Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#166 Geplaatst 22 oktober 2012 - 21:49

Mijn vriend is opgegroeid met katten.
Het was hij die nog voor we verhuisd waren al droomde van 2 katten in huis :) ...
Ik ben niet tussen de katten opgegroeid, maar heb wel altijd een zwak voor de beestjes gehad.

Mijn ouders verschoten dus wel toen ik afkwam dat er 2 katten in huis kwamen.
Ze verschoten nog harder toen ik een tijd geleden zei dat er een derde was komen aanwaaien en we die hebben opgenomen.

Maar voor de rest weinig commentaar.

Mijn vriend heeft wel echt het idee "katten zijn buitendieren".
Als ik soms vertel dat er mensen zijn die hun katten heel bewust binnenhouden, vindt hij dat maar dwaas.
Als ik nieuwe speeltjes of onlangs een nieuwe krabpaal wou, is dat ook totaal onnodig want "ze spelen niet met degene die er staat".
Maar ik heb die krabpaal toch gekocht en af en toe spelen ze er nu.
Toen ik de eerste 2 katten 2 weken wou binnenhouden om ze te laten wennen aan ons en het huis, heb ik voor elke dag moeten vechten. Als 't van hem afhing had hij ze na 4 dagen buiten gelaten. Na 12 dagen was ik het gezeur beu en ons jongens vonden die wereld buiten echt wel leuk. Sinds toen gaan ze dus buiten, maar het is wel ik die bepaald heeft dat ze mochten.

Speciaal duur eten wordt hier voorlopig niet gekocht. Ze zijn perfect goed met wat ze krijgen uit de supermarkt.
Ik denk moest ik daar ooit toch mee afkomen dat ik hier oorlog ontketen overigens. Zijn katten bij zijn ouders zijn immers "ook opgegroeid met gewoon kattenvoer".
Gisteren kloeg meneer over 't tweede blik eten dat onze jongens wilden en "ze gaan ons nog arm eten" (effe voor de duidelijkheid: ze eten met 3! - ik vind 2 blikken en door de dag brokken en kraantjeswater dus echt niet te veel).
Tot ik vertelde wat dat blik maar kostte, die prijs maal twee deed (twee blikken) en het vergeleek met de prijs van ons dagelijks eten en drinken. 't Was rap stil :) .

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#167 Geplaatst 22 november 2012 - 21:27

wij krijgen er ofwel goeie commentaar ofwel geen commentaar op, nooit negatieve reacties gehad :)

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#168 Geplaatst 11 december 2012 - 20:21

Mijn man is een enorme dierenvriend die houd zowel van ons hondjes als van de poezels. Maar op face book durf ik niets meer te zeggen over mijn dieren want daar heb ik al meer dan eens gehoord van weeral de poezen :bla: Mijn ouders die vinden ze wel mooi maar die zeggen dan weer:pff wat hebt ge nu aan een kat! Pfff die weten niet beter.Maar als we in Spanje toekomen en we onze wagen uitladen voor de vakantie dan blijven die gewoon staan om te kijken,dan laten we onze 2 hondjes uit de wagen ,de 2 poesjes aan de leiband de kattebak uit de wagen,de slaapmandjes :x  Je ziet die echt denken die zijn zot en verstaan doen we hen toch niet :LOL: daar is dat zeker taboe dieren.maar wij trekken ons dat niet aan,laat ze ons maar zot en tonto noemen.Wij krijgen de liefde van onze schatjes :hart: :love4:

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#169 Geplaatst 11 december 2012 - 20:33

Mijn mama is een evengrote dierengek als ik en heeft zelf 3 poezen :)
Zij zal er alvast niets op zeggen ( ze logeren ook bij haar op mijn slaapkamer als Wij op reis zijn samen met onze andere diertjes)

Mijn vriend kan ook geen nee zeggen tegen diertjes maar nu is het echt genoeg :d

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#170 Geplaatst 12 december 2012 - 20:25

Mijn vriend houdt he-le-maal niet van katten, MAAR, ik krijg hem mee naar de kattenshow als ik meega met hem naar de militaire beurs...:d
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#171 Geplaatst 12 december 2012 - 22:46

Mijn moeder ziet nog steeds meer nadelen dan voordelen van katten. Vanavond aan de telefoon ook over kerst en oud en nieuw gehad en ik vertelde dat ik de katten ook niet te lang alleen wou laten en mijn buurvrouw ook rond de feestdagen niet wilden opschepen met de verzorging van mijn katten...mijn moeder meteen ja dat is als je katten hebt he, dan kan je niet altijd overal naar toe. Dat is onzin, tis namelijk meer mijn gevoel om de buurvrouw voor de katten te laten zorgen. Ze vind het totaal niet erg...ik heb afgelopen week ook de hele week voor haar katten gezorgd, dus als ik het vraag doet ze het met liefde. Alleen mijn katten zijn buitenkatten, maar ik wil als ik weg ben niet dat ze buiten zijn, dus dat knaagt aan mij...vind het zielig als ze te lang binnen moeten blijven, dus blijf daarom ook nog langer dan 2 nachten weg. Balou laat ook duidelijk merken dat ze het niet leuk vind door mijn zeil kapot te maken haha...maar in de maand december ben ik toch wel met kerst en oud en nieuw veel weg, maja tis even niet anders he. En ik ben blij dat ik zo'n lieve buurvrouw hebt die 2x per dag even komt kijken hoe het met ze gaat. Zomers wilt ze de katten nog wel eens buiten laten als ik weg ben en savonds weer naar binnen halen, zo lief van haar!!!
Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#172 Geplaatst 13 december 2012 - 02:33

Bekijk berichtsaitenu, op 12 december 2012 - 20:25, zei:

Mijn vriend houdt he-le-maal niet van katten, MAAR, ik krijg hem mee naar de kattenshow als ik meega met hem naar de militaire beurs...:d
Is je vriend militair dan ? Welke beurzen bedoel je zoal :)?

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#173 Geplaatst 13 december 2012 - 19:40

Bekijk berichtLouis&Ella, op 13 december 2012 - 02:33, zei:

Is je vriend militair dan ? Welke beurzen bedoel je zoal :)?

De militaire beurzen in Gent Expo :) en nee, hij is geen militair, maar als hij zou kunnen he.... :)
Is wel handig, zo'n dealtjes... :ha
Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#174 Geplaatst 14 december 2012 - 11:06

Bekijk berichtsaitenu, op 13 december 2012 - 19:40, zei:

De militaire beurzen in Gent Expo :) en nee, hij is geen militair, maar als hij zou kunnen he.... :)
Is wel handig, zo'n dealtjes... :ha

Dat kan altijd he ;).
Ah super, dan gaan we ook wel eens kijken !

Fco
Fco
  • 35 berichten
  • 1 katten

#175 Geplaatst 16 december 2012 - 09:31

Sinds april dit jaar woon ik alleen, bij mijn ouders thuis waren er altijd drie honden in huis. Ik was het dus gewoon om altijd dieren te hebben. In mijn appartementje mochten volgens het contract geen dieren zijn. Ik heb me daar tot augustus braaf aan gehouden, maar het gemis van wat gezelschap werd groot.
Na een telefoontje (waarbij ik zo zielig mogelijk probeerde te klinken :)), mocht ik van de huisbaas een diertje houden.
Als ware hondenvriend dacht ik dan ook eerst een hondje te nemen, maar aangezien ik geen terras heb en dus constant naar buiten zou moeten gaan, leek een kat mij misschien beter.
Mijn vriend het internet heeft me dan geholpen om te zoeken naar een ideale kat voor mij en zo kwam ik dan bij de exotic uit. In het begin schrok ik wel hard van de prijzen. Mijn ouders en mijn zus en schoonbroer vonden het ook veel geld. Ik heb nog even moeten zoeken voor ik een katje vond, mijn papa is dan speciaal naar Luik gereden om samen met mij het katje te gaan halen, gelukkig zijn zij ook gek genoeg van dieren!
Sinds hektor bij mij thuis is, vragen mijn ouders regelmatig hoe het met hem gaat, ze zijn even gek van hem als ik! Mijn zus en haar man zijn ook wild van hem en overwegen zelfs om later ook een katje in huis te nemen! Ze vinden me allemaal gek dat ik zoveel uitgeef aan de kat (tonnen speelgoed en verwennerij), maar ze zijn allemaal gek op hem!
Mijn vrienden vinden hem ook leuk, maar waarschuwen me: 'word geen gekke kattendame zonder man en dertig katten'.
Maar conclusie: de reacties zijn positief!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#176 Geplaatst 20 december 2012 - 09:29

Bekijk berichtsaitenu, op 12 december 2012 - 20:25, zei:

Mijn vriend houdt he-le-maal niet van katten, MAAR, ik krijg hem mee naar de kattenshow als ik meega met hem naar de militaire beurs... :d

Woon je met hem samen?  Wat zegt hij dan van je 3 poezen?

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#177 Geplaatst 20 december 2012 - 12:14

Bekijk berichtJessie_A&A, op 20 december 2012 - 09:29, zei:

Woon je met hem samen?  Wat zegt hij dan van je 3 poezen?

Neen, we wonen niet samen, gelukkig! Maar als hij me ooit doet kiezen tussen hem of mijn poezels, dan hoop ik dat hij goed is in koffers pakken... :x

Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#178 Geplaatst 20 december 2012 - 14:38

Mijn mama weet het niet dat er hier 9 monstertjes rondlopen.
En als ze het zou weten word ze gek.
Mijn schoonmama weet het wel en ze vind het meeeeer dan genoeg.
Ze hebben er zelf 4 en ziet dus ook graag katjes maar vind dat we er teveel hebben denk ik stilletjes in haar hoofd.
Mijn vriend kan er soms op zagen dat we er teveel hebben.
Maar dat is meestal wanneer we moesten kuisen en de kattenbakken doen.
Maarja, die moet je ook doen met 1 kat dus zie ik zijn probleem niet in.
En van de rest trek ik me niets aan wat ze denken.
Mijn buren hebben 4 kinderen, vind ik ook te veel maar das hun keuze.
Net als dat 9 katten die van mij is.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#179 Geplaatst 20 december 2012 - 14:41

Bekijk berichtShadow, op 20 december 2012 - 14:38, zei:

Mijn mama weet het niet dat er hier 9 monstertjes rondlopen.
En als ze het zou weten word ze gek.
Mijn schoonmama weet het wel en ze vind het meeeeer dan genoeg.
Ze hebben er zelf 4 en ziet dus ook graag katjes maar vind dat we er teveel hebben denk ik stilletjes in haar hoofd.
Mijn vriend kan er soms op zagen dat we er teveel hebben.
Maar dat is meestal wanneer we moesten kuisen en de kattenbakken doen.
Maarja, die moet je ook doen met 1 kat dus zie ik zijn probleem niet in.
En van de rest trek ik me niets aan wat ze denken.
Mijn buren hebben 4 kinderen, vind ik ook te veel maar das hun keuze.
Net als dat 9 katten die van mij is.

Amai hoe kun je dat dan zo goed voor je mama verbergen? :)

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#180 Geplaatst 20 december 2012 - 14:45

Bekijk berichtJessie_A&A, op 20 december 2012 - 14:41, zei:

Amai hoe kun je dat dan zo goed voor je mama verbergen? :)
Die komt hier nooit binnen. ;)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat