Spring naar inhoud

- - - - -

Kiké en Myrthe zijn bevallen !!

• Log in om te reageren
527 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#301 Geplaatst 07 juli 2011 - 18:53

Ik word stilaan wanhopig !!!
Madam is nog steeds gewoon rustig en in haar normale doen.
Dit kan toch niet anders of dat we een fout in de agenda gemaakt hebben ??? Zo lang heb ik nooit eerder afgewacht.
Om gek van te worden en ook moe, want die nachten waken zijn slopend !!
Zoiezo wordt het morgen een bezoek aan de dierenarts als ze er nog niet zijn :(

cathy67
cathy67
  • 479 berichten

#302 Geplaatst 07 juli 2011 - 19:07

Hele mooie kittens. Ik hoop dat je niet lang meer moet wachten op de baby's.

Guest_Saskia Vleugels_*
Guest_Saskia Vleugels_*

#303 Geplaatst 07 juli 2011 - 20:29

De kittens van Kiké zijn heeel mooi!!! :heart:
Komaan Myrthe....... ;)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#304 Geplaatst 07 juli 2011 - 20:45

feroesti zei:

Ik word stilaan wanhopig !!!
Madam is nog steeds gewoon rustig en in haar normale doen.
Dit kan toch niet anders of dat we een fout in de agenda gemaakt hebben ??? Zo lang heb ik nooit eerder afgewacht.
Om gek van te worden en ook moe, want die nachten waken zijn slopend !!
Zoiezo wordt het morgen een bezoek aan de dierenarts als ze er nog niet zijn :(

Het begint idd echt lang te worden...
Maar als je een fout in de agenda hebt gemaakt zou er dan eigenlijk meteen een week verschil kunnen zijn?
Als je de juiste dag te pakken had dan toch...
En dan zouden jullie beiden verkeerd genoteerd hebben?
Lijkt me iets onwaarschijnlijk maar wel mogelijk.

Zal eens proberen te helpen, zet Myrthe voor het scherm:

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

En als het verschieten niet lukt, toon haar dan deze:

Geplaatste afbeelding

Even terug serieus, ik hoop echt voor jullie dat het snel begint zodat de zorgen en de waaknachten zo snel mogelijk over zijn! :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#305 Geplaatst 07 juli 2011 - 20:56

haemoglobine zei:

Het begint idd echt lang te worden...
Maar als je een fout in de agenda hebt gemaakt zou er dan eigenlijk meteen een week verschil kunnen zijn?
Als je de juiste dag te pakken had dan toch...
En dan zouden jullie beiden verkeerd genoteerd hebben?
Lijkt me iets onwaarschijnlijk maar wel mogelijk.

Zal eens proberen te helpen, zet Myrthe voor het scherm:

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

En als het verschieten niet lukt, toon haar dan deze:

Geplaatste afbeelding

Even terug serieus, ik hoop echt voor jullie dat het snel begint zodat de zorgen en de waaknachten zo snel mogelijk over zijn! :hug:

Dat is het net, als we ons van week vergist hebben en we doen een keizersnede morgen , kunnen ze eventueel te vroeg zijn.
Daar heb ik dus schrik voor !!
Moest ze nu uitvloei hebben of de kittens bewogen niet meer , dan zou ik natuurlijk niet aarzelen.
Maar ze is gewoon rustig en normaal zwanger en er is zelfs niets van slijmprop te bemerken en ze likt zich niet.
Bij een echo kunnen ze ook de leeftijd niet bepalen , dus vraag ik me af welke zin dat dan ook heeft. (onze dierenarts raadt het ook niet aan)
De dierenarts raadt ons aan gewoon af te wachten zolang ze het niet lastig heeft en niet vreemd doet.

Maar aan de andere kant als er iets fout is, dan ben ik gewoon te laat als ik verder afwacht. Eens ze niet meer bewegen is het afgelopen en dat zou ik mezelf wel erg kwalijk nemen !!!

Onze dierenarts stelt ons wel gerust, geen enkel kat is ooit langer dan 70 dagen zwanger geweest. Ook al is er iets fout, dan nog zou ze weeën moeten hebben of haar water zou toch moeten breken.
Zolang het dus potdicht zit, is er geen reden tot paniek.
En dat geloof ik helemaal, maar toch met enige angst...

Moeilijk dilemma dus...
Hopelijk lost het zich gewoon vanzelf op en schiet er ineens iets in gang.

Bewerkt door feroesti, 07 juli 2011 - 20:57.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#306 Geplaatst 07 juli 2011 - 22:53

feroesti zei:

Dat is het net, als we ons van week vergist hebben en we doen een keizersnede morgen , kunnen ze eventueel te vroeg zijn.
Daar heb ik dus schrik voor !!
Moest ze nu uitvloei hebben of de kittens bewogen niet meer , dan zou ik natuurlijk niet aarzelen.
Maar ze is gewoon rustig en normaal zwanger en er is zelfs niets van slijmprop te bemerken en ze likt zich niet.
Bij een echo kunnen ze ook de leeftijd niet bepalen , dus vraag ik me af welke zin dat dan ook heeft. (onze dierenarts raadt het ook niet aan)
De dierenarts raadt ons aan gewoon af te wachten zolang ze het niet lastig heeft en niet vreemd doet.

