Spring naar inhoud

- - - - -

mening van anderen over je poezels

• Log in om te reageren
200 reacties op dit onderwerp
Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#61 Geplaatst 07 augustus 2009 - 09:23

Hier ook een koppel dat als koppel voor de poezies zorgt, mijn man al even goed als ik, 's ochtends staat hij op en geeft ze eten, na zijn douche doet hij de kattenbakken, dat ritueel is 's middags dan het mijne en 's avonds geef ik of hij hen eten; hij speelt en knuffelt net zoveel als ik met hen en toen ik ziek was en niet op mijn benen kon staan deed hij alles alleen. Mijn ouders zijn gek op alle beestjes maar vinden de drie bij ons toch teveel omdat we erdoor "aan huis zijn gebonden". Dat ik dan zeg dat ik op die manier meer dan graag "gebonden" ben hebben ze geen oren naar. Ze komen wel bij ons en als ze der dan zijn dan zijn ze evengoed met alledrie bezig 8)
Mijn schoonouders zien we maar één of twee keer per jaar en die hebben ook geen problemen met de katten, integendeel.
Verder eigenlijk geen negatieve reacties en wie problemen heeft met onze katten die moeten maar wegblijven. De katten zijn thuis bij ons, de bezoekers zijn "maar" tijdelijk. Heb geen problemen dat ook tegen de mensen te zeggen hoor "als je niet tegen katten kan of je bent er vies van dan ben je bij mij niet welkom want ik zet mijn huisgenootjes voor niemand buiten of apart" :d

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#62 Geplaatst 07 augustus 2009 - 09:43

Mijn ouders verklaarde me eerst voor gek dat ik een kat ging nemen en nu zijn ze er zelf ook dol op. Het is meteen knuffelen als ze hier zijn. Alleen toen ik Pluk erbij nam waren ze het er niet zo mee eens. Kan me ook goed voorstellen. Een dame van 14 jaar erbij die misschien vanalles gaat krijgen. Maar had een goede afspraak gemaat de met oude personeel van Pluk. En Pluk heeft ook vanalles gehad. En heeft me ook best veel geld gekost. Ik zou het ook niet weer doen een oude dame in huis nemen. Of ik moet echt een geldboompje in de tuin hebben staan. Miekje en Toetie zijn verzekerd dus dat scheelt al in de kosten als er iets mee gebeurd.

Op me werk vind de ene het heel leuk en de andere onderzoekt me elke keer weer of ze kattenharen kan vinden en zegt het dan met een heel vies gezicht. Zo iemand hoeft dus ook niet bij mij op visite te komen.

Vrienden vinden het alleen maar leuk mijn katten. En ik word ook regelmatig gebeld voor advies.

1 vriendin van mij is allergisch voor katten. Ze vroeg of ik de katten misschien in de slaapkamer wilde doen als  ze op visite kwam. Ik vertelde haar dat ze een pilletje kon krijgen en dat ik niet mijn katten ga opsluiten. Dan kom je maar niet op visite. Daar ben ik heel makkelijk in. Als mijn broer hier komt dan geef ik hem ook een pilletje en die heeft dan nergens last van.

Ik heb er niet zoveel moeite mee als mensen hier niet op visite willen komen vanwege de katten. Dan ga ik wel naar hun toe. Maar gelukkig heb ik niet veel mensen die ier niet willen komen.

Voor de rest krijg ik eigenlijk alleen maar leuke reacties op mijn poezels. Dat ze er goed uitzien en dat ze het goed vinden dat ik ze niet laat buitenlopen.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#63 Geplaatst 07 augustus 2009 - 09:53

Mijn ventje en ik zijn alletwee verzot op poezies!!!  We zien in't algemeen wel graag dieren hoor, maar poezeltjes, we willen niet meer zonder!  

De meeste mensen verklaren ons waarschijnlijk wel zot maar houden dat blijkbaar voor zich.  Niet dat ik mij daar iets van aantrek hoor, helemaal niet, wat kan mij schelen wat een ander denkt van mij, pfuh.  Alleen doet me soms wel wat hartzeer dat iedereen zo'n voorkeur heeft voor Fientje.  't Ziet er wel meer een donzig schattig bolleke uit omdat ze halflanghaar heeft, maar onze Chopin is al even lief, en ik vind hem ook erg mooi.  Maar 't zijn 2 heel verschillende beestjes van uitzicht natuurlijk.

Mijn vader is altijd al verzot geweest op beesten.  Als hij komt is't feest voor de poezen: hij speelt ermee en doet er wat zot tegen.  
Vroeger waren mijn zus en mijn moeder erg bang van poezen en ze moesten er helemaal niets van weten...  ondertussen durven ze ze zelfs al strelen en doen ze ook al eens onnozel ertegen...  ik ben blij dat ze bijgedraaid zijn!

Maar soms denk ik wel dat ons moeder nog in haar binnenste nog eens durft vloeken op die beesten.  Ze zaaaaaagt al jaaaaaren wanneer we eens meegaan op reis... en ik heb zo'n schrik om mijn poezeltjes achter te laten...  moeilijk voor een minder-liefhebber om dat te verstaan natuurlijk.

