Spring naar inhoud

- - - - -

hoesten/kuchen

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Senna_*
Guest_Senna_*

#1 Geplaatst 14 februari 2009 - 22:03

Hoi,

Dit is mijn eerste berichtje hier en ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken om mijn kat Liesel.
Wij (mn huisgenoot en ik) hebben ongeveer een maand geleden twee ontzettend lieve katten geadopteerd. Omdat de arme beestjes als het ware bij de opvang waren gedumpt of via via naar toe waren gebracht, was er niet veel informatie over de katten. Ze zitten bij ons nu heerlijk en hebben hun draai al helemaal gevonden hier in huis. Nu baart me Liesel (vrouwtje, gesteriliseerd, ontwormt en wordt 2,5 jaar geschat) me zorgen omtrent het kuchen dat ze regelmatig doet. Het klinkt alsof er een haarbal of iets dergelijks vast zit, maar overgeven doet ze nooit.. Voor de rest is ze heel actief, speelt, eet en slaapt ze goed en maakt ze totaal geen zieke indruk. Afgezien dat ze af en toe meerdere malen hoest/kucht, waarbij ze een soort piepend achtig geluidje maakt, heel zielig, al lijkt het er niet op dat het pijn doet. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen? Iemand die iets degelijks eerder heeft meegemaakt?

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#2 Geplaatst 14 februari 2009 - 22:06

Heb je haar al wat kattengras of antihaarbalpasta gegeven? Als het een haarbal zou zijn, dan helpt dat misschien om er vanaf te geraken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 14 februari 2009 - 22:11

Anders eens tot bij de DA gaan zodat die eens kan luisteren naar de longen en het hartje. Het kan chronisch zijn of gewoon een zenuw kuchje.  

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 14 februari 2009 - 22:30

Onze Chippie hoest echt wel..dus niet zomaar kuchen. Hij bukt zich dan, bijna op de grond liggend en dan z'n tongetje uit z'n mond en dan maar hoesten. Hij heeft ook een zeer zware ademhaling..(heb geen snurkende vriend maar Chippie kan me soms wakker maken door z'n gesnurk!!). De DA heeft al een bronchiaal spoelsel bij hem gedaan om te zien welke cellen er allemaal inzitten. Hij had een lichte infectie dus wékenlang antibiotica gegeven omdat dat leek te helpen. Uiteindelijke diagnose is soort allergie maar geen idee aan wat...ik heb Xanthium voorgeschreven gekregen dat ik hem kan geven wanneer hij het erg heeft. Dat helpt hem om zijn longblaasjes meer open te zetten. 't is al lang geleden dat ik het hem heb moeten geven maar de laatste tijd begint hij weer meer en meer te hoesten. Da's echt erg ze..dan geraakt die er precies soms niet meer uit...'t is zoiezo een zorgenkindje dus we doen ons best om hem te helpen!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 15 februari 2009 - 01:32

Als ze niet ziek is voor de rest kan je misschien eens wat antihaarbalpasta eerst proberen.

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#6 Geplaatst 15 februari 2009 - 09:52

Misschien inderdaad eerst antihaarbalpasta uitproberen en als ze er daarna nog last van heeft eens naar de DA mee gaan

Guest_Senna_*
Guest_Senna_*

#7 Geplaatst 15 februari 2009 - 21:18

ten eerste: bedankt voor jullie reacties!
Ik had al kattengras voor dr gekocht, waarvan ze aan het begin wel at, maar nu volgens mij niet echt meer doet. Het heeft voor zover ze het heeft gegeten niet geholpen, aangezien ze geen haarbal heeft uitgespuugd.. Misschien ook nog maar voor de zekerheid antihaarbalpasta proberen?

Ik wil ook zeker met haar naar de DA, dan weet ik tenminste zeker of het iets ernstigs is of niet.. Wij wonen echter nog niet zo lang in Antwerpen t stad, dus weet iemand toevallig een goede DA in de buurt van Antwerpen? Wij hebben nl geen auto en met het openbaar vervoer met t beestje is ook niet alles..

Bedankt iedereen. :-)

Guest_Lot_*
Guest_Lot_*

#8 Geplaatst 15 februari 2009 - 21:21

het katje kan ook keelpijn hebben , ook katten kunnen daar last van hebben....
sterkte !