Spring naar inhoud

- - - - -

vallen van de krabpaal ?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 12 juni 2009 - 21:39

zoals jullie weten trekken charlie en casper hier binnekort in
maar ik heb hier een nieuwe krabpaal staan van 1 week voor clyde overleden was .....
maar hij is 173 hoog , moet ik een stukje afbreken of de hoogste plank afdoen , zouden ze er af vallen ? ik ben een beetje verwittigd na het bericht van de val te lezen van axxes ...

Geplaatste afbeelding

en omdat ik niet gewoon ben een kitten vanaf 8 weken in huis te hebben moet er met iets speciaals rekening gehouden worden ?
voor de rest van speelgoed , eten , verzorgingsmateriaal , slaapplaatsjes moet ik me geen zorgen maken :LOL:
ik heb 1 vervoersmand , 1 kattenbak , en nog een aparte krabton en een kleine krabpaal , 2 mandjes , nog een slaapzakje besteld , en ja veel speelgoed .... :ha

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#2 Geplaatst 12 juni 2009 - 21:43

kdenk niet dat je je zorgen hoeft te maken over de krabpaal
ze zullen ze wel vlug gewoon zijn hoor

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 12 juni 2009 - 21:43

Zita valt soms boven op de krabpaal in slaap en... bom...Zita ligt op de grond :s . Dan is het wel eventjes verschieten.
En soms zit ze bovenop de krabpaal en ziet ze plots een vlieg of iets anders dat haar aandacht trekt en dan springt ze "hop" naar omhoog en als ze geen geluk heeft, is dat "bots" naar beneden. Maar meestal kan ze zich dan nog vastklampen.
Maar ze kan ook van de kast vallen, of van tafel (en dan nog slechter terecht komen omdat ze van niet zo hoog valt).

Wat je moet doen met die 2 kittens: genieten, genieten en nog eens genieten!!! :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#4 Geplaatst 12 juni 2009 - 21:47

maar stel dat er eentje van 8 of 9 weken naar beneden valt .... :s kan er niks gebeuren of landen ze altijd op hun pootjes

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#5 Geplaatst 12 juni 2009 - 21:49

hier hebben ze altijd al op hun pootjes geland
1maal heeft Arre er af gevallen aan 11 weken
en gelukkig stond hij recht en liep gewoon door

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#6 Geplaatst 12 juni 2009 - 21:56

clyde zei:

maar stel dat er eentje van 8 of 9 weken naar beneden valt .... :s kan er niks gebeuren of landen ze altijd op hun pootjes

Maarja, als ik u was zou ik voorlopig enkele delen wegdoen zodat de krabpaal minder hoog is (voor tot hij 11 of 12 weken is).
In het begon mocht ons Trixie ook niet op de bureau enzo, omdat als die daar afspringt, hij zich misschien kan zeer doen.
Kzou toch het zekere voor het onzekere pakken en als je ziet dat uw katjes zelf vanaf grotere hoogtes beginnen te springen enz, dan zou'k alles er gewoon opzetten.

Maar dit is wel hoe ik het zou doen, ik ben ook wel extreem overbezorgd over zo'n klein katje :) Want stel, stel da die inderdaad wel echt e pootje breekt, dan zou'k meneigen dat denk ik nooit hebben vergeven..

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#7 Geplaatst 12 juni 2009 - 21:58

mhhh misschien moet ik het even laten staan want ik ben er ganse dagen bij heb dan lekker 2 maanden vakantie , en als ze naar boven klimmen en er niet afgeraken zal ik het er misschien afdoen

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 12 juni 2009 - 22:01

Zoƫ, zoals je al zegt: je bent erbij en zal zelf wel kunnen zien wat ze kunnen en wat niet. In het begin sprong Zita omhoog op de krabpaal maar ze raakte maar steeds aan het volgende verdiep met haar voorpootjes en zo trok ze zichzelf omhoog. Was wel koddig om te zien. En natuurlijk zijn ze nieuwsgierig en willen ze alles zien!!!
En ik hou ook altijd mijn hart vast als ik die kleine pruts bezig zie hoor maar ik kan haar niet in een gouden kooitje steken. En klein is ze nog: als ik de kittens bij Tiny gisteren zag die 5 weken jonger zijn: ze zijn even groot!!!

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 12 juni 2009 - 22:04

ik kan misschien de bovenste plank afdoen want als ze daarboven opkruipen kunnen ze op de omkasting van de gordijnen en dat is bijna tegen het plafond dus dat is wel enorm hoog ...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 12 juni 2009 - 22:27

Overal matrassen leggen? :d
Je zal het wel zien hoor. Zita springt hier ook nog niet op de kasten.
Maar ik vind het echt heel tof dat je zo vooruit denkt!!!

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#11 Geplaatst 12 juni 2009 - 22:34

ja ik moet wel vooruit denken als ik achterruit denk blijf ik toch alleen stil staan ... en zou niet willen dat er met die sjarels hier gebeurt

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#12 Geplaatst 12 juni 2009 - 22:42

Ik heb de kittens bij  Bubbels bezig gezien , 7 weken ,die kenner wat van hoor ,en klauteren maar ,  die kleintjes zijn handig genoeg ze zoeken de weg naar beneden wel :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 14 juni 2009 - 12:13

Als je er meestal toch bij bent en hen in de gaten kan houden denk ik niet dat je er een deel moet af doen hoor. Je zal wel vlug zelf ondervinden hoe heldhaftig ze zijn. Mocht je dan toch vinden dat ze te acrobatisch zijn kan je nog altijd een plank verwijderen. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 14 juni 2009 - 22:18

Ik zou het ook zo gewoon laten, je bent er toch dikwijls bij dus je houdt een oogje in het zeil. Katten vallen niet snel ergens van af of ze moesten zo wild zijn, en dan hebben ze nog meestal geen pijn. Ze zullen het rap leren. :thumb: