Nee wil een kat in elke kleur die er bestaat" :x
Kan nog zo wel eventjes doorgaan

hahaha zulke dingen doe ik ook altijd bij mijn moeder die opzich wel van dieren houdt, maar wel binnen (haar) perken. Dus gewoon 1 kat met een maximum tot 2 (ze heeft er 2, maar achteraf gezien had ze het liever bij 1 gehouden dus ze denkt niet dat er ooit nog 2 katten komen).

Of ze begint over kinderen. Zou je eerst niet eens kinderen krijgen voordat je al die dieren neemt? Je kan beter wachten tot je kinderen groot zijn (even voor de record ik ben 22, de komende 10 jaar zie ik hier nog geen kinderen maar okay).

Nee 1 kat is meer dan zat om er vervolgens achteraan te zeggen; Ja, ik weet dat ze heel leuk zijn, maar ze kosten ook heel veel geld en ze maken zoveel rotzooi en al die haren overal en wat als je kinderen krijgt (me moeder wordt graag oma van 25 kleinkinderen geloof ik haha)

Wat ik meestal doe is beginnen over de hobby van iemand anders.

ander: Wat betaal jij zoveel voor je katten?
ik: Nee jij dan met je aquarium weet je wel wat dat niet kost aan stroom etc.

trouwens iedereen mag weten waar hij/zij zijn geld aan besteed he. Het zal toch ergens aan zijn tenzij je het liever meeneemt in je graf. Zo zijn er ook zoveel dingen die ik zonde vind. Ik betaal liever voor een kat waaar ik heel lang plezier van heb, dan voor een vakantie die na 1 week om is en het geld ook foetsie... van een kat heb je veel langer plezier.

De buurman van mijn ouders haat katten, maar steekt met oud & nieuw wel voor 1000 euro aan vuurwerk af (niet overdreven, hij heeft het zelf gezegd). Dat noem ik nou letterlijk je geld in het ravijn gooien, maar hij heeft de tijd van zijn leven en vuurwerk kan je maar 1x in het jaar afsteken dus geeft hij er graag veel geld aan uit. Nuja, ieder zijn ding he

en gelukkig bestaat er ks, waar niemand de kattenliefde te ver vindt gaan :catlick

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 03 juni 2011 - 14:26

Jessie_A&A zei:

Ik snap die reactie van mensen toch niet, ik trek toch ook geen vies gezicht als ik hoor dat iemand 30 katten, 5 varkens, 20 koeien, 15 cavia's, 10 konijnen , 5 kippen, en 3 slangen heeft :s

Ieder zijn ding en van die smetvreze wezens, krijg ik het echt!!!  Een kat verliest haar ja, en dan?   Als je eens stofzuigt is dat weg hoor...  en nee, ik stofzuig niet elke dag, geen tijd voor. Om de 2 dagen zal ook wel gaan.

Ik zou daar doodleuk op antwoorden dat mensen ook haren en huidschilfers verliezen :x En dat ligt overal hoor. In bed, de zetel, de auto, de vloer, op tafel,... :lachen:

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 03 juni 2011 - 19:09

Bij mij vallen de reacties van andere eigenlijk heel goed mee. Maar ja, dat komt waarschijnlijk omdat ik "maar" twee katten heb. Ik zou er erg graag 3 of 4 hebben, maar zolang ik thuis woon moet ik met de ouders rekening houden :p En voor hen ligt de grens op 2. Dat vindt mijn papa al te veel, de mama vindt 2 ideaal. Zijn ze overdag niet alleen als wij allemaal naar school/werk zijn maar qua verzorging is het niet echt veel meer. Ze is er daarentegen van overtuigd dat een 3e kat voor een hoop meer werk zou zorgen O:) Dus het zal wachten worden op mijn eigen stekje voor een kat er bij te nemen. Maar dan moet er natuurlijk ruimte voor zijn en moet ik het financieel aankunnen.

Ik "zaag" inderdaad wel vaak over mijn schatjes. Mijn vriend noemt mij ondertussen ook al catwoman. Maar daar kan ik nog wel mee leven. Ik heb nog nooit iemand gehoord die ze dat hij mijn kattenverhalen beu was, ik ga dus lustig door met mijn vrienden en familie over mijn dotjes op de hoogte te houden :x
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#132 Geplaatst 03 juni 2011 - 21:18

Eigenlijk intereseert de mening van andere mij niet ,ik woon in mijn appartement en doe hier wat ik wil.Natuurlijk het zijn perzen en verliezen haren ,maar er kan niemand zeggen dat ze hier buitengaan  en onder de haren zitten verre van . :)
Ik heb ook nog nooit van die hatelijke opmerkingen gekregen ,en mijn poezels zijn heel  lief voor bezoek.Thuis hebben wij nooit huisdieren mogen houden omdat mijn papa ziek was .Daarom heb ik nu eindelijk na zoveel jaren de knoop doorgehakt en  mijn twee schatten in huis genomen  .Waar ik zeer trots op ben . :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_cies_*
Guest_cies_*

#133 Geplaatst 03 juni 2011 - 22:38

In Mechelen zeggen we gewoon ,"wie niet komt moet niet keren" Mij moeten ze nemen met mijn katten ,zonder GAAT NIET!! :d

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#134 Geplaatst 03 juni 2011 - 23:39

In eerste instantie waren mn ouders niet erg blij met dat ik 2 katjes had genomen, op de dag dat ik ze ging halen kwam mn vader toevallig langs en hij had al wel een beetje het vermoedde dat ik 2 katjes zou nemen. Mn vader vind het nu ook geweldig en doordat ik 2 katjes heb genomen heeft hij 2 maanden daarna ongeveer zelf ook 2 katjes genomen (hij heeft vroeger altijd katten gehad), inmiddels heeft hij er 4. Mijn moeder vind het maar nix, maar die houdt niet van katten haren en rotzooi enzo...Toch brengt ze regelmatig wat lekkers mee voor de katten als ze hier komt. Ze vind ze leuk, zolang ze buiten aan het spelen zijn haha. Maar mijn echte liefde voor katten begrijpen mijn vader en moeder niet. Toen 1 van mn katjes ziek werd en ik haar naar het dierenziekenhuis had gebracht, begonnen ze meteen te zeuren over geld, dat het me aardig wat zou gaan kosten. Maar dat boeide mij niet, al hield ik geen geld meer over...alles om mn katje beter te maken. Achteraf begreep me moeder het wel enigzinds...ze zei van ja de katten voelen voor jou toch als kinderen, dus ik kan het wel begrijpen :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah91_*
Guest_Sarah91_*

#135 Geplaatst 06 juni 2011 - 21:58

Ik kreeg wel regelmatig vervelende opmerkingen over mijn kat. Ze was al hoogbejaard toen ik haar in huis heb genomen (het was een vondelingetje). Door haar hoge leeftijd en omdat ze al god weet hoe lang buiten liep was het beestje natuurlijk graatmager, doffe vacht, parasieten, tandjes kwijt, ... Dus ik hoorde best wel vaak dat het een lelijk beest was en dat ik haar beter een spuitje liet geven.
Zo'n dingen kwetsen echt.. Maar ondertussen gaat het véél beter met haar hoor, ze ziet er nu prima uit! Natuurlijk is ze wel al oud, maar dat is geen reden om haar geen tweede kans te gunnen hé. :)