Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad: Nieuwe foto's

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#106 Geplaatst 28 september 2011 - 14:02

en kunt ge dit niet zeggen tegen de firma ? er moet toch garantie opzitten , ik zou dit opsturen en een nieuw eisen
ze zijn inderdaad niet goedkoop

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#107 Geplaatst 28 september 2011 - 14:17

Ja Nele ge stuurd best een email naar de firma, je krijgt redelijk snel antwoord. Leg hen uit dat het appartaatje niet werkt, ze zullen u wel zeggen wat te doen.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#108 Geplaatst 10 oktober 2011 - 13:11

En zijn er nog ontsnappingen geweest? :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#109 Geplaatst 10 oktober 2011 - 13:17

Nivo zei:

En zijn er nog ontsnappingen geweest? :cattailwag

Neen geen ontsnappingen meer geweest. Als je zo'n systeem plaatst zijn er altijd kinderziektes aan.
De eerste weken moet je vooral observeren naar nog eventuele ontsnappings routes. Onder de platen van de afsluiting kunnen ze niet door er boven kan altijd maar dan zullen ze het wel voelen.
Nu gaan ze buiten langs het luik in de deur, vanaf ongeveer 9u 's morgens tot 19u. Nu in de winter zullen ze vroeger binnen moeten omdat het dan ook vroeger donker wordt, 's nachts mogen ze niet buiten. Het was de investering waard want ze gaan graag naar buiten en zijn ook veel relaxter binnen.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#110 Geplaatst 10 oktober 2011 - 13:35

:cheer:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#111 Geplaatst 10 oktober 2011 - 14:02

hier ook geen ontsnappingen meer, en van mij mogen ze constant buiten, ook 'snachts en als ik weg ben :) maar ik merk wel dat ze 's nachts vooral binnen slapen. maar als ze eens een toertje willen doen buiten, kunnen ze dat. ik ben supertevreden, en de poezels ook!!
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#112 Geplaatst 11 oktober 2011 - 08:07

hier ook 's nachts binnen , zou geen minuut gerust zijn en het zou te koud worden binnen , we hebben geen deuren waar we een luik kunnen insteken
ik merk ook wel dat de poezen veel liever zijn voor elkaar en mila is veel rustiger geworden naar de kinderen toe , anders was ze echt een stress pluizenbal , nu mogen de kinderen haar aaien en oppakken , ze geniet van aandacht nu
en als ik roep dan komen ze direct naar binnen ,eten ze en slapen ze veel beter ook in de nacht
hier ook geld goed besteed

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#113 Geplaatst 11 oktober 2011 - 09:33

Ben blij dat te horen want hier zit ook een zeer tevreden klant van schrikdraad

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#114 Geplaatst 12 november 2011 - 23:13

Even een updateke: het gaat hier heel goed, niemand heeft nog geprobeerd te ontsnappen. Ben er nu meer gerust in als ze buiten zijn. En s'avonds als ik de rode klikjes van het klapdeurke toe doe komen die dan nog buiten zitten automatisch binnen gestormd. OP het begin had ik mijn lijstje ook en kruiste aan wie binnen was want met zo een grote bende was het soms moeilijk te overzien wie in of uit was. Dit doe ik de laatste dagen nog zelden, ze hebben begrepen wanneer ze binnen moeten en dat geeft toch een gerust stelling.
Dus al bij al een hele goede investering en een aanrader. :thumb: :thumb: :thumb:

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#115 Geplaatst 12 november 2011 - 23:22

:thumb: heb er al een paar keer aan zitten om het nog eens te vragen :duim:

(had ik de centjes er maar voor)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#116 Geplaatst 12 november 2011 - 23:43

Nivo zei:

:thumb: heb er al een paar keer aan zitten om het nog eens te vragen :duim:

(had ik de centjes er maar voor)