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 07 augustus 2009 - 10:16

Momenteel geen partner, dus ook geen gezaag, mijn vroegere vriend stond eerst vrij neutraal tegenover katten maar heeft ze door mij leren waarderen, het is nu zelfs zo dat als hij naar Spanje ging daar eten koopt voor de straatkatten die aan zijn appartement kwamen, dus die heb ik goed opgevoed :LOL:  Moest ik terug iemand leren kennen die niet van mijn katten houd weet ik niet of de relatie zou standhouden, ik denk het niet.
Mijn moeder houdt van katten, we hebben vroeger thuis altijd katten gehad, maar ze vind wel dat ik veel geld geef aan het katteneten.
Mijn vader is nu dood maar had ook graag katten alhoewel hij er niet zo veel geld aan wou geven (ze kregen eten van de supermarkt)
Mijn zus houdt niet van katten maar is in het algemeen geen dierenvriend, ze zegt dat ze allergisch is voor kattenhaar, nu heb ik daar vroeger niet veel van gemerkt toen we nog thuiswoonden maar ja dat kan ondertussen geëvolueerd zijn.
Op het werk zijn er kattenliefhebbers en andere maar mijn directe collega's hebben maximaal 2 katten als ze er al hebben.  Ze spenderen er ook niet te veel geld aan.
In mijn vriendenkring zijn er jammer genoeg niet zo veel kattenliefhebbers, vreemd genoeg, en ze zullen wel vinden dat drie teveel is maar dat is hun zaak,  daar trek ik me niets van aan.
Mijn buurvrouw had toen ik hier kwam wonen gezegd dat ik Poepoes maar naar Veeweyde moest doen omdat drie katten te veel was, hmmmm haar raad heb ik ook niet opgevolgd hé.
Als er één ding is dat ik absoluut niet duld, is het dat iemand met mijn katten zou sollen of ze slecht behandelen, dan word ik echt kwaad !

Verder ben ik er mee akkoord dat er supermooie raskatten zijn maar ik denk niet dat ik er één zou kopen, ik heb me altijd ontfermd over sukkeltjes die toevallig langskwamen of gedropt werden.  Zo heb ik Samsonneke en Shebaatje opgenomen omdat hun moeder gestorven was en Poepoes die heb ik mee geërfd met het huis :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#65 Geplaatst 07 augustus 2009 - 10:22

toen ik mijn partner leerde kennen hadden we sheba,
die vond s'avonds direct een plaatsje bij hem,
toen ze strief hebben we beiden gehuild,
al was het mijn dochter haar poes,
ik was meer voor honden,
door Sheba heb ik een poes echt leren waardere,
nu met Snow, ik zou niet meer zonder haar kunnen,
het is zo leeg binnen anders,
familie goede reactie's,
sno is ook zo leuk,
iedereen wil ze meenemen als men binnen geweest is,
ze zit vol interesse, lief sociaal,
dus goede reactie's,
ook van mijn vriend, die loopt dan al speels door het huis vind ze geweldig,
ze is vrij actief met momenten.
ze hoort er gewoon bij, wat anderen ook zeggen het is mijn leven!

:d

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#66 Geplaatst 07 augustus 2009 - 10:51

Wij zijn eigenlijk vooral hondenliefhebbers (hebben er nu wel geen omdat we al die tijd op een appartement woonden) maar door iemand zijn we plots zot van poezen geworden.
We wilden er eentje maar ik vond dat zo zielig dat we dan onze twee broertjes in huis haalden. Mijn ouders vonden dat meteen te veel, en wilden het uit ons hoofd praten. Tot dat ze in zagen dat dit geweldige beestjes zijn die ideaal zijn voor op een appartement; je moet ze niet uitlaten enzo. Aleja, dat heb je bij een hond dan weer wel he.
Toen Hobbs en Hayko hier waren, waren ze direct verkocht en snapten ze wel dat we zo veel wilden betaalden voor een raskat, de noorse boskat. Omdat dit echt dé kat voor ons is!!!!
Maar toen wij beslisten om in februari Nino te adopteren, dan vonden ze het er helemaal overgaan. Drie katten, ge zijt goed zot, twee is toch al meer dan genoeg.
Maar nu vinden ze Nino ook geweldig hoor :)
Ik snapte de redenering van mijn ouders wel hoor. Gelukkig zijn ze helemaal bijgedraaid :)
Dus momenteel eigenlijk geen commentaren op de katten, juist dat hier veel haar vliegt en je kleren rap vol hangen. En mensen snappen het ook niet wanneer ik iets koop voor de katten. Wij gaan al niet uit, geven geen geld uit aan alcohol e.d., kopen geen decadente spullen,... dan mag ik toch wel eens een 10€ aan de katten uitgeven zeker O:)
En tja, die twee kleine spruiten trekken alle aandacht naar zich toe natuurlijk. Als iemand binnenkomt zit Nino onder bed of onder de zetel gewoon omdat hij van rust houdt! Want het is een even groot floddergat, maar wil gewoon meer rust en heeft wat tijd nodig om te weten wie je bent en wat je komt doen :oops:
Nu, hier doe ik eigenlijk alles voor de katten. De kattenbakken, hun eten bijvullen, catit bijvullen, kammen... Gewoonweg omdat ik dat graag doe, maar als ik het eens vraag aan hem doet hij het wel hoor.
De katten hangen hier vooral aan mij, maar ja, ik ben dan ook meer thuis bij hen nu ik terug studeer, Davy werkt met shiften, maar ze gaan toch ook veel bij hem liggen hoor :)
In ieder geval, wij kunnen ze niet missen, al komt er zoiezo toch ooit nog een hond hoor ;)

