Spring naar inhoud

- - - - -

Eigen dekkater -> evidente keuze?

• Log in om te reageren
96 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#61 Geplaatst 18 april 2012 - 15:38

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Tigo is maw een oversekste exhibisionist :LOL:

zoiets ja... een vriendin van me heeft meerdere katers en ze zegt dikwijls tegen me als we aan de telefoon zijn, dit heb ik nog nooit gehoord, hij zwijgt geen 2minuten. als ze me hoort vertellen, heeft zij dus echt schatjes van katers.

oja, hij dekt wel in huis maar als je ernaar gaat kijken dan gaat hij eraf. je moet doen alsof je het niet ziet :LOL: :LOL:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#62 Geplaatst 18 april 2012 - 15:45

Hier dan weer het tegendeel ,ik heb heel veel positiefs gehoord over suprerolin bij KATERS van andere fokkers^^ Maar niet bij poezen, daar zijn de resultaten minder. Ik zou het dan ook niet bij poezen geven, daar denk ik niet aan.

Ik ben ook echt heel blij dat ik mijn eigen kater heb, het is gemakkelijk en je weet perfect met wat je "werkt". Ik moet geen schrik hebben voor vieze ziektes of infecties, ik hoef niet steeds weer voor die irritante bloedtesten fiv & felv, mensen die voor kittentjes komen zien de papa en kunnen er uitgebreid kennis mee maken,...
Nadeel zou kunnen zijn dat ze sproeien, maar daar heb ik hier dus geen last van.
Mijn poes enkele dagen afstaan ik vertrouw dat ook allemaal niet zo, ik ben hier zeer kleinzerig in. Ik heb graag alles zelf onder controle en zo heb ik dat ook :LOL:
Voor mezelf was dit dus de ideale keuze waar ik me het beste bij voel :)
Ik zal altijd met eigen kater werken.

Wat het implantaat betreft, idd dit is een beetje uittellen hoe je het allemaal wilt. Maar als je 2 open poezen hebt is de kater wel even zoet hoor, maw ze moeten niet persé direct na elkaar gedekt en je kan je kater weer een tijdje open houden. Je kan het een beetje sturen hoe je zelf wilt hé. :LOL: Wil je de eerste poes die gedekt is perfect op 1 jaar later weer terug gedekt tja dan kan je niet teveel tijd tussen 2 dekkingen of nestjes laten. Maar soms is het ook niet erg dat de poes meer dan 1 jaar heeft om op krachten te komen ^^

Hoe dan ook, elke kat is een "risico". Een krolse poes kan ook gaan sproeien.
Dat is inderdaad een afweging dat je moet nemen ^^

Bewerkt door Serenity, 18 april 2012 - 15:47.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#63 Geplaatst 18 april 2012 - 15:49

Esther die slechte dinges die ik heb gelezen was inderdaad bij poezen, nog nooit iets gehoord bij katers.
Maar kan je met die suprerolin goed sturen, daar bedoel ik mee, ik zou graag rond augustus mijn poes willen laten dekken, kan ik het dan uitrekenen wanneer ik ongeveer die suprerolin moet geven zodat het tegen die tijd is uitgewerkt?

Bewerkt door Solotje, 18 april 2012 - 15:49.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#64 Geplaatst 18 april 2012 - 15:56

Het is niet exact te bepalen maar wel ongeveer. Het eerste implantaat wordt een beetje kijken hoe je kater hierop reageert. Bij een kortwerkende kan je dan kijken hoe lang hij er kalm van is. Je hebt katers die na 4 maand alweer hun "kuren" kregen en anderzijds heb je er die er een jaar K.O. van waren ;) Wil je langer gerust zijn bij die hevige katers dan kan je eens het langdurige implantaat proberen, of je herhaalt het kortwerkende indien gewenst(ik denk dat ik het nu zo zou doen). Dus de eerste keer zal het idd wat kijken zijn, in de meeste gevallen zou ik dan ook beginnen met het kortwerkende implantaat, want misschien is hij daar al een hele tijd zoet mee. Elke kater reageert anders, elke kater heeft een andere drift enz. Als ik nu nog eens een implantaatje zou zetten zou ik ook voor kort gaan.

Ik ben heel blij van dat implantaatje, het geeft de mogelijkheid je kater ook even rust te laten komen en hem op krachten te laten komen. Door zijn dekkingen was hij mager geworden en niet meer zijn oude zelf (gestressed, toertjes lopen door het huis,..) Ik kende die chemische castratie toen nog niet(het is tersprake gekomen bij de fokker van Aoshi), nu tijdens het implantaat is hij weer lekker stevig zoals hij echt was en is zijn temprament ook terug rustiger. Hij is meer op zijn gemak en komt weer veel knufjes vragen. Ook nu het uitwerkt zijn bepaalde dingen terug beter.

Het is dus niet alleen geschikt voor zijn "ding" even uit te schakelen maar ook voor het gehele plaatje. Ik ben blij dat het bestaat. Mijn kater moet hier immers tussen de groep, ik wil ze niet apprart :)

Bewerkt door Serenity, 18 april 2012 - 16:01.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#65 Geplaatst 18 april 2012 - 16:00

Maar ik lees ook dat ze door lang gebruik ook onvruchtbaar van kunnen worden klopt dit?

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#66 Geplaatst 18 april 2012 - 16:01

probleem is dat die implantaatjes heel erg afhankelijk zijn van kat tot kat.
Bij honden worden die al langer gebruikt.
Na 3 weken is dan de hond niet meer vruchtbaar en normaal gezien zijn ze dan ongeveer 6 maand gesloten.
Toen ik mijn hond ging adopteren heb ik dat ook eens laten doen... 3 weken gewacht, was klein beetje rustiger, 2 weken erna stond hij terug even hevig... uiteindelijk dan maar definitieve castratie laten uitvoeren.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#67 Geplaatst 18 april 2012 - 16:02

Solotje zei:

Maar ik lees ook dat ze door lang gebruik ook onvruchtbaar van kunnen worden klopt dit?

Denk bij elke chemische castratie dat dit een gevolg kan zijn, niet?

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#68 Geplaatst 18 april 2012 - 16:04

Ja daarom dat ik zeg dat is bij iedere kater verschillend dus dat moet je echt aankijken hoe hij reageert op het eerste kortwerkende implantaatje.

Ik heb contact gehad met vele fokkers en al hun katers zijn terug in actie geschoten. Ze hebben er lager ervaring mee dan ik. Voor poezen zijn er idd veel problemen, poezen die niet meer in actie komen enz.

Het is altijd een risico, bekijk het als een poes op de pil, dat is ook altijd een bepaald risico. Maar dat "risico" neem ik graag afwegend tegen de voordelen...En dat maakt ook ieder weer voor zich uit net zoals bij de kattenpil ;) Net zoals op buitendek gaan ook niet zonder risico's is naar mijn mening.
Ik heb er ook lang over moeten denken hoor eer ik Rai op implantaat durfde zetten, maar ik ben blij dat ik het gaan heb ^^

Bewerkt door Serenity, 18 april 2012 - 16:06.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#69 Geplaatst 18 april 2012 - 16:07

Natuurlijk als ik dit van plan zou zijn dan kan ik eerst zonder proberen en afwachten....

Bedankt voor de info Esther. :)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#70 Geplaatst 18 april 2012 - 16:09

Geen probleem, zo ben ik destijds ook gaan rondhoren :d hihi
En idd eerst gewoon aankijken, misschien is je kater gewoon heel handelbaar zonder implantaatje ^^
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#71 Geplaatst 18 april 2012 - 16:11

En dan nu eerst nog heel goed nadenken of ik het zie zitten! :goofy: :lachen:

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 18 april 2012 - 16:28

ons is het niet gelukt om onze voorziene dekkater open te houden.
appart zetten lukt hier niet dus sluiten was de enige oplossen voor een gelukkig leventje voor iedereen.

en tja nu moeten we idd op buitendek steeds, maar dit is ook enkel naar bekende voor ons

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#73 Geplaatst 18 april 2012 - 16:34

Is het niet zo dat als je altijd dezelfde kater gebruikt dat je op den duur toch begint richting inteelt/lijnteelt?
Uiteindelijk zit je dan na verloop van jaren toch met heel veel kittens die dezelfde vader hebben?

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#74 Geplaatst 18 april 2012 - 16:37

Stijn_Poezenpaleis:-) zei:

Is het niet zo dat als je altijd dezelfde kater gebruikt dat je op den duur toch begint richting inteelt/lijnteelt?
Uiteindelijk zit je dan na verloop van jaren toch met heel veel kittens die dezelfde vader hebben?

Dat heb je met dekkaters ook en nog veel meer zelfs.

Je eigen kater dekt maar enkele poezen, een dekkater véél meer.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#75 Geplaatst 18 april 2012 - 16:39

Euh als je een kitten aanhoud is het niet de bedoeling om dan terug dezelfde dekkater (papa) gaat gebruiken he. ;)