Spring naar inhoud

- - - - -

warme oproep (spelling)

• Log in om te reageren
107 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:42

vandaag de dag
vind je op het internet geen behoorlijke spelling meer
en persoonlijk vind ik dat niet zo aangenaam lezen

ik heb het niet over hoofdletters, punten, komma's en dergelijke maar echt over kemels van fouten

zo heb ik vandaag al zien staan (niet noodzakelijk op dit forum hoor ;) )
rijs (ipv reis van op reis gaan...)
breidt (van het werkwoord breien... :catnoknow )
tog (ipv toch)
hep (ipv heb)
traanen (ipv tranen)
reiden (ipv rijden)
onlozig (dat woord ken ik eigenlijk zelfs niet :ha )

het is om bij te huilen... :cry:

aan iedereen dus een warme oproep om hier op kattensite een klein beetje op je spelling te letten, gewoon zodat het aangenaam lezen is, en men aan de kleineren onder ons geen al te verkeerde spelling aanleert... (voor een logopediste als ik is dat belangrijk ;)

ik bedoel nu niet dat iedereen elk werkwoordje moet beginnen controleren, een dt fout overkomt iedereen wel eens (ZELFS mij :engel: )

wil je spellingstips?
vraah ernaar! ^^

lieve groetjes,
Aldi

(voor de mensen met dyslexie: ik heb het niet over jullie!)

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:44

haha, ik heb dislexie en da s zo dom, ik zie mijn fouten niet maar kan me ook ergeren aan die van anderen :p maar volgens die van nederlands valt mijn spelling nog heel goed mee :p

mijn vriend schrijft super bijvoorbeeld altijd als 'supper', ik kan er niet aan doen maar dat ergert mij :p

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:44

:) Ik snap wel wat je bedoelt... Kan mij er soms ook aan ergeren, maar niet iedereen is nu eenmaal even goed in spelling en toestanden, denk ik dan maar... Ieder zijn talenten... :d

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:47

Inderdaad..ik erger me er ook aan maar niet iedereen is evengoed..ik word bv gek als ik zoiets zie staan als (zelfs ooit al op TV gezien..schande!: "t'is weer zondag"..is een voorbeeld hé maar er staat een mega fout in en ik krijg er kriebels van dat zoiets op tv kan verschijnen..

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 11 juni 2009 - 21:49

crazy_catlady zei:

haha, ik heb dislexie en da s zo dom, ik zie mijn fouten niet maar kan me ook ergeren aan die van anderen :p maar volgens die van nederlands valt mijn spelling nog heel goed mee :p

mijn vriend schrijft super bijvoorbeeld altijd als 'supper', ik kan er niet aan doen maar dat ergert mij :p

what the hell?
heb jij dyslexie??
valt echt niet te merken hoor, op het internet :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#6 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:01

Aldhissla zei:

what the hell?
heb jij dyslexie??
valt echt niet te merken hoor, op het internet :thumb:

thnx ^^
in een zware vorm zelfs... :p maar ik heb mij van kleinsafaan zo hard op mijn taal enzo gefocust dat ik daar niet zo'n problemen mee heb.
De grootste problemen zijn wiskundeachtige dingen en mijn motoriek enzo...
Ben zelfs door mijn dyslexie moeten blijven zitten, bij fysica en chemie, mijn theorie op de examens waren goed, maar bij mijn oefeningen draaide ik altijd ergens wel wat cijfers om en zo van die dingen, mijn leraar zei nog zelf dat het daaraan lag en toch heeft mij mij laten dubbelen -_-

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:05

crazy_catlady zei:

thnx ^^
in een zware vorm zelfs... :p maar ik heb mij van kleinsafaan zo hard op mijn taal enzo gefocust dat ik daar niet zo'n problemen mee heb.
De grootste problemen zijn wiskundeachtige dingen en mijn motoriek enzo...
Ben zelfs door mijn dyslexie moeten blijven zitten, bij fysica en chemie, mijn theorie op de examens waren goed, maar bij mijn oefeningen draaide ik altijd ergens wel wat cijfers om en zo van die dingen, mijn leraar zei nog zelf dat het daaraan lag en toch heeft mij mij laten dubbelen -_-

wat een :censored: ...
dus je hebt nog dyscalculie ook?
dat heb ik in lichte vorm ^^

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:06

Ik schiet soms ook nog kemels hoor maar over 't algemeen schrijf ik (haast) foutloos. Ook "dt" fouten tieren welig maar ik veronderstel dat er héél veel mensen zijn die dat zelf niet echt zo belangrijk vinden.
Wat me wel opvalt is dat ik typend sneller een fout maak dan schrijvend met een pen.
Ik zet de letters wel eens verkeerd , de ene voor de andere bv en dan ben ik geïrriteerd.... door mezelf.
maar bedankt alvast voor de spellingstips!
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:08

kiki zei:

maar bedankt alvast voor de spellingstips!

wil je er dan? :)

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#10 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:09

Aldhissla zei:

wat een :censored: ...
dus je hebt nog dyscalculie ook?
dat heb ik in lichte vorm ^^
ja, maar volgens mij hoort dat ook wat bij dyslexie hoor, allez, ik vind dat het toch bij in het plaatje past en denk dat veel dyslectjes dat hebben :p
maar volgens mij zijn er sowiso meer dyslecten dan gedacht wordt :p

en ja, zo is mijn school, ga heeeeel blij zijn als ik daar weg ben :p het enige motto da ze hebben is eigenlijk 'trek uw plan, not our problem'
dus als ze me er dit jaar weer niet doorlaten klaag ik hun beslissing aan en moest ik toch moeten dubbelen, dan toch op een andere school want daar ben ik het kotsbeu :p

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:09

Ja zeker, soms heb ik wel vragen, ik google dan wel eens maar het is wel fijner als iemand je het persoonlijk ff uitlegt. :)
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:10

crazy_catlady zei:

ja, maar volgens mij hoort dat ook wat bij dyslexie hoor, allez, ik vind dat het toch bij in het plaatje past en denk dat veel dyslectjes dat hebben :p
maar volgens mij zijn er sowiso meer dyslecten dan gedacht wordt :p

en ja, zo is mijn school, ga heeeeel blij zijn als ik daar weg ben :p het enige motto da ze hebben is eigenlijk 'trek uw plan, not our problem'
dus als ze me er dit jaar weer niet doorlaten klaag ik hun beslissing aan en moest ik toch moeten dubbelen, dan toch op een andere school want daar ben ik het kotsbeu :p

normaal gezien moet je extra dingen krijgen bij examens en dat soort dingen ;)
en dyslexie + dyscalculie komt niet zo heel vaak voor hoor ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#13 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:16

Aldhissla zei:

normaal gezien moet je extra dingen krijgen bij examens en dat soort dingen ;)
en dyslexie + dyscalculie komt niet zo heel vaak voor hoor ;)

ja, normaal gezien wel :p
Ik vind eigenlijk van wel, maar vele weten het denk ik gewoon niet, daarom niet in zware mate, maar ik zie er toch veel die ook zo'n problemen hebben en dan maar als dom beschouwt worden

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#14 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:17

:LOL: :LOL: :LOL: Ik beloof plechtig te proberen geen fouten meer te maken :LOL: :LOL: :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 11 juni 2009 - 22:23

Het probleem is ook dat veel mensen en vooral jongeren sms teksten gebruiken ik noem dat mottige afkortingen. Ze kunnen zelfs geen deftige zin niet meer schrijven. :s :(