Spring naar inhoud

* * * * * 2 stemmen

Uitleg foto's posten [Update 24/10/'12]

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.016 berichten

#1 Geplaatst 14 februari 2009 - 22:21

Om een foto in je bericht te zetten, zijn er verschillende manieren:

1. Je zet de directe link (URL) naar de foto tussen [ img] [ /img] (zonder de spaties ertussen). Deze optie gebruik je als je foto's post die al ergens op internet staan (bv. op eigen website, foto geupload via imageshack, ...) Je kan ook de URL van een foto uit een KS-fotoalbum gebruiken. Je opent in je fotoalbum de foto die je wilt posten in een bericht. Je klikt op de foto met de rechtermuisknop. Je klikt op "Directe link naar de afbeelding". Nu kan je bovenaan in je browser de URL van de foto kopiëren.

2. Foto bijvoegen via de knop "Mijn media": Bovenaan het tekstvak staat een knop "Mijn media". Je klikt daarop. Er verschijnt een venstertje. Hierin kan je foto's (bestanden) terugvinden die je al eerder op KS plaatste. Ze kan kiezen tussen foto's die je al eerder via Bijlage hebt toegevoegd. Je kan een link naar een geheel KS-album plaatsen. Je kan kiezen tussen je foto's/filmpjes die in je albums staan, enz...

3. Foto als bijlage bij bericht: Onder het vakje waarin je je reactie typt, zie je "Bestanden bijvoegen" staan. (Niet bij de quick reply.) Klik op het knopje "Kies bestanden". Je kan daar foto's uploaden van je computer. Foto's die je op deze manier post, gaan helemaal onderaan je bericht verschijnen.
Je kan deze foto's ook bij in je tekst gaan verwerken i.p.v. ze onderaan te laten staan. Je zet je cursor op de plaats waar je een foto wilt toevoegen. Je klikt dan onderaan naast de foto op "Voeg toe aan bericht". Bij het plaatsen van je bericht, wordt deze foto niet meer onderaan getoond, maar op de plek waar je hem hebt toegevoegd.

Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is ;)

Bewerkt door Pixel, 01 november 2012 - 17:30.
Reden van bewerken: Update na KS-wijziging van 24/10/'12

garnet
garnet
  • 10.157 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 15 februari 2009 - 09:57

Pixel zei:

Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is ;)

Duidelijker kan niet pixel :)

Geplaatste afbeelding

Amani
Amani
  • 5.943 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 07 mei 2009 - 22:34

Het werkt allemaal prima !!! :d
Het A Team :d
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 mei 2009 - 22:37

Het lukt mij alleen nog maar van max 5 foto's te uploaden, beetje lastig aangezien ik nog veel foto's zou willen posten van onze kitjes en hun evolutie en het duurt altijd zo'n eeuwigheid eer er eentje opstaat. De enige manier is dan eigenlijk om ze eerst online te plaatsen en dan van hieruit door te verwijzen naar de link of om ofwel vanuit het fotoalbum?

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

akke
akke
  • Admin
  • 1.385 berichten

#5 Geplaatst 07 mei 2009 - 22:45

Hallo Spanishke,

Ik heb de limiet van 5 naar 20 verhoogd. Dat lijkt me wel voldoende voor in 1 bericht, niet?

Je kan het uploaden van foto's versnellen door ze eerst te verkleinen vóór je ze gaat uploaden. Op die manier moet je niet de grote bestanden via je internet connectie versturen en gaat het zeker een stuk sneller werken.

Groetjes,

Akke

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 07 mei 2009 - 23:46

akke zei:

Hallo Spanishke,

Ik heb de limiet van 5 naar 20 verhoogd. Dat lijkt me wel voldoende voor in 1 bericht, niet?

Je kan het uploaden van foto's versnellen door ze eerst te verkleinen vóór je ze gaat uploaden. Op die manier moet je niet de grote bestanden via je internet connectie versturen en gaat het zeker een stuk sneller werken.

Groetjes,

Oh perfect dankjewel om het aan te passen :dancer:

Dat verkleinen had ik idd al door, maar twijfel altijd omdat dat ten gunste gaat van de kwaliteit van de foto's

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 08 mei 2009 - 00:08

akke zei:

Hallo Spanishke,

Groetjes,

ohw
woehoew ideaal ^^

trouwens goede bump voor alle nieuwkomers die dit nog niet weten :LOL:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 08 mei 2009 - 10:54

akke zei:

:dance: :dance: :dance:

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Amani
Amani
  • 5.943 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 09 mei 2009 - 12:52

joepie ,dan moot k dringend foto's trekken :LOL: :LOL:
Het A Team :d
Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 09 mei 2009 - 18:00

Geen newbie... maar ik wist t toch nog niet. Ik braaf altijd maar aan het minderen tot 5 foto's :ha

poezemannen
poezemannen
  • 12.009 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 09 mei 2009 - 18:03

Vosse zei:

Geen newbie... maar ik wist t toch nog niet. Ik braaf altijd maar aan het minderen tot 5 foto's :ha

Is nog maar sinds 7 mei hé... :d
Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 09 mei 2009 - 18:08

Op de datum heb ik nog niet eens gelet :ha

En 7 mei is al een eeeeeeeeeeeeuwigheid geleden he. Twee levens van een fruitvliegje ver!

Pixel
Pixel
  • 17.016 berichten

#13 Geplaatst 07 juni 2009 - 13:35

Beginpost is aangepast: Uitleg bijgevoegd over hoe je een bijlage kan verwerken in je bericht i.p.v. onderaan in je bericht.

karin
karin
  • 101 berichten

#14 Geplaatst 14 juni 2009 - 11:30

Met al die goede uitleg lukt het me nog niet.
Ik vind niks van URL of BB code.
Onze foto's staan in een map op het bureaublad.
Ik schaam me diep! :oops:

poezemannen
poezemannen
  • 12.009 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 14 juni 2009 - 12:27

karin zei:

Met al die goede uitleg lukt het me nog niet.
Ik vind niks van URL of BB code.
Onze foto's staan in een map op het bureaublad.
Ik schaam me diep! :oops:

Als je dan 'foto toevoegen' kiest, dan kan je beginnen bladeren op jouw eigen PC als het ware dus dan kan je normaal gezien naar jullie bureaublad gaan en de correcte map aanklikken. En dan kan je kiezen welke fotootjes je wil uploaden naar KS toe door er op te dubbelklikken..
En je moet je niet schamen..'t is allemaal wat zoeken in het begin hé..ik leer ook nog elke dag bij!
Geplaatste afbeelding