Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

kitten centrum Leuven

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
tinkerbell
tinkerbell
  • 196 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 juni 2011 - 16:14

Ik heb in de Mechelsestraat in Leuven een zwart-wit kitten aangetroffen. Het was redelijk mager en zag er thuisloos uit :( (vieze dorre haren). Alsof het aanvoelde dat ik een kattenliefhebber ben volgde het mij meteen op mijn route. Ik had toevallig voer in mijn wagen liggen daar ik net ingeslagen had. Ben in mijn wagen wat voer gaan halen en heb het kitten dan gelokt naar een zijwandelstraatje van de Mechelse (aan de hoek met restaurant Oratorienhof). Ergens in het midden van dat wandelpaadje heb ik het te eten gegeven. Ik heb reeds poezennetwerk gecontacteerd maar deze zitten jammer genoeg vol en kunnen het niet verder helpen. Zelf vertrek ik binnen 2 uur naar een personeelsfeest en morgenvroeg wacht mij een buitenlandse opdracht. Moest het zijn dat ik niet een week naar het buitenland moest had ik het zelf tijdelijk opgevangen, maar ik durf het risico niet te lopen de oppas van mijn eigen kat te beladen met een vreemde poes die eerst degelijk zou moeten onderzocht worden alvorens bij mijn kat toe te laten.

Zou iemand deze staker kunnen gaan helpen? Al is het maar tijdelijk tot er ergens ruimte is? Het kitten is bijzonder lief (komt meteen tegen je aanschuren), het verdient het niet om aan zen lot over gelaten te worden :( . Het mag eventueel bij Arifiene van katzoektthuis gebracht worden (in Brugge), maar zelf heb ik daar niet meer de tijd voor.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 juni 2011 - 16:17

Heb je het niet meegenomen?  Ik geraak nu even niet de stad in, met  mijn 3 kinderen thuis, maar ik wil het zeker wel opvangen!

tinkerbell
tinkerbell
  • 196 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 18 juni 2011 - 16:21

Neen, ik had niets bij om het te vervoeren.

Ik woon zelf eindje buiten leuven. Kon het niet meenemen naar mijn appartement omwille van mijn eigen kat. En als ik het in de garage onderbreng zou het misschien beginnen dolen terug naar Leuven?

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 juni 2011 - 16:24

ik ga even met mijn man overleggen of hij of ik nu kunnen gaan kijken, met het hele gezin zal het te druk worden (en het is zo meteen etenstijd, ik met binnen een half uur aan het eten beginnen)

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 juni 2011 - 16:38

manlief :heart: :heart: :heart: :heart: gaat ernaartoe nu! op hoop van zegen vind hij het arme schaapje! (we moeten het wel weghouden van ons flora zeker he? ivm ziektes?) we hebben geen kittenvoer in huis als hij het vind ga ik nog snel wat halen (het zal dan wel wiskas worden iets anders hebben ze hier niet in de buurt)

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2011 - 16:42

Floraisonskat zei:

manlief :heart: :heart: :heart: :heart: gaat ernaartoe nu! op hoop van zegen vind hij het arme schaapje! (we moeten het wel weghouden van ons flora zeker he? ivm ziektes?) we hebben geen kittenvoer in huis als hij het vind ga ik nog snel wat halen (het zal dan wel wiskas worden iets anders hebben ze hier niet in de buurt)

Da's een gouden man die jij hebt ! :b
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 juni 2011 - 16:57

er loopt een vrij grote kat rond ? ongeveer even groot als ons Flora, dat is dan geen kitten meer he?  Nu manlief gaat nog eens rondkijken.  Hij belde me zelfs met zijn gsm! en wie mijn man kent, is dat een half mirakel ;)

Bewerkt door Floraisonskat, 18 juni 2011 - 16:59.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 juni 2011 - 17:12

Marjananas zei:

Da's een gouden man die jij hebt ! :b

Dat hij zo'n actie onderneemt maakt me helemaal :heart: :love4: :love2: :loveshower: :hart: .

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 18 juni 2011 - 17:19

Er is sowieso een vrij groot zwerfkattenprobleem in het centrum van Leuven. Of tenminste toch op bepaalde plaatsen. Dus het verbaast me niet echt dat er een kitten zou rondzwerven. Hopelijk wordt het kitten alsnog gevonden. :geluk:
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 18 juni 2011 - 17:22

manlief heeft geen kitten gezien, we gaan morgen of overmorgen weer kijken(ik ga zowieso maandag ook zelf eens kijken)

tinkerbell
tinkerbell
  • 196 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 18 juni 2011 - 17:25

Ze is zwart-wit, wat zoals op jouw foto. Haar achterkant was zo helemaal flodder qua vachtstructuur. Het leek mij een kitten, niet piepjong meer, maar ook niet volwassen. Vrij mager. En het was duidelijk uitgehongerd.

Ik ben dikke bolle Britten gewoon dus daartegenover lijkt alles klein.
In ieder geval al hartelijk bedankt voor de moeite! Ik moet hier binnen een half uurtje vertrekken, ik ben opgelucht dat er iemand naar uitkijkt!
Moest ik morgenvroeg nog tijd vinden voor ik naar het buitenland vertrek ga ik ook nog even eten zetten moest ze nog niet terecht zijn.

Bewerkt door tinkerbell, 18 juni 2011 - 17:27.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 18 juni 2011 - 18:13

tinkerbell zei:

Ze is zwart-wit, wat zoals op jouw foto. Haar achterkant was zo helemaal flodder qua vachtstructuur. Het leek mij een kitten, niet piepjong meer, maar ook niet volwassen. Vrij mager. En het was duidelijk uitgehongerd.

Ik ben dikke bolle Britten gewoon dus daartegenover lijkt alles klein.
In ieder geval al hartelijk bedankt voor de moeite! Ik moet hier binnen een half uurtje vertrekken, ik ben opgelucht dat er iemand naar uitkijkt!
Moest ik morgenvroeg nog tijd vinden voor ik naar het buitenland vertrek ga ik ook nog even eten zetten moest ze nog niet terecht zijn.

Manlief vond ze er niet echt te mager uit zien, ze kwam wel meteen flemen.  Hij dacht dat ze misschien wel een thuis kon hebben?  Omdat het geen klein kitten was, heeft hij de kat niet meegenomen,....

Tegenover een brit is ons Flora ook mager he

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 juni 2011 - 18:20

Karolientje zei:

Er is sowieso een vrij groot zwerfkattenprobleem in het centrum van Leuven. Of tenminste toch op bepaalde plaatsen. Dus het verbaast me niet echt dat er een kitten zou rondzwerven. Hopelijk wordt het kitten alsnog gevonden. :geluk:

Weet je op welke plaatsen allemaal? Ik wil gerust regelmatig rondrijden met voer voor de zwerfkatten? Leuven heeft geen zwerfkattenbeleid?

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 18 juni 2011 - 18:22

Aan de kaboutermansstraat in Leuven lopen altijd ook veel poezen vind ik... maar je weet nooit echt of ze een baasje hebben of niet... heb wel al een bakje eten zien staan onder een bankje aan het voetpad, dus ik vermoed dat het zwervertjes zijn en dat iemand ze daar toch soms te eten geeft...

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 18 juni 2011 - 18:24

Liz zei:

Aan de kaboutermansstraat in Leuven lopen altijd ook veel poezen vind ik... maar je weet nooit echt of ze een baasje hebben of niet... heb wel al een bakje eten zien staan onder een bankje aan het voetpad, dus ik vermoed dat het zwervertjes zijn en dat iemand ze daar toch soms te eten geeft...

ok bedankt, ik zal daar binnenkort eens zien naartoe te gaan voorzien van wat voer.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden