Spring naar inhoud

- - - - -

Doe jij als fokker aan herplaatsen of niet?

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 juni 2011 - 23:10

Ohh bij mij waren die testen al lang ingescand en getoond als ik deze had en ze beschuldigen me van zoiets hoor!! En ik persoonlijk en dat mag je weten Marleen ben ook tegen het fokken met herplaatsertjes. Gewoon puur een principe dat ik heb. In welke situatie ook. Iedereen mag dat weten. Ik vind het al jammer genoeg dat ze herplaatst moeten worden (snap dat sommige fokkers dit doen omdat ze vast raken) maar ik zelf kan niet tegen de gedachte :oops: . Weg omdat ze moeten plaats maken voor hun nakomelingen, sorry die gedachte vind ik niet fijn.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#2 Geplaatst 22 juni 2011 - 23:13

Niet iedere poes die herplaatst word, word herplaatst om plaats te maken voor de nakomelingen. Sorry die gedachte gaat wat ver.
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 juni 2011 - 23:15

britjes zei:

Niet iedere poes die herplaatst word, word herplaatst om plaats te maken voor de nakomelingen. Sorry die gedachte gaat wat ver.

Neen dat zeg ik ook niet hé :louche: . In bepaalde cattery's werkt men zo...
Dat bedoel ik. Elk zijn mening erover en ik plaats mijne hier ;) .

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 juni 2011 - 00:22

Fairness zei:

Ohh bij mij waren die testen al lang ingescand en getoond als ik deze had en ze beschuldigen me van zoiets hoor!! En ik persoonlijk en dat mag je weten Marleen ben ook tegen het fokken met herplaatsertjes. Gewoon puur een principe dat ik heb. In welke situatie ook. Iedereen mag dat weten. Ik vind het al jammer genoeg dat ze herplaatst moeten worden (snap dat sommige fokkers dit doen omdat ze vast raken) maar ik zelf kan niet tegen de gedachte :oops: . Weg omdat ze moeten plaats maken voor hun nakomelingen, sorry die gedachte vind ik niet fijn.

zo gaat dat nu eenmaal bij de meeste fokkers !
da's bij puppy fokkers niet anders .
je moet regelmatig van bloed veranderen , en je kan bijna ONMOGELIJK al je dieren houden , tenzij ... je in een kasteel woont natuurlijk :oops:
en dan moeten ze ook nog overeen komen eh ....

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 juni 2011 - 10:49

cybercat zei:

zo gaat dat nu eenmaal bij de meeste fokkers !
da's bij puppy fokkers niet anders .
je moet regelmatig van bloed veranderen , en je kan bijna ONMOGELIJK al je dieren houden , tenzij ... je in een kasteel woont natuurlijk :oops:
en dan moeten ze ook nog overeen komen eh ....

Of tenzij... je het kalmpjes aan doet of samenwerkt ;) .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 juni 2011 - 11:02

Maar al te vaak loop ik tegen cattery's waar staat op hun site kater/poes op rust. Maar als je dan bij een andere cattery komt zie je dat er gewoon mee verder gefokt word :evil: . Sorry erg genoeg dat er moet herplaatst worden maar dan open laten gaan... ik denk aan Geplaatste afbeelding. 't kan al gebeuren dat een cattery stopt en de poes nog jong is ok. Of andere uitzonderingen. Ik vind gewoon de gedachte niet fijn. Zeg ik dan dat het niet mag of moet? Neen ik zeg ik zou 't niet over mijn hart krijgen. Als ik zie hoe erg ik mij al hechte aan mijn kittens dan mag ik er zeker niet aan denken dat ze 2 jaar bij me zouden zijn en ik dan afscheid moet nemen :( .

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#7 Geplaatst 23 juni 2011 - 11:19

Ja afscheid nemen doet ook pijn. Heb helaas al wat moeten herplaatsen. Dus ik weet hoe dat is. Dat hoeft dus niet alleen bij grote cattery's te zijn. Althans ik vind mezelf niet groot. Zoals Elixeryen zei.
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 juni 2011 - 11:24

britjes zei:

Ja afscheid nemen doet ook pijn. Heb helaas al wat moeten herplaatsen. Dus ik weet hoe dat is. Dat hoeft dus niet alleen bij grote cattery's te zijn. Althans ik vind mezelf niet groot. Zoals Elixeryen zei.

Waarom word er herplaatst in jou geval? Gewoon een vraag hé ;) .

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 23 juni 2011 - 11:33

Fairness zei:

Waarom word er herplaatst in jou geval? Gewoon een vraag hé ;) .

Omdat deze poes alle andere poezen echt soms aanviel. Zo erg dat mijn toenmalige kitten kalani op andere plekken ging plassen en poepen 1 poes een gezwel had van een krab. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. ook castreren ook zo heb ik een poging gedaan maar mocht niet baten.
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 23 juni 2011 - 11:39

britjes zei:

Omdat deze poes alle andere poezen echt soms aanviel. Zo erg dat mijn toenmalige kitten kalani op andere plekken ging plassen en poepen 1 poes een gezwel had van een krab. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. ook castreren ook zo heb ik een poging gedaan maar mocht niet baten.

Maar je zegt "ik heb helaas al wat moeten herplaatsen". Was het dan steeds de reden dat ze niet in groep lagen? Of ookal wegens gebrek aan de ruimte en mogelijkheden binnen de cattery?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 23 juni 2011 - 11:45

Fairness zei:

Maar je zegt "ik heb helaas al wat moeten herplaatsen". Was het dan steeds de reden dat ze niet in groep lagen? Of ookal wegens gebrek aan de ruimte en mogelijkheden binnen de cattery?

Nee hoor 1 kater is naar mijn omeder gegaan hij liep hier als castraat rond. Bij mijn moeder is een kat toen overleden en aangezien ze helemaal weg van hem waren heb ik die aan hun gegeven. Deed wel pijn maar ik weet waar hij is ;) . Maar heb nog nooit een kat weggedaan om ruimte te maken.
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 23 juni 2011 - 11:54

britjes zei:

Nee hoor 1 kater is naar mijn omeder gegaan hij liep hier als castraat rond. Bij mijn moeder is een kat toen overleden en aangezien ze helemaal weg van hem waren heb ik die aan hun gegeven. Deed wel pijn maar ik weet waar hij is ;) . Maar heb nog nooit een kat weggedaan om ruimte te maken.

Da's heel anders dan hé. Ik spreek over cattery's waar geen enkele kat een vaste thuis heeft. Waar elke kat na max 2 jaar verblijven moet opschuiven voor de nakomelingen. Die dan zgz op rust zijn maar verder verkocht worden aan een meerprijs daar ze open vertrekken. Dat zijn praktijken waar ik van baal.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#13 Geplaatst 23 juni 2011 - 12:02

Fairness zei:

Da's heel anders dan hé. Ik spreek over cattery's waar geen enkele kat een vaste thuis heeft. Waar elke kat na max 2 jaar verblijven moet opschuiven voor de nakomelingen. Die dan zgz op rust zijn maar verder verkocht worden aan een meerprijs daar ze open vertrekken. Dat zijn praktijken waar ik van baal.

Ja dat is ook niet leuk om te horen, maar vaak word er ook gewoon de katers en poezen gesloten. Ik vind ook niet dat ze open moeten vertrekken en ik hoor die verhalen ook niet. Maar zo lang fok ik ook nog niet dus ook ik weet dat niet precies. Hier zou dat niet gebeuren iig. Hoop ook nooit meer 1 te moeten herplaatsen maar als het echt niet kan dan moet het maar met veel verdriet. Heb niet voor niks 2 castraten lopen ;)
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 23 juni 2011 - 12:18

britjes zei:

Uiteraard wordt er ook herplaatst om andere redenen. Maar bij grote cattery's zie je toch vaak dat de oude(re) dieren plaats moeten maken voor nieuwe/jonge fokdieren.
Herplaatsen, ik heb er niets op tegen maar als het enkel is omdat je er niet mee verder kan fokken vind ik dat best wel triest...

edit: ik vind ze op de eerste plaats nog steeds een HUISdier en geen fokdier.

Bewerkt door elixeryen, 23 juni 2011 - 12:19.

Geplaatste afbeelding

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 23 juni 2011 - 12:46

britjes zei:

inderdaad ,zo gaat dat nu eenmaal :-)

tenzij je heel groot woont , en je wil geholpen poezen of katers die niet meer in de groep passen verder houden in een aparte kamer .
maar ...volgens mij is dat allesbehalve een goeie oplossing .
dan liever plaatsen in een gezin , waar die poezen verder nog een tof en een plezant leven krijgen :-)