Spring naar inhoud

* * * * * 2 stemmen

Uitleg foto's posten [Update 24/10/'12]

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#61 Geplaatst 14 juli 2013 - 14:27

Een bericht kan je maar 30 min. bewerken. Tenzij in de beginpost van een topic.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 16 januari 2017 - 23:29

Waarom komen mijn foto's in de berichten die ik plaats altijd ondersteboven of toch niet zoals het hoort .
Nu heb ik meegedaan met de fotowedstrijd van januari en staat die foto er toch op zijn zij op ;((

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 16 januari 2017 - 23:43

Bekijk berichtROSETTA, op 16 januari 2017 - 23:29, zei:

Waarom komen mijn foto's in de berichten die ik plaats altijd ondersteboven of toch niet zoals het hoort .
Nu heb ik meegedaan met de fotowedstrijd van januari en staat die foto er toch op zijn zij op ;((

Ik had dit ook nadat ik van PC veranderde en met windows 10 begon te werken : op mijn pc kwamen de foto's recht te staan maar wanneer ik ze uploadde kwamen ze op hun zij te staan. Het had iets te maken met het feit dat windows 10 (en dacht dat ook van windows 8 )de foto's automatisch recht zet.
Om dit op te lossen heb ik een instelling moeten aanpassen aan m'n fototoestel. Zodoende dat ook op windows 10 een foto op zijn zij, zijdelings te zien werd en ik deze ook kon "draaien" op mijn pc (zoals met mijn vorige pc).

Ik weet niet of ik het een beetje duidelijk uitleg, maar hier is anders een link van een post op het pc-helpforum hierover : http://www.pc-helpfo...roteerd-worden/

Het komt er eigenlijk op neer dat ik het oploste door het auto-roteren op mijn camera uit te schakelen ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 16 januari 2017 - 23:45.

Machteld.
Machteld.
  • 3.099 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 17 januari 2017 - 09:25

Bekijk berichtROSETTA, op 16 januari 2017 - 23:29, zei:

Ik los het op door de foto op mijn laptop te openen in Paint, op te slaan en dan zoals gewoonlijk bij het bericht toevoegen. Waarom dat helpt weet ik ook niet, misschien ligt het aan de extensie.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 17 januari 2017 - 11:58

Bekijk berichtMachteld., op 17 januari 2017 - 09:25, zei:

Ik los het op door de foto op mijn laptop te openen in Paint, op te slaan en dan zoals gewoonlijk bij het bericht toevoegen. Waarom dat helpt weet ik ook niet, misschien ligt het aan de extensie.
Op het forum dat ik vernoemde in mijn vorig berichtje was dat ook één van de tips.
Als je veel foto's gebruikt is dat wel vervelend om dat met elke foto te moeten doen.
Daarom paste ik het aan bij de instellingen van mijn foto-apparaat en sindsdien moet ik niets meer draaien...

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 17 januari 2017 - 15:22

Ik trek de foto's met mijn i pad .
Heb zitten zoeken bij instellingen camera maar kan geen auto roteren uit schakelen.
Als ik die via het programma roteer en dan plaats staat die weer op zijn zij.
Dus ik dacht het staat nu op zijn zij ik draai de foto om en plaats die dan opnieuw maar dan staat die weer op zijn zij :((

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 17 januari 2017 - 20:20

Bekijk berichtROSETTA, op 17 januari 2017 - 15:22, zei:

Ik trek de foto's met mijn i pad .
Heb zitten zoeken bij instellingen camera maar kan geen auto roteren uit schakelen.
Als ik die via het programma roteer en dan plaats staat die weer op zijn zij.
Dus ik dacht het staat nu op zijn zij ik draai de foto om en plaats die dan opnieuw maar dan staat die weer op zijn zij :((

Van I-pads ken ik niet veel, neem soms wel foto's met mijn smartphone en daar staat het autoroteren meestal uit (je weet wel die instelling die je aan/uit kan zetten zodat het beeld automatisch mee beweegt met je phone/pad).
Van de I-pad vond ik hier informatie, misschien heb je er wat aan : http://www.iculture....en-iphone-ipad/

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 18 januari 2017 - 15:52

Ik heb het gevonden en het roteren afgezet.
Helaas kan ik de geplaatste foto niet meer recht zetten 😺
Want ik heb de mogelijkheid niet meer om de foto te bewerken .
In ieder geval bedankt voor de hulp 💐

Geplaatste afbeelding