Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#151 Geplaatst 11 oktober 2012 - 22:36

Bij mij in de familie staat iedereen wel open voor dieren, de ene is er al wat zotter van dan de andere, alleen snappen ze niet dat de katten binnen moeten, en mijn "volière" vinden ze afschuwelijk lelijk, snappen niet dat ik de katten niet gewoon vrij buiten laat.
Als ik dan af kom met de argumenten (veiligheid, gezondheid,...) snappen ze het nog altijd niet, maar als ik dan zeg hoeveel een raskat kost, dan is't van: jama, pakt dan een gewone kat hé, ze geven ze gratis weg.

En dan vraag ik: je laat een hond toch ook niet zomaar vrij rondlopen?
En dan beginnen ze wat bij te draaien.

Ze vinden dat mijn katten degoutant verwend zijn, maar vinden het denk ik ergens wel schattig. 'k zeg ook regelmatig dat mijn katten mijn kinderen zijn, en dan krijg ik als antwoord: Jama, ooit gade wel is kinderen hebben, en dan kijk je er volledig anders tegenaan. Dat ben ik zo beu hé, dat je niet voor "volledig" aanzien wordt als je geen nest kinderen lopen hebt en een manlief die de vuilbakken buiten zet.

Soit, 't gaat hier over de katten :-) Al bij al, niet té veel negatieve reacties in de familie, iedereen gaat ze wel is aaien als ze op bezoek zijn.
In de vriendenkring is iedereen gek van de poezen, met enige reservering tgo de hoeveelheid geld dat ik er aan spendeer, maar mijn vrienden respecteren mij, en mijn keuzes.

En de collega's, wel, de fokster van Lola is een collega van mij, dus we kletsen tijdens de middagpauze wel serieus over de poezen, en foto's laten kijken als er kittens zijn bij haar enzo, dat is wel leuk :)
Enkel af en toe is een opmerking van onze baas ofzo, maar bon, dat is dan ook de enige die er ooit iets negatiefs over zegt. De rest van de collega's kijkt vrolijk mee naar foto's en is even vertederd als mijn collega en ik bij het zien van een schattige foto.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#152 Geplaatst 12 oktober 2012 - 10:53

Bij mij zijn de meeste mensen wel positief. :) Ik heb natuurlijk wel maar 1 kat, maar iedereen weet dat ik gek ben op katten. De meeste van mijn vrienden hebben ofwel zelf katten ofwel vinden ze katten wel leuk. Ik merk wel dat ze tegen mij veel sneller en veel meer vertellen over hun katten of als ze iets met een kat hebben meegemaakt (bvb. ik was dit weekend bij X en die had zo'n mooi en lieve kat en dan nog een uitleg over die kat), terwijl ik mij dan niet kan voorstellen dat ze dat soort dingen ook tegen andere mensen vertellen. Maar dat is natuurlijk alleen maar fijn. Ook bij vragen komen veel mensen uit mijn omgeving wel naar mij omdat ik bekend sta als de kattengek. ;)

Alleen mijn moeder moet zelf niets van katten hebben. Ook haar vriend niet. En zij snappen dus allebei helemaaal niet wat ik zo leuk vind aan katten. Ook vinden ze dan nog dat katten perfect buiten kunnen en helemaal niet in huis zouden moeten mogen. Dus met hen heb ik regelmatig zware discussies daarover.
Mijn vader is meer een hondenmens, maar ziet ook graag katten.

En mijn vriend ziet zelf ook heel graag katjes. Dus daar ben ik in ieder geval al blij mee. Als ik nu raskatten zou willen, zou hij mij wel grotendeels laten kiezen, maar hij wilt het ook wel een mooi katje vinden (gelukkig is hij daar ook wel makkelijk in en heeft hij ongeveer dezelfde smaak als mij). De enige voorwaarde die hij stelt, is dat we maximum 2 katten nemen. Hij wil de katten genoeg aandacht kunnen geven en hij wil zo liever 2 katjes om rot te verwennen dan veel katten waar je  dan toch iets minder aandacht kan insteken. Maar dat wil ik zelf eigenlijk ook wel, dus komt goed overeen :)

ik krijg eigenlijk veel negatievere reacties over mijn hamsters. ik heb 2 hamsters, maar geef hen dan ook echt een grote kooi, groot radje, leuke speeltjes, ga met hen naar de DA als er iets is.. En veel mensen vinden dat ik veel te veel geld uitgeef en veel te veel moeite steek in 'maar' een hamster.

