Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 11 juni 2009 - 20:35

Ik ben gek van katten en hij (mijne echtgenoot) is een kattenvriend...
We houden beide veel van dieren alle soorten dieren. :love3:
Hij heeft meer de boeren gewoontes, ne bo in spekvet is al goed voor een kat :louche: , terwijl ik er heel wat meer eikes onderleg. We hebben wel de afspraak gemaak enkel van de klasse 'gratis poesjes' :oops: te houden want die sukkeltjes vinden moeilijker een thuis dan een raskat. Ik zou dolgraag eens een siameesje hebben O:) maar dat is dan voor later wanneer ik oud en weduwe ben :x of er toevallig eentje in onze tuin komt aangewandeld. Als ik inkopen doe voor onze dieren doe ik dat alleen kwestie om de 'je overdrijft' :trance: preek niet te moeten aanhoren.

Mijn familie wel geteld 9 man is ook fan van mijn kattenbende ze bezitten ook elk één exemplaar mijn nicht (woont nog bij mijn tante) heeft een reuzenkat, ons mama heeft er sinds kort ook eentje. Enkel mijn grootmoeder is niet zo hevig naar katten, mijne grootvader was duivenmelker, maar ze is wel opgewekt telkens ik Babette meebreng.

Mijn schoonfamilie zijn boeren. Ze hebben een kat en daarmee is het gezegt, opzich hebben de katten het niet slecht. Eten is er voldoende en zijn lekkere plaatsjes in het stro om te slapen. Maar echte luxe is er niet, ontvlooien of ontwormen gebeurd enkel als er varkjes zitten dan krijgen ze ook wat van die poeder.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#17 Geplaatst 11 juni 2009 - 20:39

Wij zijn allebei poezengek. Mensen vinden ons soms een beetje overdreven maar dat boeit ons eigenlijk niet. We hebben gelukkig dezelfde smaak wat ras en kleur betreft.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#18 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:26

tegen mij zeggen ze dat een kat voor mij als een baby is ( wat ook zo is )
en dat ik veel te veel speelgoed koop :)
maar voor de rest verklaren ze me nog niet zo zot is kijke binnekort als er twee komen , dubbel speelgoed en dubbele babys :ha :ha

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:30

dorien_951 zei:

Ik ben gek van katten en hij (mijne echtgenoot) is een kattenvriend...
We houden beide veel van dieren alle soorten dieren. :love3:
Hij heeft meer de boeren gewoontes, ne bo in spekvet is al goed voor een kat :louche: , terwijl ik er heel wat meer eikes onderleg. We hebben wel de afspraak gemaak enkel van de klasse 'gratis poesjes' :oops: te houden want die sukkeltjes vinden moeilijker een thuis dan een raskat. Ik zou dolgraag eens een siameesje hebben O:) maar dat is dan voor later wanneer ik oud en weduwe ben :x of er toevallig eentje in onze tuin komt aangewandeld. Als ik inkopen doe voor onze dieren doe ik dat alleen kwestie om de 'je overdrijft' :trance: preek niet te moeten aanhoren.

Mijn familie wel geteld 9 man is ook fan van mijn kattenbende ze bezitten ook elk één exemplaar mijn nicht (woont nog bij mijn tante) heeft een reuzenkat, ons mama heeft er sinds kort ook eentje. Enkel mijn grootmoeder is niet zo hevig naar katten, mijne grootvader was duivenmelker, maar ze is wel opgewekt telkens ik Babette meebreng.

Mijn schoonfamilie zijn boeren. Ze hebben een kat en daarmee is het gezegt, opzich hebben de katten het niet slecht. Eten is er voldoende en zijn lekkere plaatsjes in het stro om te slapen. Maar echte luxe is er niet, ontvlooien of ontwormen gebeurd enkel als er varkjes zitten dan krijgen ze ook wat van die poeder.

haha dat lijkt nogal op mijn situatie
mijn vriend is ook van boerenfamilie, met dat verschil dat zij geen (boerderij)dieren hebben
hij is ook van mening dat een kat geen duur eten moet hebben maar hij ziet toulouse ook best graag en hij vindt het vooral leuk dat ik er gelukkig mee ben
samen beslissen moest niet want we wonen nog niet samen (eigenlijk wel de hele week samen op kot maar kom :engel: ) dus was volledig mijn eigen beslissing ^^
wat vindt mijn familie?
mn pa, ma en zus vinden dat ik overdrijf
mn broer en mn andere zus vinden het best cool
^^

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#20 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:33

Ik word ongelooflijk vaak zot verklaard, maar gelukkig is ons mama ook een dierenvriend dus geeft dat niet al te veel problemen :) in het begin is ze altijd tegen de nieuwkomers geweest, maar bij de eerste blik is dat direct over! :)
Mijn vriend heeft al lang door dat mijn schatjes heilig zijn en dat daar geen fout woord over te zeggen valt :p hij beseft ook wel dat ze echt belangrijk zijn voor mij en heeft er nooit iets verkeerds over gezegd :) vind het lief als hij met Orlike speelt :) hij zegt er niet zoveel over, maar ik ben vrij zeker dat hij ze ook graag ziet, waarschijnlijk helemaal niet in de mate als ik, maar hij ziet toch graag dieren en katten en beseft en accepteerd dat het belangrijk is voor mij :)
één van mijn exen ergerde zich er zot aan dat ik veel geld, aandacht en liefde voor mijn dieren overhad maarja.... het is dan ook mijn EX :engel:

Bewerkt door crazy_catlady, 11 juni 2009 - 21:35.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#21 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:37

Raf is niet zo'n poezenman maar toch is hij er altijd mee bezig, hij zal eerst altijd eerst sokkie groeten en daarna mij als hij van zijn werk komt... Groot doen en zeggen dat hij geen kat in huis wil, maar als sokkie bij hem komt liggen dan smelt hij toch helemaal..; mannen he :)

Voor de rest.. mijn familie en vrienden weten dat ik een kattenmadam ben..altijd al geweest eigenlijk :)

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#22 Geplaatst 11 juni 2009 - 23:15

men man is gelukkig wel een kattenvriend, in de zetel ziet je hem soms niet meer zitten , al de katten op en rond hem , kijk zegt hij dan: ze vinden het ook ne goeie film !!

Familie maken soms wel opmerkingen in verband dat we ni veel of lang op reis kunnen gaan , niet erg na een week wil ik al naar huis , ik mis ze gewoon !!!!

Chriske en de troetels

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#23 Geplaatst 12 juni 2009 - 00:07

Hier is het ook zo: mensen vinden mijn man en ik ( we zijn beide overtuigd met wat we bezig zijn) gek, we vliegen naar Zweden, spanje en binnenkort naar Texas om een kat te halen.
zoveel geld uitgeven voor een bees dat gaat er bij veel niet in.
Toch vind iedereen ze lief,mooi, schattig,...
We blijven bij dit ras, ze zijn ongelooflijk mooi en zeer lief voor ons en de kinderen.
en er zijn nog wel plannen,een lilac poes komt er volgend jaar en  ook nog een cinnamon of fawn poes of kater, dat weten we nog niet, dat moeten we nog overleggen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#24 Geplaatst 12 juni 2009 - 13:02

Bij mijn eerste naaktkat , kreeg ik veel negatieve  reactie en ook heel positieve   , maar wanneer ze er kennis mee maakten , was het eerst een beetje huiverig om aan te raken , maar daarna vinden ze zo lief en schattig . Bij de 2de vonden ze kleur al beter , en nu er een 3de  komt , die vinden ze  heel speciaal :LOL:  
Ik vind elke kat mooi en lief , er is een reden waarom ik een bloterikje verkies , en ik reageer op elke foto van kat of kitten .
Spijtig  genoeg krijgen de bloterikjes weinig aandacht op het forum, we zijn wel in de minderheid, dat weet ik .
Sorry dit moest even van mijn hart :love2: :love2: :love2: want mijn Sphynxjes zijn mijn  alles mijn lieverdje , mijn schatjes  , mij kleintjes ,( en verdomd dit doet pijn ) :hug:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 12 juni 2009 - 13:10

Amani zei:

Bij mijn eerste naaktkat , kreeg ik veel negatieve reactie en ook heel positieve , maar wanneer ze er kennis mee maakten , was het eerst een beetje huiverig om aan te raken , maar daarna vinden ze zo lief en schattig . Bij de 2de vonden ze kleur al beter , en nu er een 3de komt , die vinden ze heel speciaal :LOL:
Ik vind elke kat mooi en lief , er is een reden waarom ik een bloterikje verkies , en ik reageer op elke foto van kat of kitten .
Spijtig genoeg krijgen de bloterikjes weinig aandacht op het forum, we zijn wel in de minderheid, dat weet ik .
Sorry dit moest even van mijn hart :love2: :love2: :love2: want mijn Sphynxjes zijn mijn alles mijn lieverdje , mijn schatjes , mij kleintjes ,( en verdomd dit doet pijn ) :hug:

Ik vind sphynxjes prachtig! We hebben zelfs nog even getwijfeld tussen een sphynx of een Oosters Korthaar, maar Olivier was compleet weg van de mama van onze Axxes, dus is het een van haar baby's geworden. Anders hadden we nu misschien een sphynx in huis gehad. En wat niet is, kan ook nog komen natuurlijk. Heb geleerd nooit "nooit" te zeggen als het op katten aankomt! :)
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 12 juni 2009 - 13:20

De meesten bekijken me van amai 6....

en dat is hier een pardijs voor hen ,
Ons mama die zaagt erover! en dan heb ik de neiging er komt er nog eentje bij :)

Anderen vinden het wel gek maar zeggen dan ook , t is jou leven , zolang jij gelukkig bent
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 12 juni 2009 - 15:14

Mijn man heeft voor onze eerste poes gekoezen, ik was absoluut geen poezenmens, maar ben hen wel gaan waarderen door het fascinerend karakter van een poes. Mijn man houdt dus evenveel van de poezen als ik. En familie, kom ik héél weinig mee in contact, ze zullen waarschijnlijk wel vinden dat ik teveel dieren heb, maar daar trek ik me niets van aan. Mijn beste vriendin is niet zo gek op poezen, maar ze maakt er zeker geen vervelende opmerkingen over. En mijn collega's zijn allemaal dierenvrienden, dus die begrijpen het min of meer wel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#28 Geplaatst 12 juni 2009 - 22:55

Helaba , wij hebben ook een sphynx hoor , een pittig zwart kereltje , we zouden hem voor geen geld willen missen!! Soms is hij wel hyper actief , plaaggeest maar oh zo leuk .

Chriske en de poezels , en Jafar ,Koning van de duisternis (Aladin),IMG_0003.JPG

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#29 Geplaatst 12 juni 2009 - 23:05

chriske zei:

Helaba , wij hebben ook een sphynx hoor , een pittig zwart kereltje , we zouden hem voor geen geld willen missen!! Soms is hij wel hyper actief , plaaggeest maar oh zo leuk .

Chriske en de poezels , en Jafar ,Koning van de duisternis (Aladin),Bijlage monthly_06_2009/post-170-1351068459,5473.jpg

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#30 Geplaatst 12 juni 2009 - 23:12

1) Ik trek me er geen zak van aan. Ik vind dat een dierenvriend zijn een plus is en geen min aan iemand zijn of haar karakter.

2) Omdat ik ben opgegroeid zonder moeder en als enig kind, vonden veel mensen het een erg goed idee dat ik een kat kreeg van mijn vader. Veel mensen uit mijn omgeving hebben goed door hoeveel Zwartje voor mij gedaan heeft toen ik klein was en dat zo'n beestje een belangrijk verschil kan maken in het leven van een persoon. Mensen reageren in mijn geval eerder een beetje ontroerd dat zo'n "eenvoudig ding" veel leed kan verzachten, dan dat ze iets tegen de haartjes op tegen hebben ;)

3) Ik maak er ook een gewoonte van om niet te veel over mijn kat door te bomen tegen mensen die niet zo'n kattenmensen zijn. Ik verwacht dan ook dat ze niet gaan zagen over hun dieren (kinderen inclusief :p ) die ik misschien niet zo interessant acht :ha Wat dat betreft moet je zelf ook een beetje respecteren dat niet iedereen het nu eenmaal voor katten heeft. Net zoals ik het honden niet even graag zie als katten.

4) Mijn pa heeft veel liever honden dan katten. En hij is zo blij met de hond van zijn vriendin. Maar toen hij dacht dat ik niet thuis was kwam hij toch binnen met "Dag Poezewoes! Lekker aan het slapen? En hebben we nog brokjes? Of zijn we weer verwaarloosd? Zullen we eens gaan zien?" :ha Dat is dan mijn heel-erg-grote-en-soms-heel-erg-eng-uitziende-papz :LOL: Als je het hem vraagt dan is de kat "best leuk" ;)

Bewerkt door Vosse, 12 juni 2009 - 23:14.