Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#46 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:15

Ik denk niet dat mijn familie en/of vrienden het vreemd vinden dat wij poezels hebben en echte poezenfreaks zijn. Misschien zijn er wel enkele die het ook raar vinden dat wij graag voor onze poezels betalen, terwijl er zoveel HTK-katjes gratis worden weg gedaan (heb deze week zo nog een vriendin gehoord die mij een htk kitten aanbood van 7 weken, zij zien er dus absoluut ook geen probleem in dat het zo jong bij mamapoes weg MOET).
Mijn ouders vinden Ceylan (Abessijn) het mooist. Ze vinden zijn kleur prachtig, zijn sierlijkheid enz...
Een vriendin van ons is dan weer helemaal weg van onze Magic (Maine Coon). Mijn man vind qua bouw Magic mooier, maar toch vind hij het aanhankelijke karakter van Ceylan weer leuker. Dus bij hem is het een tweestrijd. Wat mezelf betreft...ik vind de beide rassen geweldig, maar toch als er hier een derde poezel zou bijkomen, zou ik voor de Abessijn gaan..
Op valk van een ras kiezen en/of kleurtje, zitten wij (mijn man en ik) toch wel op dezelfde golflengte ;)

Marina zei:

Het mooiste vindt hij nog een blauwe abessijn

En groot gelijk heeft hij!! Ik ben, sinds ik ze gezien heb op show, ook helemaal verkocht aan de blauwe Abessijnen!! Ik zie ook nog steeds het wildkleurtje en de silvers graag. Maar als er hier nog eentje komt zou ik toch het liefst geen wildkleurtje meer nemen, kwestie van wat verschillende poezels hier in huis te hebben lopen hé ;)

Bewerkt door Mirella, 23 juni 2009 - 10:18.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 23 juni 2009 - 11:10

Hier heb ik ook wijselijk gezwegen over de komst van Hoola en Hang Over :mrgreen:
Achteraf enkel dit gehoord: 'Oh, wat heb ik gehoord? Heb je 2 nieuwe katten?' Verder....NIETS :ha :jump:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 23 juni 2009 - 11:30

Partner is er zeker mee akkoord aangezien hij zelf ook gekozen heeft voor een katje en we er nu drie hebben rondlopen. Zijn familie is wat anders, die begrijpen het niet dat onze katjes onze passie en hobby zijn, maar zijn nicht en haar vriend staan er wel voor open. Zijn moeder verklaart me helemaal zot dat ik zoveel heb uitgegeven aan een raskat en ze wil alleen maar gratis kittentjes (oepsnestjes dus). Wat ze niet beseft is dat deze meestal zelfs duurder uitkomen dan een raskat, want zij heeft zo ook een echt zorgenkindje lopen dat zeker al veel meer heeft gekost dan mijn raskatten.
Mijn ouders zijn denk ik tevreden dat ik toch nog een leuke hobby heb, vroeger was dat tot een stuk in de nacht uitgaan en nu interesseert me dat helemaal niet meer. Ze zien onze poezen wel graag, maar vinden het ook dure aankopen. Ze willen een kitje van Yumi adopteren als hij geen thuis zou vinden.

Ik vind de Nebelung wel zeer mysterieus en mooi, maar hij staat niet op mijn lijstje om te willen hebben. Dat is wel een ras dat mijn vriend helemaal niet aanspreekt, een Blauwe Rus ook niet trouwens. Verder hebben we zowat dezelfde interesses. Hij heeft gekozen voor de Ocicat omdat die er wat stoerder uitzag ;) , maar houdt stiekem ook veel van de Ragdoll :)
Ik heb hem zeker en vast moeten overtuigen voor een Ragdoll. Hij struikelde vooral over het haarverlies en uiteindelijk heb ik hem kunnen overtuigen na vele malen terug te komen op een Ragdoll en een bezoekje te brengen aan een cattery van Blauwe Russen. Dan leek hem alles goed te zijn behalve dit ras :ha Het heeft wel maanden geduurd eer hij plooide om een kat aan te schaffen.
Hij is behoorlijk tevreden over het haarverlies en is helemaal gek geworden op de Ragdoll nu we ook met een nestje zitten. Hij wil er zelf eentje houden van ons nestje :love3: :heart: Hij heeft zelfs al toegegeven dat hij nog liever dan mij onze cattery zou willen voortzetten en kan niet wachten tot we opnieuw Ragdollkittentjes zouden mogen verwelkomen. We genieten nu met volle teugen van ons eerste nestje, een echte droom :heart:

Bewerkt door Spanishke, 23 juni 2009 - 11:36.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#49 Geplaatst 24 juni 2009 - 17:42

