Spring naar inhoud

- - - - -

Mimi is vies- mimi is proper :)

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 13 juni 2009 - 10:00

Hallo, heb een vraagske,
Mimi is onze ragdoll van 2.5 jaar die sinds 2.5 maand bij ons woont. Regelmatig bevuilt ze zich als ze in de kattenbak geweest is (tja, lange haartjes, lange staart) en meestal lukt het wel om ze dan met een washandje, water en wat kattenshampoo terug te fatsoeneren. Maar nu heeft ze toch wel erg haar best gedaan in de kattenbak ;) en eigenlijk zou ik ze mssn beter eens in bad steken. maar dat heb ik eigenlijk nog niet gedaan. Ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen en of het zomaar mag. Ik heb (sorry) geen ervaring met langharige vieze poesjes. En aangezien ik nog niet lang geleden aan mijn schouder geopereerd ben heb ik ook wat schrik dat ik ze niet ga kunnen tegenhouden.
Hoe begin ik eraan? Eerst natmaken dan inzepen en afspoelen?
Moet ik haar na het afdrogen onmiddellijk borstelen tegen het klitten?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP :oops:

Bewerkt door Kathleen, 13 juni 2009 - 13:11.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 juni 2009 - 10:49

Bo gaat de laatste tijd niet meer zo graag in bad, ik vrees dat hij het wat te weinig gedaan heeft als kitten, een fout die we geen twee keer gaan maken.

Omdat hij de voorlaatste keer door het dolle heen was, moeten we hem nu dus een bad geven met twee (maar ik heb het ook al alleen gedaan hoor, het lukt wel, maar is net iets moeilijker).