Spring naar inhoud

- - - - -

Kat volgroeid

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 13 juni 2009 - 02:01

Ik vraag me sinds Bandiet zijn groeispurt af hoe lang een kat groeit? Wanneer is een kat helemaal volgroeid en in zijn volle glorie? :d

Bandiet is altijd redelijk klein geweest om een katertje te zijn. Ik heb hem tot voor heel kort (echt waar) altijd in mijn 2 handen kunnen leggen en zo verleg ik hem altijd als ik bv uit de zetel moet. En dan bleef hij altijd gewoon liggen :mrgreen:
Die kon ik dus gewoon 'opscheppen' en verleggen :mrgreen:

Maar sinds een paar weken gaat dat niet meer en ik verschiet nu ook werkelijk van zijn grootte!! :trance:
Denk dat je het van je eigen kat niet zo goed ziet maar bij Bandiet is dat echt FENOMENAAL!! :trance:
Hij is volgens mij nog steeds geen super grote kat maar dat hij zo op korte tijd ineens bijna verdubbeld is!?? :catscratchhead :catscratchhead
Kan dat? En hoe lang gaat hij dan nog groeien?
Tja...in de breedte groeit hij ook zichtbaar maar dat ligt aan zijn culinaire hobby :mrgreen:

Dus mijn vraag: is er bij katten ook zo iets als een leeftijd tot wanneer ze groeien en verschilt dat per ras? (bv bij een hond die eerst zoveel maanden de hoogte in gaat en pas daarna breder wordt)

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 13 juni 2009 - 08:05

ik heb me laten vertellen dat een coon groeit tot de leeftijd van 4 jaar
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#3 Geplaatst 13 juni 2009 - 12:00

Ik dacht dat een kater volwassen is uitgegroeid op drie jaar, maar ik weet niet of het echt zo  ,ik zie hier aan Andrej , dat hij nog flink aan het groeien en uitzetten is hij is van maart 2 jaar :)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 juni 2009 - 12:06

oei! Bandiet wordt de 3e juli 1 jaar! Dus dat manneke gaat nog minstens 2 jaar groeien? :trance: :d

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 13 juni 2009 - 16:04

Denk toch ook dat ze pas ├ęcht volgroeid zijn op 3 jaar ofzo maar echt blijven groter worden, doen ze niet hoor. 'k denk zo meer dat dan alles op z'n plooi valt..stillekes aan..

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 17 juni 2009 - 15:53

Jamaar, dat is zoals bij mensen hoor. Zo tussen je 18 en je 23 ofzo komt er mss een centimeter bij, en dat is het dan ;) Het is vooral bij rassen als coontjes dacht ik dat het lang duurt eer ze echt hun volledige "gestel" hebben zeg maar.