Mijn man vind het allemaal niet zo denderend. Zeker niet nu er inmiddels 11 zijn maar echt tegenhouden doet hij me niet.Het is goed dat ik een bondgenoot heb in de vorm van m'n dochter die voor me naar de dierenarts rijdt en zo.Het kost ook allemaal verschrikkelijk veel geld.Zo zijn we aan 1 kat deze lente al 500 euro kwijt aan medische kosten en testen.Doordat ik tot nu toe eigen geld had wist hij ook niet echt hoeveel ik financieel in de katten steek. Of hij ze mooi vind?? Ik weet het niet.Hij spreekt zich daar eigenlijk niet over uit.
Mijn dochter is nog gekker met de katten dan ik en m'n zoon is een hondenmens.Mijn moeder moet helemaal niet van huisdieren weten en m'n schoonmoeder ook niet.Al de rest van de familie heeft op 1 uitzondering na (en die wil eigenlijk ook) 1 of meerdere katten.
Soms voel ik me wel eens alleen staan in de zorg van de dieren. Vooral als je eens heel erg druk bent met iets anders of niet lekker bent .Dan is het een groot nadeel als je partner niet gek met ze is. Ik heb natuurlijk zelf voor de katten gekozen maar ik kan nooit, maar ook nooit wat overlaten aan m'n man. Dan moet ik m'n dochter, die niet meer thuis woont, inschakelen. Ik wou dat ik een man had die ook plezier in de dieren had dat zou het vooral emotioneel wat makkelijker maken als er weer eens wat mis gaat met één van de katten.

Bewerkt door WhiteWitch, 24 juni 2009 - 17:54.

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#50 Geplaatst 25 juni 2009 - 17:06

Mijn partner vind het leuk dat ik een katje heb. En ook ons konijntje vindt hij leuk, alhoewel hij het maar een saai beestje vindt :LOL:
Maar vroeger moest hij niet veel weten van katten. Hij is als kind vaak gekrabt en aangevallen geweest door katten. En dus alle katten zijn vals en gevaarlijk. Nou Maia niet hoor! Zis echt een schat. En zij heeft hem over zijn kattenvrees geholpen :d
Maar hij heeft wel al gezegd dat als we gaan samenwonen, er in het begin maar 1 katje komt. Omdat we waarschijnlijk eerst een appartementje gaan huren en daar kun je toch niet veel dieren in hebben. Nou maar ik ga er zeker al 2 kopen hoor later! :p Hij zal me later wel moeten intomen op het vlak van dieren. Want ik wil een hele beestenboel!
Hij is niet zo zot van dieren als ik, maar hij houdt er wel van. Als er iets mis is met mijn HTK-katje zegt hij ook altijd: ga er onmiddellijk mee naar de DA.
Buiten het feit dat hij niet te veel dieren wil en ik veel, zit ik goed met mijn ventje :)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 29 juni 2009 - 21:12

Wanneer ik nog thuis was, hadden we altijd één of meer poezen! Die werden echter steeds weer doodgereden op de drukke straat voor onze deur!! Het was toen ook nog niet vanzelfsprekend om een poes te laten steriliseren; daar onze katten meestal buiten liepen, hadden we soms tot 3 keer per jaar een nestje. Wat ons papa daarmee deed, daar ben ik nog altijd niet mee akkoord....... :evil:
Toen we getrouwd waren en later ook gesettled, toen bleek onze oudste allergisch tegenover katten; daar hij regelmatig zelfs een astma-aanval kreeg en in de kliniek belandde, was er géén sprake van een huisdier! Het enige wat mocht was een goudvis. Hij mocht echter ook absoluut niet in kontakt komen met het visseneten!!
Vele jaren later verbeterde zijn allergie en kreeg hij ook geen aanvallen meer. Toen begon de kat van onze overbuur dagelijks op bezoek te komen. Jo reageerde niet op Barouche, en dus begon mijn verlangen te groeien!! Toen mijn pédicure in 2000 vroeg of ik geen "jongske" wou van de poes van haar broer, hakten we de knoop door en kregen we onze eerste kat Sydney!
Mijn man die vroeger geen katten kon uitstaan, veranderde op slag in een kattenvriend!! Sydney was een leuke jongen, hij heeft er de Barouche duidelijk gemaakt dat die niet welkom meer was in ZIJN territorium :x ; 't was zo grappig hoe dat kleine manneke van 12 werken daar stond met al zijn haren recht en blazen van jewelste!!
Toen onze lieverd amper bijna 2 jaar later overleed, drong mijn ventje erop aan om zo vlug mogelijk een kat te halen in een asiel. Zo is Maya er gekomen!!
Later was dan Inka, nog later Zazou en uiteindelijk Snoopy erbij gekomen!! Die laatste bracht hij zelfs zelf mee nadat hij haar uitgemergeld op een verlaten parking gevonden had!!!
Hij is echter niet te vinden voor een buitenren.....; 't ja, zijn "mooie tuin" hee ;)
Nu, ik ben al lang blij dat ik nu 4 poezels mag hebben :LOL: :LOL:
Mijn familie vind het wat veel, maar iedereen houd er van dieren en heeft of een hond of een kat of paarden.
Bij mijn schoonfamilie zijn ze allemaal héél fier op hun kleine broer (hij is de jongste van 5, en een nakomer ook)
Ik kan dus niet klagen hee :LOL: :LOL:

Bewerkt door Lut, 29 juni 2009 - 21:15.

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#52 Geplaatst 29 juni 2009 - 21:27

Mijn man heeft gelukkig een groot hart voor dieren, kan ik niet over klagen, het zijn evenveel zijn kinderen als de mijne de katten hier...
Zijn mama kan er ook nog goed mee overweg; heeft zelf een ragdoll, maar zoveel katten als wij hebben vind ze niet nodig hihi, mijn ma die begint te neizen als ze ook nog maar denkt aan mijn katten en komt weinig over de vloer, onze vrienden hebben ook 3 katten en 2 honden dus die makene er geen problemen van, en de rest tja, blijft weg omwille van de katjes zeker?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#53 Geplaatst 06 augustus 2009 - 18:03

Mijn zus heeft op haar facebook een foto van Aynoa als kitten staan.
Geplaatste afbeelding

Je kan dan reacties geven en plots zie ik tussen die reacties staan "Wat een eng beestje" :catnoknow :lachen:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#54 Geplaatst 06 augustus 2009 - 18:14

elixeryen zei:

Geplaatste afbeelding

Je kan dan reacties geven en plots zie ik tussen die reacties staan "Wat een eng beestje" :catnoknow :lachen:

:ha :ha :ha

Guest_Wellemieke_*
Guest_Wellemieke_*

#55 Geplaatst 06 augustus 2009 - 18:14

Ik was van thuis uit gewoon katten te hebben. Mijn 3 zusjes hebben er ook, papa niet, wegens geen tuin meer.
Ik heb al van toen ik het huis uit was 1 of 2 katten gehad. Steeds gewone straatkatjes. Ik heb ze vanuit een asiel of een poes die een nieuwe thuis nodig heeft.
Er zijn verschillende mooie poezenrassen, maar mijn hart gaat toch meer uit naar de HTK kat. Hoe ze eruit ziet speelt geen rol, maar als ik kan kiezen het liefst een met streepjes.
Mijn man heeft er geen probleem mee, maar ik moet niet overdrijven. Hij durft wel eens opmerkingen geven over dit of 't geen, maar houdt toch wel stiekem van deze diertjes.

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#56 Geplaatst 06 augustus 2009 - 18:18

Alhoewel het volledig mijn droom altijd was om een raskatje te nemen, moet ik zeggen dat mijn verloofde dit heel goed aanvaard heeft. Hij is met zijn auto's bezig en ik ga soms in die passie mee en dus ook andersoom. Hij ziet ons Luna even graag als ik ze zie (alez bijna 8) ) en doet er ook soms wel iets voro. Op dat vlak kan ik echt niet klagen. :love3: Tis ne schat!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#57 Geplaatst 06 augustus 2009 - 18:45

elixeryen zei:

Geplaatste afbeelding

:ha :ha :ha :ha :ha

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#58 Geplaatst 06 augustus 2009 - 18:47

elixeryen zei:

Geplaatste afbeelding

vreemd he maar perzen zjin eigenlijk echte under'cats' zal ik maar zeggen bij het brede publiek, de meesten vinden ze niet mooi, zeker als ze een korte neus hebben, (de meeste vinden dat ze kwaad kijken of zo) ze zijn echt niet populair, zeker de klassieke kleuren. Mensen willen precies liever iets exotisch in huis waar ze mee kunnen pochen zeker, perzen zijn natuurlijk ook een handvol werk en dat schrik velen af denk ik.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#59 Geplaatst 06 augustus 2009 - 18:51

mightycats zei:

vreemd he maar perzen zjin eigenlijk echte under'cats' zal ik maar zeggen bij het brede publiek, de meesten vinden ze niet mooi, zeker als ze een korte neus hebben, (de meeste vinden dat ze kwaad kijken of zo) ze zijn echt niet populair, zeker de klassieke kleuren. Mensen willen precies liever iets exotisch in huis waar ze mee kunnen pochen zeker, perzen zijn natuurlijk ook een handvol werk en dat schrik velen af denk ik.

Wel, ik ben er wel zo eentje van.. :oops: ..ik vind Perzen eigenlijk niet supermooi..MAAR ik moet wel toegeven dat ik sommige Perzen wél mooi vind en dat sommigen zelfs zo'n invloed hebben dat ik het ras toch echt wel begin te appreciëren.
Aynoa van Elix bv..die heeft zo'n sprekende ogen! En jouw Mighty Meid..tja, geen woorden voor..
Er is een groot verschil in vind ik..maar soit..een kitten vind ik zoiezo altijd wel schattig en niet echt een "eng" beestje.. :d

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#60 Geplaatst 06 augustus 2009 - 20:01

Ik merk hier ook vaak dat mensen die niet echt voor perzen zijn meestal Amira een pak mooier vinden dan Aynoa. Er zijn tal van mensen die Aynoa's neus echt te klein vinden, al vind ik dat ze best nog veel neus heeft ivm sommige andere perzen.
Mensen die voor perzen vallen voelen zich dan eerder aangetrokken tot Aynoa.  Ik vind ze allebei super mooi (en lief). :p
Ik krijg soms ook wel de reactie dat ze boos kunnen kijken.

Maar dat iemand een perzisch kitten eng vind, had ik echt nog nooit gehoord. :ha

Geplaatste afbeelding