Spring naar inhoud

- - - - -

Rsi? gevolg van airco??

• Log in om te reageren
50 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#16 Geplaatst 16 juni 2009 - 16:58

Dat zou dan wel de eerste keer in 4 jaren zijn dat ik dat doe. Ik heb van de eerste dag dat ik het ouderlijk nest verlaten heb alles zelf gedaan.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#17 Geplaatst 26 november 2009 - 10:50

:up: Eventjes een oud topic terug halen.

En ik kan alleen maar :help: roepen
Het is weer erg met de pijnen, alles zit gewoon vast. Van mijn pols tot in mijn rug. Er is toch iets dat ik verkeerd doe.
Zelf mijn rechterpink doet pijn van op enter te klikken.
Ik zit hier nu met een speciaal verband rond mijn pols om de belasting en druk te verminderen en loop al 2 dagen met een sjaal rond om mijn nek warm te houden, zo is de pijn dragelijk.

Straks naar de kiné om alles nog maar eens los te laten maken.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#18 Geplaatst 26 november 2009 - 10:53

Is wel vervelend he! Heb daar soms ook wel last van! Vooral van mijn rug heb ik last, maarja, ik heb dan ook ne scheve rug :mrgreen: Scoliose...
Mss eens wat tips vragen aan je kine... Toen ik hier begon te werken, heb ik wel zo een foldertje gekregen met tips in... en ons bureaumateriaal is ook aangepast bij ons... Hoe zit dat bij jou? Misschien kan je hier nog eens tussen kijken:

Ergonomie site

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#19 Geplaatst 26 november 2009 - 10:58

lizke zei:

Toen ik hier begon te werken, heb ik wel zo een foldertje gekregen met tips in... en ons bureaumateriaal is ook aangepast bij ons... Hoe zit dat bij jou?

Dat is hier onbestaand. Nu weet ik wel pas dat ik op controle moet bij een arbeidsgeneesheer omdat ik meer dan 4 uren beeldschermwerk doe per dag. Zou mijn baas dan moeten opdraaien voor de medisch kosten? Is dit dan een beroepsziekte?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#20 Geplaatst 26 november 2009 - 11:09

oh, ik ken een geweldige dokter in Balen, die weet ALLES van RSI (NOT)
toen ik nog naar haar toe ging (lang geleden) en ik op een keer zei dat ik zo'n pijn had en wel wist dat het RSI was, zei ze : "wat is dat, dat ken ik niet" Ja zeg!!
Ik heb het regelmatig, soms in pols, soms in hand, soms in elleboog. Kan gezien mijn werk ook absoluut niet rusten. Gelukkig heb ik een tekentablet, dat werkt een pak handiger en geen last mee. Ik doe dan ook veel meer met dat ding dan gewoon gebruiken om te photoshoppen.
Je moet trouwens eens nagaan hoe vaak je niet geconcentreerd naar je scherm zit te kijken terwijl je hand tamelijk krampachtig op je muis rust. Dat is echt een gewoonte, vingers gespreid, klaar om toe te slaan :x
IJs is idd nog steeds het beste, maar niet leuk in de winter. Ik heb een muismatje met een gel polssteun, dat helpt ook wel.
Het is erg hoor, maar als je het eenmaal hebt, raak je er moeilijk vanaf, tenzij je een paar maand geen pc werk meer doet. En ontstekingsremmers, das ook maar een lapmiddel en niet zo gezond.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 26 november 2009 - 11:17

[quote name='Lies'][SIZE=4] Dat is hier onbestaand. Nu weet ik wel pas dat ik op controle moet bij een arbeidsgeneesheer omdat ik meer dan 4 uren beeldschermwerk doe per dag. Zou mijn baas dan moeten opdraaien voor de medisch kosten? Is dit dan een beroepsziekte?[/SIZE][/quote]

[SIZE=4] Dat kan je opvragen bij het RIZIV, Lies. Ook op internet vind je die lijsten terug van erkende beroepsziekten. [/SIZE]
Ik heb ook vaak last omdat ik met een laptop werk, ik kan de hoogte van het scherm niet aanpassen. Ik heb gelukkig sinds kort wel een los klavier, want ik had ook zoveel pijn.