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#67 Geplaatst 07 augustus 2009 - 11:01

Roosje zei:

Moest ik terug iemand leren kennen die niet van mijn katten houd weet ik niet of de relatie zou standhouden, ik denk het niet.

Ik heb Pluk dus ook overgenomen van iemand die ging samenwonen en meneer de kat niet in huis wilde nemen. 14 jaar oud en dan het poezeltje nog weg kunnen doen. Ik zou het niet kunnen.
Ik denk dat je meestal in het begin van een relatie wel kan merken of iemand van katten houd of niet. En zo niet dan denk ik dat ik de relatie zou verbreken. Maar dat is nu heel makkelijk gezegd. Maar mijn poezels wegdoen omdat mijn vriendje er niet van houd nooit. Dan maar niet samenwonen. Gelukkig woon ik alleen en heb geen vriendje dus heb ik dat probleem niet.

**was even offtopic**

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 07 augustus 2009 - 23:40

Mijn man is net zo gek met ze als ik, anders had ik er ook geen 6 gehad natuurlijk. Mijn familie en vele andere mensen, denken waarschijnlijk dat er bij ons een steekje los zit, en dan gaat het niet zozeer om het aantal, maar dat je zo veel geld betaald voor een kat dat wil er bij vele mensen niet in.

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#69 Geplaatst 07 augustus 2009 - 23:43

Mijn vrienden noemen mij het gekke kattevrouwtje, mijn vriendinnen vinden dat er best nog wel meer bij kunnen en vinden ze dan ook geweldig. Mijn familie houdt zelf van katten en mijn man vindt ze helemaal leuk als ik ze maar verzorg en de kamer schoonhoudt 8)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 08 augustus 2009 - 11:54

Nashota zei:

Mijn man is net zo gek met ze als ik, anders had ik er ook geen 6 gehad natuurlijk. Mijn familie en vele andere mensen, denken waarschijnlijk dat er bij ons een steekje los zit, en dan gaat het niet zozeer om het aantal, maar dat je zo veel geld betaald voor een kat dat wil er bij vele mensen niet in.

Haha, ja dat is hier net zo! Hun ogen vallen op zo'n moment nog net niet uit hun hoofd. :ha
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#71 Geplaatst 08 augustus 2009 - 22:32

hier omdat de honden vrij actief zijn, door het trainen
en groot zijn,
ze zitten vooral buiten, en maken we mooie wandelingen mee,
hierachter daarom hebben we bewust voor dit huis gekozen,
een bos links en dan velden...
een pup word sociaal gemaakt,
ook met de poes,
maar een poes is anders,
zachter, tja, zeker omdat mijn honden vrij actief moeten zijn,
ze geeft me rust,
is altijd te bespeuren, wacht voor de deur en zegt s morgens goedemorgen
de papfles staat in de micro en ondertussen krijgt ze haar eten,
dan mijn dochtertje de fles dan de verzorging voor de honden,

de sportiviteit van mijn honden en hobby,
en hun liefde vind ik geweldig,
die kracht.

maar ons poes ik zou ze niet meer kunnen missen,
hier is iedereen gehecht aan haar,

en ach laat ze maar praten,
als jij en je hartediefjes gelukkig zijn,
wat wil je meer.

elk ras heeft iets speciaals,
maar ook de speciale mooie straatkatjes,
hun liefde streelt ook je hart.

:)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#72 Geplaatst 23 mei 2011 - 11:47

:up:
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 23 mei 2011 - 12:06

Familie en kennissen vinden het bedrag,testen,inentingen voor een 'kat' belachelijk.
Zij zouden er dit nooit voor over hebben.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#74 Geplaatst 23 mei 2011 - 12:12

Misschien kan deze samengevoegd worden: Negatieve reakties van omgeving bij nieuwe poes? ?

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#75 Geplaatst 23 mei 2011 - 12:15

Choeke zei:

Familie en kennissen vinden het bedrag,testen,inentingen voor een 'kat' belachelijk.
Zij zouden er dit nooit voor over hebben.

Ja, dit ervaar ik ook. Voor honden is het allemaal normaal, maar voor een kat.. :catnoknow
Geplaatste afbeelding