Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Mn allerliefste Winnetou...

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 juli 2011 - 23:17

hallo iedereen,

Sedert bijna 6!! Weken is onze allerliefste schat Winnetou vermist... Ze stond reeds vanaf de eerste dag op binnenbeest, en gevonden&vermiste huisdieren. Reeds 1500 flyers rondgedeeld, in en rond het dorp... ze hangt in elke winkel/bakkerij/beenhouwerij uit in het rond.. Dierenartsen, asielen, ... zijn op de hoogte.

maar nu nog niets!!!
we zijn ten einde raad... Achter ons ligt er veel land.. reeds 5 weken alles gaan uitkammen. Haar nog niet gevonden, ik voel dat ze nog leeft... maar waar???!!!
Twee weken geleden werd ze 'gezien' op 400m van onze deur... reeds twee weken daar gaan patrouilleren, maar we vinden haar maar niet. <Ook in die buurt voor de 2e maal geflyerd.. geen reactie. Als ze zo dicht zit, waarom vindt ze dan haar huisje niet? Ze ging af en toe kort buiten, dus kent ze volgens mij haar weg wel?! Nooit is ze langer dan 1.5u weggeweest, en nu ondertussen al 5 weken en 5 dagen.. mijn verstand zegt dat ze weg is voor altijd, maar mijn hart wil haar niet opgeven..

Daarom richt ik mij tot jullie, heeft iemand misschien enige tips, raadgevingen, .... ik weet het niet meer :(

Ze is wel een Maine Coon, ik hoop maar dat ze niet gestolen is, en ergens ver weg zit..

Voor een foto: Gevonden en vermiste huisdieren!

Groetjes,
julie

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_4011.JPG
  • DSC_0091.JPG

Bewerkt door jdeb, 01 juli 2011 - 23:28.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 02 juli 2011 - 00:20

:geluk: Hopelijk komt ze alsnog thuis, de hoop vooral niet opgeven. :geluk:

jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 02 juli 2011 - 20:05

Kan het dat een poes vlakbij haar huis ligt met een nestje? ik heb net kattegejank gehoord, denk ik toch... misschien is het wel mijn verbeelding. maar als ik ze roep of zoek, krijg ik geen reactie..& vind ik niets! Denk dat ik het mij inbeeld, maar toch, dat geluid... 2x 'miiii, miiiii' ... :trance:

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 juli 2011 - 20:53

Ik hoop dat je Winnetou snel mag terugvinden.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 03 juli 2011 - 00:41

Zo erg :( , ik hoop dat jullie haar snel terug vinden! :geluk:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 03 juli 2011 - 03:04

veel succes, hoop dat ze alsnog haar thuisje weerziet :( zo een mooi poezeltje...
Inderdaad, een mooie/lieve kat wordt al sneller binnen genomen of mee genomen door vreemden
Geplaatste afbeelding

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#7 Geplaatst 03 juli 2011 - 08:02

Is ze niet gesteriliseerd? :geluk: :geluk:

jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 03 juli 2011 - 10:22

Nee, we hadden graag 1 nestje gehad met haar en haar daarna gesteriliseerd... Ze was een klein jaar geleden begonnen met de pil, maar had daar bijna een baarmoederontsteking aan overgehouden, daarom onmiddelijk ermee gestopt, en ze zoveel mogelijk binnengehouden... daarmee dachten we aanvankelijk dat ze misschien krols was, zonder dat we het hadden opgemerkt, en op zoek was gegaan naar een kater. Maar 't is al een lange zoektocht, vandaag 6 lange weken...

Mvdwanimal
Mvdwanimal
  • 867 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 juli 2011 - 15:25

Ik hoop dat ze weer bij je terugkomt. :geluk:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 03 juli 2011 - 21:11

Hopeloijk vind je ze spoedig.. tja een niet gesteriliseerde kattin buiten die is op zoek gegaan naar een kater..met alle gevolgen vandien vermoed ik.Is ze gechipt? Indien ja wel doorgeven aan de DA's in de buurt.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#11 Geplaatst 03 juli 2011 - 22:23

Ik wilde juist reageren toen ik besefte dat ik eind mei inderdaad al tips gestuurd had.. ik hoop alsnog op goed nieuws!

jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 04 juli 2011 - 20:32

en bij deze hebben we een poesje gevonden, het arme beestje is zoooooooo bang!!

indien iemand iets weet... in bijlage een foto. We gaan er dan mee naar de DA, want ze ziet er niet zo goed uit..
hopelijk vinden we de baasjes..

Bijgevoegde thumbnails

• gevonden.jpg

Bewerkt door jdeb, 04 juli 2011 - 20:33.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#13 Geplaatst 04 juli 2011 - 21:15

Tof dat je je ontfermt over het beestje...
Is dat de poes die je hoorde miauwen dan???
Andere sites die nuttig kunnen zijn:  kiavu, Binnenbeest.be, gevondenenvermistehuisdieren.be (.be want de site bestaat in verschillende landen), , kapaza en 2dehands kunnen bruikbaar zijn.
Hoop dat je de eigenaar snel vindt!

Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op, ook flyers in brievenbussen zijn nuttig!
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen, ...
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om de eigenaar terug te vinden...
Groetjes, Nadine
PS: wat als er geen eigenaar opdaagt? Kan je het eventueel ook zelf houden?

Bewerkt door Nadine, 04 juli 2011 - 21:15.

jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 04 juli 2011 - 22:02

Dit is niet het poesje dat we hoorden miaauwen, ze zat verder in de straat, mensen hebben haar tot hier gebracht, dachten dat dit onze poes was. Of we het poesje gaan houden of niet, zijn we momenteel nog niet echt mee bezig. Eerste zorg is om haar terug gezond te krijgen, en hopelijk haar baasjes terug te vinden. morgen ben ik thuis in de namiddag, ik weet weer wat gedaan.. :)

Feit is dat we nog steeds teveel zoeken naar onze eigen poes, en we vertrekken binnen 1.5week op reis, denk niet dat dit goed zou zijn voor dit poesje. kortom, echt hopen dat we de eigenaar vinden!!

Ze is momenteel wat aan het rondsnuffelen, ze verstopt zicht niet meer helemaal. Het beestje is schuw, maar geeft wel kopjes als je haar nadert, dus moet ze zeker en vast een thuis gehad hebben... wild is ze niet.

Als ik maar denkt dat de mensen hun poesje moeten missen... 'k maak het zelf mee dus, aiai! Vind momenteel nergens een oproep van een vermiste poes. Denk dat het een noorse boskat is... iemand moet toch zo'n katje missen hé. dus, ik laat weer heel westrozebeke en omstreken in de ban van katjes.. :)
Doet ook deugd, dat iemand dacht dat dit onze kat was, na 6 weken zijn de mensen er toch nog mee bezig!

Laat ons hopen dat dit poesje haar thuis vindt!

Bewerkt door jdeb, 04 juli 2011 - 22:02.

jdeb
jdeb
  • 27 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 05 juli 2011 - 21:09

Ondertussen een bezoekje gebracht aan de DA. Het tongetje van de poes was volledig ontstoken, echt erg om te zien... daarmee kon het beestje zich niet meer verzorgen en eten. Ze zat ook volledig onder oormijt!! Ai, wat heeft ze allemaal niet meegemaakt?! Blijkbaar is ze een jaar oud. Jammergenoeg niet gechipt....

Ondertussen is ze aan de beterhand, daarnet de eerste kennismaking met de krabpaal, en ze is al tot beneden gekomen.. ze begint zich al meer op haar gemak te voelen. Hopelijk is ze vlug haar oude zelf! Hier zit ze allenszinds veilig op haar gemak.

Daarnet nog goed nieuws gekregen, onze vermiste kat wordt in de weekbode geplaatst met foto!! Met dank aan een vriend van ons!!
Dus nu hopen op reacties!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist