Spring naar inhoud

- - - - -

Eigen dekkater -> evidente keuze?

• Log in om te reageren
96 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#46 Geplaatst 18 april 2012 - 13:29

Goh, wij  hebben er ook aan gedacht, maar anderzijds, wat als de combi met je poezen achteraf niet goed blijkt te zijn? Want dat weet je natuurlijk nooit met zekerheid toch? (heb al gelezen over afwijkingen bij kittens, en dat dit door de combinatie van de ouderdieren zou komen)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#47 Geplaatst 18 april 2012 - 14:03

hilleke zei:

Goh, wij  hebben er ook aan gedacht, maar anderzijds, wat als de combi met je poezen achteraf niet goed blijkt te zijn? Want dat weet je natuurlijk nooit met zekerheid toch? (heb al gelezen over afwijkingen bij kittens, en dat dit door de combinatie van de ouderdieren zou komen)

dan gaat het over een knikstaart of dergelijke.
Op buitendek gaan is ook niet alles, je moet direct tijd vrijmaken als je poes krols is, er mag dan nog geen poes bij de kater zitten op dat moment of je kan een volgende ronde afwachten.
je kan uiteraard ook allerlei ziekten meenemen naar huis terug.

Een kater is huis is niet altijd lollig maar wel handig vind ik...
Wat betreft de combi niet goed, dat kan je met een buitendek ook hebben dan. Oke dan ga je de volgende keer naar een andere plaats maar dit kan je ook doen als een bepaalde combi niet lukt met je eigen poes.
Er is een verschil vind ik om met 1poes op dek te moeten of met 6...
Voor 1of 2poezen vind ik een dekkater zelf een beetje gek omdat dat beestje op den duur gefrustreerd rond loopt of je moet gaan voor die suprolin

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#48 Geplaatst 18 april 2012 - 14:15

Mja er zijn langs beide kanten voor en nadelen.

Maar voor beginners is het denk ik wel aan te raden om eerst met een fokpoesje te beginnen.

Zelf ben ik er ook over aan het nadenken om eventueel een dekkater in huis te nemen maar net als ts twijfel ik ook.
Zou graag eentje willen die hier mee tussen de groep loopt zoals bij Mireille maar ja dit weet je nooit op voorhand of dat het gaat lukken.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#49 Geplaatst 18 april 2012 - 14:17

Solotje, hoe zou je dat dan praktisch aanpakken met de open poezen?
Hem een tijdelijke chemische castratie geven of zo?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#50 Geplaatst 18 april 2012 - 14:23

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Nee ik denk eerder zoals Mireille het doet, de poezen die krols zijn even apart zetten.
Die suprelorin ben ik niet zo voor, heb al vele slechte dinges over gehoord en gelezen.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#51 Geplaatst 18 april 2012 - 14:28

ik hoop dat ik ook even mag antwoorden...
Tigo loopt hier ook in huis tussen de poezen. Ik doe (voorlopig) niet aan chemische castratie en heb momenteel een krolse pers van 9maand in huis lopen. Hij mag haar dus niet dekken.
Ik heb een ruimte waar ze apart kunnen zitten en sowieso slaapt tigo daar 'snachts. Hij is nooit alleen want dan zet ik er een poes op pil of een castraat bij.
Is er een krolse poes in huis, zoals nu word er afgewisselt.
Om de 2uur gaat hij ofwel de krolse poes met een vriendje apart. Ik zie wel wie er slaapt op dat moment. Meestal volgen de vriendjes altijd. Belicia is altijd met granizada weg. met tigo is het meestal vulcan.
ik heb ook 2 verschillende ruimtes waar ze kunnen zitten en daar mogen ze zelf tussen kiezen ook, zo is het voor hun ook leuk om apart te gaan zitten.

Ik zeg niet dat er nooit een ongelukje kan gebeuren want dit kan altijd met een kater in huis maar tot hier toe gaat het goed

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#52 Geplaatst 18 april 2012 - 14:32

Nisha proficiat voor alle moeite die je er insteekt ze!!!
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zou kunnen opbrengen en opletten dat er geen ongelukjes gebeuren en zo :oops:
ben blij dat ik maar 1 open kater heb en de rest allemaal gesloten is!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#53 Geplaatst 18 april 2012 - 14:35

Awel dat gaat zo te horen goed Nisha. :LOL:

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 18 april 2012 - 14:43

nisha, ben jij dan de hele dag thuis?
want ik zou dat bv niet kunnen, de hele dag apart zetten en int oog houden ed. maar ik heb er dan ook geen 12 ;) (nog niet haha)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#55 Geplaatst 18 april 2012 - 14:45

tot hiertoe wel maar ik zeg er wel bij dat ongelukjes altijd kunnen gebeuren. Effe geleden was canisia krols, ik vond het net nog te vroeg.
Ik zet tigo apart en serge die laat canisia bij hem. Hij wist dus niet dat tigo er zat.
Het was gelukkig niets en momenteel hebben ze zelfs een date samen maar op dat moment was het echt niet gewenst.
Vanaf dan heb ik gewoon met serge afgesproken dat ik ze wel apart stop aangezien ik weet waar ze zitten. Als ik wegga is dit steeds tegen hem: die zit daar en die daar en dan let hij er wel op. dan weet hij het ook.

Ik ben ook eerlijk in om te zeggen dat ik nog nooit in mijn leven zoveel hebt gevloekt, gewoon omdat tigo een oversekste kater is en zelfs op kussens en tochtrollen gaat "rijden" :LOL: en hij zwijgt ook geen 5minuten. toch heb ik mij nog geen seconde beklaagt dat hij er is.

@stijn: ik heb ook maar 1open kater maar 6open poezen ook. De rest hier in huis zijn castraat.

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#56 Geplaatst 18 april 2012 - 14:47

Mijn vriend wou dan ook dekkingen van anderen toelaten, maar momenteel zijn we er niet goed voor gehuisvest. Het is toch belangrijk dat ze dan een eigen kamertje hebben en dat is momenteel niet echt mogelijk hier.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#57 Geplaatst 18 april 2012 - 14:48

biekevs zei:

nisha, ben jij dan de hele dag thuis?
want ik zou dat bv niet kunnen, de hele dag apart zetten en int oog houden ed. maar ik heb er dan ook geen 12 ;) (nog niet haha)

voorlopig ben ik een hele dag thuis maar ben wel op zoek naar PT werk. Maar dan is er serge, die werkt in 5ploegen, ook soms weekends en als ik dan PT werk, is er meestal wel iemand thuis. Het kan eens zijn dat ze wel eens een paar uurtjes apart zitten, net zoals de momenten met een krolse poes in huis.
Tigo is erg lawaaierig dus hoor ik het wel als hij naar een poes naartoe gaat ook. Ik moet ook nooit geen 12katten in de gaten houden. Juist als er een krolse poes in huis is of er eentje gaat krols worden. Dan merk ik dit snel genoeg aan tigo (nog meer lawaai dan). een poes die niet krols is laat zich niet dekken ook.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#58 Geplaatst 18 april 2012 - 14:49

hilleke zei:

Mijn vriend wou dan ook dekkingen van anderen toelaten, maar momenteel zijn we er niet goed voor gehuisvest. Het is toch belangrijk dat ze dan een eigen kamertje hebben en dat is momenteel niet echt mogelijk hier.

als je kater wilt dekken in een aparte ruimte. Want dit wilt tigo momenteel niet door in huis te lopen. zet je hen apart gebeurt er niks en lopen ze hier dan word er gedekt!

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#59 Geplaatst 18 april 2012 - 15:22

Tigo is maw een oversekste exhibisionist :LOL:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#60 Geplaatst 18 april 2012 - 15:31