Maar aan de andere kant als er iets fout is, dan ben ik gewoon te laat als ik verder afwacht. Eens ze niet meer bewegen is het afgelopen en dat zou ik mezelf wel erg kwalijk nemen !!!

Onze dierenarts stelt ons wel gerust, geen enkel kat is ooit langer dan 70 dagen zwanger geweest. Ook al is er iets fout, dan nog zou ze weeën moeten hebben of haar water zou toch moeten breken.
Zolang het dus potdicht zit, is er geen reden tot paniek.
En dat geloof ik helemaal, maar toch met enige angst...

Moeilijk dilemma dus...
Hopelijk lost het zich gewoon vanzelf op en schiet er ineens iets in gang.

Het is idd heel moeilijk om te beslissen wanneer je juist moet ingrijpen...
Of het je hebt het risico té lang te wachten of té vroeg in te grijpen, in beide gevallen kan het problemen opleveren...

Als een echo de leeftijd niet kan bepalen is het idd niet nodig haar de stress van een trip naar de da daarvoor te laten maken.

Je da stelt je gerust, jij hebt al jaren ervaring en kent Myrthe beter dan je achterzak, ik denk wel dat je daarop mag vertrouwen!

Ik hoop echt heel hard dat ze er snel aan begint zodat je morgen geen moeilijke beslissing moet maken! :duim: :duim: :duim:

Allé Myrthe, laat ons eindelijk je kleine wondertjes zien, please? :pray:

Sterkte! :hug:

Bewerkt door haemoglobine, 07 juli 2011 - 22:54.

Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#307 Geplaatst 07 juli 2011 - 23:15

Wat je dierenarts zegt klopt niet,ik had vroeger een heilige birmaan poes en die is eens bevallen van één kitten op 72 dagen.Zij ging altijd over tijd.Het was dan ook een heel groot en zwaar kitten.Dat zou bij mij mijn grootste schrik zijn,de kittens worden groter en groter,ze begint te bevallen en de eerste zit vast (heb ik ook eens meegemaakt).Die moeten ze er dan echt uit trekken en dat beestje overleeft dat niet natuurlijk en dan word het toch nog keizersnede voor de andere kittens.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#308 Geplaatst 08 juli 2011 - 00:33

krulleke zei:

Wat je dierenarts zegt klopt niet,ik had vroeger een heilige birmaan poes en die is eens bevallen van één kitten op 72 dagen.Zij ging altijd over tijd.Het was dan ook een heel groot en zwaar kitten.Dat zou bij mij mijn grootste schrik zijn,de kittens worden groter en groter,ze begint te bevallen en de eerste zit vast (heb ik ook eens meegemaakt).Die moeten ze er dan echt uit trekken en dat beestje overleeft dat niet natuurlijk en dan word het toch nog keizersnede voor de andere kittens.

Was die 72 dagen dan van de laatste dag van de dekking gerekend ?
Dat heb ik nooit eerder gehoord.

Dat is ook mijn vrees, die grootte.
Maar Myrthe is wel een stevige , grote poes en is voorheen ook altijd wel vlotjes bevallen.
Maar het is de eerste keer van Dior en die heeft wel een breed kopje, haar vorige partners hadden dit niet. Dus het valt toch af te wachten hoe het zal verlopen.

Maar dat het zo lang duurt heeft daar niets mee te maken, dan zou ze toch op z'n minst uitvloei moeten hebben of weeën.
Momenteel merk ik daar niets van, ze ligt gewoon rustig te slapen en gaat af en toe een hapje eten en drinken alsof er niets aan de hand is.

Een keizersnede is iets wat ik niet snel doe. Alleen in noodgeval.
Het is ook een zware ingreep en heel vaak overbodig blijkt achteraf.
Zaken als een kitten wat vast zit, zijn eerder uitzonderingen (gelukkig maar). Weeënzwakte is veel erger en komt meer voor.
Bij een eerste nest zou ik er niet aan denken een poes zo lang te laten lopen en zou ik het wel doen.
Maar eens er bewezen is dat het bekken breed genoeg is , moet het wel lukken.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#309 Geplaatst 08 juli 2011 - 09:36

Nog steeds niets?

:duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#310 Geplaatst 08 juli 2011 - 09:38

haemoglobine zei:

Nog steeds niets?

:duim: :duim: :duim:

Neen en ik ben zo moe !!!!!!

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#311 Geplaatst 08 juli 2011 - 09:45

agerme, dat ze maar snel gaat beginnen. Denk dat je wel een week slaap in moet halen

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#312 Geplaatst 08 juli 2011 - 10:01

Tripkippiej zei:

agerme, dat ze maar snel gaat beginnen. Denk dat je wel een week slaap in moet halen

Vanaf maandag ben ik 6 weken in verlof !!!
Dus slapen kan dan wel...

Morgen ben ik een hele dag van huis, ik moet op een wielerwedstrijd de hele dag bestellen. Maar mijn ma komt naar hier om te waken en als het toch zover is, dan kom ik natuurlijk naar huis. Al zal het niet zo simpel zijn , want we zitten al krap in personeel daar.

Deze avond ga ik zoiezo naar de dierenarts als er geen verandering is.
Nu wordt het toch echt wel spannend !!!!
Als het tot keizersnede komt en ik ben morgen de hele dag weg, dan zal er niets anders op zitten dan haar een dag bij de dierenarts te laten.
Als ik geen toezicht kan houden of ze goed drinken, kan dat fataal zijn. Mijn ma kent daar echt wel niets van om kittens aan te leggen.
Bovendien kent Myrthe mijn ma ook niet zo goed en kan het stresserend voor haar zijn. Dan laat ik het liever over aan medisch opgeleide mensen.
Al laat ik haar daar echt niet graag achter, maar morgen kunnen ze me echt niet missen op de koers of het loopt daar in het honderd.

We zien wel, msschien is al men gepeins voor niets nodig en zijn ze straks ineens toch zo wel...Hopelijk !!!!!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#313 Geplaatst 08 juli 2011 - 11:11

feroesti zei:

Vanaf maandag ben ik 6 weken in verlof !!!
Dus slapen kan dan wel...

Morgen ben ik een hele dag van huis, ik moet op een wielerwedstrijd de hele dag bestellen. Maar mijn ma komt naar hier om te waken en als het toch zover is, dan kom ik natuurlijk naar huis. Al zal het niet zo simpel zijn , want we zitten al krap in personeel daar.

Deze avond ga ik zoiezo naar de dierenarts als er geen verandering is.
Nu wordt het toch echt wel spannend !!!!
Als het tot keizersnede komt en ik ben morgen de hele dag weg, dan zal er niets anders op zitten dan haar een dag bij de dierenarts te laten.
Als ik geen toezicht kan houden of ze goed drinken, kan dat fataal zijn. Mijn ma kent daar echt wel niets van om kittens aan te leggen.
Bovendien kent Myrthe mijn ma ook niet zo goed en kan het stresserend voor haar zijn. Dan laat ik het liever over aan medisch opgeleide mensen.
Al laat ik haar daar echt niet graag achter, maar morgen kunnen ze me echt niet missen op de koers of het loopt daar in het honderd.

We zien wel, msschien is al men gepeins voor niets nodig en zijn ze straks ineens toch zo wel...Hopelijk !!!!!

Ik hoop ook dat het alsnog vanzelf plots begint! :duim: :duim: :duim:

Ik wilde ook zeggen dat als je me morgen nodig mocht hebben ik gerust wil inspringen, maar Myrthe kent mij nog minder goed dan je ma, dus...

Hopelijk komt het niet zover, maar mocht het echt nodig zijn denk ik ook dat je haar dan best bij de da laat als je er zelf niet over kunt waken, hoe on-graag je dat ook doet, maar mocht het zover komen, dan is het wel de beste oplossing voor de kittens! :hug:

Allé Myrthe, meisje, begin er nu maar aan! :duim:

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#314 Geplaatst 08 juli 2011 - 11:33

Groot en zeer beschamend nieuws !!!!

Na de hele agenda van voor naar achter te hebben uitgepluisd en de koppen bij mekaar te hebben gestoken wordt één en ander duidelijk.

Ongeloofelijk, maar we hebben ons dus helemaal vergist !!!
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
De kittens van Suze werden in mei het laatste gevaccineerd en schiet het ons (en ook de dierenarts) te binnen dat Myrthe toen bij Dior zat.
Dat is dus niet april, maar mei !!!!
Toen Fine vertrok naar haar nieuwe thuis , zat Myrthe bij Dior.
Hoe stom kunnen we zijn om zoiets voor te hebben !!!
De genoteerde data in de agenda waren van een dekking ervoor, die niet geslaagd was. De herdekking zijn we blijkbaar vergeten te noteren in de agenda. Al staat het dus boven op mijn klein kalendertje wel genoteerd tussen het vaccinatie en ontwormingsschema van de kittens van Suze.

De bevalling is dus maar voorzien voor 24 juli !!!!
Amaaaaaai en nu al zo'n buik, dat beloofd !!
Maar nu zijn we het wel heel zeker en hoef ik me geen zorgen te maken waarom alles potdicht zit.

Sorry voor al de bezorgde spanning.
Het wordt dus nog een serieuze tijd afwachten :oops:
En ik kan weer slapen !!!!

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#315 Geplaatst 08 juli 2011 - 11:35

oef, eindelijk nieuws :LOL: iedereen maakt al eens een fout, gelukkig zijn jullie er tijdig achtergekomen!

succes nog met het wachten ;)