Spring naar inhoud

- - - - -

Pukkie , 4 weken .

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#1 Geplaatst 27 juni 2011 - 17:04

2 weken geleden kwam Pukkie bij ons . De da schatte hem max.2 weken . Hij doet het goed , is al flink gegroeid , eet al kleine hapjes kipfilet gevoederd na pap . Hij heeft echter een probleem met stoelgang maken . In de 2 weken dat hij bij ons is kreeg hij 3 keer microlax (rectaal) om te kunnen kakken (voor de rest geen stoelgang door stimulatie) . Hij leek tot nu toe geen last te hebben van obstipatie maar ik vertrouw het niet en geef liever microlax dan te wachten tot hij last krijgt .
Jullie raad graag en/of tips om Pukkie aan het kakken te krijgen .

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 27 juni 2011 - 19:16

geen idee , gaf je DA geen advies hieromtrent?
En hoe is  Pukkie bij jou terecht gekomen?
Is wel intensief hé om de 2 à 3u eten geven?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.584 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 27 juni 2011 - 19:17

Zou toch nog eens bij de DA gaan. Mss is er intern een reden waarom hij geen stoelgang maakt?
Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 juni 2011 - 19:56

er kan een obstructie zijn van de darmen of zo (enkel na te gaan door echo)

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#5 Geplaatst 27 juni 2011 - 22:47

Ik las een tijdje terug een heel goede tip want ze kunnen van poedermelk inderdaad heel moeilijk of niet afgaan,de tip was de voeding aanmaken met havermout water.Eén kop havermout koken op een pot water.Zeven en dan dat water gebruiken.Mijn zoon had ook altijd moeilijke stoelgang toen hij baby was en toen moest ik dit ook doen.Bij baby katjes helpt het naar het schijnt even goed.

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#6 Geplaatst 28 juni 2011 - 17:45

Mijn dochter vond Pukkie in de manège , daar lag hij al een halve dag te mauwen . Ik kan hem niet voeden volgens schema , is niet haalbaar met mijn halftijdse job . Maar zie , hij doet het prima . En het stoelgangprobleem lijkt zich vanzelf op te lossen . Vanmorgen vond ik een kakje in zijn kattenbakje . Flinke jongen !
De da daar belde ik vorige week al naar maar die kon niet helpen . De microlax ben ik gaan gebruiken op aanraden van 'tKattenhuis-moederloos.nl maar dat kon toch niet blijven duren zo .

Bedankt voor de tips en goede raad .

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.584 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 28 juni 2011 - 17:57

Ah goed dat het probleem zichzelf heeft opgelost :) en nu weten jullie ook al dat hij weet wat een kattenbak is ;)
Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#8 Geplaatst 28 juni 2011 - 18:01

:thumb: :thumb: :thumb:

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 29 juni 2011 - 17:32

krulleke zei:

Ik las een tijdje terug een heel goede tip want ze kunnen van poedermelk inderdaad heel moeilijk of niet afgaan,de tip was de voeding aanmaken met havermout water.Eén kop havermout koken op een pot water.Zeven en dan dat water gebruiken.Mijn zoon had ook altijd moeilijke stoelgang toen hij baby was en toen moest ik dit ook doen.Bij baby katjes helpt het naar het schijnt even goed.

hmmm haver is een graansoort en granen verteren ze niet, dus het ik zou het er persoonlijk zeker niet op wagen bij een kat met stoelgangproblemen( die aan het verteringsproces kunnen liggen)

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#10 Geplaatst 29 juni 2011 - 17:43

Floraisonskat zei:

hmmm haver is een graansoort en granen verteren ze niet, dus het ik zou het er persoonlijk zeker niet op wagen bij een kat met stoelgangproblemen( die aan het verteringsproces kunnen liggen)

Je moet de havermout niet geven,alleen het water waar die in gekookt is en dat helpt effectief hoor.(zoiets als rijstwater maar dan omgekeerde werking)

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#11 Geplaatst 01 juli 2011 - 23:10

Dat van dat havermoutwater heb ik op een Nederlandse kitten website ook teruggevonden . Dus dat zal wel kloppen .

Pukkie is deze week met rasse (katten)sprongen vooruit gegaan . Echt ongelofelijk ! Hij is nu dus ongeveer 5 weken . Een 3-tal dagen geleden is hij brokjes afgekookte kipfilet beginnen eten (die geef ik ook als beloning bij de agilitytraining van mijn  Vlinderhondje ) en de droge brokjes van Royal Canin gaan er ook in (geweekt moest hij ze niet hebben) . Dat loopt dus prima .

Melk wil hij echter enkel uit het spuitje drinken . Ik ben vandaag lang van huis geweest . Hij had een dekseltje melk staan maar daar was hij niet aangekomen . Supergulzig was hij voor zijn papje uit het spuitje . De droge brokjes waren wel op .

Dat vond ik wel straf ! Zelfstandig eten wel , drinken niet .

Iemand nog die ervaring gehad met kittens ?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#12 Geplaatst 01 juli 2011 - 23:30

Veyron wou heir ook geen melk uit een schoteltje drinken, liefst water. alé, hij dronk wel zijn melkje, maar wou toch heel rap overschakelen op water en brokjes. als hij al goed brokjes eet, komt alles wel snel in orde! blijf zijn papje nog geven, maar zorg gewoon dat hij altijd brokjes en water ter beschikking heeft. dat komt vast wel goed! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#13 Geplaatst 17 juli 2011 - 21:33

Pukkie ,

11 juni in huis gekomen , 14 juni schatte de da hem 2 weken .
De tijd van papjes geven en stoelgang stimuleren is voorbij . Pukkie ,dat hulpeloze ding , huppelt nu rond in huis , speelt met de Pappilon , ontdekt de tuin . De kittenbrokjes lustte hij gauw (liever brok dan geweekt) en de kattenbak leerde hij ook snel .
Bertje en Nancy (andere poezels) zullen wel wennen aan dit onding .
Hij heeft het nu nog wat lastig als de Vlinderhond met hem wil spelen maar nog even en ze staan gelijk .
Pukkie , ik ben heel blij dat je het gehaald hebt .
Sebiet geef ik je avondpapje nog (verwennerij) en dan kan je weer verder tot morgenvroeg .

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 18 juli 2011 - 13:09

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#15 Geplaatst 21 juli 2011 - 11:11

Super dat hij het zo goed doet :thumb: !