Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#136 Geplaatst 06 juni 2011 - 22:13

Sara, k vind dat heel lief dat je dat beestje nog een tweede kans gunt en t is heel jammer dat mensen eens niet eerst nadenken voor ze zeggen dat je beestje lelijk is, dat ze niet beseffen dat dat kwetsend kan zijn voor jou omdat jij haar graag ziet.
Trek het je niet aan, ze zijn niet slimmer (wij krijgen dat ook veel te horen dat onze kleine donders maar lelijkaards zijn omdat ze geen haar hebben)

Guest_ZoeB_*
Guest_ZoeB_*

#137 Geplaatst 09 juni 2011 - 16:32

Mijn moeder vind onze katten en hond leuk. Mijn partner is enkel verzot op boris en op onze hond en vooral onze hond. Hij houdt enkel Fleur omdat ik van Fleur hou. Als onze katten weer hebben gekrabd aan onze leren stoelen is ie weer kwaad op hen..
Mijn schoonmoeder en schoonvader zijn niet mijn beste vrienden! Die vinden onze hond te groot (basset hound) en onze katten ruiven te hard naar hun zin. Mijn oude mops (dood) moest weg volgens hen. Hebben ze altijd wel commentaar op dus als we een nieuwe aanwinst hebben qua huisdieren verzinnen we der wat op. Maar die hebben op alles commentaar wat we doen. Enkel mn schoonzus en schoonbroer mogen alles doen en laten.

Mijn schoonzus vind onze katten te gek.

Als opgebied van kleuren gaat vind ik een blauwe poes mooi en mn parnet zilver black tabby

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#138 Geplaatst 24 juni 2011 - 23:41

De ouders van mijn vriend verklaren mij sinds vanavond voor gek denk ik. We waren gaan eten, en ik had verteld dat ik ze aan het leren was aan een tuigje te lopen, zodat ze mee konden naar buiten, in een parkje stoeien enzo. Ik weet dat ze hun best deden niet te reageren, maar hun gezichten zeiden genoeg! Hun dochter heeft echte buitenkatten die het zelfs haten in een reismand te gaan zitten, toen ik vertelde dat ze bij ons spontaan in hun reismand kruipen en dus geen angst hebben om 'weg te gaan' zei ze 'ach dat komt nog wel hoor'. En de prijs van het eten + dat ik nat voer enzo gaf was helemaaal :trance:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#139 Geplaatst 25 juni 2011 - 00:21

Eragon zei:

Ken dat, mijn schoonmoeder maakt ook van die opmerkingen. Katten moeten niet op tafel, niet op de kasten, niet op het aanrecht want is niet hygienisch en maakt krassen. Ik antwoord dan doodleuk dat ik katten heb en ze mee mogen genieten van mijn interieur. Als je zo denkt moet je geen katten hebben. En liever een kras op mijn tafel of in mijn zetel (en die zijn er al - veel te veel) en katten, dan geen katten

Volledig met eens! :thumb:

Ik krijg soms te horen "amai dat is nogal een beestenboel bij jouw!" of "hoeveel heb je er dan al?" laat de mensen toch eens gerust, ieder zijn ding he! :p

Guest_Cisj_*
Guest_Cisj_*

#140 Geplaatst 26 juni 2011 - 19:05

Mijn omgeving is eigelijk weg van de katten.. Alleen toen Bo zo erg diaree had gehad dat ze in bad moest, vond mijn vriend haar niet zo lief meer voor even (kras, bijt, kras..). Mijn ouders vinden ze erg leuk, mijn zusje wil graag dat ze samen kittens krijgen en dan een kitten, mijn schoonzusje vindt ze ook erg leuk, ondanks dat ze hardstikke allergisch voor ze is en mijn schoonouders zijn ook weg van ze.. sommige vrienden vinden de ene kat leuker dan de andere.. maar daar blijft het bij. Ik krijg trouwens ook niet echt opmerkingen over het 'dure' eten dat ik ze geef (ik geloof zo'n 7€/kilo, dus zo duur vind ik het niet..). Mijn ouders hebben zelf nog duurder voer voor hun katten, omdat één van de twee al nierstenen gehad heeft en dat voer beter voor hem is..
Dus eigelijk alleen maar positief =)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#141 Geplaatst 26 juni 2011 - 19:23

Solotje zei:

Volledig met eens! :thumb:

Ik krijg soms te horen "amai dat is nogal een beestenboel bij jouw!" of "hoeveel heb je er dan al?" laat de mensen toch eens gerust, ieder zijn ding he! :p
Voila, en je dieren laten je tenminste nooit vallen als een baksteen, zien je altijd graag binnenkomen, ze zijn nooit zomaar boos op je, hun gevoelens voor je blijven altijd hetzelfde, ze zijn niet achterbaks,.... en je weet tenminste wat je aan je dieren hebt.
Ik ben nog nooit in de steek gelaten door een kat van mij, en dat kan ik niet altijd van familie of vrienden zeggen O:)

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#142 Geplaatst 26 juni 2011 - 22:00

Kathleen zei:

Voila, en je dieren laten je tenminste nooit vallen als een baksteen, zien je altijd graag binnenkomen, ze zijn nooit zomaar boos op je, hun gevoelens voor je blijven altijd hetzelfde, ze zijn niet achterbaks,.... en je weet tenminste wat je aan je dieren hebt.
Ik ben nog nooit in de steek gelaten door een kat van mij, en dat kan ik niet altijd van familie of vrienden zeggen O:)

ja, daar heb je zeker en vast een punt! :louche:
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#143 Geplaatst 11 oktober 2012 - 15:23

Ik krijg nogal wat commentaar, zeker op het werk en bij vrienden :evil: Soms ook bij familie. En ik heb maar twee katten :s Vraag me af wat er gezegd zal worden als ik er drie heb :x Maar als je je dat allemaal moet aantrekken... Ze doen maar, elk z'n eigen ding hé.

Bewerkt door kate2, 11 oktober 2012 - 15:26.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#144 Geplaatst 11 oktober 2012 - 15:37

Ik heb de familie doen smelten. :x In het begin ook "weer een kat", maar nu willen ze er zelfs een poster van om in hun interieur te hangen :p
Mijn man is even zot of mij, hij is zelfs degene die met de katjes naar huis komt. :heart:

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#145 Geplaatst 11 oktober 2012 - 17:56

ik heb een paar jaar lang nagedacht om een poes in huis te halen. Al van toen ik alleen ging wonen. Mijn ouders zeiden toen altijd dat ze er niet voor zouden zorgen moest ik op reis willen, en dat kost zoveel geld, en heel uw huis stinkt etc...
Een jaar nadat mijn mama gestorven was, en ik mij eenzamer voelde dan ooit heb ik mijn poezebeestjes in huis gehaald en heb tot de dag van vandaag spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan...
Ondertussen is mijn zus veel meer bij mij te vinden dan in haar eigen huis (ze vind ze zo heerlijk zacht :LOL: ) en zelfs een beer gelijk ons papa hebben mijn panterkes weten te verwurmen... Ook mijn ex verklaarde mij zot toen ik ze in huis had gehaald, maar nu nog komt hij langs (zogezegd voor mij :p ) maar meneer zit altijd met hen te spelen...
Dus mijn zwartekes hebben niet alleen mijn hart veroverd maar ook het hart van mijn familie 8)
Wat vrienden ervan vinden interesseert me minder, maar heb nog niet 1 slechte reactie gehad en ze moeten is durven... :knuppel:  ;)

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#146 Geplaatst 11 oktober 2012 - 18:25

Mijn ouders kunnen niet tegen katten, het zijn echt hondenmensen. Ik hou van beide, speelde als kind altijd met de kat van de buurvrouw. Mijn ouders kunnen dus niet geloven dat ik ineens 2 katten heb.. Ze willen er dan ook niet voor zorgen als ik wegben.

Mijn vriend en zijn ouders zijn dan echte kattenmensen. Zijn moeder heeft altijd katten gehad, evenals zijn grootmoeder. Zij zijn dus helemaal verzot op deze 2 mormels !!

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#147 Geplaatst 11 oktober 2012 - 19:29

Op dit moment 4 katten,een maximum voor ons.
Mijn ouders vonden 2 meer dan genoeg,Schoonouders verklaren ons voor gek(mij toch)

We hebben 3 htk katjes en niemand snapt dat die binnen moeten blijven van ons.(van de maine coon snappen ze het wel,omdat hij ''duur'' was)
Ook dat snappen ze niet,dat we zoveel geld gaven voor een kat.

Ik denk dat alleen echte kattenliefhebbers snappen waarom iemand zo leeft voor zijn katten(of hondenliefhebbers voor hun honden,...)
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#148 Geplaatst 11 oktober 2012 - 20:25

ik heb 2 katjes, voor ons meer als genoeg maar nooit spijt gehad. Ben met katten grootgebracht dus zit er in en gaat nooit meer weg.
Mijn man was niet mee eens in het begin, en vooral toen ik een 2e wou was hij erop tegen en nu kan ik hij ze niet meer missen :love3: .
Wat ik wel jammer vind van de familie van mijn man is dat de meest gebruikte smoes is dat ze bang voor de katten zijn en daarom niet komen. Onzin natuurlijk, maar wel makkelijk om te zeggen, want ze vinden het gewoon vies. Maar daar zijn we klaar mee, als hun zeggen waarom komen jullie niet meer zeggen we voortaan, omdat jullie geen katten hebben :d .
Ik hou van mijn katten, dat hoeft een ander niet te doen maar mijn katten zijn schoner dan de gemiddelde mens.

Sabine2
Sabine2
  • 8.900 berichten
  • 4 katten

#149 Geplaatst 11 oktober 2012 - 21:19

Mijn pa denkt dat ik zot ben, met al mijn katten. En hij weet er maar van 3. 'k Heb er ondertussen 5 :x
Mijn jongste broer en zijn vrouw weten ook niet dat ik er 5 heb, ze vinden 3 ook genoeg en zelfs een maximum. Zelf hebben ze twee coontjes die ze heel goed verzorgen en die niets tekort komen en heel veel liefde krijgen, maar als ze zien wat een arsenaal aan speelgoed mijn poezels hebben en wat ik staan heb aan voedselverrijking, zie ik toch een blik van "huh?" :catscratchhead En toch, als ze dan zien hoe mijn poezelkes uit de bol gaan met hun Da Bird of Nekoflies, zie ik toch alleszins mijn broer zijn ogen schitteren. Ze zullen zeker nooit commentaar geven op mijn poezel-verwennerij, want de hunne worden ook aanbeden, maar de dag dat ze te weten komen dat ik er 5 heb, zal er wel commentaar komen à la "da's vele zè, vuf katt'n, eigenlijk te vele".

Er zijn ook maar heel weinig mensen die weten dat ik cursusdagen ivm kattengedrag gevolgd heb. Broers en schoonzussen weten dat omdat die daarvoor open staan, maar als mijne pa dat zou weten, dan zou hij mij oprecht zot verklaren, omdat hij dat onnodig weggesmeten geld zou vinden :gek: . Als ik zoiets zeg op mijn werk, dan zie je toch heel wat mensen denken dat ik in mijn dierenliefde overdrijf (behalve de echte dierenvrienden van ons kaliber). Tja, ieder zijn ding.

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#150 Geplaatst 11 oktober 2012 - 21:25

Mijn familie is even gek van onze toekomstige kitten als wij zelf :p Maar ik ben en blijf zn grootste fan :heart: :heart: :heart: