Spring naar inhoud

- - - - -

Mimi is vies- mimi is proper :)

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 13 juni 2009 - 10:00

Hallo, heb een vraagske,
Mimi is onze ragdoll van 2.5 jaar die sinds 2.5 maand bij ons woont. Regelmatig bevuilt ze zich als ze in de kattenbak geweest is (tja, lange haartjes, lange staart) en meestal lukt het wel om ze dan met een washandje, water en wat kattenshampoo terug te fatsoeneren. Maar nu heeft ze toch wel erg haar best gedaan in de kattenbak ;) en eigenlijk zou ik ze mssn beter eens in bad steken. maar dat heb ik eigenlijk nog niet gedaan. Ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen en of het zomaar mag. Ik heb (sorry) geen ervaring met langharige vieze poesjes. En aangezien ik nog niet lang geleden aan mijn schouder geopereerd ben heb ik ook wat schrik dat ik ze niet ga kunnen tegenhouden.
Hoe begin ik eraan? Eerst natmaken dan inzepen en afspoelen?
Moet ik haar na het afdrogen onmiddellijk borstelen tegen het klitten?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP :oops:

Bewerkt door Kathleen, 13 juni 2009 - 13:11.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 juni 2009 - 10:49

Bo gaat de laatste tijd niet meer zo graag in bad, ik vrees dat hij het wat te weinig gedaan heeft als kitten, een fout die we geen twee keer gaan maken.

Omdat hij de voorlaatste keer door het dolle heen was, moeten we hem nu dus een bad geven met twee (maar ik heb het ook al alleen gedaan hoor, het lukt wel, maar is net iets moeilijker).

Ik haal eerst alles uit de badkamer waar hij zich aan vast zou kunnen houden en nat zou kunnen maken: het badkamermatje, de wasmand, de weegschaal, een Mölgerkastje van de Ikea :) . Dus dat allemaal weg. Dan de douchekop aan op matige temperatuur, mijn vriend die Bo stevig vasthoudt en dan sproei ik zijn poep nat. Ik was hem nooit volledig omdat hij dat echt niet graag heeft. Andere Ragdolleigenaars hier op het forum zullen hun Ragdolls misschien wel volledig wassen en daar goed vanaf komen :) , maar voor Bo vind ik het niet nodig. Zeker niet als hij enkel zijn poep besp*tterd heeft. Dus nadat hij nat is gemaakt, hem inzepen en weer afspoelen. :ba Grondig afspoelen wel! Want nadien wassen ze zich uren aan een stuk :LOL: .

Ik zou hem zeker niet kammen hoor. Zoals ik al zei, ze wassen zichzelf daarna, en als ze droog is kan je ze nog kammen...

Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 juni 2009 - 13:14

Ik heb het gerisceerd en het is goed meegevallen. Eerst alles uit de weg ruimen en klaaarzetten en dan Mimi in de douchebak. En Mimi was zooooooooooooo braaf :) . Ze bleef netjes staan, ik hoefde ze zelfs niet tegen te houden. Het afdrogen vond ze minder leuk en de haardroger helemaal niet ;)
Maar gelukkig hebben we veel zon op de vensterbank ;) en begint ze al lekker op te drogen

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#4 Geplaatst 13 juni 2009 - 13:20

Super , als je het regelmatig doet met lekker warm water voor haar worden ze dat gewoon ,hier spinnen ze tijdens het wassen :heart: :heart: :heart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 juni 2009 - 13:36

Amani zei:

Super , als je het regelmatig doet met lekker warm water voor haar worden ze dat gewoon ,hier spinnen ze tijdens het wassen :heart: :heart: :heart:

Oeh ! Daar ben ik jaloers op.. Spinnen tijdens het wassen :ha ! Hier is het eerder alle mogelijke escape-routes zoeken om met bruut geweld uit het bad te geraken.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#6 Geplaatst 13 juni 2009 - 14:49

moet je een htk katje ook om de zoveel tijd wassen ?

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 13 juni 2009 - 15:04

clyde zei:

moet je een htk katje ook om de zoveel tijd wassen ?

In principe niet. De meeste katten kunnen zichzelf perfect proper maken hoor. 't is vooral als er wat verkeerd loopt met de stoelgang dat langharigen wel eens problemen krijgen. En als je't dan zo laat, kan alles gaan klitten enz. Dan is het helemaal een boeltje.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 13 juni 2009 - 15:47

Goh..ik heb dat nog nooit gedaan met Mellon...dus ik vrees dat hij dat ondertussen niet meer gewoon zal geraken..

Goed dat het gelukt is! Wat een brave poes!

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 13 juni 2009 - 20:16

En nu is ze zooooo lekker zacht :love4: , maar ondertussen alweer vieze pootjes want tja, buiten spelen is natuurlijk ook leuk O:)

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 17 juni 2009 - 21:55

Kathleen zei:

En nu is ze zooooo lekker zacht :love4: , maar ondertussen alweer vieze pootjes want tja, buiten spelen is natuurlijk ook leuk O:)

Een matje aan de deur leggen en leren dat ze haar pootjes moet afkuisen voor ze binnekomt ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#11 Geplaatst 02 juli 2009 - 10:27

Ah, ik wou hier net een topic over  openen omdat Miyuki's 'broek' gisteren extreem vies was, misschien wat diarree door de warmte...Dus, je mag ze gewoon wassen? Ik heb haar momenteel in de bidet gewassen met een wegwerpwashandje. Eerst vond ze het maar niets, maar toen ik haar in een handdoek wikkelde, vond ze het wel gezellig. En inderdaad, daarna moest ze zich grondig 'na'wassen. 8)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 03 juli 2009 - 12:31

goed dat het gelukt is! :thumb:
Ik wil mijn 2 coons hier ook aan leren gewoon worden maar weet niet vanaf wanneer ik dat moet aanleren en hoe vaak je ze moet wassen om het aan te leren :catnoknow
(denk zelfs dat ik die vraag al eens ergens gesteld heb maar weet niet meer waar en heb ook nog geen antwoord gezien dacht ik :catscratchhead )

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 05 juli 2009 - 11:58

Hoe frekwent mag je eignlijk en Ragdoll wassen? Onze direnarts zei dat ze , als je ze vaak wast ze snel klitten krijgen.