Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad: Nieuwe foto's

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#121 Geplaatst 13 november 2011 - 21:47

het stroomverbruik zal wel meevallen het is meer de aanschaf van alle materiaal. Doen ze bij jou niet meer moeilijk dat ze klagen en zagen om buiten te mogen? Hier nog vaak genoeg, de 1ste uren gaan ze slapen maar daarna begint het concert met protestplasjes erbij. Vind het vaak zo zielig dat ze savonds niet buiten kunnen maar zal er nooit aan toegeven. Het is echt mijn grootste wens om alles helemaal catproof te maken dan ben ik gerust en hun gelukkig. Kan ik eindelijk ook een betere job gaan zoeken en eens weg als het avond is, ben al jaren niet meer weggeweest want voel mij schuldig als ze dan alleen binnen zitten opgesloten. Denk dat ze me dan die paar uur niet eens zullen missen :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#122 Geplaatst 13 november 2011 - 22:38

Op het begin gingen ze idd aan het deurtje krabben, niet allemaal maar vooral Bébé. Kitty en Felix gingen dan ook nog wel eens ertegen duwen maar die hielden het rap voor bekeken.
Maar Bébé was een volhouder ben dikwijls de eerste dagen uit mijne zetel moeten opstaan om hem te berispen, heb zelf met het kussen naar hem gegooid. Het heeft echt enkele weken geduurd, voor mr begreep ik mag niet meer.
Nu doet hij het soms nog wel eens maar dan roep ik dat het toe is en dan gaat hij iets anders doen, meestal slapen. :ha
Nu weten ze goed dat ze buiten mogen tss 9u en 10u en iets voor 17u moeten ze terug binnen. In de zomer gaan de uren wel vervroegen en verlaten maar voor het donker moeten ze binnen zijn. Als ik de rode klikjes sluit (die om niet meer naar buiten te kunnen) komen ze al aangelopen en spurten door het luik naar binnen. Ze weten dan ook dat ze een half uurke later soms eerder natvoer krijgen. Daarna gaan ze meestal slapen het gecross in huis doen ze niet meer sinds ze buiten kunnen gaan, ze kunnen hun energie daar meer kwijt.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#123 Geplaatst 26 november 2011 - 00:18

Floris probeert dus elke dag te ontsnappen, ik durf hem niet meer buiten te laten zonder dat ik erbij ben.
Heb de firma koltec nog eens gemaild en krijg als antwoord een 5de draad op de afsluiting plaatsen, ppff zal een heel gedoe worden daar onze tuin trapsgewijs naar beneden gaat.
Ze zijden ook dat hij de schok moet voelen, hij kruipt er op zijn gemakske tss de 4 draden door, waarschijnlijk voelt hij niet veel door zijn dikke vacht (siberische boskat) en heeft hij ook nog eens een hoge pijngrens. Pfff het ging net goed.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#124 Geplaatst 26 november 2011 - 01:14

:( moeilijk!

je kan hem ook moeilijk binnen houden (?)

Die 5de draad zal dan ook wel geen verschil maken :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#125 Geplaatst 26 november 2011 - 20:31

Nivo zei:

:( moeilijk!

je kan hem ook moeilijk binnen houden (?)

Die 5de draad zal dan ook wel geen verschil maken :(

Momenteel zet ik door de dag het kattenluikje in de deur dat ze naar binnen kunnen maar niet naar buiten, ik speel dan portier voor wie buiten mag.
Hij is er niet blij mee, maar ja kan moeilijk de hele dag buiten gaan staan.
We gaan deze week hem nog buiten laten morgen mss al als het niet regent en hem laten opkruipen maar erbij blijven en hopen dat hij een ferme schok op zijn neus krijgt.

Hier een fotootje van onze ontsnapper Floris.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC02841.JPG

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#126 Geplaatst 28 november 2011 - 00:52

hoop dat die knappe vent het snel gaat leren, je kan geen portier bijven spelen. Meer als dat je nu gedaan hebt kan je bijna niet meer doen, misschien met een trainingshalsbandje die maar die vind je ook niet onder de 100 eu

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#127 Geplaatst 28 november 2011 - 02:43

heel ambetant hé voor jullie!!

zeg, tis nu mss een raar idee, maar kan je hem geen truitje of tshirtje ofzo aandoen, dat extra geleidt ofzo? of iets fabriceren in aluminiumfolie, zou dat dan niet helpen om hem de schok meer te doen voelen? alé, tis maar een idee :oops:
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 28 november 2011 - 12:30

En een stuk gaas boven de schrikdraad ergens plaatsen dat in een bepaalde hoek naar binnen gebogen wordt? Is dat geen optie? Of hebben jullie dat al geprobeerd (ik heb niet heel het topic doorgenomen dat duurt me te lang).
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#129 Geplaatst 28 november 2011 - 13:11

Tinne zei:

En een stuk gaas boven de schrikdraad ergens plaatsen dat in een bepaalde hoek naar binnen gebogen wordt? Is dat geen optie? Of hebben jullie dat al geprobeerd (ik heb niet heel het topic doorgenomen dat duurt me te lang).

Gaas zetten heeft geen nut, onze tuin gaat trapsgewijs naar beneden en tss elke paal waar het volgende stuk gaas komt is een dode hoek waar ze nog over kunnen.  (zie foto)
Hem iets in aluminium aandoen heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht mss weet iemand hier meer over.
Deze namiddag ga ik mee buiten met hem want het is zo zielig voor hem dat hij opgesloten zit in de gang en bovenverdieping, de andere katjes gaan in en uit.
Ik had het luikje toe gezet dat hij niet buiten kan maar de andere wel binnen maar mr is slim genoeg en ligt het luikje op en gaat eronder door naar buiten gelukkig had ik hem gezien.
Ik hoop dat hij aan de plaat op kruipt en de schok eens ferm op zijn snuit voelt tja mss sadistisch maar hij moet leren in de tuin te blijven;

Bijgevoegde thumbnails

• Rotstuin 035.jpg

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 28 november 2011 - 16:12

Kan hij via dat boompje/struik ook niet makkelijker weg?
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#131 Geplaatst 28 november 2011 - 16:22

Tinne zei:

Kan hij via dat boompje/struik ook niet makkelijker weg?

dat boompje is mss een opstapje, maar als dat er niet zou staan, kunnen ze perfect langs het hout omhoog kruipen hoor. kheb het hier gezien, en tduurt nog niet lang! :x dus aan het boompje zal het wel niet liggen
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#132 Geplaatst 28 november 2011 - 16:24

Hout is sowieso makkelijker te beklimmen dan beton of ander 'glad' materiaal.
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#133 Geplaatst 28 november 2011 - 16:36

dacht al gelezen te hebben dat alle struiken weg waren gehaald voor dat de draad er kwam, dit zal wel een oudere foto zijn, nog geen draad te zien.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#134 Geplaatst 28 november 2011 - 17:02

Kunnen de draden niet dichter bijeen geplaatst worden??

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#135 Geplaatst 28 november 2011 - 17:10

Ja, vraag is of de draden dicht genoeg bij elkaar staan want het is enkel als je kat de aardingsdraad en de electrisch geladen draad raakt dat hij een scholk voelt. Boompje kan in de regel niet echt een probleem zijn als de draden naar binnen buigen en er daarachter geen afdak is op gelijke hoogte - is mijn ervaring hé