Spring naar inhoud

- - - - -

Herplaatsing katten

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2011 - 12:15

Is er iemand die ervaring heeft met een herplaatste kat?
Ik zou graag een Maine Coon in huis nemen. Heeft iemand tips?

Bewerkt door TinekeM, 21 juni 2011 - 12:16.

Akasha
Akasha
  • 341 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2011 - 16:40

Jij ook al :) , ik ook :) .

Ik denk dat het belangrijkste is dat de herplaatser in je gezinssituatie past. Als je bijv. honden hebt, zoals in mijn geval dan, dat de herplaatser ook honden gewend is.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 21 juni 2011 - 16:53

Ik heb 4 herplaatsers hier, 2 brits kortharen en 2 neva masquerades. Volwassen katten hebben het soms moeilijker om zich aan te passen of om geaccepteerd te worden door de andere kat.
Ja hier moesten ze zich aanpassen aan een grote groep tegen ervoor waren ze telkens maar met hun tweetjes. Geduld is het enige dat je moet hebben, en je geeft ze veel aandacht maar ook niet vergeten aandacht te geven aan de kat die je al hebt. Samen spelen met de lasermuis kan je ook soms hebben ze het zelf niet gezien en spelen ze toch samen. Goed gedrag kan je ook belonen met een katten snoepje.
Geef gewoon een kans aan de herplaatser om zich te ontpoppen, en dan ga jij een gelukkige kat hebben.
Succes. :thumb: :geluk:

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 juni 2011 - 12:15

Bedankt!
Het zou nog niet voor direct zijn, in augustus krijgen we een Noors Boskatje!
Maar wou eerst ook wat info over een herplaatser, of we het al dan niet zouden doen...
Eventueel binnen een paar maand of volgend jaar als we een geschikte vinden...
Katten werken nu eenmaal verslavend :d

Guest_Tess_*
Guest_Tess_*

#5 Geplaatst 02 oktober 2011 - 17:10

Hoi,

Ik heb 4 herplaatste katten 1 american curl, 1 ragdoll, 2 britse langharen.
Ik zou niets anders meer willen dan een herplaatste kat, ik ben zeer tevreden van deze beslissing.

Waar let je op:
- Als je verschillende herplaatsers wil (of overweegt een 2 de herplaatser bij te halen) zorg dan dat je poezen neemt die overweg kunnen met andere katten.
- Geef de poes genoeg tijd om zich aan te passen, het duurd bij sommige katten lang voor ze zich helemaal durven te laten gaan.
- Ik heb vrouwtjes en mannentjes door elkaar, over het algemeen kunnen mijn dames het beter vinden onder elkaar.
- indien je een poes uit een cattery neemt denk er dan aan dat deze katten vaak gewend zijn aan een afgezette tuin of ren, indien je er geen hebt thuis zal je een zeurpiet of ontsnappingsheld aan je deur hebben.
- Vraag zeker naar de huidige voeding van je kat om te vermijden dat je kat ziek gaat worden als hij pas bij jou is.

Veel succes ermee!

Groetjes

Guest_Tess_*
Guest_Tess_*

#6 Geplaatst 02 oktober 2011 - 17:13

Natuurlijk ging ik niet helemaal tot onderaan de pagina om te lezen dat je een noorse boskat zou nemen :-)

Neem dan zeker in de toekomst een herplaatser die al met andere poezen heeft leren samenleven. Is mijn advies als je ooit een herplaatser bij neemt!

Poezen die niet gewend zijn aan andere katten gaan het moeilijker hebben. Zeker oudere poezen, kittens is niet zo vaak een probleem.
Dus naar mijn mening, wacht geen jaren om bij je Noorse boskat een andere te zetten.

Groetjes

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 oktober 2011 - 19:25

Tess zei:

Natuurlijk ging ik niet helemaal tot onderaan de pagina om te lezen dat je een noorse boskat zou nemen :-)

Neem dan zeker in de toekomst een herplaatser die al met andere poezen heeft leren samenleven. Is mijn advies als je ooit een herplaatser bij neemt!

Poezen die niet gewend zijn aan andere katten gaan het moeilijker hebben. Zeker oudere poezen, kittens is niet zo vaak een probleem.
Dus naar mijn mening, wacht geen jaren om bij je Noorse boskat een andere te zetten.

Groetjes

Hey,
Bedankt voor de info! Maar ondertussen hebben we een kitten uit een asiel gehaald...
Ik wou een kat een kans geven, dus twijfelde ik tussen een asiel kat of een herplaatser. Ik vond niet direct een herplaatser en zag op een site van een asiel Felix staan en heb dan vrijblijvend contact opgenomen en ja.... :) dus nu hebben we een Noorse Boskat en een Europese korthaar... :)
Ooit komt er zeker een Maine Coon herplaatser! Het zijn prachtige katten!
Nogmaals bedankt!

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag