Spring naar inhoud

- - - - -

aannemers

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 15 juni 2009 - 12:13

Ons bouwplan is eindelijk helemaal in orde. Uiteraard moet het nu nog goedgekeurd worden. ;)

Ik heb vernomen dat het prijsverschil tussen aannemers erg groot is en wij zijn van plan om veel aannemers te contacteren zodat we de juiste keuze kunnen maken.
Ik weet niet of jullie enkele adressen weten van goede aannemers met een correcte prijs?
Wij wonen in Belzele (Evergem - Oost-Vlaanderen).  Met adressen van aannemers uit (vb) Vlaams Brabant ben ik uiteraard niets. ;)
Zijn er bepaalde zaken waar je echt op moet letten?
Of hebben jullie juist erg negatieve ervaringen met een bepaalde aannemer?

(Telefoonnummers en adressen geef je best via PB).

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 juni 2009 - 13:13

Geen ervaring met aannemers hier, mijn man heeft alles zelf gedaan :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tamara
Tamara
  • 1.402 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 15 juni 2009 - 13:40

Met adressen kan ik je spijtig genoeg niet helpen. Wij hebben ondertussen ook al veel aannemers gecontacteerd, maar dan eigenlijk alleen voor de ruwbouw, dus metsers en ramenplaatsers (weet hier het juiste woord niet voor :) ) vooral.

Wat wij gedaan hebben is met iedereen gaan praten, niet via de telefoon of via mail. Zodat je ook een beetje kunt zien wie er voor je zit. Daaruit kan je soms al wel een paar dingen afleiden. En zeker niets direct beslissen, Jeroen wilt altijd over alles een nachtje kunnen slapen, als ze willen dat je direct tekent zit er meestal wel iets achter.

Je moet ook heel hard oppassen als je met verschillende aannemers gaat praten dat je constant dezelfde dingen vergelijkt. Er bestaan zoveel verschillende soorten materiaal waar je iets in kan afwerken, je moet zeker zijn dat je dezelfde kwaliteit aan het vergelijken bent.

Als wij voor ramen gaan zien zijn, zijn wij op heel veel plaatsen geweest. Op een bepaalde plaats was daar een verkoper die de prijs van de concurrent wou zien, geen probleem wij geven die, over een prijs valt er altijd nog wel een beetje te onderhandelen. Zijn prijs was vele duurder als die van de concurrent. Hij heeft dan zolang zitten rekenen en doen totdat hij kon bewijzen dat er niet zo veel verschil zat in de prijs, dat die verschillen allemaal te verklaren waren. Wij komen thuis en wij bekijken dit nog eens rustig op ons eigen tempo. En uiteindelijk bleek dat zijn redenering helemaal niet juist was. OK zijn merk was de beste kwaliteit, maar omdat het een heel bekend merk was betaalde je meer voor de naam.  De kwaliteit was wel beter, maar niet zoveel beter als zijn prijs duurder was. Dus pas heel hard op voor de schone praatjes van de verkopers. En bekijk alles zelf daarna nog eens rustig. Wij zijn ook heel dikwijls met onze prijzen en detailfiches naar familie gereden die daar meer van kende, dat helpt ook dikwijls.

Het belangrijkste is dus zeker niet overhaast te werk gaan en zelf alles na pluizen, dan kom je er wel uit.

Veel succes met de verbouwingen!!!
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje verstaanbaar is :)

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#4 Geplaatst 15 juni 2009 - 13:53

een goeie sanitairman nemen !!!!, ene die je gecontroleerd hebt via mensen die je kent
dat zijn de beste
wij hebben nu echt een zaakje voor met de onze , zit nu in de handen van de advocaat
echt teveel om op te noemen , maar genoeg om iemand over zn dak te krijgen
van onze bouwaanemer zijn we mega tevreden , de ruwbouw stond er in een goei 4 weken en geloof me klein is ze niet
we hebben veel geleerd via het bouwforum , veel vragen stellen daar
we hebben er veel aan gehad
we hebben wel een mega schone prijs gekregen voor onze poort en die kwam van jullie kanten geloof ik
de naam is tr poorten , als je ene nodig hebt , dat nmag je gerust onze groeten doen
veel offertes aanvragen en de ene tegen de andere uitspelen
onze voorbereiding heeft zeker een half jaar in beslag genomen eer de eerste steen gelegt was
sanitair is vanmarcke de goedkoopste , ( prijs kwaliteit)
dakpannen zijn eternit heel schoon en meevaller in prijs
en de vloeren impermo ( heeeeeel knap )
aja en een plakker die zo ver komt die noemt lammertyn , heel vlug , werkt heel goed en zo recht of iets , niet de duurtste niet de goedkoopste
en word het een nieuwbouw of jullie huis verbouwen ?
veel sucses alvast en dat juist met je buikje

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 15 juni 2009 - 14:26

Alvast bedankt voor de reacties. ;)

Het is een verbouwing. Het bleef maar aanslepen..
Iedereen raadde ons aan om eerst even in het huisje te wonen hoe het nu is, zodat we eter zouden weten hoe we het effectief willen. Ik ben eigenlijk erg blij dat we dat gedaan hebben. Ons eerste idee is helemaal iets anders dan dat wat we nu voor ogen hebben.

Eerst hebben we wat moeten zoeken naar een architect. Dan was het een heel gedoe omdat we op een smal perceel wonen.
Dan was het plan niet goed en moesten we weer wachten, etc. Nouja, het plan is eindelijk af dus ben ik wel tevreden. ;)
Wij hadden eigenlijk gehoopt dat het voor de winter al af zou zijn, maar dat is nu echt niet realistisch meer. Ook mede omdat we nu langer moeten wachten op een goedkeuring doordat we zo smal wonen. :roll:
Verder hoor ik verhalen van mensen die een jaar hebben moeten wachten eer de aannemer kon beginnen. Pfff..
Ik zie er eigenlijk echt tegenop maar eens het gedaan zal zijn zal het natuurlijk erg leuk zijn. :)
Het kan natuurlijk zijn dat we hier een tijdje niet zullen kunnen wonen. Al zal dat niet voor heel lang zijn. De achterbouw wordt helemaal afgesmeten en wordt opnieuw gebouwd. In het oorspronkelijke huis komt de badkamer en er worden nog wat kleinere veranderingswerken gedaan. Eens alles gedaan is in het oorspronkelijk huis, is het perfect mogelijk om hier te blijven wonen.
Mijn ouders hebben gezegd dat indien het niet anders kan we gerust even bij hen mogen logeren. :ha Dubbele huispacht kunnen we financiëel niet aan.

Wij kiezen er trouwens voor om het huis winddicht te laten zetten. Afwerking en dergelijke zal even op zich moeten laten wachten. Eerst even zien hoe ver we geraken met ons budget. :oops:
Verder gaan we zelf veel (proberen) te doen. Bepaalde dingen moet je natuurlijk door een vakman laten doen, maar andere zaken kan je perfect zelf doen.

Mijn vriend wou eigenlijk wachten met de baby tot na de verbouwingen. ;) Maar ik wou niet meer wachten. De verbouwingsplannen bleven maar aanslepen.. Nu ik zwanger ben komt er eindelijk schot in de roos. :ha :ha

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#6 Geplaatst 15 juni 2009 - 15:23

bereid je maar voor op een stressy avondtuur
iemand had ons ooit gezegt een jaar bouwen is gelijk aan een jaar aan je relatie werken
t'is waar ook se
overdoe je niet met je kleintje he , dat gaat voor , hoe graag je het ook een mooi huisje wilt geven ( was ook zo ) ,
on huis zal ook ver van afgewerkt zijn
verven en de zolder , tuinhuisje , keuken ( we hebben een voorlopige keuken gekocht ) is voor na een jaar
we gaan ook eerst een jaar rustig aan doen want we zijn beide op van de stress

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 15 juni 2009 - 15:54

kzal eens aan mijn vriend vragen ;) die studeert bouwkunde, mss dat hij iets weet ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:00

Uhm, even kleine opmerking, maar een goeie aannemer gaat ook niet binnen 2 maand kunnen beginnen aan zo'n project hoor... Er zijn redenen waarom die mensen van te voren geboekt zijn. Die dat veel tijd hebben, dat heeft doorgaans ook zijn reden...

Nu zitten er wat meer met hun duimen te draaien dan anders natuurlijk (crisis), maar toch... Een degelijke verbouwing zou je eigenlijk een jaar van te voren moeten plannen.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:05

er zijn er evengoed ook veel die een gewone verbouwing zelfs niet willen aannemen...

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#10 Geplaatst 15 juni 2009 - 16:07

onze aannemer was ruim 6 maand vooraf geboekt en onze plakker een jaar van tevoren en nog heeft de plakker afgehaakt , en een geluk bij een ongeluk zo zijn we bij de bart uitgekomen en zn werk is prachtig

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 15 juni 2009 - 18:34

Ene tip ga naast een aannemer wonen (zoals wij) en dat is het goedkoopste :LOL:

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 15 juni 2009 - 19:45

de aannemer die ik heb genomen werkt met onderaannemers. dus ik moet me eigenlijk van "niets" iets aantrekken. moet niet naar aparte aannemers zelf gaan zoeken, dus dat ik wel fijn
wel 1 les die ik heb geleerd : mijn architecten zijn nogal (zacht uitgedrukt) mannen die geld laten rollen!!!! mijn aannemer diene denkt mee aan mijn portefeuille en dat botst dus enorm !!!!! architect promoot natuurlijk zijn spullen die hij kent en mee werkt terwijl aannemer het van zijn kant ook doet hé....
om maar een voorbeeld te geven : architecten stelden voor om dakpannen te nemen van "k weet ni meer wat" terwijl mijn aannemer me vertelde dat die dubbel zo duur zijn in prijs en de architecten er hun procent NOG es op hebben
ik ben akkoord : iedereen moet zijn boterham verdienen, maar laat mij het dan maar geven aan iemand die mee naar mijn portefeuille kijkt.
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 15 juni 2009 - 20:41

kan je niet helpen

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 18 juni 2009 - 13:05

Vosse zei:

Uhm, even kleine opmerking, maar een goeie aannemer gaat ook niet binnen 2 maand kunnen beginnen aan zo'n project hoor...

Daar ben ik mij van bewust hoor. :wi

Geplaatste afbeelding