Spring naar inhoud

- - - - -

Kat mee op vakantie

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_ludifan_*
Guest_ludifan_*

#1 Geplaatst 14 juni 2009 - 11:35

Ons Mia is nu 3 maanden oud.
Nu is het zo dat wij binnen 2 weken op vakantie gaan, in onze staancaravan aan zee.
Mia is een binnenhuiskat.
Graag zouden wij haar meenemen en vroegen ons af, of het misschien een oplossing is om ze tijdens de vakantie voor enkele uurtjes buiten te laten aan een soort leiband ( 5m lang) en haar voor de rest in de caravan te laten.
Haar borsttuig is ze ondertussen goed gewoon.

Wat denken jullie hiervan? Is dat wel mogelijk? En zou ze, als we van vakantie terug zijn niet terug naar buiten willen?
Nog een vraag, hoe lang kan een kat in een auto doorbrengen?

Bedankt voor de hulp, want ik wil echt niet overhaast beslissen...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2009 - 11:47

Ik heb een poes zelf nog nooit mee op vakantie genomen, maar ik denk zeker niet dat het onmogelijk is hoor. Als ze haar tuigje al gewoon is en ik denk niet dat ze daarom terug thuis ook naar buiten gaat willen. Er zijn nog mensen op het forum die zelfs gaan kamperen met de poezel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2009 - 11:56

De overburen van mijn ouders gaan vaak op vakantie in een caravan en de kat gaat gewoon mee.
De poes gaat naar buiten aan een tuigje en dat gaat perfect.
Als je poes een tuigje gewoon is, zie ik niet in waarom het niet zou lukken. Tenzij de caravan erg klein is dat het bijna claustrofobisch is. ;)

Het kan natuurlijk wel zijn dat ze na de vakantie ook naar buiten zal willen gaan. Maar ik zie hier niet echt een probleem in? Als je geen tuin hebt kan je kijken hoe ze reageert in een park.
Zelf ging Amira ook aangelijnd de tuin in. :)

Ivm de auto: Is Mia het gewoon van in een auto te zitten? Vindt ze het niet erg om in een vervoersbakje te zitten?
Iedere kat is natuurlijk anders.. Amira kan 2 uur in de auto zitten en toch niet vervelend doen. Zij vindt het wel leuker om op de schoot te zitten ipv in een vervoersbakje. Als het een rustige poes is gaat dat, maar met Aaron zou ik het vb nooit doen. :ha Aaron& Aynoa hebben nog nooit zo'n lange autorit meegemaakt. Een korte periode gaat perfect.

Zorg er wel voor dat je bepaalde zaken bij de hand hebt: water, vochtige doekjes (je weet nooit dat Mia plots een ongelukje zou hebben :wi ), etc.

Hoe lang is de autorit ongeveer?

Veel plezier op reis trouwens!

Geplaatste afbeelding

Guest_Jasmijn_*
Guest_Jasmijn_*

#4 Geplaatst 14 juni 2009 - 12:42

Ook wij nemen altijd onze Marie, brits korthaar 8 maanden oud, mee naar onze stacaravan aan zee. Ze heeft er geen enkel probleem mee. Van zodra we rijden met de auto wil ze wel uit haar transportbox. Dan gaat ze op de zoon zijn schoot liggen.
af en toe laten we ze buiten aan haar tuigje. Maar soms zou ze er haar wel durven uitwurmen. Dus is dat maar steeds voor heel korte tijd. In de caravan zelf amuseert is ze volledig rustig en op haar gemak.
Veel succes!

Guest_Sarah_88_*
Guest_Sarah_88_*

#5 Geplaatst 16 juni 2009 - 14:47

Hoi!

Ik ben vorig jaar ook met mijn kat op vakantie geweest met de caravan.
In de caravan mocht ze vrij rondlopen en dan deden wij het vliegenraam toe. Dat ging allemaal vrij vlot, enkel de laatste dag was ze uitgebroken, maar gelukkig niet weggelopen.
Ze zat ook aan een tuigje als ze buiten zat en gingen ook met haar wandelen maar dat vond ze ietsje minder leuk :p .

Onderweg stopte we altijd even om haar op de bak te zetten en eventjes te laten drinken. Als je echt ver moet rijden kan je misschien eerst iets halen bi jde dierenarts voor als ze misselijk moest worden.

Groetjes!

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:05

denk ook niet dat het zo een probleem zou zijn.
Is de caravan ruim genoeg?
In de auto zou normaal ook moeten kunnen alhoewel sommige poezen dit echt niet kunnen verdragen en gek worden. Misschien eens testen met een paar ritjes in de auto.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 juni 2009 - 16:34

ik zou ze meenemen, is toch beter dan een opvang moeten zoeken