Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Amira is mama geworden (13 weken! p.37)

• Log in om te reageren
565 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#241 Geplaatst 24 maart 2012 - 08:51

Gelukkig begint Amira interesse te krijgen in haar dochtertje.  Het komt dus allemaal wel goed.  :)

Jammer van het tweede, ze had wel mooie kleurtjes :cry:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#242 Geplaatst 24 maart 2012 - 08:55

Gisteren was ik best wel down, ik heb er niet van kunnen slapen maar vandaag is het weer beter. Amira is helemaal zichzelf en geniet met volle teugen van haar dochtertje. Vanaf ze nog maar 'n klein beetje piept is Amira daar. :love: Zo ken ik ze weer!
Ze heeft haar ukje helaas wel versleept. Anders zou Amira Amira niet zijn. ( :p ) Ze liggen nu allebei in de krabpaal. Het was wel even verschieten deze morgen. Ik zag Amira, ik ging even kijken naar het kitten maar ze lag niet in de werpkist. :s Ik was echt bang dat het doodgegaan was. Maar ze lag dus gewoon onderaan in de krabpaal. Ik heb ze daarnet weer in de werpkist gelegd maar Amira heeft ze terug versleept dus nu laat ik het maar.
Ik hoop alleen dat Nayra het kitten niet probeert te pakken, dat wordt dus wel wat opletten.
Misschien zet ik de werpkist gewoon even elders waar er minder passage is. Die wordt dinsdag toch verplaatst omdat de keuken woensdag komt. 't Lijkt me niet zo ideaal als ze staan te kloppen en boren naast de werpkist.

Ik wist niet dat Amira's ander kitten zwempootjes had. Dat had dan misschien idd verholpen kunnen worden, maar ze bewoog ze helemaal niet en had er geen gevoel ik. De Da drukte op die pootjes om te zien wat ze deed en ze reageerde daar niet op. Bij beide voorpoten zag je wel een reactie.

@ Precious Saphire: Brrr, wat een verhaal. 4 kittens van de 5 verliezen is niet niks. Ik kan begrijpen dat je er toen wel ff door zat. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_SteffiJ_*
Guest_SteffiJ_*

#243 Geplaatst 24 maart 2012 - 09:00

Als ze er niet op reageerde, zullen de pootjes wel verlamd zijn. Ze had een open rugje dus dat is niet ondenkelijk.
Weet je al een naampje voor je andere meisje?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#244 Geplaatst 24 maart 2012 - 09:08

Ik heb 2 namen te kiezen. Het kittentje dat dood is krijgt ook een naam. Ik ben er nog niet helemaal uit. :a Van zodra het beslist is, post ik het uiteraard.
Geplaatste afbeelding

Guest_SteffiJ_*
Guest_SteffiJ_*

#245 Geplaatst 24 maart 2012 - 09:20

elixeryen zei:

Ik heb 2 namen te kiezen. Het kittentje dat dood is krijgt ook een naam. Ik ben er nog niet helemaal uit. :a Van zodra het beslist is, post ik het uiteraard.

Uiteraard twee naampjes, bedoelde het zo niet. Veel succes nog met het kiezen!

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#246 Geplaatst 24 maart 2012 - 09:40

't is een prachtig klein poesje - hele mooie kleuren. Proficiat met het kleintje en 't is goed om te lezen dat Amira haar kindje in haar pootjes heeft gesloten :love3: .

Die kant van fokken is inderdaad een kant die we liever niet willen meemaken (maar wat de meeste fokkers spijtig genoeg wel meemaken en sommige wat meer dan andere) en je gaat inderdaad twijfelen of je wel wil verder doen (heb ik de laatste tijd ook al een paar keer gedacht met alle tegenslagen van de laatste maanden/jaar) maar dan zie ik Raz & co (kittens van 8 weken nu) rondcrossen en de "show" stelen en ....da's dik genieten en geeft de kracht om toch verder te doen.

geniet maar van je kleine meid...ze worden zo vlug groot.

gr.

veerle

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#247 Geplaatst 24 maart 2012 - 10:41

veel sterkte met het verlies van je kitten, maar hopelijk kan je dubbel genieten van je andere schatje. :hug: Heel mooie kleuren trouwens! :heart:

Bewerkt door BestCoonsEver, 24 maart 2012 - 10:41.

Geplaatste afbeelding

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#248 Geplaatst 24 maart 2012 - 10:49

Gelukkig maar dat Amira reageert op haar kleine ukje. Verwen ze maar lekker hoor. :hug: :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#249 Geplaatst 24 maart 2012 - 11:29

:rub: :rub: , sterkte met het verlies van het ene kittentje
Proficiat met de geboorte van het andere kleintje :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#250 Geplaatst 24 maart 2012 - 11:38

Sterkte met het verlies van het ééne kittentje,gefeliciteerd met je kleine meisje.Dat gaat enorm verwend worden vast :love: !

Fietje26
Fietje26
  • 6.708 berichten
  • 4 katten

#251 Geplaatst 24 maart 2012 - 11:53

Wat jammer van je ene meisje... Veel sterkte met het verlies.
Langs de andere kant proficiat met je andere schatje! Gelukkig lijkt het ook al beter te gaan met Amira :)

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Guest_mac jr_*
Guest_mac jr_*

#252 Geplaatst 24 maart 2012 - 12:28

je hebt daar een heel knappe kleine meid, hoe is het nu met hun?  
je zal wel opgelucht zijn , dat amira nu wel naar haar kleintje begint te zien
ben blij voor je !

:hug:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#253 Geplaatst 24 maart 2012 - 12:35

Alles gaat goed met Amira en haar dochtertje. Ze is al veel bijgekomen. Ze weegt nu 111g! Normaal weeg ik enkel 's avonds maar omdat ik eerst heb moeten flessen heb ik deze morgen toch eens gewogen. Ik ben zo trots op haar.

Ik stel ze eens aan jullie voor:

Djura (° 23/03/2012 - † 23/03/2012)
Haar naam is afgeleid van Djurre, wat kostbaar en dierbaar betekent.
Geplaatste afbeelding

Dayna (°23/03/2012)
Haar naam is afgeleid van Daina. Het is een Lithouwse naam en betekent zang. Erg toepasselijk voor dit kleintje want ze kan nogal kabaal maken. :lachen:
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Niet alle foto's zijn evengoed gelukt, het is echt een enorm beweeglijk kittentje en ik wil ze niet te lang storen. :wi

Geplaatste afbeelding

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#254 Geplaatst 24 maart 2012 - 12:38

ze zijn prachtig de foto's en mooie namen. Dayna doet het goed net zoals haar moeke ....en jij, hé :d .

gr.

veerle

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#255 Geplaatst 24 maart 2012 - 12:53

Heel veel sterkte met het overlijden van Djura en van harte gefeliciteerd met Dayna, ze is prachtig !!
Hele mooie namen overigens !!

Geplaatste afbeelding