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#153 Geplaatst 12 oktober 2012 - 11:21

Ik zeurde al 5 jaar om ooit een ragdoll te kopen. Mama steunde me vrijwel meteen, maar ik woonde alleen en haat het om ziek te worden ofzo en niet voor diertjes te kunnen zorgen.
Ook was ik veel te vaak van thuis weg.
Toen ik een half jaar samen woonde met m'n vriend werd mijn mama ernstig ziek (borstkanker) en hij vond het tijd om "mij gelukkig te maken". Maar het zou MIJN kat zijn: mijn geld, mijn vuiligheid om op te kuisen, mijn verantwoordelijkheid. Hij zou haar DULDEN. Het appartement mocht ook niet te fel veranderen qua interieur en planten enzo.
Goed, we gaan kijken naar het nestje. 1 keer. 2 keer. 5 keer :)
We halen haar op en hij vindt haar wel "schattig". Na 1 week komt hij met super krabpaal thuis die gelukkig in het interieur paste ;)
Lang verhaal kort: nu zijn het opperstebeste maatjes, praat hij ook in termen van mammie en pappie, verontschuldigd zich bij haar als hij moet gaan werken en begroet haar net iets uitgebreider dan mij wanneer hij thuis komt :)
Tzijn 2 fletspoezen bij elkaar! Oh ja, het hele appartement is aangepast, ze mag overal lopen waar we eerst overeen kwamen dat we het niet zouden laten gebeuren en ja! Ze slaapt mee in bed! Meestal bij mij maar 's ochtends staat hij een uurtje eerder op en dat WEET ze! De overloper ;)
Oh ja, ik overtuig m wel wanneer we groter wonen voor nog een harig fluffybeest!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#154 Geplaatst 12 oktober 2012 - 11:21

We hebben in het begin alleen onze hond gehad, wel was de afspraak dat zodra we meer ruimte hadden er een katje bij zouden nemen.

Bij mijn vriend thuis hadden en wilden ze nooit huisdieren, maar hij is enorm gek op onze beestjes. Mijn schoonfamilie vind ze geweldig, maar niks voor bij hun thuis.

Mijn ouders zijn ook gek op vooral onze hond, de katten vinden ze lief, en knuffelen er natuurlijk mee als ze hier zijn (thuis hebben we eigenlijk ook altijd katten gehad)

Vrienden is gemengd, sommige hebben problemen met de "rotzooi"(haren en werk) wat je ervan hebt, leuk, maar ook niet voor zezelf.
Anderen zijn er helemaal gek op en vinden de beestenboel helemaal geweldig.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#155 Geplaatst 14 oktober 2012 - 01:06

Mijn vriend vind katten ook super beesjes, enkel vind hij dat ik er soms wat over ga met speeltjes enz. Al begint dat nu wat bij te draaien. (We hebben vandaag een mega grote krabpaal gezien en hij was al gelijk verkocht :LOL: )
En hij ziet onze katjes ook dood graag ^^

Mijn absolute favoriet is een neva masqerada. Maar mijn vriend is allergisch voor langharige katten. Ondanks dat deze katten een minder allergische reactie uitlokken wil hij het risico niet nemen. Vind ik echt heel spijtig, maar ik ben al blij dat kortharige katten geen probleem zijn :)
Ik heb hem eigenlijk moeten overtuigen om uberhaupt katten in huis te halen, hij dacht dat het financieel niet haalbaar was voor ons. Maar niets is minder waar ^^

Kwa kleur is het net omgekeerd, hij vind tijgertjes (gewone HTK) super mooi en ik dan weer minder. Onze Léon is zo een soort van tijgertje, met nog wel bruin enz ertss.
Maar nu we hem hebben maakt het me echt niet uit hoe hij er uit ziet, tis n schatje!

En mijn ouders zijn er radicaal tegen, ondanks dat zij zelf een kat hebben.
Maar hun kat kan buiten en de onze niet. En ze (willen) niet snappen dat dit in onze situatie beter is en dat ik teveel geef om m'n katten om ze zomaar buiten te laten.
Maar zij zien het dan weer als mishandeling, wat ik ook zeg om hun mijn redenering te laten snappen, ze willen of kunnen het niet begrijpen.

Time spent with cats is never wasted

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#156 Geplaatst 14 oktober 2012 - 09:15

Toen ik mijn man tegenkwam had ik al een htk en 2 ragdolls. Hij vond dat leuk, hoewel hij niet met dieren is opgegroeid. Hij had dan ook meteen een grote klik met Jazz, mijn htk schildpadje.

Toen we samenwoonden had hij eigenlijk zoiets van, nou wil ik ook wel een ras uitzoeken en hij ging voor de Maine coon. Daar hebben we er inmiddels (voornamelijk op zijn initiatief) 4 van, dus das wel duidelijk he?

