Spring naar inhoud

- - - - -

Kiké en Myrthe zijn bevallen !!

• Log in om te reageren
527 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#331 Geplaatst 09 juli 2011 - 12:26

Oef, Ja blond hé.. kan iedereen overkomen, heb het ook meegemaakt met 2de nestje van Loesje. maar daar had ik mij gelukkig maar 1 week vergist. :d
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Saskia Vleugels_*
Guest_Saskia Vleugels_*

#332 Geplaatst 10 juli 2011 - 21:28

Nu heb je u druk gemaakt om niks! Maar al goed dat je er toch nog op tijd bent achter gekomen. Veel succes met de komende bolletjes ;) . Ik ben benieuwd, volgens mij gaan het kei kei mooie zijn! :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#333 Geplaatst 13 juli 2011 - 00:23

De kleintjes van Kiké groeien als kooltjes !! Kiké heeft hen nu maar nog eens ergens anders verstopt, deze keer achter onze zetel. Maar dat belet hen niet om te ontsnappen, ze kruipen gewoon onder de zetel door.
Ze beginnen goed rond te lopen, al is het nog met aarzeling, ze zijn nog voorzichtig en blijven rond hun nest, dus de zetel hangen. Twee van de deugnietjes eten al vleespap, het créme point (kleinste en fijnste van het nest) en het seal tabby point katertje. Wel drinken ze al allen water en plassen ze ook op de bak.
Kiké is nu wel dunnetjes aan het worden, dus hoogtijd dat ze allen vleesjes beginnen te smullen. Kiké heeft haar pootjes meer dan vol met deze 5 rakkertjes.
Voorlopig hebben ze vooral interesse in zichzelf en hun nestgenootjes.
Pootjes likken, staartjes pakken en bijten.
De speelstok proberen ze ook al uit, maar nog niet met volle overtuiging. Balletjes en muisjes worden wel al voorzichtig rondgemept, nog geen groot geweld. En dat fototoestel lijkt wel een aliën, wat een vreemde smoeltjes als die flits afgaat...
Vanaf nu kan de pret beginnen, lekker in verlof, pure kwality time voor de kittens. En op die leeftijd (4 weken) kan de fun ook echt wel starten :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

(en ondertussen is het nog zo'n 10 dagen voor Myrthe bevalt, dus toch ook weer wat aftellen ;) )

Bijgevoegde thumbnails

• 12 juli 016.jpg
  • 12 juli 032.jpg
  • 12 juli 028.jpg
  • 12 juli 020.jpg
  • 12 juli 012.jpg
  • 12 juli 008.jpg
  • 12 juli 004.jpg
  • 12 juli 003.jpg
  • 12 juli 002.jpg

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#334 Geplaatst 13 juli 2011 - 00:25

En dit is Fybee ons blijvertje :

Bijgevoegde thumbnails

• 12 juli 003.jpg

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#335 Geplaatst 13 juli 2011 - 11:14

:love:

Wel een rustig plekje zo achter je zetel, enkel de anderen komen er langs als ze naar de kattenbak moeten! ;)
Binnenkort zullen ze geen vast plekje meer hebben en zal de hele leefruimte ingenomen worden!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#336 Geplaatst 13 juli 2011 - 11:24

haemoglobine zei:

:love:

Wel een rustig plekje zo achter je zetel, enkel de anderen komen er langs als ze naar de kattenbak moeten! ;)
Binnenkort zullen ze geen vast plekje meer hebben en zal de hele leefruimte ingenomen worden!

De anderen komen er niet meer, ik heb twee kattenbakken noodgedwongen verhuisd voor hen.
Mama Kiké jaagd de anderen weg als ze rond haar kittens lopen.
Ze heeft enorm veel last met ons Suze. Zij wil constant met de kittens spelen, maar dat staat Kiké niet toe. De kittens vinden het ook niet leuk, ze blazen naar Suze, waarop mama Kiké reageert natuurlijk.
Maar Suze is een volhouder en geeft niet op. De plaaggeest !!
Eigenlijk wel grappig, Suze sluipt naar hen toe en ze laat hen schrikken door ineens ergens van achter te jumpen. Waarbij de kittens blazend de lucht in springen van het verschieten.
Zotte, deugniet poes Suze !!

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#337 Geplaatst 13 juli 2011 - 12:20

Zo'n mooie dotjes :love: :love: :love: !Dan had ik gelijk bij het seal tabby pointje dat hij seal is :LOL: .

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#338 Geplaatst 13 juli 2011 - 12:57

krulleke zei:

Zo'n mooie dotjes :love: :love: :love: !Dan had ik gelijk bij het seal tabby pointje dat hij seal is :LOL: .

Ja, helemaal gelijk !!!

En ons Fybee heeft ook zo'n donker neusje, dus ik begin ook weer te twijfelen. Al lijkt ze zo bleu tortie, het kan ook een seal tortie tabby'tje worden.
Wat denk jij ?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#339 Geplaatst 13 juli 2011 - 19:38

Helemaal losgeslagen zijn ze nu !!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
En bij voeding staat ook een fotooke van het kleinste kitten, maar dat hoort hier niet echt thuis op deze plaats...

Bijgevoegde thumbnails

• 13 juli 001.jpg
  • 13 juli 002.jpg
  • 13 juli 003.jpg
  • 13 juli 004.jpg
  • 13 juli 006.jpg
  • 13 juli 007.jpg
  • 13 juli 008.jpg
  • 13 juli 010.jpg
  • 13 juli 011.jpg

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#340 Geplaatst 13 juli 2011 - 19:42

Wat een schitterende kittentjes Nathalie :heart: :love3: .
Ik vind Fybee de mooiste van al.
Ik zie nu net dat ze inderdaad een tortie is.

Bewerkt door PoezieMauMau, 13 juli 2011 - 19:43.

..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#341 Geplaatst 13 juli 2011 - 19:45

En ik zou denken dat ze blue tortie is???
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#342 Geplaatst 13 juli 2011 - 19:50

PoezieMauMau zei:

En ik zou denken dat ze blue tortie is???

Denk ik ook, maar haar neus is zo donker en haar oorpunten worden ook steeds donkerder. Tijd wijst het wel weer uit zeker...

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#343 Geplaatst 13 juli 2011 - 20:06

Mijn Ragdoll dametje was ook heel donker op der neusje.
Leek op de foto's wel een donkere lelijke vlek op der snoetje.
Maar ze is toch echt een blue torbie point mitted.

Bewerkt door PoezieMauMau, 13 juli 2011 - 20:07.

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#344 Geplaatst 13 juli 2011 - 20:08

Misschien is het wel zo misleidend omdat de vacht nog relatief licht is.
Kan het ook zo zijn dat het vanzelf wat lichter word der neusje?
Ja ik weet dat point katten altijd donkerder worden, maar misschien dat het neusleertje anders werkt??

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#345 Geplaatst 13 juli 2011 - 20:31

feroesti zei:

Ja, helemaal gelijk !!!

En ons Fybee heeft ook zo'n donker neusje, dus ik begin ook weer te twijfelen. Al lijkt ze zo bleu tortie, het kan ook een seal tortie tabby'tje worden.
Wat denk jij ?

Fybee is blue,haar oortjes zijn te licht voor seal (je moet naar de oortjes kijken).