Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Amira is mama geworden (13 weken! p.37)

• Log in om te reageren
565 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#211 Geplaatst 23 maart 2012 - 15:07

Neen, ik ga eens naar de da bellen. Ze heeft geen weeën meer.
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#212 Geplaatst 23 maart 2012 - 15:11

Oei ja, ik zou zeker eens bellen ! Komop mama poes ! :)
Geplaatste afbeelding

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#213 Geplaatst 23 maart 2012 - 15:14

Kom op Amira, je vrouwtje is ongerust  

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#214 Geplaatst 23 maart 2012 - 15:18

elixeryen zei:

Neen, ik ga eens naar de da bellen. Ze heeft geen weeën meer.

Al DA aan de lijn gehad??? :geluk:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#215 Geplaatst 23 maart 2012 - 17:27

Ze heeft een KS gekregen. De DA voelde zelfs geen opening.
't Was echt vreselijk. Ze heeft 2meisjes gekregen en eentje ervan had een open rug. De DA had nog nooit zoiets gezien. Ze was ook veel kleiner, ze weegt 63g, het ander poesje weegt 99g. Ik heb nog nooit zo'n zwaar kitten gehad.
Ik heb het ene kitten een spuitje gegeven, ze had geen gevoel in haar achterste pootjes en heel haar wervelkolom was erg vreemd. Ik ben er het hard van in, 't Was zo zielig, vooral omdat ze bleef vechten. :8
Ik heb haar meegenomen om te begraven.

Amira is inmiddels wakker maar weet niet goed wat ze moet doen, ze is nog niet helemaal te been en vind het vervelend. Het kittentje heeft dus nog niet gedronken. Ik heb haar al een paar keer proberen aanleggen maar Amira probeert dan weg te kruipen. Ik weet niet goed wat ik moet doen, fles ik haar voor 't zekerste al bij?? Ze ligt momenteel bij Amira op een Snuggle.

Ik ben er echt niet goed van, 't Is alsof het universum zegt dat ik moet stoppen met fokken. Ik ben echt niet gemaakt voor die keerzijde. 't Was zo'n mooi meisje.. :cry: Ik vind het ook zielig voor het kittentje dat nu overschiet, toen haar zusje nog leefde kroop ze naar haar en nu is ze alleen.
Ik ben ff echt emotioneel, sorry. :8

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#216 Geplaatst 23 maart 2012 - 17:29

Zou het kunnen zijn dat Amira & Noèl geen goede match zijn? Vorig jaar haar miskraam en nu die afwijking..
Geplaatste afbeelding

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#217 Geplaatst 23 maart 2012 - 17:35

Oh weeral zo'n tegenslag zeg. :( sterkte hoor meid :hug: :hug: :hug:
Toch een dikke proficiat met het ene meisje van Amira hoor. We duimen hier mee dat daar alles toch goed mee mag verlopen :thumb: :thumb: :thumb:
Geef de nieuwe meid maar lekker véééééééééééééél knuffeltjes :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Bewerkt door Ozy, 23 maart 2012 - 17:36.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#218 Geplaatst 23 maart 2012 - 18:07

Ohjee wat erg voor je meis :(
Het kan best dat het door deze combinatie komt, zeker ben je pas als je een dekking bij een andere kater (andere lijnen) probeerd.
Ik zal toch wel voor de zekerheid een flesje geven, 99 gr is mss redelijk maar je kan er beter bij krijgen dan eraf he.
Kan je Amira gerust stellen door met haar te knuffelen en praten en zo het kitten bij haar proberen aanleggen?

Weet precies hoe je je voelt maar kijk eens naar de C-tjes hoeveel plezier je daarvan kreeg, denk daaraan ipv nu aan het slechte.
Hele dikke knuffffffffffffffffffffffffff

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#219 Geplaatst 23 maart 2012 - 18:12

oh, neen ............ ik lees het nu pas - voel me hart zo bonken,en krijg een nasmaak ...... ben er ook niet goed van, oh arme-veel sterkte voor het baasje, moeder en het klein meisje .  :8

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#220 Geplaatst 23 maart 2012 - 18:19

Ach wat ontzettend sneu :( veel sterkte en heel veel beterschap voor Amira :hug: :hug: :hug:
Het klinkt een beetje dubbel maar toch ook gefeliciteerd met het Perzenmeisje :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#221 Geplaatst 23 maart 2012 - 18:36

:hug: :hug: :hug:

vind het heel erg voor je en je poes....
daar zijn geen woorden voor , voel me er ook slecht bij
hopelijk is het ander kittentje heel gezond , ik hoop ook dat ze het kleintje nog aanvaard

veel sterkte meid

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#222 Geplaatst 23 maart 2012 - 18:37

Laat Amira maar heel even begaan. De 1e 12 uur even volop gaan flessen. Dan is mama goed wakker en kan ze gaan wennen aan het feit dat ze een kitje heb. Bij de laatste fles slechts een klein beetje geven, hierna direct wanneer het meer honger heb, en dat merk je zelf aanleggen bij mama. Doe het kleintje daarnaast evt insmeren met iets wat mama erg lekker vind. Wanneer het kitje namelijk met een honger gevoel bij mama wordt aangelegd, is de acceptatie vaak al hoger.

Jammer dat het een keizersnede moest worden. Wel gefeliciteerd met je ene meidje. Het kan idd aan de combi liggen. Heel veel sterkte meid. Je weet waar je me kan vinden he.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#223 Geplaatst 23 maart 2012 - 19:09

Wat jammer :8 . Veel sterkte! Maar toch ook proficiat met het ene meisje!

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#224 Geplaatst 23 maart 2012 - 19:27

Oei Elixeryen wat erg heel veel sterkte met het verlies van het ene meisje :hug: :hug: :hug:

Hopelijk herstelt Amira vlug van de KS en zorgt ze goed voor het andere ukje :hug:
En proficiat gewenst met het kleine meisje :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#225 Geplaatst 23 maart 2012 - 19:59

Ik had even na mijn laatste bericht hier naar mijn da gebeld en zij zei me dat ik idd best begon te flessen. De kleine drinkt gelukkig goed. 't Is nog wat wennen, maar ze doet het gelukkig prima.
Amira moet nog steeds niets van haar weten, ze zit quasi de hele tijd op de trap (4 treden hoog ofzo) Ik zet haar soms in de werpkist (haar ukje ligt daar op een snuggle) maar ze gaat er onmiddellijk weer uit. Ik forceer niks want dat werkt toch averechts.
Het is gewoon zo raar, Amira is normaal een suuuuper mama. Ze moedert zelfs over kittens die niet van haar zijn, dus is het echt raar om haar zo te zien. Ze reageert niet op haar dochtertje. Ik hoop gewoon dat dat moedergevoel losbreekt eens ze zich weer oké voelt. Ze is nog steeds een klein beetje groggy.

Als ik 12u wacht met flessen, komt Amira's melk dan wel goed op gang? Moet ik haar tepels wat masseren, 'n kwestie dat ze niet hard worden? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee.

@ Cisca: Amira had voor vorig jaar nooit problemen met 'n zwangerschap. Het is nu haar derde nest en tevens ook voor een derde keer een andere papa. Bij haar eerste nest had ze 4 kittens waarvan er eentje dood geboren was en bij haar tweede nest had ze 4 kittens. Allemaal mooie gewichten (tussen de 80 en 90 gr).
Ik vind het risico nogal groot om deze combinatie ooit nog eens te doen. Wat denken jullie? Ik ga sowieso eens vragen aan de eigenaar van de kater of ze al eens een open rugje gehad heeft van deze kater. Moesten er mensen geïnteresseerd zijn, ik heb er een foto van, ik post het misschien gewoon in link-vorm, de mensen die het niet willen zien hoeven er dan niet naar te kijken. :wi

Geplaatste afbeelding