Ik zou het bij de arbeidsgeneesheer zeker aanhalen hoor, en het er dik opleggen ook!
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#22 Geplaatst 26 november 2009 - 11:24

[quote name='Jess'][quote name='Lies'][SIZE=4] Dat is hier onbestaand. Nu weet ik wel pas dat ik op controle moet bij een arbeidsgeneesheer omdat ik meer dan 4 uren beeldschermwerk doe per dag. Zou mijn baas dan moeten opdraaien voor de medisch kosten? Is dit dan een beroepsziekte?[/SIZE][/quote]

[SIZE=4]Dat kan je opvragen bij het RIZIV, Lies. Ook op internet vind je die lijsten terug van erkende beroepsziekten. [/SIZE]
Ik heb ook vaak last omdat ik met een laptop werk, ik kan de hoogte van het scherm niet aanpassen. Ik heb gelukkig sinds kort wel een los klavier, want ik had ook zoveel pijn.

Ik zou het bij de arbeidsgeneesheer zeker aanhalen hoor, en het er dik opleggen ook![/quote]

[SIZE=4] Ik heb nu een preventief onderzoek op gebied van veiligheid en preventie aangevraagd. Op ELK gebied hier, zowel werkplaats als kantoren, gevaarlijke producten,....[/SIZE]
Eens zien wat dat gaat uitwijzen.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#23 Geplaatst 26 november 2009 - 11:38

Lies, mss kan je eens een ergonomische muis vragen op je werk, zoiets dus: Easy Ergonomics: Evoluent Verticale Muis Rechtshandig

dat zou naar het schijnt helpen

wat nek en rug betreft...kan ik je niet mee helpen, daar sukkel ik zelf ook mee. Moet alles op tijd en stond laten los maken. Ik heb nu wel net een nieuwe stoel gekregen, nadat ik rugtraining had gehad, en bleek dat mijn stoel helemaal niet voldeed.

@Jess: kan je geen extern scherm en/of klavier aan je laptop connecteren?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#24 Geplaatst 26 november 2009 - 11:43

:ha heel toepasselijk deze tekening RSI-vereniging - Tips bij beeldschermwerk

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#25 Geplaatst 26 november 2009 - 11:57

Ik zou het ook eens navragen bij de arbeidsgeneesheer, want dat is ook geen doen als je hiermee moet blijven sukkelen....

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 26 november 2009 - 17:19

Jee wat vervelend zeg,en pijnlijk,heb er zelf niet echt tips voor,maar ks gaat je zeker geen rust op je pols geven :( :(
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#27 Geplaatst 26 november 2009 - 17:33

Mss kan een goeie ostheopaat je helpen. Bij mij maakt die mijn rugwervels en nekwervels ook regelmatig los en dan gaat het veel beter met mijn hoofdpijn.
Hij kan ook voelen of in je pols alles nog goed zit. Enfin ik heb er baat bij.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#28 Geplaatst 27 november 2009 - 08:36

Gisteren heb ik mij laten martelen door de kinesist. En het is nog niet los :wall:
Mijn pols is beter, mag ook wel want dat deed echt pijn toen ze daaraan bezig was. Maar mijn schouder doet nog pijn, gelukkig is de week bijna om en kan ik mijn arm, schouder laten rusten.

Iemand kandidaat om mijn huishouden te komen doen?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#29 Geplaatst 27 november 2009 - 08:45

nee, want ik heb RSI :d

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#30 Geplaatst 27 november 2009 - 09:24

Lies zei:

Gisteren heb ik mij laten martelen door de kinesist. En het is nog niet los :wall:
Mijn pols is beter, mag ook wel want dat deed echt pijn toen ze daaraan bezig was. Maar mijn schouder doet nog pijn, gelukkig is de week bijna om en kan ik mijn arm, schouder laten rusten.

uwe strijk wil ik gerust doen, poetsen zal moeilijk zijn want dat moet ik thuis zelf nog doen :)