Spring naar inhoud

- - - - -

vermagerd

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 14 juni 2009 - 18:58

Wel net voor de poezen hier allemaal samen zijn behandelt was Twinkle een mooi vol katje. Nu valt mij echt wel op dat ze sterk vermagerd is. De DA had gezegd dat als het na het ontwormen nog niet verbeterd was we mss bloed zouden moeten laten trekken.

Bestaat er geen krachtvoer ofzoiets waardoor ze beetje kan aansterken en mss wat bijkomen? Ik heb haar nog niet gewogen maar je ziet het wel duidelijk.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2009 - 19:01

het viel mij ook op gisteren  
hoop dat ze gauw bijkomt , van voer weet ik het niet maar mss dat je ergens een weegschaal kan te pakken krijgen om ze te wegen wekelijks ?
dikke knuf voor dat lieve mooie snoesje
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 juni 2009 - 19:11

Hoe oud is ze? Hier komen ze direct bij van Babycat RC, maar ik weet niet of dat wel aan te raden is als je poes niet zwanger is en al wat ouder is..

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 14 juni 2009 - 19:23

Spanishke zei:

Hoe oud is ze? Hier komen ze direct bij van Babycat RC, maar ik weet niet of dat wel aan te raden is als je poes niet zwanger is en al wat ouder is..

Twinkle-tje is nu 10 maand oud. Ze hebben hier wel lang RC kitten 36 gegeten maar ben nu toch al effe overgestapt naar Indoor 27. Nu gisteren Exigent erbij gehaald om te zien of ze daar meer van eet maar is me nog niet opgevallen. Als ik natvoer geef, springt ze erop dus vermoed wel dat ze honger heeft. Ofwel is ze gewoon heel kieskeurig. Anders moet ik voor haar nog eens een zakje kitten 36 gaan halen.

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#5 Geplaatst 14 juni 2009 - 21:03

Ja kan bij de DA van die kuipjes halen;recovery van RC.In dat kleine potje zit echt alles wat ze nodig hebben om te herstellen en bij te komen,werkt heel erg goed.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 15 juni 2009 - 01:34

Is ze onlangs krols geweest? Door krolsheid kunnen poezen wel vermageren.

Krachtvoer bestaat inderdaad: zoals AD van Hill's. Dat kan je wel enkel bij de dierenarts halen.
Kittenvoer kan je ook aanbieden, tenslotte is ze nog geen jaar.
Eet ze genoeg?

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 15 juni 2009 - 09:19

elixeryen zei:

Is ze onlangs krols geweest? Door krolsheid kunnen poezen wel vermageren.

Krachtvoer bestaat inderdaad: zoals AD van Hill's. Dat kan je wel enkel bij de dierenarts halen.
Kittenvoer kan je ook aanbieden, tenslotte is ze nog geen jaar.
Eet ze genoeg?

Ze is idd onlangs krols geweest, herrinner me nog dat de DA ook zei dat Xyra afgevallen was door het krols zijn.

Ik ben er niet constant waardoor ik ook niet kan nagaan of ze wel genoeg eet. Weet wel dat als ik natvoer geef ze mooi alles opeet, geef haar altijd nog wat bij ook. Mss moet ik wel terug wat kittenvoer geven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 15 juni 2009 - 10:37

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 15 juni 2009 - 10:44

Ik zou haar laten steriliseren. Wie weet komt ze dan vanzelf weer wat aan. :)
Sommige poezen lijden erg onder hun krolsheid. Hier merk ik ook dat ze iets magerder worden maar ik heb het geluk dat Amira eigenlijk niet vaak krols is. En als ze krols is, vermagert ze wel een beetje maar eigenlijk niet zo veel.
Aynoa is nog maar 1 keer krols geweest. Zij vermagerde ook niet fel.

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 15 juni 2009 - 10:46

elixeryen zei:

Ik zou haar laten steriliseren. Wie weet komt ze dan vanzelf weer wat aan. :)
Sommige poezen lijden erg onder hun krolsheid. Hier merk ik ook dat ze iets magerder worden maar ik heb het geluk dat Amira eigenlijk niet vaak krols is. En als ze krols is, vermagert ze wel een beetje maar eigenlijk niet zo veel.
Aynoa is nog maar 1 keer krols geweest. Zij vermagerde ook niet fel.

Haar laten steriliseren laat ik sowieso doen hoor maar eerst komt Angel aan de beurt aangezien ze toch al 1 jaar voorbij is en ik niet te lang wil wachten. Elk om beurt :)