Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagjes: kattengejank

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#1 Geplaatst 12 juni 2009 - 11:47

:catcurs Deze week word ik bijna elke ochtend gewekt rond 5.30u - 6.00u door jankende/vechtende katten ergens onder mijn slaapkamerraam. Er zijn leukere manieren om wakker te worden :trance: . De mijne zijn het niet: die zitten 's nachts binnen.
Nu had ik een paar vraagjes: zijn het enkel niet gecastreerde katten die zo janken/vechten?
Er komt hier ook regelmatig een niet gecastreerde kater in onze tuin, ik denk dat het een zwerfkater is, hij draagt geen halsbandje, is vrij schuw en zit regelmatig in de vuilzakken (scheurt er gaten in). Zijn er instanties die zich bezig houden met het vangen en castreren van zulke katten? Langs de andere kant, wat als hij toch een eigenaar heeft...zou ik die durven aanspreken?
Bewuste kater heeft gisteren ook Momo aangevallen, voor mijn ogen. Die is bijgevolg nu zeer op zijn hoede als hij de tuin in gaat. Zou het kunnen dat die kater meer interesse in ons huis heeft nu er een poes bijgekomen is? :catscratchhead (die is ocharme 3,5 maand - dus niet echt geslachtsrijp of krols) Ik heb al gezien dat die kater niet echt goed in de 'kattengroep' van onze straat ligt, hij wordt door elke (gecastreerde) kater met gegrom en geblaas ontvangen.

Dit is hij:

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 12 juni 2009 - 12:15

als er hier gevochten wordt 's nachts is het bijna altijd de gesteriliseerde kattin van een paar huizen verder die gecastreerde katers aanvalt. Dusja...

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 12 juni 2009 - 12:43

hier wordt er s'nachts ook gevochten door buurtkatten en ik weet niet of daar iets aan te doen is ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 12 juni 2009 - 18:47

Je kan altijd eens in je gemeente informeren of er instanties zijn om hem te vangen, maar ja, het is niet zeker dat hij nergens thuis hoort hé. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Billy_*
Guest_Billy_*

#5 Geplaatst 12 juni 2009 - 18:59

Op het eerste zicht lijkt het mij geen thuisloze kat. Hij ziet er doorvoed en gezond uit. Sommige katten zijn nu eenmaal ettertjes, niks aan te doen :louche:
Wij hebben hier ook zo'n kater in de buurt, niet echt geliefd onder de kattenpopulatie. Alle katten kunnen het eigenlijk goed met mekaar vinden hier, en komen zelfs samen bij ons in de tuin. Dan spelen ze wat of liggen gewoon op de stenen. Maar als die éne komt is het koekenbak! Hij is ook geen zwerver, heeft gewoon een ferm moeilijk karakter :twisted:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 18 juni 2009 - 11:17

Nee ik denk ook niet dat het een zwerfkat is hij ziet er te mooi uit daarvoor. Sommige katten gecastreerd of niet zijn nu éénmaal dominater dan ander, hij kan wel van verder komen om te zien naar een schattig poesje, hij zal waarschijnlijk ook weer vertrekken net zoals hij aangekomen is. Hopelijk is hij niet gedumpt? Enfin hou het in het oog.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 juni 2009 - 12:02

aan loslopende katten kan je helaas niet veel doen. Toen alisse krols was liepen hier ook 2 rivaliserende katers rond. Nu is ze gesteriliseerd en de katers zijn nergens meer te bespeuren :d

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 20 juni 2009 - 12:05

Billy zei:

Op het eerste zicht lijkt het mij geen thuisloze kat. Hij ziet er doorvoed en gezond uit. Sommige katten zijn nu eenmaal ettertjes, niks aan te doen :louche:
Wij hebben hier ook zo'n kater in de buurt, niet echt geliefd onder de kattenpopulatie. Alle katten kunnen het eigenlijk goed met mekaar vinden hier, en komen zelfs samen bij ons in de tuin. Dan spelen ze wat of liggen gewoon op de stenen. Maar als die éne komt is het koekenbak! Hij is ook geen zwerver, heeft gewoon een ferm moeilijk karakter :twisted:

Zo loopt er hier een aanloopkat rond. Bijna nooit ruzie, maar als die dame langs komt is het ALTIJD rel. Met alles en iedereen!

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#9 Geplaatst 29 juni 2009 - 13:41

Daar kan je jammer genoeg niets tegen doen :geluk: :geluk: :geluk:

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 29 juni 2009 - 17:20

Ik vind het best wel een mooie kater :d Je kan altijd eens bij de gemeente informeren (ook al is hij van iemand)