Sparen hé, heb ik ook moeten doen. En gelukkig heb ik een handige henri (harry :lachen: ) in huis en een neef en een liefje van het nichtje die electricien zijn.
Het meeste werk is de nieuwe houten afsluiting op maat maken want de andere platen waren versleten daar is ook heel veel geld in gaan zitten.
Maar ja de schrikdraad voor de grote van onze tuin kwam toch bijna op 500€ dus best wel duur voor haken en draad.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#117 Geplaatst 13 november 2011 - 00:02

heb het al vaker opgezocht word een paar jaar sparen :p ;)

de afzetting die ik een paar jaar geleden gemaakt heb was ook ruim 400eu jammer want het werkt niet en de buren zijn er niet blij mee :s maar katten in hun tuin willen ze ook niet :louche:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#118 Geplaatst 13 november 2011 - 00:43

@Nivo, als je eens bij mij wil komen kijken hoe het eruitziet en werkt, ben je welkom, hoor! ik ben van ichtegem, kzie dat je ook van westvlaanderen bent, dus tis mss niet zo ver?

hier ook helemaal geen pogingen meer. kdenk zelfs, moest de elektriciteit nu afliggen, dat ze het nog niet zouden proberen (maar zal het niet riskeren :oops: ) maar kom, het werkt!!!! ik heb ook tussen de 400 en 500 betaald, maar het is het zeker waard! had ik dit maar veel sneller gedaan!!!! (helaas was de afsluiting en sparren wegdoen te duur, en dat moest eerst gebeuren hé :onzeker: )
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#119 Geplaatst 13 november 2011 - 09:31

Dank voor het aanbod :oops: zou wel een paar goeie ideen kunnen gebruiken.
En 8 poezen bij jou, dat zou meer een knuffelbezoekje worden :) Mocht ik weer eens in Oostende geraken zal ik het nog eens laten weten ;)

Het mooie is dat ik vroeger al eens mijn tuin had afgezet met schrikdraad en dus nog ergens veel materiaal heb liggen daarvoor, intussen ben ik al 2 keer verhuist en ben bang dat het in de schuur is achtergebleven in de woning van mijn vriend op 1200km van hier :louche:

Het liefst zou ik de tuin zo afzetten dat ze ook snachts veilig buiten kunnen en met schrikdraad heb ik niet echt het gevoel dat het fullproof is. Helemaal overspannen met een net is ook niet realistisch de tuin is 30 meter bij 6meter. Wil ook mijn bomen die nog in de groei zijn laten staan dus die optie laat ik vallen. Heb zitten denken om een ren te bouwen waar ze snachts gebruik van kunnen maken, maar die zou ook aan materiaal aan de 200 eu komen. Moet gewoon een beter idee vinden want het liefst zou ik de hele tuin katproof maken. Rondom afspannen met hoge palen zoals bij een tennisveld zou ik wel willen maar dat zal wel niet mogen. Ik zit hier in een huurhuis ook :louche:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#120 Geplaatst 13 november 2011 - 21:00

Hier is de tuin 9m op 25m. We hebben de jaren ervoor al de meeste struiken en bomen eruit gezwierd. Niet voor de katjes maar voor mijn eigen, altijd dat snoeien en zo we worden er niet jonger op.
De houten afsluiting stond ondertss ook bijna 20j dus die was aan vervanging toe.
Ze 's nachts buiten laten doe ik niet al ben ik zeker dat het wel kan hoor, ze hebben er geen behoefte aan om op de platen te kruipen. Ik ga winkelen  terwijl ze naar buiten kunnen, zit ook niet meer elke dag te tellen van ja wie is buiten en wie niet dat is veeeeel geminderd. Je moet ergens een vertrouwen periode door. Ontsnappen kan natuurlijk altijd maar zelfs floris de ontsnappings koning heeft het niet meer geprobeerd. En Bébé die kroop vroeger met tuigje en al over de afsluiting die hebben we de schok gewoon als test laten voelen (foei van ons) en die heeft nooit meer geprobeerd. Dus heb er goed vertrouwen in. Wat het nu werkelijk verbruikt op een jaar kan ik niet zeggen maar zal zoveel wel niet zijn.