Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#31 Geplaatst 12 juni 2009 - 23:22

Amani zei:

Bij mijn eerste naaktkat , kreeg ik veel negatieve reactie en ook heel positieve , maar wanneer ze er kennis mee maakten , was het eerst een beetje huiverig om aan te raken , maar daarna vinden ze zo lief en schattig . Bij de 2de vonden ze kleur al beter , en nu er een 3de komt , die vinden ze heel speciaal :LOL:
Ik vind elke kat mooi en lief , er is een reden waarom ik een bloterikje verkies , en ik reageer op elke foto van kat of kitten .
Spijtig genoeg krijgen de bloterikjes weinig aandacht op het forum, we zijn wel in de minderheid, dat weet ik .
Sorry dit moest even van mijn hart :love2: :love2: :love2: want mijn Sphynxjes zijn mijn alles mijn lieverdje , mijn schatjes , mij kleintjes ,( en verdomd dit doet pijn ) :hug:

Helaba, ik ben ook fan van bloterikjes hoor, maar door omstandigheden met tja, zwerverkes (die volgens mij ook een 2de kans verdienen) is hier nog geen, ooit misschien wel, maar mijn schoonbroer heeft er wel eentje

Ons Molly

DSCF0116op web.JPG

Trouwens iedereen die aan mij de vraag stelt, we willen ergens een hond, maar we hebben er niet zoveel tijd voor, stel ik steeds een bloterikske voor, daar zij zo slim zijn, net hondjes, apporteren, etc.......... het zijn specialekes ! En de meeste mensen schrikken eerst in het begin, maar éénmaal een sphynx, wil je niets anders meer

Bewerkt door Pixel, 12 juni 2009 - 23:45.
Reden van bewerken: Foto stond er dubbel in.

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#32 Geplaatst 12 juni 2009 - 23:28

Blij te horen dat er meer zijn :love3:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 13 juni 2009 - 01:07

Mijn ouders vertel ik wijselijk niet wat mijn katten kosten of hoeveel ik uitgeef aan speeltjes, voer, kattenzand of krabpalen. Shows, transportkooien, kattenbakken,...
Alles is TE voor ze.
Ze begrijpen niet waarom 1 kat niet genoeg is, waarom ik in godsnaam 4 kattenbakken moet hebben, waarom 1 klein krabpaaltje niet genoeg is, waarom 1 muisje niet genoeg is, waarom is Aldi voer of Aldi kattenbakzand niet genoeg is,...

Ze zijn nu wel niet boos maar altijd dat gezaag dat ik dat geld beter op mijn spaarrekening zet :evil:
Maar ze vraagt wel iedere keer hoe het geweest is op show en met kerstmis krijgen de poezen meestal ook wel iets :d
Ze beseft nu wel dat mijn poezen mijn 'kindjes' zijn.

En ik heb haar eindelijk kunnen duidelijk maken waarom ik geen Aldi kattenbakzand koop! Het feit dat die veeeeel langer meegaat en niet zo stinkt en gemakkelijker is in onderhoud is haar eindelijk duidelijk geworden en nu vroeg ze toch al om zo'n zak mee te nemen voor mijn zus om uit te testen :d

Mijn collega's verklaren me zot maar reageren niet. Er zijn er enkele die zich daar wel voor interesseren en bij hun kan ik wel terecht met mijn fotootjes en enthousiaste uitlatingen :d
Laatst nog commentaar gekregen dat ik zoveel geld uitgeef voor een raskat. "Ik heb een gewone huiskat en ik vind die ook heel mooi!" :evil:
Ja zeg! natuurlijk is haar huiskat ook mooi maar die commentaar hoeft toch niet?? Zij heeft haar hele spaarboek gespendeerd aan haar nieuwe Fancy meubilair. ga ik toch ook niet zeggen dat ik mijne salon ook mooi vind en dat die nog geen derde kost van die van haar :wall:

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 13 juni 2009 - 08:17

toen ik onze mayro (zwerfkatje) wilde binnenhalen zei mijn moeder : laat die maar zitten hé waar die zit, ge hebt er al drie!!!
maar ze brengen wel altijd een stukje vlees voor alle poezels mee...mama en papa komen dan binnen en in plaats van tegen mij goeiendag te zeggen, is het onmiddelijk een zoektocht naar de poezels haha. ze neemt zelfs fototjes met haar gsm om aan vrienden te laten zien :d :d
toen ik hen vertelde dat ik een bengaal wilde, hield ik m'n hart al vast.... zeker omdat er plannen zijn om bij hen boven te gaan wonen en mijn schatten  beneden heel de koer mogen gebruiken...mar ik kreeg geen commentaar, k had het natuurlijk slim aangebracht hé.
eerst foto's laten zien en had het dan pas verteld
ach, ze weten dat ik mijn beetjes als mijn kindjes zie en dat het toch niet veel helpt als ze me daarin tegenkanting geven :d
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 18 juni 2009 - 13:18

De meeste mensen vinden dat ik veel teveel geld uitgeef voor de katjes. Ze snappen ook niet dat ik gerust honderden euro's wil uitgeven aan een raskat. Gratis katten vindt je immers overal.
Quasi iedereen vindt mijn katjes mooi en lief. Al merk ik dat de meeste mensen Amira mooier vinden dan Aynoa, enkel omdat Aynoa een kleiner neusje heeft. [-(

Ivm of ik mijn partner heb moeten overtuigen voor een bepaald ras of een bepaalde kleur.
Ik wou dolgraag een rost katje. Mijn vriend was daar gewoon mee akkoord en zo is Aaron hier komen wonen.
Na Aaron wou ik graag een persje maar daar was mijn vriend niet mee akkoord. Hij vond perzen norse beesten. :catnoknow Een vroegere vriend van hem had blijkbaar 2 perzen en die keken altijd boos. (Ik ben me ervan bewust dat perzen soms wat boos kunnen kijken, maar dat wil echt niet zeggen dat ze nors zijn. In tegenstelling zelf! Perzen zijn ongelooflijk lief en zachtmoedig. :love: )
Na enkele foto's getoond te hebben van persjes was mijn vriend toch helemaal verkocht. :ha :ha
Ik wou een golden pers en daar was hij gewoon mee akkoord. Ik kies eigenlijk altijd welk kleur poes ik wil en hij vindt dat altijd oké. :x

Nu plaag ik hem soms als de persjes een knuffelbui hebben met het zinnetje "Dat zijn toch echt norse katten hé!" Waarschijnlijk niet zo grappig maar op dat moment vind ik dat zo lollig. :a

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 18 juni 2009 - 13:27

Ellenita zei:

De meesten bekijken me van amai 6....

en dat is hier een pardijs voor hen ,
Ons mama die zaagt erover! en dan heb ik de neiging er komt er nog eentje bij :)

Anderen vinden het wel gek maar zeggen dan ook , t is jou leven , zolang jij gelukkig bent

Ondertussen komt er nog een katje bij , t zijn echt mijn kindjes
ik weet hoe anderen hun reactie zullen zijn ,maar ik ben er gelukkig mee , en als er ooit een vent bijkomt zal hij er echt mee moeten omgaan met de katten
Collega s reageren zo van dat dat niets is voor hen maar ja iedereen is anders he en gelukkig maar

Bewerkt door Ellenita, 18 juni 2009 - 13:31.

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 18 juni 2009 - 13:43

Goh, 't is nogal verdeelt. Ik heb wel HTK, dus dat schilt ook weeral.
Ze verklaren me wel eens voor zot dat ik zoveel voor hen koop (grote en kleine krabpaal, kussentjes, waterfontein, speeltjes, duur eten,...). 'Eten van den Aldi is veel goedkoper en even goed' zeggen ze dan wel eens.
Wel krijg ik regelmatig complimentjes dat ze er goed uitzien (maar hoe komt dat dan he :s ), dat hun vacht blinkt. Vooral bij Sloeber valt dat op omdat hij zwart is :heart: .
Dat ze bij ons slapen vertel ik tegen bijna niemand. Als ze katten niet gewoon zijn, denken ze toch maar direct aan vuil en vies.

Overlaatst was er een gesprek bij mijn tante en nicht over katten. Ze vond dat het bij haar broer vies was en dat het daar erg stonk. Lag natuurlijk aan de katten, zij zou dus nooit katten houden.
Gelukkig is mijn tante al een paar keer hier geweest en zei daarop dat we ook 2 katten hadden en dat je daar absoluut niets van merkt (ze bedoelde vuil/geur, aan de rest zeer zeker wel :oops: ) dat we 2 katten hebben...

Dus ja, wat verdeelt.

Oh ja, over hun gewicht krijg ik ook wel reactie. De één vindt ze te mager, de ander vindt dat mooi. Het zijn fijntjes, maar krijgen zeker genoeg te eten! Heb ooit ook eens de reactie gekregen: "Mooi fijn, net zoals het baasje?" Da's wel leuk natuurlijk :) .

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 18 juni 2009 - 16:23.
Reden van bewerken: rare zinsconstructies

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#38 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:18

Hier verklaren ze me ook gek :louche: :ha maar als de mensen eens hier geweest zijn zijn de commentaren wel hélémaal anders :) en als ik zeg van er komt nog eentje bij :o :ha
Over de poezen gaat het zo, eerst komt Muizepoes op inspectie en dat is van amai speciaal, even wennen, raar beestje, wel warm.
Dan is Toby daar en das van haha diene heeft krulletjes, lief beestje, wat een oren.
Dan zien ze Blue en das dan och zo mooi! Wat een mooie poes.
En dan komt Musti af en das van oooooch zo mooi, zo lief, zo zacht, zij schiet altijd de hoofdvogel af :LOL:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:46

In mijn  familie zijn het helemaal geen dierenliefhebbers,ze zullen ze niets te kort doen maar daar blijft het ook bij.
Begrip voor kostprijs raskat en andere uitgaven hebben ze helemaal niet,
maar dat trekken wij ons niet aan

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#40 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:50

De mening van mijn directe omgeving is zowel positief als negatief. En die negatieve opmerkingen ga ik hier niet neerzetten. Die is gewoon te erg. Zo erg dat ik er dagen niet goed van ben geweest en er nu nog altijd om kan wenen.
In het begin dat Chester en Bix hier woonden begrepen mijn ouders niet dat ik 2 katten hield. Die 2 jaren met Chester alleen waren toch goed, waarom Bix er nu bij?
Ze hadden pas door wat mijn katten voor mij betekende nadat Chester was verdwenen. Toen zagen ze dat de katten meer dan alleen maar katten zijn.
En ze vonden het ook een heel goed besluit dat ik Gebbie adopteerde. Over het geld dat ik eraan uitgeef zeggen ze niet veel, soms eens een opmerking dat ik toch wel veel koop voor hun. Het is mijn geld, ik woon alleen en heb tegenover niemand daarover verantwoording af te leggen.
Met de komst van Mirl heb ik veel opmerkingen gekregen (niet van mijn ouders). Wel van de mensen die thuis nog niet eens binnenkomen en katten maar vieze, vuile beesten vinden. Mijn mama was onmiddellijk verkocht toen ze Mirltje zag (wie nu niet hé).
Mijn katten zijn mijn kindjes. En niets is mij teveel voor hun.
Nu is het zelfs zo ver gekomen dat als mijn ouders terug komen van vakantie ook cadeautjes bij hebben voor de katten. Andere mensen van hun leeftijd kopen cadeautjes voor de kleinkinderen, zij kopen er voor de katten en vinden het zelfs niet erg meer.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#41 Geplaatst 22 juni 2009 - 21:18

De reacties schelen idd van een htk tov een raskat hé. als ik zeg tegen mijn pa dat ik later nog een kat wil, zegt ie tuurlijk. als ik zeg tegen mijn pa dat ik later een sibeertje wil, vind ie dat ik overdrijf en een gewone kat maar goed genoeg moet zijn :ha terwijl het enige dat ik beter vind aan een sibeertje tov een gewone kat eigenlijk de hyperallergene vacht is, ma soit :ha (waarbij ik niet wil zeggen dat sibeertjes geen positieve eigenschappen hebben, ik wil zeggen dat de positieve eigenschappen van de sibeertjes en de gewone htktjes voor mij allebei even goed zijn en de doorslag dus de allergie is en niet raskat of niet.)

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#42 Geplaatst 22 juni 2009 - 21:45

Hierthuis waren ze eerst absoluut tegen katten, maar heb hen kunnen overtuigen
en nu maken ze zelfs ruzie om ze mee eten te geven O:)

Mijn vriend vind poezen nog steeds niets.... al begint hij ze meer en meer aan te halen als hij in de zetel zit :LOL:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#43 Geplaatst 23 juni 2009 - 09:23

Goh, hier niet echt positieve of negatieve reacties.
Je ziet ze soms wel eens raar kijken als je laat vallen dat ze meegaat naar boven om te slapen en dan plaatsneemt op men hoofdkussen, ook die snoepjes en speelgoed is toch niet nodig, en zoveel uitgeven aan de DA voor vaccinaties e.d.,...
Van zowel men vriend als men ouders krijg ik de reactie dat ik overdrijf en ze als mijn baby behandel...
Maar daar trekken wij ons als poezenfreaks toch niets van aan zeker :p :) !

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#44 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:03

Ik heb als kind altijd een kat gehad en mijn ouders weten heel goed wat die voor mij betekenen. Dirk had vroeger ook een kat, maar die liep constant buiten. Toen we kinderen kregen en naar dit huis verhuisden, wou ik eigenlijk ook een huisdier. Maar de kinderen bleken allergisch (hooikoorts, stof, katten en honden). Vele jaren gingen voorbij tot er plots een poes naast ons kwam wonen. De buren gingen op vakantie en de poes kwam hier binnen: niks genies van de kinderen en je zag ze zo openbloeien met de aandacht en de knuffels van de poes. Dirk had vooral negatieve beelden over een kat: ze zijn altijd buiten, je hebt er niets aan, je moet ze eten geven en dan nog de kosten voor de da,...
Ik heb dan nog heel lang moeten zagen voor een poes maar Dirk zag een kitten niet zitten en toen kwam Gabriël. Mijn moeder belt twee keer per dag en steeds vraagt ze achter Gabriël. Mijn schoonouders reageerden meer van: ocharme Dirk en de kinderen.
Omdat Gabriël steeds een weekje alleen zit overdag (een week werken, een week thuis) begon het te kriebelen voor een tweede, een kitten deze keer. Toen Dirk me vroeg wat ik wou voor mijn verjaardag was mijn antwoord dus duidelijk. En Zita kwam erbij. Mijn ouders zeggen niets maar komen meer langs en eerst worden de katten geknuffeld. Schoonfamilie verklaart ons gek, maar een schoonbroer komt toch ook knuffelen en toen mijn schoonmoeder hier de laatste keer was, heeft ze de hele tijd gespeeld met Zita. Maar Zita is dan ook een echte knuffelpoes.
En binnenkort komt Finn. Een aantal vrienden weten het al en bekijken ons zo van "zot", maar dan zeg ik dat ik van Melle afkomstig ben en dat zot zijn, geen zeer doet. Ouders en schoonfamilie weten het nog niet. Ze zullen het wel merken als het zover is zeker. De kinderen bekeken me eerst ook raar maar nu kijken ze toch echt wel uit naar Finn en vinden ze het jammer dat ze de eerste tijd niet thuis zullen zijn.
Dirk keek in het begin ook raar op dat ik naar de da ga, duur voedsel en kattenbakzand koop, Gabriël Bachbloesems geef,... maar als hij ziet hoe gezond Gabriël nu is en hoe zijn pels blinkt, weet hij genoeg.
Af en toe zegt hij wel eens dat hij blij zal zijn als Zita ook buiten kan, maar als Gabriël eens even niet binnen komt als we roepen, is hij de eerste die panikeert. En Zita mag enkel buiten met haar tuigje. En nu het volgende: de kattenren: toen ik het hem voorstelde verklaarde hij me volledig voor gek maar hij heeft ook gezegd dat ik maar moet doen wat ik goed vind voor de poezels. Hij zegt altijd tegen vrienden: het zijn de katten van mijn madam. Maar als hij denkt dat we het niet zien, is hij wel aan het knuffelen en aan het spelen. Het is ook bij hem dat ze de eerste keer mee naar boven geweest zijn. Hij heeft, net als ik, een beetje schrik voor de reactie van Gabriël, maar ik heb de Feliway gekocht. Hij zegt zelf aan anderen: een kat die heb je voor het leven en Gabriël was onze eerste en zal altijd voor ons een extra-tje hebben.
Ik zal jullie wel op de hoogte brengen van de reakties van de familie!!!

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#45 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:08

ja dat is ook nog zoiets wat mijn vriend constant zegt: 'een kat daar heb je toch niets aan want die loopt de hele tijd buiten rond, brengt vanalles mee naar huis (muizen, vogels, ..) heeft teken op haar zitten (een hond ook maar kom, dat was volgens hem 'normaal')' toen zei ik: dan hou ik ze binnen
toen zei hij me 'een kat hou je niet binnen' toen ik hem dan vertelde dat heel veel katten binnenblijven en niet de drang hebben om naar buiten te gaan omdat ze het vaak gewend zijn om binnen te zitten. toen verklaarde hij me helemaal voor gek want een kat kan je niet binnenhouden, want zijn tante haar katten zaten ook eerst altijd binnen en nu lopen die buiten rond.. willen ze niet meer binnen

en ik krijg het maar niet in zijn hoofd hè :louche: