Spring naar inhoud

- - - - -

Bedrog

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Wildkitty
Wildkitty
  • 40 berichten

#1 Geplaatst 28 juni 2011 - 18:04

Wat zouden jullie doen?
Als je een kater koopt die achteraf zeer ziek blijkt te zijn.
Je geeft de kater alle medicze zorg zodat hij weer gezond wordt.
Als blijkt dat deze kater niet bevrucht en je brengt hem terug want dat was de afspraak.Tot zover is er niets aan de hand.
Maar achteraf wordt jij ervan beschuldigd het dier te hebben verwaarloosd etc...
Terwijl je hem juist weer beter hebt gemaakt en een kerngezonde kat terug brengt.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#2 Geplaatst 28 juni 2011 - 18:21

Als je weet dat de cattery giardia heeft en je de kater in zo'n slechte toestand krijgt,breng je hem toch niet terug omdat hij niet dekt :trance: ?Had het arme dier gecastreerd en verkocht als liefhebber dier aan een hele goede thuis.Dan had je nu ook deze onzin niet gehad (mischien wel,maar dan had je toch geweten dat het katertje een fijne thuis had nu).

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 28 juni 2011 - 18:31

Een fokdier aankopen houdt altijd risico's in. Wat niet wil zeggen dat je hem ziek moet krijgen.

Ik zou hem toch ook niet terug gebracht hebben, dan mocht hij hier als castraat verder zijn oude dag slijten.

Wildkitty
Wildkitty
  • 40 berichten

#4 Geplaatst 28 juni 2011 - 18:39

Dat wilde ik ook maar in het contract stond dat hij terug moest en zij stond erop dat hij terug kwam.
Ik heb eerst geinformeerd bij haar DA en die zij dat er een gairdia infectie is geweest maar dat alle katten zijn behandeld daar.
Dus ik ging ervan uit dat alles in orde zou zijn.Ik kon niet weten dat zij haar katten niet heeft behandeld daar kwam ik met grote spijt achteraf pas later achter.
Ik snap het ook niet als je dier ziek is geef je hem toch alle zorg die hij verdient.

Wildkitty
Wildkitty
  • 40 berichten

#5 Geplaatst 28 juni 2011 - 18:40

Dus castreren was helaas geen optie.

Bewerkt door Wildkitty, 28 juni 2011 - 18:40.
Reden van bewerken: spelfout

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#6 Geplaatst 28 juni 2011 - 19:12

In een contract heb je soms het recht op een nieuw kitten als je een kitten als dekkater gekocht hebt en hij dekt niet.Ik kan moeilijk geloven als jij beslist van jouw kat te houden (want dat was hij tenslotte) dat iemand daar ook maar iets tegen kan doen.Ik denk dat deze kwestie vooral over geld gaat en gepaard gaat met heel weinig dierenliefde maar wel met "fokken boven alles".

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#7 Geplaatst 28 juni 2011 - 19:13

Zodat de kater dan weer doorverkocht wordt,ik zou hem zeker niet terug brengen en hem lekker een plaatsje als castraat op de bank houden :x
Groetjes van de Karwendeltjes.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#8 Geplaatst 28 juni 2011 - 19:52

Op de website van Wildkitty staat trouwens dat ze hem MOCHT terug brengen als hij niet dekte en dat ze ook al een poes van dezelfde cattery heeft terug gebracht omdat ze die niet goed genoeg vond :trance: .

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 28 juni 2011 - 20:51

Zelf zou ik nooit een kat kopen met zo'n contract.
Het risico van niet dekken of een poes die niet opneemt is er altijd.
Maar als ik een kat koop is ze van mij en dan houd ik hem/haar zelf of herplaats ik waar mij het beste lijkt.
Een contract niet ongecastreerd doorverkopen aan anderen, zonder toestemming van de fokker, vind ik wel waardevol en onderteken ik graag.
Maar indien niet geschikt in de fok terug naar de fokker, vind ik wel een hele rare en omgekeerde wereld en zou ik nooit willen.

Een kat terug brengen wegens ziekte als het garantiebewijs dat toelaat vind ik wel normaal. Het kan de koper zeer hoge kosten besparen en een kitten hoort gewoon gezond te zijn bij vertrek.
Maar om fokproblemen ? Neen hoor, zelfs moest hier ooit een kat positief testen op het één of het ander, dan nog zou die nooit terug naar de fokker gaan.
Een kat is veel meer dan fokmateriaal alleen...

raggedy cats
raggedy cats
  • 526 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 28 juni 2011 - 21:12

het staat ook in mijn contract toen ik Freya kocht, dat als ze niet 'ontving' na 3 keer, ik een bijkomend katje mag kopen voor een veel lagere prijs OF Freya mag terugdoen en een 'vers' krijg maar wie doet dat nu. Freya is al echt een kinneke van me, dat doe je gewoon niet.

Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#11 Geplaatst 28 juni 2011 - 21:42

Op de site  van de bewuste cattery staat een heel ander verhaal...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 28 juni 2011 - 21:43

krulleke zei:

Op de website van Wildkitty staat trouwens dat ze hem MOCHT terug brengen als hij niet dekte en dat ze ook al een poes van dezelfde cattery heeft terug gebracht omdat ze die niet goed genoeg vond :trance: .

Wat :o
:roll: :onzeker:
Ongelovelijk. Alles voor de fok. Deugt t niet opzouten dan. :(
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#13 Geplaatst 28 juni 2011 - 22:16

Dit soort topics zijn soms zo moeilijk te volgen omdat sommige mensen dan bv weten over welke cattery het gaat en onwetende mensen zoals ik niet weten hoe en wat :s

Maar ik zou zelf ook geen kat terugbrengen omdat hij niet wilt dekken. Je neemt een kat toch in de eerste plaats als huisdier, als een lievelingetje, en niet als een fokmachine? Want als je 'm daarom terugbrengt, is dat in mijn ogen toch wel 'n beetje waarvoor je hem 'gebruikt'.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#14 Geplaatst 28 juni 2011 - 22:48

Elena zei:

Op de site van de bewuste cattery staat een heel ander verhaal...

Dat verwachtte ik al,ik zal eens gaan lezen.
Oeps te laat :LOL: ,alles is verwijderd van Wildkitty haar website en ik weet de naam van de andere cattery niet meer.

Bewerkt door krulleke, 28 juni 2011 - 22:50.

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#15 Geplaatst 28 juni 2011 - 23:05

krulleke zei:

Dat verwachtte ik al,ik zal eens gaan lezen.
Oeps te laat :LOL: ,alles is verwijderd van Wildkitty haar website en ik weet de naam van de andere cattery niet meer.

Amai heeft ze dan na het openen van dit topic snel dat allemaal eraf gehaald? Dat zegt wel genoeg :onzeker: