Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Amira is mama geworden (13 weken! p.37)

• Log in om te reageren
565 reacties op dit onderwerp
Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#226 Geplaatst 23 maart 2012 - 20:09

Fijn dat de kleine goed drinkt, dat is al een hele zorg minder he.
Goh Ik heb bij Harmony niks gedaan aan haar tepeltjes en nu drinken de kleintjes toch bij haar, na een paar dagen liet ze dat pas toe. Ik heb die dagen alle zorgen op me genomen en is heel goed gegaan. We doen het nog steeds samen :love3:
Nee zou het ook niet meer doen dan hoor, en idd mss best eens de fokker vragen al is helaas niet elke fokker eerlijk...

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#227 Geplaatst 23 maart 2012 - 20:09

Proficiat met het ene kitten, zeer spijtig van het andere, we duimen volop dat ze het kitten aanvaard. Blijven regelmatig aanleggen zou ik zeggen, hopelijk aanvaard ze het snel. Zo'n keizersnede is toch heel ingrijpend voor een dier hoor, één moment geen kitten en ze worden wakker en poef er ligt een hummeltje. Ze hebben wat tijd nodig om te wennen. Duimpjes draaien. :duim: :duim: :duim:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#228 Geplaatst 23 maart 2012 - 20:44

elixeryen zei:

Ik had even na mijn laatste bericht hier naar mijn da gebeld en zij zei me dat ik idd best begon te flessen. De kleine drinkt gelukkig goed. 't Is nog wat wennen, maar ze doet het gelukkig prima.
Amira moet nog steeds niets van haar weten, ze zit quasi de hele tijd op de trap (4 treden hoog ofzo) Ik zet haar soms in de werpkist (haar ukje ligt daar op een snuggle) maar ze gaat er onmiddellijk weer uit. Ik forceer niks want dat werkt toch averechts.
Het is gewoon zo raar, Amira is normaal een suuuuper mama. Ze moedert zelfs over kittens die niet van haar zijn, dus is het echt raar om haar zo te zien. Ze reageert niet op haar dochtertje. Ik hoop gewoon dat dat moedergevoel losbreekt eens ze zich weer oké voelt. Ze is nog steeds een klein beetje groggy.

Als ik 12u wacht met flessen, komt Amira's melk dan wel goed op gang? Moet ik haar tepels wat masseren, 'n kwestie dat ze niet hard worden? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee.

@ Cisca: Amira had voor vorig jaar nooit problemen met 'n zwangerschap. Het is nu haar derde nest en tevens ook voor een derde keer een andere papa. Bij haar eerste nest had ze 4 kittens waarvan er eentje dood geboren was en bij haar tweede nest had ze 4 kittens. Allemaal mooie gewichten (tussen de 80 en 90 gr).
Ik vind het risico nogal groot om deze combinatie ooit nog eens te doen. Wat denken jullie? Ik ga sowieso eens vragen aan de eigenaar van de kater of ze al eens een open rugje gehad heeft van deze kater. Moesten er mensen geïnteresseerd zijn, ik heb er een foto van, ik post het misschien gewoon in link-vorm, de mensen die het niet willen zien hoeven er dan niet naar te kijken. :wi

Ik heb toen bij Cartousche na haar keizersnede ook direct 12 uur geflest. Cartousche had het zelfde gedrag als dat Amira had. Na 12 uur was ze goed wakker. Passion wilde niet meer de fles. Miracle wilde meer. Ik heb toen tegen haar gezegd, ga dit maar halen bij je moeder, van mij krijg je niet meer. Heb haar bij de moeder gelegd. Mama gestreeld, gezegd wat voor een prachtige babys ze heeft. Miracle was een zuipschuit, dei pakte de tepel en liet niet meer los. Na wat onwennigheid is ze volledig open gegaan en heeft haar kindjes perfect gevoerd. Doordat cartousche al geholpen direct was heeft ze 4 volle weken gezoogd. Hierna werd de melk pas iets minder.
Geef Amira maar even de tijd. Het is ook niks he, zo onder narcose, wordt je wakker liggen er babys
Bij Isabel heb ik het overigens de pcs dezelfde wijze gedaan. Ook zij accepteerde pas na ruim 12 uur haar kindjes en ging ze er voor liggen. Deze hebben ook perfect bij haar gedronken.
Geef de moed niet op Gaëtane.