Mijn schoonfamilie heeft grotendeels schrik van de katten, maar laten ons wel in onze waarde erover. Mijn moeder en schoonouders vinden ze geweldig. De rest van de mensen heeft wel zoiets van: 6 katten?????????? Ik wijs ze er dan weleens op dat ik 3 kinderen ook wel veel vind... :)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#157 Geplaatst 14 oktober 2012 - 09:32

Wij zijn als kind altijd opgegroeid met dieren. Mijn nonkel was vroeger voorzitter van de dierenbescherming en de hondjes die niet geplaatst konden worden kwamen meestal bij ons terecht. :d Ik ben als kind dikwijls geconfronteerd geweest met dieren die mishandeld waren en achtergelaten door de mens. :evil: Nu zorg ik voor mijn zwerfkatjes en ik word enorm gesteund door mijn familie. Ze vinden het heel normaal dat ik voor deze dieren zorg. :d Mijn ouders zijn nu ondertussen 85 jaar maar ik weet als ze jonger zouden zijn zouden er waarschijnlijk veel zwerfkatjes bij hun thuis zitten. :LOL: Mijn man is een dierenvriend anders zouden wij waarschijnlijk niet samen zijn. En onze kinderen zijn net als ik opgegroeid met dieren. :rub:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#158 Geplaatst 14 oktober 2012 - 10:09

Ik ben ook opgegroeid met een kat thuis, wel maar 1. In ons familie heeft bijna iedereen een huisdier. Enkel mn nicht niet, die is zwaar allergisch. Maar ik denk dat ik er het meeste heb :)

Mijn ma heeft wel al enkele keren gevraagd of dat nu niet erg veel is 3 katten. Niet om kritiek te geven maar ik denk dat zij het gewoon niet zou zien zitten.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#159 Geplaatst 21 oktober 2012 - 09:51

Ze noemen mij the crazy cat woman, en ik heb alleen 2 katten :goofy:
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#160 Geplaatst 21 oktober 2012 - 11:38

crazy cat lady moet toch minstens 7 katten hebben vind ik ;) :LOL:

Ik ken nu wel iemand die 8+ katten heeft en da's echt wel heeel veel gezien de super kleine oppervlakte van haar studio.
Da's nu echt ook een crazy cat lady, maar dan op de minder goede manier. Als je katten (en zeker zoveel) wilt hebben dan zorg je er tenminste voor dat je genoeg plek hebt en de nodige verzorging kunt betalen.

Time spent with cats is never wasted

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#161 Geplaatst 21 oktober 2012 - 14:02

deze week liet ik foto's zien aan mijn pa van de kittens van Naia. zijn reactie: "katten, da's uw lang leven, hé?" ikke zo fier als ne gieter: "jaja!!!!" pa: "vergeet ni dat ge daarnaast ook nog een leven hebt, een huishouden, kinderen, ne man..." :( :evil: :o
komen die dan iets te kort? ik dacht het niet! anders hadden ze zo'n geen ontspannen partner/moeke!!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#162 Geplaatst 21 oktober 2012 - 15:45

Mensen noemen mij ook een crazy catlady met onze drie poezen. En ik moet toegeven dat ik vroeger, toen ik nog geen dieren had, toch ook nooit had gedacht dat ik meer dan twee beestjes zou houden. Ik ben wel geschrokken van de reacties uit de omgeving, want nog veel mensen zijn precies zo anti huisdieren/katten :( en als je dan fier bent over iets, zoals bij jou moekeLien met je prachtige kittens, dan doet dat echt pijn als mensen dat afbreken en sarcastisch zijn over jouw hobby en wat je gelukkig maakt. Ik ben zo blij dat mijn vriend er dezelfde ideeën op na houdt als mij :love3:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#163 Geplaatst 21 oktober 2012 - 21:38

Hier durven mensen ook wel eens negatief reageren, want ze vinden 2 katten op een appartement al veel, laat staan de hondjes. Ze vinden dat dat veel vuil geeft, te veel werk, enzovoort. Ik zeg dan dat wij er blij mee zijn en dat we ze graag zien. Zo veel werk is dat nu ook weer niet. Of je moet het erg vinden om er enkele uurtjes per dag mee bezig te zijn. Ik vind het super om met de hondjes te wandelen en ben dan gemakkelijk meer dan een 1 à 2 uur weg van huis. Maar zo ben ik nu eenmaal!

Het is normaal dat er hier haren liggen maar het is écht niet veel werk om even te stofzuigen. Dus het is hier zeker niet vuil.

Bewerkt door Tinne, 21 oktober 2012 - 21:38.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

#164 Geplaatst 22 oktober 2012 - 10:19

Hier nog nooit negatieve reacties gehad, of 't moet achter mijn rug zijn. Maar dan heb ik er ook geen last van :x .
De poezen worden hier ook niet overdreven verwend, vind ik.
Zolang mijn kinderen niets tekort komen gaan mijn ouders er niets op zeggen. Zoveel dieren hebben we hier ook niet, twee (straks 3 ) katten, een tiental schildpadden, 3 kippen en 4 konijntjes.
Vergeleken bij het aantal dieren dat ik als kind had is dat echt niet veel. We waren met 3 thuis, en hadden konijntjes, cavia's, hamsters, ratjes, katten, een hond,.... zolang we ervoor zorgden hadden mijn ouders er geen probleem mee. En dat is eigenlijk hetzelfde gebleven.
Als ik een familiefeest afzeg omdat er een kat ziek is, zouden ze zelf niet doen, maar begrijpen ze dat het voor mij belangrijk is.
Ik kreeg mijn eerste kat toen ik 3 was en die heeft 13 jaar geleefd, begrepen ze dat ik ontroostbaar was en mocht ik enkele dagen thuisblijven van school. De school wou mij onwettig afwezig zetten, maar papa heeft toen gaan uitleggen dat ons kat "deel van de familie" was, zodus.... (hij kan erg overtuigend zijn)
Ons katten gingen ook mee op reis, dus ze zouden het pas raar vinden als ik plots mijn katten zou thuis laten.
Dat hun poes Zoê altijd haar nagels in de zetel zette, vonden ze minder. Toen ze een nieuwe kochtten hebben ze geprobeerd om ze erbij weg te houden, wat niet lukte dus na 1 week.. :trance: ... Maar nog 1 week later werd ze ziek en hebben ze haar moeten laten inslapen en nu zijn ze blij dat ze nog een aandenken hebben. (Hun woorden!)
Hun kater was gecastreerd maar bleef maar sproeien (nu de kattin Zoê weg is is het gedaan) en heeft in de ventilatieroosters van hun splinternieuwe wagen gesproeid. Zelfs nu 6 maand later is het steeds niet te doen van de stank. Maar papa is "trots te weten dat de kat zo slim is dat hij de ventilatieroosters weet zitten". :louche:

Mijn ouders zijn blij en trots op mij, omdat ik mijn dieren (en kinderen) goed verzorg, want zo hebben ze het mij geleerd! :LOL:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#165 Geplaatst 22 oktober 2012 - 17:03

Ik heb 3 katten bij mijn ouders. Familie had toen al een kat die enkel binnen bleef, dus de familie was er al wat aan gewend. Maar niet aan de krabpalen, mandjes, speeltjes :mrgreen: Nu zie ik bijna nooit familie, kan me niet schelen wat ze ervan vinden. Mijn ouders zijn er stilaan mee in geëvolueerd 8) Tuurlijk hebben ze nog commentaar, maar ondertussen staan daar wel 3 krabpalen in huis, de grootste in de living, playcubes, tunnels, speelgoed overal. :x Ik mag niks meer bij kopen, maar ze hebben nu ook niks meer nodig. En bij een verjaardag van de katten komt daar toch altijd iets bij. :x
De laatste krabpaal kocht ik in augustus, toen mijn ouders op vakantie waren, die heb ik dan in elkaar gezet en daar stond hij dan toen ze thuis kwamen :twisted:

Ik zit nu op kot, sinds maart, omdat het thuis niet zo goed gaat. Nooit gedacht dat ik mijn katjes zou achterlaten. Maar het is maar voor anderhalf jaar, en elk weekend ga ik tijd met hen doorbrengen. Het plan is dus afstuderen en meteen een plek zoeken voor mij én de 2 katers. Snoetje verhuizen zou fijn zijn voor mezelf, maar niet voor haar. Zij blijft daar beter wonen, ze is al 10 en is ex-zwerfkat, komt buiten en is héél gehecht aan haar omgeving. Maar veel mensen begrijpen dus niet dat ik na het afstuderen absoluut iets wil waar de katten ook mee naartoe kunnen. Ze vinden dat ik moeilijk doe en gewoon op kot moet blijven. Omdat het allemaal niet zo simpel is, in de situatie waarin ik zit. En toch zal ik een plek zoeken waar zij wel mee naartoe kunnen!
Ik had een vriendin waarmee ik kon samenwonen, maar daar mogen echt geen katten, want die zouden het appartement kunnen beschadigen :onzeker: Dus dan gaat het voor mij niet door...
Dat begrijpt dus niemand... Ik ga daar nog vaak tegen botsen als ik hulp zal nodig hebben, dat onbegrip...