Spring naar inhoud

- - - - -

Rsi? gevolg van airco??

• Log in om te reageren
50 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 15 juni 2009 - 14:43

Wie weet wat ik tegen rsi klachten kan doen? Mijn pols is ontstoken dankzij het computerwerk, ik heb die een heel weekend rustig gehouden, maar nu heb ik nog pijn als ik typ.
mijn nek zit nu ook helemaal vast, zoals zoveel is. Op zich geen ramp, maar ik krijg er helse koppijn bij.

Ik wil echt niet langer zoveel pijn hebben als ik aan de pc werk. :8

Bewerkt door Lies, 07 juli 2010 - 08:42.

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 juni 2009 - 15:12

ik denk dat het alleen kan genezen door je pols heel veel te laten rusten ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 15 juni 2009 - 15:14

Een andere stoel kopen (eentje die je verplicht je houding te veranderen om de zoveel tijd)
Een ander keyboard installeren, een kussentje voor je pols gebruiken.

Er is software (die gaat bij mij op het werk zijn, maar ik weet niet meer hoe ze heet ;) ) die je om het uur een beweging geeft die je moet doen. Net om dat soort zaken te vermijden. Maar ik weet de naam niet meer.

En verder hier is lezen.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 15 juni 2009 - 15:26

Ik heb nu al een pauzesoftware geinstalleerd, eens zien hoe het daarmee lukt

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 15 juni 2009 - 17:05

Thuis je pc-muis aan de andere kant zetten dan op het werk kan ook al wat doen.

Met RSI zijn't kleine beetjes die het verschil maken.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#6 Geplaatst 15 juni 2009 - 23:27

Een hele goede ergonomische bureaustoel kopen (sit and sleep hasseltweg), uw pols.. mja laten rusten denk ik ;)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 16 juni 2009 - 14:17

en natuurlijk een paar keer per dag massage mmet een ijsblokje

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 juni 2009 - 14:22

Als je een oplossing gevonden hebt wil ik die ook wel eens weten. Heb er ook wat last van :cry:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 16 juni 2009 - 15:01

Een ergonomische stoel heb ik al
dat masseren met een ijsblokje is wel een goed idee, straks eens horen bij de kiné

En het pauzeprogrammatje dat ik gisteren hier op de pc het gezet is ook wel goed. Kunt ge u voorstellen dat de muis sinds 13u al 43.26 meter verplaatst is.

Wil er ondertussen iemand mijn berg strijk komen doen? Dat is mij 's avonds echt te veel om te doen.

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#10 Geplaatst 16 juni 2009 - 15:17

Om RSI te voorkomen is er volgens mij maar 1 oplossing, op tijd en stond rusten. Eens je met RSI te maken hebt, is het volgens mij een lange weg om er weer vanaf te geraken want je moet ook wel werken hé. Als je zeker weet dat je pols ontstoken is, kan je bij de apotheek ook eens vragen naar VoltaPatch of iets dergelijks. Dat zijn pleisters die een ontstekingswerende stof afgeven gedurende een aantal uren (12 of 24 dat weet ik niet goed meer) en die helpen ook wel.

@Vosse, thx voor die link, ik ga hier zeker ook eens kijken aangezien ik naar hulpmiddelen op zoek ben die de inspanning van mijn pols kunnen verlichten na een operatie.

Oh ja, die berg strijk? Dienstencheques?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 16 juni 2009 - 15:24

Ik heb nog voor 4 uren cheques liggen, maar die wil ik tijdens de drukste periode van het jaar (laatste weken van juli) gebruiken om nog 1-malig een poetsvrouw te laten komen.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#12 Geplaatst 16 juni 2009 - 15:58

Lies zei:

Een ergonomische stoel heb ik al
dat masseren met een ijsblokje is wel een goed idee, straks eens horen bij de kiné

En het pauzeprogrammatje dat ik gisteren hier op de pc het gezet is ook wel goed. Kunt ge u voorstellen dat de muis sinds 13u al 43.26 meter verplaatst is.

Wil er ondertussen iemand mijn berg strijk komen doen? Dat is mij 's avonds echt te veel om te doen.

breng uwe strijk maar eens langs meid, ik zal die wel doen, heb toch halve dagen...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#13 Geplaatst 16 juni 2009 - 16:28

Maar nee gij zot.
Ik trek mijne plan wel. 's morgens haal ik kleren uit de berg die ik wil aandoen en strijk ik dan snel. In het weekend zal ik wel eens tijd maken om te strijken, anders ga ik met mijn mand en een pruillipje naar mijn mama.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 16 juni 2009 - 16:53

Strijken? :o
Steek u kleren met niet teveel in ene keer in de wasmachine, steek er vloeibaar wasmiddel en wasverzachter bij, haal het er uit niet te lang nadat het gestopt is. Hang het dan op.

Ik strijk niet. En ik zie er niet gekreukt uit hoor :p

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 16 juni 2009 - 16:57

Lies zei:

ik ga met mijn mand en een pruillipje naar mijn mama.
hahahaha, dat is een goeie!! Ik kan het me zo voor ogen halen!! Mijn dochter kan dat ook zo goed (een pruillipje trekken)