Persoonlijk zou ik deze match niet meer doen, combi van factoren.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#229 Geplaatst 23 maart 2012 - 20:54

we duimen hier volop voor Amira en haar dochtertje dat het zo vlug mogelijk goed komt :onzeker:  hm...................  een foto wil ik echt niet zien, dat zal nog meer hart breken.
je doet het prima meid, nog veel sterkte :hug:  en de kleine zal zeker een heel "specialken" worden, daar ben ik zeker O:)

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#230 Geplaatst 23 maart 2012 - 20:59

Hoi Gaëtane wat naar, i hoop dat het kleintje toch nog aanvaard wordt door de mama. Een kittentje is inderdaad maar alleen maar dat wordt dan door jullie zoveel meer verwend.  geniet van het kleintje zoveel je kan.
succes meid

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#231 Geplaatst 23 maart 2012 - 22:48

Oh wat een verhaal. Ik ken je gevoel, bij het 2e nest van Athena had ik ook een kittentje met open rug en open schedel. Ik voelde mij ook heel slecht toen, wou ook stoppen met alles. Ik ben hier ook niet voor gemaakt. Ik heb gehuild als een klein kind dat dat ukje dood geboren was en dan nog die afwijkingen had.

Maar dat is de keerzijde van de medaille aan fokken, niet leukere ervaringen. Maar vaak beslist de natuur hé en daar kunnen wij nog altijd geen handje in helpen.

Verwen het kleintje maar goed. Komt wel goed met haar en met jou zorgen.

Kan zijn dat Amira nog wat suf en van de wereld is met heel het voorval. Ik denk dat wij daar niet licht mogen overgaan, ze is tenslotte haar kindje kwijt geraakt hé dat ze toch ook 65 dagen gedragen heeft.

Knuffel en sterkte, ik duim alvast voor jullie.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#232 Geplaatst 23 maart 2012 - 23:41

Amira ligt er bij! Ik heb het kleintje nog niet zien drinken maar ze zoekt wel. Ik leg haar nu en dan aan. Dat is toch al goed nieuws. Amira reageert nu ook op de piepjes van haar dochtertje. Zo ken ik haar weer.. :love4:

't Is echt zo'n mooi meisje, ik ben verliefd. :lachen: Straks probeer ik een foto te posten. Ik heb er snel snel wat getrokken maar 't is zo'n hevig kitten en ze kroop de hele tijd weg. Ik denk dat er maar 1 of 2 gelukt zijn. Ik wou ze niet te lang storen maar morgen probeer ik wat mooie te nemen, mits mams het toelaat. :a

Ik weet niet of ik gezegd had dat ik het dode kitten naar huis heb genomen? Ik wou haar begraven bij de andere kittens (brrr dat klinkt luguber). Nayra vond het echt raar. Ze zei de hele tijd dat het klein poesje sliep. Ze snapt dood nog niet en voor haar was dat ukje gewoon aan het slapen. Toen ze begraven was vroeg ze waar het klein poesje was. Ocharme.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#233 Geplaatst 24 maart 2012 - 00:01

Hier is ze dan:
Geplaatste afbeelding

Ik show mijn vachtje eens. :wi
Geplaatste afbeelding

En ons ander meisje. † 23/03/2012
Geplaatste afbeelding

Hier zie je dat haar achterste pootjes wat raar waren..
Geplaatste afbeelding

Niet voor (te) gevoelige kijkers (open rugje)
http://i119.photobuc...st/P1050590.jpg

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#234 Geplaatst 24 maart 2012 - 00:10

Oh nee, arm kittentje en dat open rugje is echt super erg :(
(Doet me denken aan een kitten dat ik verloor bij Luca, deze was geboren met een onvolmaakt/open schedeltje ! Leefde bij geboorte en zocht zelfs zwakjes naar mama poes. Dat is ook zo pijnlijk :( Alles af, behalve dat. Moeten laten inslapen. Ik was volledig in shock van dat erge beeld, ik vergeet dat nooit meer)
Ik weet maar al te goed wat je dus voelt op zo een moment...de keerzijde van de medaille idd...even geen zin meer om door te gaan. Sterkte ! R.I.P. klein meisje.

Het andere kitten is een schatje ^^ Ik duim mee dat alles goed verloopt met mama en kitten.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#235 Geplaatst 24 maart 2012 - 00:14

Merci trouwens voor al jullie lieve woorden.  
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#236 Geplaatst 24 maart 2012 - 08:02

Wat fijn dat Amira haar moedergevoelens terug krijgt, een hele zorg minder voor jouw!
Idd een heel mooi meisje wat ze kreeg.

Het andere kitten had ook zwempootjes van achter, dit was te verhelpen geweest door te spalken maar een hele moeilijke taak ook. Je deed er goed aan om haar te laten gaan. :hug:

Dat Nayra het niet snapt is normaal hoor ze is daar nog te klein voor. Ik vertelde de kinderen dat ze nu een mooie ster waren en steeds als de sterren zichtbaar zijn zeiden ze dan oooh kijk eens ze straalt weer voor ons :)

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#237 Geplaatst 24 maart 2012 - 08:13

Lees nu alles pas, goh, allemaal zo dubbel, je zou het moeten kunnen uitroepen van blijdschap, maar er is een prachtig kitten heengegaan.
Dus ja, veels sterkte met het verlies,  maar ook proficiat met die kleine mooie meid.

Guest_SteffiJ_*
Guest_SteffiJ_*

#238 Geplaatst 24 maart 2012 - 08:43

Goed en slecht nieuws :( erg sneu van het ene meisje, je ziet idd dat de achterpootjes niet normaal lijken te zijn. Vind het super dat je het hebt meegenomen en begraven, zouik ook doen. zo heb je er toch nog goed aan gedaan.
Ik zou deze combi zeker niet opnieuw doen.
Het andere meisje ziet er weer zo schattig uit :heart: geniet daar maar dubbel en dik van! En natuurlijk nog een spoedig herstel voor mamapoes. :)

Guest_precious sapphire_*
Guest_precious sapphire_*

#239 Geplaatst 24 maart 2012 - 08:44

Fantastisch dat Amira haar gang weer gevonden heeft en het kleintje nu graag verzorgt, dat is al een hele geruststelling.
Ik voel met je mee ivm het "ongelukje", in mijn laatste nest zijn vier van de vijf kittens overleden, het laatste poesje die ik ging houden blijkt nu een knikstaart te hebben...
Er zat ook een poesje bij die verschillende afwijkingen had, ruggetje en pootjes...de schuldgevoelens wegen enorm zwaar en je vraagt je af waarmee je eigenlijk bezig bent.
Bedankt voor het posten van de foto.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#240 Geplaatst 24 maart 2012 - 08:49

Mooie kleurtjes heeft je meisje. Ze ziet er super goed uit.

Jammer van het andere kittentje maar de natuur heeft beslist hé. Je mag jezelf geen schuldgevoel aanpraten Gaëtane, ik deed dat ook maar hier kan je echt niks aan doen hoor. Het is dat er iets is mis gelopen tijdens de zwangerschap.

Verzorg en verwen haar nu maar goed, dat komt allemaal in orde.

Hoe was het deze morgen, is het kleintje bijgekomen? Zorgt Amira er nu al beter voor? Haar moedergevoelens zullen rap terug komen.

Sterkte met het verwerken van het heen gegane sterretje en knuffel voor jou, Amira en het kleintje. Komt goed hoor. :hug: :hug: